Tinnitus

Mersa

Newbie
Hier ook nog steeds last van die vervelende tinnitus, nu een jaar. Alsof een wasmachine op droogzwieren staat. Volgende week eerste afspraak bij een psycholoog. Mentaal kickt het heel zwaar in momenteel. Ik probeer het te accepteren maar ik verlang echt naar die rust in me hoofd (letterlijk) die ik gewoon maar niet vind. Gehoorschade is zo goed als uitgesloten na veel testen. Je wil het accepteren maar anderzijds ook weer niet omdat je nog steeds niet weet waarvan het komt. Daarom nog een kleine hoop dat het ooit nog wel weggaat.

Spyro

DF-koning
Hier ook nog steeds last van die vervelende tinnitus, nu een jaar. Alsof een wasmachine op droogzwieren staat. Volgende week eerste afspraak bij een psycholoog. Mentaal kickt het heel zwaar in momenteel. Ik probeer het te accepteren maar ik verlang echt naar die rust in me hoofd (letterlijk) die ik gewoon maar niet vind. Gehoorschade is zo goed als uitgesloten na veel testen. Je wil het accepteren maar anderzijds ook weer niet omdat je nog steeds niet weet waarvan het komt. Daarom nog een kleine hoop dat het ooit nog wel weggaat.
Het komt en gaat bij mij... Hier ook sinds de eerste lockdown Tinnitus met meerdere geluiden. Het wisselt bij mij ook enorm hoe ik me erbij voel. Soms zie ik het ook even niet meer zitten en andere dagen heb ik nergens last van... Hoop dat je je snel beter mag voelen. Het is echt vreselijk rot soms.

Mersa

Newbie
Het komt en gaat bij mij... Hier ook sinds de eerste lockdown Tinnitus met meerdere geluiden. Het wisselt bij mij ook enorm hoe ik me erbij voel. Soms zie ik het ook even niet meer zitten en andere dagen heb ik nergens last van... Hoop dat je je Het komt en gaat bij mij... Hier ook sinds de eerste lockdown Tinnitus met meerdere geluiden. Het wisselt bij mij ook enorm hoe ik me erbij voel. Soms zie ik het ook even niet meer zitten en andere dagen heb ik nergens last van... Hoop dat je je snel beter mag voelen. Het is echt vreselijk rot soms.

Hier ook een aantal keer een ander geluid waargenomen, een zoem die door heel het hoofd ging. Thank God dat dat maar een aantal keer was. Lukt het inslapen goed bij jou wanneer je je gewaarword van je tinnitus?

Spyro

DF-koning
Hier ook een aantal keer een ander geluid waargenomen, een zoem die door heel het hoofd ging. Thank God dat dat maar een aantal keer was. Lukt het inslapen goed bij jou wanneer je je gewaarword van je tinnitus?
Inslapen lukt gek genoeg beter dan overdag functioneren. Kan prima in slaap komen als ik juist op de geluiden ga letten, gek genoeg vind ik het overdag vele malen vervelender...

De Zandman

DF-koning
Hoe zijn jullie aan tinnitus gekomen ? Gewoon zomaar of door tehard muziek luisteren met oortjes bv ?
Ik heb het voornamelijk in mijn linker oor.
De oorzaak is: schot doofheid.
De knal van een geweerschot is enorm van hoge tonen doorspekt.
Als je geen gehoorbescherming draagt ( en dat gaat niet in mijn werk van toen) dan krijg je onherroepelijk gehoorschade.
En deze heb ik. Talloze geweerschoten moeten aanhoren....
Vandaar.

Zeepbelleke

Experimenterende gebruiker
Nja. Het is echt een verschrikkelijk geluid. Enorm elektrisch, statisch. Alsof iets constant knettert en verbinding maakt. Geef mij maar een constant ruisje in plaats van dit...
Dat had ik gisteren ook dat elektrische statisch. Dacht eerst nog dat het uit men koptelefoon kwam. 🤣

Krypt0nite

Wijs gebruiker
Ik heb al jaren last van oorsuizen..
Bij muziek die te hard staat, de wind buiten, hoge tonen of een hard geluid.
Bijvoorbeeld als iemand een pallet of trolley op de grond laat klapperen op werk.😕

Sinds het afgelopen jaar is er ook een piep in mijn oren bijgekomen.

Soms overdag maar vooral in rust.

