Tips tegen tandslijtage xtc?

Razar

Belezen gebruiker
Mdma/Xtc is wel leuk en zo en ik heb er nooit een dip van. Enig groot nadeel is de slijtage aan mijn tanden. heeft iemand goede tips om dat "samendrukken" van je tanden te beperken tijdens gebruik? Ik heb wel gehoord van kauwgom nemen maar dat vertouw ik toch niet echt. En de dag erna heb ik altijd het gevoel dat mijn tanden wat losser zitten.
Wat doen jullie tegen deze problemen?

Mr.jiho

Wijs gebruiker
meestal rook ik heeeeeel erg veel als ik mdma heb genomen, 1.omdat het lekker is en 2.omdat ik m'n bek moet opentrekken en zo niet knarsetand :wink:

Jeller

Badass junkie
en kauwgom raad ik iig volledig af, je gaat dan zo hard op u sjieke bijten dat het nog 5x meer opvalt da ge iets gepakt ebt en ge kunt niet stoppe.. dus nog een keer pijnlijke kaken de dag erna..

iets zout eten is volgens mij het best, zo kan je tenminste ja kaken eens echt laten gaan en het blijft niet duren :)

ik heb hier ook wel een gehoord dat dingen met magnesium je kaken helpen ontspannen.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
elkaar af en toe een massage geve, tussen de ogen en de oren en dan ietske naar benede (de kaakspier volgens mij :tongueout: ) en daar dan op duwen en cirkels draaien met een paar vingers, dit kan ongeloofelijk deugd doen en daarna kan je weer je bek openhouden :)

cunt

Wijs gebruiker
gister stond ik met een maatje te praten, en ik vroeg aan em of hij kauwgom in z'n smoel had. maar had hij niet. maar die gast was zooo extreem aan het kouwen! echt heel extreem!

maar dat krijg je als je 5mnd in china hebt gezeten en nu weer 1e keer in nederland uitgaat :)

boy

Bewuste gebruiker
Zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt. MDMA onttrekt oa. speeksel uit je mond, en dat speeksel hoort eigenlijk te dienen als bescherming voor je tanden. Zonder dat speeksel, of bij te weinig daarvan, zijn je tanden extra gevoelig en gaan ze sneller 'kapot'.

Razar

Belezen gebruiker
hmmja dus eigelijk vooraf een capsule met speeksel vullen en er af en toe van " drinken" :grin:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
nee gewoon voldoende water drinken :sunglasses: door te weinig water te drinken gebeuren ook de meeste ongelukken met xtc/mdma (en andere(?)) je droogt uit doordat je zo energiek bent en zoveel beweegt dus gewoon genoeg water drinken, maar dit wist je wss al
groeten

cunt

Wijs gebruiker
een lolly bijt je denk ik gelijk kapot :)

ik heb nog nooit lopen kouwen van xtc of pep. maar bijt altijd wel heel hard. daarom heb ik meestal kauwgom, werkt eigenlijk altijd wel voor mij.

Bal0n

Badass junkie
Shit, wat loop ik nou stom te praten. Magnesium schijnt heel goed te werken tegen het kakengemaal :)

boy

Bewuste gebruiker
Magnesiumpillen kan je volgens mij wel bij de DA halen ofzo. Ik betwijfel alleen of het werkt. In pillen zit namelijk ook al magnesiumstearaat.

Bal0n

Badass junkie
boy zei:
Magnesiumpillen kan je volgens mij wel bij de DA halen ofzo. Ik betwijfel alleen of het werkt. In pillen zit namelijk ook al magnesiumstearaat.

Google! Alle links beschrijven het, dat het werkt tegen kaken gemaal. Maar wat is magnesiumstearaat? Een bindmiddel? Verschilt het dan niet per pil wat erin zit?

boy

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
boy zei:

Google! Alle links beschrijven het, dat het werkt tegen kaken gemaal. Maar wat is magnesiumstearaat? Een bindmiddel? Verschilt het dan niet per pil wat erin zit?

