tijdsduur speed

unique

Experimenterende gebruiker
Beste mensen,

Ik heb enige ervaring met speed. Kan er ook goed mee omgaan. Ik weet van mezelf als ik het gebruik en ik gebruik het 's ochtends en rond 4/5 uur laatste dosis dat ik dan goed kan slapen. Zolang ik me dus hier aan houd en goed eet heb ik nergens last van.

Maar zaterdag op het feestje had ik dus 's avonds pas genomen en vanacht maar 6 uur geslapen en weinig gegeten. Heb nu wel een pak goeienmorgen van 1000 ml gedronken maar ik voel me heel slap. Ofdat ik ga flauwvallen en zo je kent het wel.

Ik vraag me af als ik nu echt een dikke lijn bij neem word ik dan alleen maar slapper of ga je dan wel weer wat voelen? Ik heb van zaterdag tot nu ongeveer 0,4 genomen.

(Natuurlijk kan je het niet met zekerheid zeggen hoe mijn lichaam er op reageert. Maar ik zie al die feest gangers zo lang door gaan en nog niet moe zijn. I just want to know)

Zeg gelijk even bij hoe jij meestal omgaat met het eten en dosis etc als je speed gebruikt

dfssdfde

Badass junkie
Hoe lang ben je wakker geweest en hoeveel heb je gegeten? Lijkt mij ook een speedkater, zorg dat je genoeg fruit eet :)

Ik doe exact hetzelfde (leuk om te weten dat ik niet de enige ben die om 10u 's ochtends aan de speed begint en het nog ziet als verstandig gebruik :tongueout:), alleen kan ik meestal niet slapen als ik zo laat nog bij neem. Dan kruip ik rond 4u 's nacht in bed en lig ik daar een uur of 6 te rusten met mijn ogen dicht.
Ik probeer meestal iets van fruit te eten, het lekkerste is een paprika (rood is echt heerlijk rauw) en die zijn dan ook nog eens bijna volledig water.

Ik probeer te eten omdat ik weet dat het slimmer is, maar meestal is het ineens 6u 's avonds en kan ik niet meer naar de winkel om fruit, dan duurt het wel even voordat mijn maag de dag erna terug meewerkt :(

unique

Ik weet wel dat ik niet iedereen serieus moet nemen. Maar er zijn dus mensen die gaan dan weer veel bij nemen. Ik geloof dan wel dat je daarna nog een grotere kater hebt maar op het moment dat je dus weer bij neemt en flink voel je je dan weer chill?
Ik had je antwoord ergens wel verwacht maar ik wil nog wat meerdere interpretaties en benaderingen.

unique

Ivoos zei:
Hoe lang ben je wakker geweest en hoeveel heb je gegeten? Lijkt mij ook een speedkater, zorg dat je genoeg fruit eet :)

Ik doe exact hetzelfde (leuk om te weten dat ik niet de enige ben die om 10u 's ochtends aan de speed begint en het nog ziet als verstandig gebruik :tongueout:), alleen kan ik meestal niet slapen als ik zo laat nog bij neem. Dan kruip ik rond 4u 's nacht in bed en lig ik daar een uur of 6 te rusten met mijn ogen dicht.
Ik probeer meestal iets van fruit te eten, het lekkerste is een paprika (rood is echt heerlijk rauw) en die zijn dan ook nog eens bijna volledig water.

Ik probeer te eten omdat ik weet dat het slimmer is, maar meestal is het ineens 6u 's avonds en kan ik niet meer naar de winkel om fruit, dan duurt het wel even voordat mijn maag de dag erna terug meewerkt :(
Ik begrijp het. Maar hoe lang ga je maximaal door op speed? Wanneer werkt het gewoon niet meer bij jou? En ken je mensen die veel langer 'makkelijk' uit houden?
Als je een antwoord kan geven met wat meer dan enkel ja of nee dat zou relaxerend zijn.

dfssdfde

Badass junkie
Op zich zou ik zeggen, neem niks meer bij, zoals je zelf al zegt.
Maar als je nu 50mg neemt, goed fruit en groenten eet én vanavond vroeg gaat slapen denk ik dat je bijna geen kater gaat hebben.

Maar dan mag je wel niet te veel nemen, en ook niet gaan bijnemen omdat het leuk is, anders ga je nog harder crashen.
Slimste blijft wel niks nemen en gewoon de kater uitzitten.

Edit: als antwoord op jouw post:
Ik heb nog nooit meer genomen dan die stomme laatste dosis waardoor ik de eerste nacht niet kan slapen.
Ik ben nogal gevoelig voor katers met een slaaptekort. Ik kan veel drinken, redelijk wat mdma nemen, etc, en ik heb bijna geen kater, maar met een slaaptekort ben ik kapot. Daarom ga ik dus echt niet lang door op speed, het liefst doe ik zelfs geen enkele nacht.

Dat wanneer werkt het niet meer is niet echt van toepassing, maar omdat ik nu op speed zit ga ik er toch maar een verhaal aan breien :grin:
Ik heb het iets meer dan een maand wekelijs gedaan, en dan begint het al serieus minder te worden. Als je die 5 keer dan op 3 dagen doet lijkt het me echt raar dat je er nog effect van zou hebben, op het niet slapen na. Verder ken ik niemand die speed neemt dus daar kan ik niet op antwoorden.