Dus als ik in mijn bed lig begint de pret..
Geluid word ook steeds harder als ik op mijn kussen ga liggen.

Lijkt dan soms net of het geluid doortrekt naar binnen in mijn hoofd.

Heb volgende maand een afspraak bij de kno arts.

Word nu toch wel echt heel vervelend.
Slaap erg slecht door deweeks en werk word zwaarder..

Spyro

DF-koning
Ik heb al jaren last van oorsuizen..
Bij muziek die te hard staat, de wind buiten, hoge tonen of een hard geluid.
Bijvoorbeeld als iemand een pallet of trolley op de grond laat klapperen op werk.😕

Sinds het afgelopen jaar is er ook een piep in mijn oren bijgekomen.

Soms overdag maar vooral in rust.

Dus als ik in mijn bed lig begint de pret..
Geluid word ook steeds harder als ik op mijn kussen ga liggen.

Lijkt dan soms net of het geluid doortrekt naar binnen in mijn hoofd.

Heb volgende maand een afspraak bij de kno arts.

Word nu toch wel echt heel vervelend.
Slaap erg slecht door deweeks en werk word zwaarder..
Kan soms enorm heftig zijn hè? Ik heb inmiddels 4 geluiden, sommige komen en gaan en andere zijn er altijd. Ik probeer het niet te linken aan angst of een naar gevoel. Probeer het er te laten zijn, even ervoor gaan zitten en tot jezelf komen en er eens goed naar luisteren. Ik doe dit dagelijks en probeer op deze manier niet in verzet te gaan tegen de geluiden. Helpt mij in ieder geval enorm

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Blijf het toch opmerkelijk vinden dat zoveel mensen tinnitus hebben en dat mensen er zo vatbaar voor zijn... Het gehoor is blijkbaar zo delicaat.

Heb echt te doen met de mensen hier die er erg onder lijden. :( Ik heb het ook, maar de mijne valt erg mee en zelfs dan heb ik er al zoveel onder geleden... Het is ook echt het gegeven dat het nooit meer weggaat. Dat idee dat het er altijd zal blijven, wat soms gekmakend kan zijn.

Zoals vandaag, tripje op ALD-52, dan merk ik het gewoon helemaal niet. Het zal er vast zijn, maar omdat ik helemaal niet in mijn hoofd zit bied ik er geen weerstand tegen en dan is het er voor mij praktisch niet. Zelfde met meditatie. Dus al zou er nooit een medische oplossing voor komen, we hebben in ieder geval dat: proberen er minder weerstand tegen te bieden.

Krypt0nite

Wijs gebruiker
Kan soms enorm heftig zijn hè? Ik heb inmiddels 4 geluiden, sommige komen en gaan en andere zijn er altijd. Ik probeer het niet te linken aan angst of een naar gevoel. Probeer het er te laten zijn, even ervoor gaan zitten en tot jezelf komen en er eens goed naar luisteren. Ik doe dit dagelijks en probeer op deze manier niet in verzet te gaan tegen de geluiden. Helpt mij in ieder geval enorm
Ja klopt.
Als ik bezig ben kan ik me er wel voor afsluiten(de piep).
Maar savonds als ik in bed lig is het echt ruk, om dat ik er dan extra bewust van ben en erop ga focussen.
Lig dan ook echt uren wakker.

Soms helpt het dan om even eruit te gaan en muziek te luisteren.
Dan hoor je een ander geluid en kan ik de piep een beetje loslaten.

Ik heb nog meer last van de ruisen.
Die zijn er bijna altijd.
Vooral bij hoge tonen en meerdere geluiden tegelijk.
Als mijn zus met de kids langskomt heb ik heel de dag die ruisen in allebij mijn oren.
Moet dan soms even terug trekken en tot rust komen.
Eind van de dag ben ik verrot en heb ik barstende koppijn.

Ben benieuwd wat de kno arts gaat zeggen en hopelijk dat er iets aan te doen is.

Kon pas 31 mei een afspraak plannen..

Krypt0nite

Wijs gebruiker
Weet ook wanneer t begonnen is. Bij t nemen van anti depressiva zoveel jaar geleden.
Het kan inderdaad ontstaan door medicatie gebruik.

