dit valt wel mee.. ik heb er ook vanaf die tijd als het niet eerder is ingezeten en heb er nooit behoefte aan gehad en veel van mijn vrienden ook niet.. er zijn er meer als genoeg die het niet doen.Drientje zei:Als je 15 bent en je verkeert in hardcore/hardstyle kringen is het stoer om te gebruiken, dat weten we allemaal, maar die vader is een actie begonnen tegen drugs in het algemeen, dus ook marihuana, lsd en DMT! Laat hem maar een tijdje omgaan met drugs gebruikende hippies, ik hoop dat hij dan zijn menig bij kan stellen dat het niet de drugs is die het een slechte naam geeft maar de gebruiker.
X

Hans zei:Wie heeft nou drugs nodig om stoer te zijn. Met stoerheid als motief mag dit wat mij betreft keihard worden afgestraft. En wel door zijn bomberjack en nike air max te vekopen en dit samen met zijn zakgeld en opbrengst van de drugs verkoop op te sturen naar een stervend kindje in Afrika. Hopelijk lopen ze daarna rond in extreem goedkope kleertjes waardoor ze de rest van hun tienerjaren gepest worden door hun voormalige 'vrienden'. Er wordt een bordje om zijn nek gehangen met 'voormalig xtc dealer'. Dan zal het opeens wel een stuk minder cool worden.
No offense@Hardcore kiddies
Offense@Macho kiddies
shokora zei:Wie geeft deze man een gratis ayahuasca healing sessie? : D

Vanadesse zei:Triest geval dit. Ook heel erg triest dat jeugdzorg geen goede hulp heeft geboden. Die fouten zie je helaas vaak bij bureau jeugdzorg. Ik snap heel goed dat deze man een enorme afkeer heeft tegen drugs en dat neem ik hem ook helemaal niet kwalijk. Zo zie je ook eigenlijk maar hoe vaak er door ouders best word gesignaleerd dat er iets mis is, maar dat ze het ontkennen.
Mij gebeurd zoiets niet, bij de buren wel, maar niet bij ons...

Ik volg de opleiding Pedagogisch werk Jeugdzorg en wil dus ook met jongeren gaan werken met verschillende problematieken, maar van dit soort situaties schrik ik zelf ook. Er worden nogsteeds zoveel jongeren in een jeugdgevangenis gestopt omdat er nergens anders plaats is, en dat vind ik echt verschrikkelijk. Laatst las ik bijvoorbeeld ook in de krant dat het in een bepaalde instelling heel normaal was dat jongeren werden geslagen als ze iets fout hadden gedaan. Om de raarste redenen liepen ze rond met blauwe plekken en ze waren zo bang dat ze hun verhaal stuk voor stuk anoniem wilde vertellen.psychopsychedelic zei:inderdaad, en dat noemt zich jeugdZORG..
sorry or maar jeugdzorg mag van mij finaal worden afgeschaft![]()
bemoeien met kinderen heeft zoizo totaal geen nut,, maargoed,, ze zoeken het maar lekker zelf uit!!.. (jeugdzorg dan)..
![]()
Mijn zus heeft een zoontje van 8. Zij heeft ADHD en heeft het intellect van een 12 jarige. Ze zal nooit ouder worden en dit heeft dus ook zijn weerslag op het kind. Bureau jeugdzorg heeft haar gewaarschuwd dat als hij niet veranderd hij uit huis geplaatst gaat worden...Vanadesse zei:Klopt. Jeugdzorg staat té vaak met negatieve berichten in de krant en ze maken niet altijd de goede beslissingen. Daarnaast is de verzorging voor jongeren met een verstandelijke beperking vaak wel erg goed, maar over instellingen met gedrags problematieken of uit huis plaatsingen hoor je vaak slechte dingen.

vode zei:Daar heb je gelijk in, maar drugs kunnen nog altijd in de handen van jonge mensen en volwassenen die er niet mee omkunnen langdurige schadelijke gevolgen hebben die hunzelf en omgeving kapot kunnen maken.
DreamWeaver zei:vode zei:Daar heb je gelijk in, maar drugs kunnen nog altijd in de handen van jonge mensen en volwassenen die er niet mee omkunnen langdurige schadelijke gevolgen hebben die hunzelf en omgeving kapot kunnen maken.
Daar heb je gelijk in, maardrugsauto's kunnen nog altijd in de handen van jonge mensen en volwassenen die er niet mee omkunnen langdurige schadelijke gevolgen hebben die hunzelf en omgeving kapot kunnen maken.