Het lijkt me dat je er redelijk verstandig mee omgaat, dus meer dan een heel kleine dosis bijnemen zou ik echt niet doen, en zeker niet meer dan 1 dosis.

unique

Leuk om je verhaal te lezen. Ik herken het vooral over een nacht doorgaan. Wanneer ik dus gewoon slaap en goed eet is er niks aan de hand. Maar wanneer ik een nacht door gaat vind ik het leven ondragelijk. Dat is gewoon over the edge. Het idee dat je dan al 24 uur wakker ben en een dag opeens heel lang blijkt te zijn. Je lichaam en geest lopen achter omdat we ingesteld zijn in het 24 uurs ritme dus ook de gemiddelde 8 uur slaap erbij.

Merk wel dat ik dan vergeetachtig wordt. Heel duizelig, wil wel eten maar gaat amper.

Ik heb 3 maanden elke dag speed gebruik en in die 3 maanden ongeveer 5 gram gebruikt. Dus dat is netjes vind ik. Ik heb het expres gedaan om mezelf tegen te komen. Om met mijn angsten in confrontatie te komen en mezelf express over de grens te halen. Omdat ik heel snel paniekerig was en nu minder ben. Nu schrik ik niet meer zo snel ergens van. Stel dat ik nu een grote dosis neem ga ik heus niet SUPER SUPER paranoia worden. En zo ja dan weet ik wel daar mee om te gaan.

Thanks voor je reactie :grin:

dfssdfde

Badass junkie
3 maanden lang elke dag speed? Waarom deed je dat dan? Afvallen, socialer zijn, meer zin hebben in taken?

Ik heb het nog overwogen om elke dag een mg of 30 te nemen om die redenen, maar ik heb het dan niet gedaan door de tolerantie. 30 wordt snel 100 en meerdere dosissen per dag, ik was er toch wat bang voor...

Hoe deed je het dan met de tolerantie? En drang om meer te nemen?

Je hoeft niet te antwoorden hoor, en mag in PM ook als je je topic niet onder wilt spammen (of de DF chat), lijkt me gewoon leuk om iets te horen van iemand die het (blijkbaar succesvol) gedaan heeft :)

unique

Wat leuk dat je dat vraagt! Ik ben er gewoon open over hoor. Ik kwam inderdaad op een punt dat ik aanmezelf begon te twijfelen. Ik heb heel dit forum elke post wel afgelezen om alles te begrijpen. Verschillende invalshoeken te benaderen.

Mijn proces ging zo.

De eerste weken dat ik nam voelde ik me intens gelukkig. Kan me moeilijk concentreren dus alles ging goed. Gewoon goed eten en slapen. Alles liep als een rolletje. motivatie. Huishouden, werken, school, geen probleem.

De werken daarna merkte ik al dat ik iets meer moest nemen en dat ik vaak echt helemaal over the edge was. Als ik van school naar huis moest met de trein telde ik zowat de seconde af omdat ik me echt goed moest concentreren om niet out te gaan. En om eerlijk te zijn wilde ik ook wel afvallen. Ik woog 73 en ben 1.71. Heb heel lang gesport en na 2 maanden was daar nog geen twee kilo van af. Had alles geprobeerd ging te langzaam.

Daarna werd het van kwaad tot erger. Ik sliep 's nachts niet omdat het gewoon niet lukte. Toen raakte ik paranoia omdat ik wilde slapen maar het kon niet en 's nachts is er geen drol te beleven. In het begin verzette ik me tegen deze situatie. Maar ik leerde steeds meer te relativeren. Ik had nogal de neiging om dingen uit context te halen en dat dan als waarheid te zien. Nu ging mijn lichaam in overlevingsmodus en dat wist ik van te voren. Waardoor je geen tijd hebt om je zorgen te maken om de dingen waar je je normaal zorgen om maakt.

Na heel veel gelezen te hebben over verslavingen, drugs en speed. En het kijken van de film SPUG. Kwam ik eindelijk zo ver om de zooi door de wc te gooien. Want het was zo ver gekomen dat ik het toch elke dag ging gebruiken in de hoop dat ik me weer zo zou voelen. Ik dacht waarom gebruiken mensen het anders elke dag dan moet het toch werken? Maar nee, dat is allemaal een illusie en dat is de valkuil ervan.

Ik stopte 1 dag met gebruiken. Maar na die ene dag had ik ook totaal geen moeite meer om er vanaf te blijven. Tenzij het nog in huis lag. maar ik zorgde gewoon dat ik het nergens in de buurt kon halen. en had het mijn vriend verteld dus ja. Ik ben mezelf heel erg tegen gekomen en heb overwonnen. Ik ben nu baas over de speed en voorheen was het alleen de baas over mij. Ik liet me met alles in het leven altijd beinvloeden en was onzeker en naief. Dat is nu stukke minder.

Ik ben nu veel nuchterder geworden. Wat ik daar moest toepassen vanwege overlevingsmodus doe ik nu ook. Dat kost het minste tijd en is gewoon het efficients.

BTW
DE eerste keer dat ik speed gebruik en dat het uitgwerkt was was SUPER SUPER depressief. Maar hoe vaker ik het gebruikte hoe minder ik eigenlijk last had van dat. Ik herkende het gevoel en ik dacht zo; je hersens hebben geen dopamine meer dus feitelijk kan je je ook niet super goed voelen. (om maar een benadering te noemen)

Ik zou graag andere ervaringen willen horen in de tijd dat jullie toch wel overmatig speed hebben gebruikt. Wat voor processen je toen hebt doorlopen. Als je een verhaal van iemand anders weet kan je dat ook vertellen (verander gewoon een paar woorden waardoor de kern van het verhaal nog klopt maar dat men toch anoniem blijft

Bovenaan