Ik kan het me niet goed voor de geest halen wanneer het is begonnen.
Volgens mij een jaar of 5 geleden toen ik door een hele moeilijke periode ging.
Werkte enkel nachtdiensten 2 jaar lang, 4 dagen in de week.
Sliep amper en was geestelijk kapot.

Dat heeft uiteindelijk geleid tot een lange periode met angstaanvallen en zware depressie.
Heb toen ook een ssri gekregen...

Zou dus zomaar ook voor mij op kunnen gaan.

Krypt0nite

Wijs gebruiker
Blijf het toch opmerkelijk vinden dat zoveel mensen tinnitus hebben en dat mensen er zo vatbaar voor zijn... Het gehoor is blijkbaar zo delicaat.

Heb echt te doen met de mensen hier die er erg onder lijden. :( Ik heb het ook, maar de mijne valt erg mee en zelfs dan heb ik er al zoveel onder geleden... Het is ook echt het gegeven dat het nooit meer weggaat. Dat idee dat het er altijd zal blijven, wat soms gekmakend kan zijn.

Zoals vandaag, tripje op ALD-52, dan merk ik het gewoon helemaal niet. Het zal er vast zijn, maar omdat ik helemaal niet in mijn hoofd zit bied ik er geen weerstand tegen en dan is het er voor mij praktisch niet. Zelfde met meditatie. Dus al zou er nooit een medische oplossing voor komen, we hebben in ieder geval dat: proberen er minder weerstand tegen te bieden.
Ik heb bij sommige drugs dat het versterkt wordt.
Vooral bij dissociatieven zoals ketamine.

Zeepbelleke

Experimenterende gebruiker
Het kan inderdaad ontstaan door medicatie gebruik.

Ik kan het me niet goed voor de geest halen wanneer het is begonnen.
Volgens mij een jaar of 5 geleden toen ik door een hele moeilijke periode ging.
Werkte enkel nachtdiensten 2 jaar lang, 4 dagen in de week.
Sliep amper en was geestelijk kapot.

Dat heeft uiteindelijk geleid tot een lange periode met angstaanvallen en zware depressie.
Heb toen ook een ssri gekregen...

Zou dus zomaar ook voor mij op kunnen gaan.
De aanleiding voor het innemen vd anti depressiva was ook paniek en angst. Dus wat was er eerst hè. Soms word ik er ook echt koekoek van ... nu neem ik al veel te lang 5 maanden ofzo 😲 bromozepam 3 mg S avonds en dan is t er ook maar geraak ik er niet angstig door. Is ook geen gehoorprobleem zoals ik t ervaar eerder als men hersenen die suizen.

Krypt0nite

Wijs gebruiker
De aanleiding voor het innemen vd anti depressiva was ook paniek en angst. Dus wat was er eerst hè. Soms word ik er ook echt koekoek van ... nu neem ik al veel te lang 5 maanden ofzo 😲 bromozepam 3 mg S avonds en dan is t er ook maar geraak ik er niet angstig door. Is ook geen gehoorprobleem zoals ik t ervaar eerder als men hersenen die suizen.
Zo ervaar ik het ook.
Als of het van dieper komt.

Bij mij will een borreltje nog wel eens helpen om te kunnen ontspannen.
Maar wil ook niet elke dag aan de alcohol.

Wil gewoon eens pure stilte .

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bij mij ook met psychedelische middelen. Eigenlijk met alles wel. 😅

Ik merk dat op LSD mijn nek en kaak altijd helemaal ontspannen. Normaal drukt dat daar bij mijn oor, wat die piep veroorzaakt of in ieder geval versterkt. Dat is er dus veel minder als ik heel ontspannen ben.

Misschien is dat dan ook geen klassieke tinnitus, maar iets dat erop lijkt.

Spyro

DF-koning
Ik merk dat op LSD mijn nek en kaak altijd helemaal ontspannen. Normaal drukt dat daar bij mijn oor, wat die piep veroorzaakt of in ieder geval versterkt. Dat is er dus veel minder als ik heel ontspannen ben.

Ik ben even de naam kwijt van wat je ook alweer had met je kaak, maar ik weet wel dat dat bij vele inderdaad Tinnitus veroorzaakt. Heb daar eens over gelezen inderdaad, valt ook gewoon onder de Tinnitus, zoals de onze. T heeft meer dan 200 gekende oorzaken, meestal spelen meerdere factoren een rol.