Magnesiumsteareet kan als bindmiddel gebruikt worden ja. Ik dacht dat dit een van de meest gebruikte bindmiddelen is, maar pin me er niet op vast.

Of magnesiumpillen hier echt bij helpen weet ik niet hoor. Ik heb ook weleens gelezen dat het zou helpen tegen spierspanning ed., maar ik ken eigenlijk niemand die het echt geprobeerd heeft.

Razar

Belezen gebruiker
hmm magnesiumpillen, waar zou je dat in België kunnen halen, bij de apotheker? zal et zeker eens proberen

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Magnesium is goed te krijgen hoor.. trekpleister, DA, etc. etc. Maar ik heb een paar jaar erg veel last gehad van spierkrampen. Gewoon over m'n hele lichaam en de hele dag en nacht door. Echt pijnlijk en om gek van te worden :/ Maar ik heb ook veel magnesium geslikt. Ik denk niet dat het echt zó goed helpt dat het nut heeft het in te nemen de dag voordat je x gaat slikken. Het werkt geloof ik gewoon over een een langere termijn om bepaalde tekorten in je lichaam aan te vullen.

Waardoor wordt dat gedoe met je tanden nu eigenlijk veroorzaakt dan?

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
Shit, wat loop ik nou stom te praten. Magnesium schijnt heel goed te werken tegen het kakengemaal :)

like i said :smoke:

maar euh, ik heb er weinig last van eigenlijk.. van knarsen heb ik praktisch geen last, het enige dat mij irriteert op mdma is dat ik echt te veel moet pissen :grin:

trouwens kauwgom maakt het idd erger en erger.. tis beter dat je dan gewoon iets eet (als je nog kan eten)

Wortel

Bewuste gebruiker
Razar zei:
Mdma/Xtc is wel leuk en zo en ik heb er nooit een dip van. Enig groot nadeel is de slijtage aan mijn tanden. heeft iemand goede tips om dat "samendrukken" van je tanden te beperken tijdens gebruik? Ik heb wel gehoord van kauwgom nemen maar dat vertouw ik toch niet echt. En de dag erna heb ik altijd het gevoel dat mijn tanden wat losser zitten.
Eerst kauwde ik ook. Na een paar x ging ik er op letten nam me voor niet zo "lomp te staan kauwen" als de rest. Nu kauw ik nooit meer :) Zorg ervoor dat ik mijn kaken gwoon rustig stil houd (niet echt dichtbijten) heb nu geen last meer van stijve kaken etc.

Frisko

Badass junkie
slipperman zei:
Razar zei:
Eerst kauwde ik ook. Na een paar x ging ik er op letten nam me voor niet zo "lomp te staan kauwen" als de rest. Nu kauw ik nooit meer :) Zorg ervoor dat ik mijn kaken gwoon rustig stil houd (niet echt dichtbijten) heb nu geen last meer van stijve kaken etc.
same,beetje erop letten dat je het niet doet,dat lukt althans bij mij! :)

Bollie

Bewuste gebruiker
ne goeien verse sinaasappelsap drinken, boordevol vitamine C !!!
Achter een goed uurke is den afkick gedaan bij mij.

Kzeg wel ne versen e, geen fruitsap uit dooskes :beer:

wausie91

Bewuste gebruiker
ik neem meestal gewoon een mentos die fijnkauwen tegen je gehelelte aal plakken en dan zacht er aan zuigen :beer:

Jeller

Badass junkie
gewoon je kaken ontspannen, zo werkt het toch bij mij.. en als dat niet lukt, dan moet je maar iets eten, dan kan je je even laten gaan :wink:

+dan kan je achteraf nog je etensrestjes met je tong wegdoen

kauwgom vind ik niet goed, dan blijf je maar gaan en gaan.. er komt dan gene einde aan en dan valt het juist nog meer op

Bovenaan