Tips om te stoppen met blowen

juuleke

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik vind dat ik te veel blow. Ik blow zowat elke dag en ben 16 jaar, ik blow al vanaf mn 13e :wink: maar nu wil ik er vanaf! Ik voel me ooit zo kut als ik boven in bed lig net een jointje heb gerookt en dan denk ik altijd dat er iets mis is met mn hart :confused: dat vind ik kut daarom wil ik stoppen.

Dus ik hoopte hier wat tips te vinden over hoe het makkelijker gaat. ik weet dat ik er achter moet staan maar hoe het gewoon makkelijker gaat snap je :sunglasses:

Alvast bedankt voor de tips

Groeten Juuleke

azgaza

Badass junkie
Tja gewoon stoppen. Geen wiet meer kopen, geen joints meer draaien. Veel envoudiger dan dat is het niet te stellen. Makkelijk is het alleen als je het wil.
Maar wat eventueel kan helpen is bijvoorbeeld een tijdje niet met drugsgebruikende vrienden af te spreken, niet naar plekken te gaan waar je veel blowde, en vooral andere dingen doen, afleiding.
Als dat nog niet lukt, minder dan eerst tot niet meer elke dag, waardoor je ook gewend raakt aan eens een keertje níet stoned zijn, leer daar van genieten en stop dán pas. Meer tips kan ik niet verzinnen, gezien ik zelf helemaal niet van plan ben te stoppen, maar zo zou ik het aanpakken.

(met je hart is waarschijnlijk niks mis, wellicht niks meer dan lichte hartkloppingen en vrij ongevaarlijk)

Het lijkt mij slimmer om eerst doordeweeks te stoppen.. als je dat kan volhouden dan is het daarna minder moelilijk om helemaal te stoppen.

matthijs

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
Dat is niet slimmer.. voordat je 't weet zit je maandag weer een dikke baap te smauchen. :stoned:

Gaat inderdaad erg makkelijk.
Beter eerst helemaal stoppen en later nog eens kijken of je het in het weekend zou wiullen doen.

MetaalKonijn

Badass junkie
Juistem. Heb vaak gehad dat je in 't weekend dan denkt van "aaah, wat maakt 't ook uit, één dampje!" en 15 minuten later zelf een joint draait. :P

juuleke

ok bedankt voor de tips en vanaf volgende week maandag proberen,

heb net ook een weddenschap met mn vader als ik 1 maand gestopt ben krijg ik 250 euro :grin:

word dus weer een weekendje lekker sos halen :sunglasses:

bedankt groeten Juuleke

jasper

Wijs gebruiker
je wilt stoppen met blowen maar je gaat in het weekend effe sos liggen snuiven? :confused:

niet echt een strak plan

davie

Wijs gebruiker
Ik denk dat uitstellen ook wel werkt. Probeer gewoon steeds minder te roken en zeg ook eens nee. Zoek een hobby of ga sporten. En idd niet altijd je blowende vrieden opzoeken.

Bij sos is het lekker om te roken en denk je ook eerder wat maakt 1 jointje nu uit. Idd geen strak plan.

azgaza

Badass junkie
juuleke zei:
ok bedankt voor de tips en vanaf volgende week maandag proberen,

heb net ook een weddenschap met mn vader als ik 1 maand gestopt ben krijg ik 250 euro :grin:

word dus weer een weekendje lekker sos halen :sunglasses:

bedankt groeten Juuleke

En je stopt met de wiet door hartkloppingen? Dan is het geen goed idee stimulerende middelen te nemen, want die belasten je hart een stuk meer dan wiet dat doet, dus de kans dat je dat ook krijgt als je niet blowt gaat daardoor flink vooruit.
Alsnog succes met het stoppen met blowen, maar de sos raad ik je echt af.

Eier

Bewuste gebruiker

Werkt het best :beer:

Lijp

Wel ironisch dat je wil stoppen met wiet maar nog wel een paar lijntjes sos neemt

Marklar

Belezen gebruiker
Het klinkt een beetje suf, maar voor mij om te stoppen met blowen is het allerbelangrijkste dat ik nog wiet in huis heb. Ik heb blowen een jaar of twee geleden gebruikt om te vluchten voor de realiteit (in combinatie met internet/spelletjes etc), en waar ik het meest bang voor was toen ik stopte was dat ik niet meer vluchten kon. Het kon dus wel maar ik koos er voor om het niet te doen. Na een maand of twee heb ik het weg gegooid. Nu ik dit zelf lees klinkt het best vaag, maar voor mij was dit wel van groot belang. Ben toen een jaar gestopt, weer een paar maanden geblowed, en nu sinds Januari niet meer. Veel success in iedergeval! :)

raging_bull

Bewuste gebruiker
Als je wil stoppen stop je gewoon, wil je niet stoppen stop je niet.

Ga eens naar een doctor ofzo, laat je eens nakijken mischien stelt je dat gerust.

Bak een keer een spacecake, ipv een joint roken. Spacecake is niet schadelijk voor je..

Mindless1985

Badass junkie
matthijs zei:
MetaalKonijn zei:
Dat is niet slimmer.. voordat je 't weet zit je maandag weer een dikke baap te smauchen. :stoned:

Gaat inderdaad erg makkelijk.
Beter eerst helemaal stoppen en later nog eens kijken of je het in het weekend zou wiullen doen.

Zo ben ik er ook vanaf gekomen. Eerst eens 2.5 maand stoppen (was de 1e maand echt moeilijk) en daarna gewoon weinig doen. Kan nu ook makkelijk een week elke dag blowen en dan weer een week niet. Is wel beter zo :)

BenDover

Newbie
Gewoon intensief sporten, Fitness bijvoorbeeld. Works for me and Friends!
Niet dat ik wil stoppen, maar zodra ik een aantal uur ga sporten, heb ik echt geen zin om een joint te tappen. Eventueel erna kan het gevoel komen dat je wilt blowen, maar dan moet je zorgen dat je gewoon zo intensief gesport heb, dat je na het douchen gaat slapen.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je vrijwillig laten opnemen in de kliniek en je platspuiten met medicatie...

Anders is de enige oplossing totale verlichting van lichaam en geest, word één met het universum en laat je ego oplossen in het 'alles'.

TimeKiller

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Je vrijwillig laten opnemen in de kliniek en je platspuiten met medicatie...

Anders is de enige oplossing totale verlichting van lichaam en geest, word één met het universum en laat je ego oplossen in het 'alles'.

Heeerlijk :grin:

je zult inderdaad je krankzinnige verstand achter je moeten laten, anders zul je nooit t eeuwige heil kennen.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
en hierbij ontketen ik de spirituele revolutie! Gooi je jonko aan de kant en geef je ego op! Totale verlichting op Aarde

"...en ze zongen een mooi lied"

Bovenaan