Krypt0nite

Wijs gebruiker

Ik heb ook last van spierspanning.
Iets dat ook in mijn depressieve periode is ontstaan.

Stijve nek, stijve kaken soms het gevoel als of er een band om me hoofd heen zit.
Dit is gelukkig wel minder geworden dan toen.

Ben benieuwd of dit allemaal verbonden is.
Ga dit ook nog maar eens bespreken met mijn huisarts.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben even de naam kwijt van wat je ook alweer had met je kaak, maar ik weet wel dat dat bij vele inderdaad Tinnitus veroorzaakt. Heb daar eens over gelezen inderdaad, valt ook gewoon onder de Tinnitus, zoals de onze. T heeft meer dan 200 gekende oorzaken, meestal spelen meerdere factoren een rol.

TMJ disorder.

Ja tinnitus heeft echt enorm veel oorzaken... Daarom denk ik dus ook, wat is ons gehoorsysteem dan enorm delicaat.

Stijve nek, stijve kaken soms het gevoel als of er een band om me hoofd heen zit.

Precies wat ik dus ook heb. Stijve nek, stijve kaak en band om de hoofd gevoel. Knap irritant hè? Ik denk het echt, dat het allemaal verbonden is.

Maar mede daarom is LSD dan ook extra fijn voor mij. Even een dagje zonder dat alles... Maar goed, dat wil je toch altijd, niet maar 1 dagje.

Spyro

DF-koning

Zeker verbonden. Ik geloof er heilig in dat alles in je lichaam met elkaar in verbinding staat. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar stress, een simpel iets wat de meest gekke klachten kan veroorzaken... Ik heb geen hoorschade en wel Tinnitus. Gekregen in de eerste lockdown. Ik was toen gestresst, gezondheid zat niet mee, zat maanden thuis, drugs verslaafd en eigenlijk weinig positiviteit. Oh ja, en medicatie gebruik inderdaad. Nou, 1 en 1 is 2.

Krypt0nite

Wijs gebruiker
TMJ disorder.

Ja tinnitus heeft echt enorm veel oorzaken... Daarom denk ik dus ook, wat is ons gehoorsysteem dan enorm delicaat.

Precies wat ik dus ook heb. Stijve nek, stijve kaak en band om de hoofd gevoel. Knap irritant hè? Ik denk het echt, dat het allemaal verbonden is.

Maar mede daarom is LSD dan ook extra fijn voor mij. Even een dagje zonder dat alles... Maar goed, dat wil je toch altijd, niet maar 1 dagje.

Ja is heel irritant..
Sommige dagen heb ik dan ook gewoon echt bed rust nodig.
Soms word ik er mee wakker en andere dagen komt het ineens opzetten.

Gelukkig heb ik dit wel een beetje leren kennen.
Bepaalde triggers en symptonen.
Dan weet ik dat ik even rustig aan moet doen.

Hmm dat is wel interessant .
Zou micro dosen dan iets kunnen zijn.

Ik ga binnenkort voor het eerst aan de lsd.
Ben benieuwd of ik dit dan ook ervaar.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja is heel irritant..
Sommige dagen heb ik dan ook gewoon echt bed rust nodig.
Soms word ik er mee wakker en andere dagen komt het ineens opzetten.

Gelukkig heb ik dit wel een beetje leren kennen.
Bepaalde triggers en symptonen.
Dan weet ik dat ik even rustig aan moet doen.

Hmm dat is wel interessant .
Zou micro dosen dan iets kunnen zijn.

Ik ga binnenkort voor het eerst aan de lsd.
Ben benieuwd of ik dit dan ook ervaar.

Heb jij ook TMJ disorder?

Ja, zou goed kunnen dat je minder spanning ervaart op LSD. Kan mogelijk ook juist meer. Psychedelica is wat tricky wat dat betreft...

Krypt0nite

Wijs gebruiker
Heb jij ook TMJ disorder?

Ja, zou goed kunnen dat je minder spanning ervaart op LSD. Kan mogelijk ook juist meer. Psychedelica is wat tricky wat dat betreft...
Ik heb geen idee.
Ik ging er altijd maar vanuit dat dit door stress komt en heb het nooit echt besproken met een arts/deskundige.

