Tips tegen verslaving

Kyan

Newbie
Sinds enkele maanden ben ik verslaafd aan gokken en ik vind het moeilijk om hiermee te stoppen. Iemand dat hier nuttige tips voor heeft?
Verder vind ik verslaving wel een interessant onderwerp en daarom maak ik er ook mijn eindwerk rond. Zijn er toevallig mensen met een verslaving die het zien zitten om enkele korte algemene vraagjes te beantwoorden? Alvast bedankt -> https://forms.gle/vHkM9Qxoo8XLKjjt5

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Schrijf je om te beginnen in op cruks.

Https//www.cruksregister.nl

Onthoud daarnaast dat de buitenlandse online aanbieders scams zijn (kwam ik pas na een paar k en een vastgehouden winst van 20k+ achter).

Voor de rest eens met @De pen is van je zus , cognitieve gedragstherapie lijkt me een goed begin.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Dit zou ik ook aanbevelen. Kan bij de GA, maar bijvoorbeeld ook bij NA.
Verder is cognitieve gedragstherapie al benoemd. Zelf had ik veel meer baat bij schematherapie.

Als je wat meer toelichting wilt geven over wat je precies wilt onderzoeken met je vragenlijst en hoe je de gegevens verwerkt, dan ben ik misschien ook wel bereid om hem in te vullen.

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Zoals hierboven al beschreven werd, cognitieve gedragstherapie. NA meetings kunnen ook veel steun bieden, je bent niet alleen.

Mijn vriend is ook verslaafd aan gokken maar alleen als hij drugs gebruikt heeft. Nuchter zou hij dit niet doen. Als wij drugs gebruiken proberen we dus op voorhand al zijn limiet op zo laag mogelijk te zetten bv €20. Het duurt dat 72u voordat je dat kan veranderen dus dat is al iets. Je kunt ook je goksite blokkeren voor een bepaalde periode. Stel dat je dan drukt op “dit was een fout om de site te blokkeren” dan duurt het nog 9dagen voordat je er terug op kunt.

Natuurlijk zijn er nog veel andere manieren zodat je weer kunt gokken dus ik denk dat je best kunt beginnen met voor jezelf uitmaken dat het echt klaar is en dat je het niet meer wilt. Maak ook een lijst waarom je het niet meer wilt en kijk ernaar op momenten van craving. Dit geldt ook voor een andere verslaving.

ik ben zelf verslaafd aan 4mmc en merk dat ik wel veel baadt bij dat soort dingen heb. Probeer op momenten van craving, rationeel na te blijven denken maar onthou terugval is mogelijk maar blijf niet bij de pakken zitten en kijk vooruit!

ik heb je enquête ingevuld, sommige vragen waren wat moeilijk te beantwoorden maar voor de rest, prima enquête!

veel sterkte😽

Bovenaan