Tintelingen?

SGiZO

Experimenterende gebruiker
Als ik een avondje heb liggen doorsnuiven heb ik op het einde een rare tinteling in mn hoofd, eerst aan de rechter hersenhelft en soms daarna ook aan de linker kant. Het is niet echt erg, maar ik wil gewoon weten wat het is. Weet iemand da mss?

berbe

Bewuste gebruiker
ken het wel maar waar het door komt weet ik niet

ik verklaarde het in me pep tijd altyd
dat zijn de pepcellen die te hard feeste en zo tege het dak van je hersenpan springe en dat voel je dan tintele:tongueout:

zulle we het daar maar op houden dan?

Ketaboy

Bewuste gebruiker
ik heb dat ook vaak, maar dan gewoon alleen mijn achterhoofd in zijn geheel tintelend als of tja.. het slaap bij een spier weetje wel :P zo'n soort gevoel. ik vind het wel aangenaam eigenlijk :P

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Heb het ook wel eens gehad maar dan vooral tijdens het gebruik en niet aan het eind pas. Vind het ook wel aangenaam het kietelt een beejte :sunglasses:

needlefreak

Bewuste gebruiker
Ik heb dat heel veel als ik speed gebruik. Na een dag op speed krijg ik overal zalige tintelingen. Vooral in m'n handen en m'n hoofd. Ik hou ervan. :)

Doodkapje

Wijs gebruiker
Lijkt mij door de hoge zuurstofconcentratie. Speed maakt dat je lichaam veel meer zuurstof opneemt, wat logisch is omdat het een pepmiddel is.

Profetio

Newbie
Een oud topic, maar goed.
Voor zover ik dacht:

Bij gebruik van meerdere drug, waaronder speed, wordt een verhoogde release van het stofje serotonine in de hersenen gemeten.
Serotonine is het stofje dat je gevoel van geluk reguleert.
Bij hogere dosis wordt ineens een enorme hoeveelheid serotonine aangemaakt, dit tintelt in je achterhoofd.

Het verklaart ook waarom na vooral XTC velen een periode(tje) van depressie ervaren.

Bovenaan