Heb 2 weken geleden pas aan de bel getrokken(dom).
Omdat het nu echt teveel word soms.
Dus zit nu in het traject van onderzoeken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb geen idee.
Ik ging er altijd maar vanuit dat dit door stress komt en heb het nooit echt besproken met een arts/deskundige.

Heb 2 weken geleden pas aan de bel getrokken(dom).
Omdat het nu echt teveel word soms.
Dus zit nu in het traject van onderzoeken.

Van wat je omschrijft van stijve nek, stijve kaak, band om hoofd, tinnitus. Dat klinkt als TMJ disorder, maar kan het mis hebben hoor.

Krypt0nite

Wijs gebruiker
Lees nu dit stukje.
Ga dit aan mijn huisarts laten zien.
Heb al deze symptonen..
Niet altijd tegelijk maar wel echt allemaal.

TMD symptomen zijn onder andere:

• Pijn in de kaak
  • Vermoeidheid in de kaak
  • Moeite om uw mond open te doen om te eten of te praten
  • Oorsuizen
  • Duizeligheid
  • Hoofdpijn
  • Ploppende geluiden in uw kaak
  • Pijn in de nek
  • Kaak op slot

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Lees nu dit stukje.
Ga dit aan mijn huisarts laten zien.
Heb al deze symptonen..
Niet altijd tegelijk maar wel echt allemaal.

TMD symptomen zijn onder andere:

• Pijn in de kaak
  • Vermoeidheid in de kaak
  • Moeite om uw mond open te doen om te eten of te praten
  • Oorsuizen
  • Duizeligheid
  • Hoofdpijn
  • Ploppende geluiden in uw kaak
  • Pijn in de nek
  • Kaak op slot

Dus toch hè...

Welcome to the club... :(

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik heb de stilte al vrij lang als ‘luid’ ervaren maar altijd ontkend dat dat abnormaal was. Nu heb ik Corona en heb ik veel te veel tijd om na te denken óf de piep is/lijkt er harder door geworden. En druk op m’n oren van binnenuit in combinatie met lichte hoofdpijn maakt het allemaal wat aanweziger. Als ik beter ben ga ik denk ik gewoon weer doen alsof die piep er niet is, was veel fijner 😄

Spyro

DF-koning
Ik heb de stilte al vrij lang als ‘luid’ ervaren maar altijd ontkend dat dat abnormaal was. Nu heb ik Corona en heb ik veel te veel tijd om na te denken óf de piep is/lijkt er harder door geworden. En druk op m’n oren van binnenuit in combinatie met lichte hoofdpijn maakt het allemaal wat aanweziger. Als ik beter ben ga ik denk ik gewoon weer doen alsof die piep er niet is, was veel fijner 😄
Misschien een troost, toen ik heftig ziek was, was mijn Tinnitus ook heel erg van slag. Toen het weer beter ging werden de geluiden ook weer rustiger.

Maar je hebt gelijk hoor, als je thuis zit en niks doet heb je 3 keer zoveel tijd om je druk te maken. Bezig blijven is key!

Beterschap!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe komt die druk van binnenuit denk je? Buis van Eustachius? Ik heb daar ook last van gehad. Ironisch genoeg heb ik daar een oorbuisje voor laten zetten in de hoop die druk te verlichten en daardoor heb ik juist tinnitus gekregen.

Maar later heb ik eens een paar weken lang een sapkuur gedaan met de zogenaamde 'lemon ginger blast juice' en kwam er echt een hoop oude vieze rommel vrij uit mijn neus die nog diep opgehoopt zat. Ik denk dat dat die druk met name veroorzaakte. Worth a try maybe...

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Hoe komt die druk van binnenuit denk je? Buis van Eustachius? Ik heb daar ook last van gehad. Ironisch genoeg heb ik daar een oorbuisje voor laten zetten in de hoop die druk te verlichten en daardoor heb ik juist tinnitus gekregen.

Maar later heb ik eens een paar weken lang een sapkuur gedaan met de zogenaamde 'lemon ginger blast juice' en kwam er echt een hoop oude vieze rommel vrij uit mijn neus die nog diep opgehoopt zat. Ik denk dat dat die druk met name veroorzaakte. Worth a try maybe...
Ik weet het niet. Mijn Corona zit niet in de luchtwegen, ja óf juist alleen heel hoog incl die buis van Eustachius.

Lemon ginger blast juice klinkt sowieso wel goed, voor dagelijks 😁!

Bovenaan