Wat toevallig dat je net vandaag die thread van leary er weer bij haalt, aangezien ik vannochtend juist flink wat van hem heb gezien.
Nu is wat ik gezien heb natuurlijk slechts het puntje van de ijsberg, maar wat ik er van dat deel denk te begrijpen is dat hij overtuigd is van fundamentele fouten in onze samenleving, die ertoe leiden dat mensen niet langer hun eigen potentie herkennen en gebruiken. Waarbij de potentie van de mens, nogmaals zoals ik denk te hebben begrepen, het scheppen van realiteit zelf is. Hierdoor is het overgrote deel van de mensheid gedoemd om andermans realiteit te leven.
Om ons te bevrijden uit deze blindheid genererende conditioneringen moeten we onze hersenen overloaden om zo in de natuurlijke staat van chaos terug te keren opdat we opnieuw toegang krijgen tot onze ware potentie.
Hij heeft een video experiment gemaakt om zon overload te bewerkstelligen..als je iets vaags zoekt voor tijdens je trip..dan rtaad ik je aan daar naar te kijken. Er is via torrent ook een betere kwaliteit te downloaden, al scheelt het niet superveel.
Timothy Leary - How to Operate Your Brain
http://www.youtube.com/watch?v=SQq_XmhBTgg