Tintelingen

azgaza

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Tekort aan vitamine B12. Hoeft niet direct iets te maken te hebben met drugsgebruik.
Kan zeer goed een oorzaak zijn; als dit de oorzaak is is het wel zaak er snel iets aan te doen; ik heb het een en ander gelezen over zenuwschade door vitamine b12 tekort en de verschijnselen en schade kunnen permanent worden als te erg wordt met o.a. resultaten in de richting van spasmes, bemoeilijkte beweging, permanent verlies van gevoel in bepaalde zenuw uiteindes of het vervangen voor tast prikkels door pijn prikkels in het brein; allemaal op dit moment nog niet te genezen als het eenmaal zo ver is (dit relateert vooral aan lachgas voor veganisten of mensen met een van zichzelf bemoeilijkte b12 opname die te veel lachgas doen; lachgas zet namelijk een aanzienlijk deel van b12 om in niet werkzame metabolieten.

Dit kan dus een oorzaak zijn maar lijkt me bij drugs ander dan lachgas (en alcohol; dat ook bij zeer hoge dosissen of zeer regelmatige inname de opname van meerdere vitamine's b in de weg in zit) niet de meest waarschijnlijke.

Immo zei:
Of een te hoog zuurstof percentage in je bloed.
Ook een redelijke oorzaak; zeer waarschijnlijk als het maar kort duurt. Ik weet dat als ik me écht de klote schrik ik ga hyperventileren en dan gaan ook mijn handen en gezicht volledig tintelen, manier om erachter te komen of dit te oorzaak is is vooral dat het bij normale ademhaling ook weer normaal wordt, en dus nooit lang duurt.

Verder is deze vraag al beantwoord door het drugsinfoteam, maar ik wou toch even deze twee punten melden. Vooral die van de n2o, het is geen heel bekend fenomeen en het komt niet váák voor maar het is wel een behoorlijk extreem risico áls het zo ver is, en ik denk dat erg veel DF-ers daar niet of nauwelijks bewust van zijn.

Bovenaan