Tips/tricks voor een goede truffeltrip

Allereerst wil ik even melden dat ik niet zo heel ervaren ben, ik heb 3x truffels gedaan, maar toch denk ik een redelijk idee te hebben van hoe je het lekkerst in je trip kan zitten.

Oppervlakkig beschreven kan je het beste beginnen met een lichte dosis, in een comfortabele setting. Eerlijk gezegd weet jij zelf wat je aan kan, maar achteraf wist ik dit dus echt niet van mezelf toen ik voor het eerst truffelde. Doe waar je je goed bij voelt, laat je niet opjagen door vrienden.
Vaak wordt gesuggereerd dat je het best tript in het bijzijn van een ervaren tripper/goede vriend. Dit hoeft zeker niet waar te zijn, want ergens is je relatie met je allerbeste vrienden niks vergeleken bij de relatie met jezelf. Dit komt niet per se omdat je een slechte/oppervlakkige relatie met je vrienden hebt, ookal is dit op jonge leeftijd wel vaak zo, maar meer omdat je wil voorkomen dat je je tijdens je trip in moet zetten iets te verbergen. Wees eerlijk, de meesten onder ons willen bepaalde dingen gewoon liever voor onszelf houden.

Het mooie aan truffel trips is dat je besef van alles nagenoeg oneindig kan worden, gewoonlijk verklaar je namelijk een gedachtegang met een onderliggende 'vanzelf sprekende' gedachtegang. Stel je nu voor dat deze ketting van verklaringen oneindig lang is, dit voelt overweldigend.
Het kan ervoor zorgen dat je bang wordt omdat je je zo klein en dom voelt. Tegelijkertijd ben je in touch met je onderbewustzijn, jij krijgt nu bewust mee waar jouw onderbewustzijn al lang op heeft zitten kauwen. Je leeft dus mee met je onderbewustzijn omdat je meer begrip krijgt van wat het te verwerken heeft, je bouwt een band op met jezelf. Zo wisselen angst en euforie elkaar af.

Wat je kan doen om je meer thuis te voelen in je breintje, is herkennen waar het(wat voelt als een mentale beperking) vandaan komt en het te accepteren, je kan nooit de bron van die uitgebreide theorieën inhalen, je kan slechts proberen het bij te benen. Wat ook mooi is, het maakt je bewust van oneindige persoonlijke groei.

Jouw gedachten blijven van jou, ze stromen alleen over van je onderbewuste ik naar je bewuste ik door de bijzondere stofjes die je eerder hebt genomen, al je gedachten vallen door jou te verklaren, dus er is nooit reden om bang te zijn. Heb respect voor je onderbewustzijn, wees eerlijk tegen jezelf dan zal je er een geweldige ervaring aan overhouden.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Goede tip! Heel veel mensen zien truffelen als een leuk iets om samen te doen, lekker trippen, lekker lachen. Maar het is ook een enorm goede manier om jezelf en je angsten goed te leren kennen. Ik herken het wel wat je zegt, het 'masker' wat je moet voorhouden om niemand te laten zien wat er eigenlijk achter het masker schuilt, omdat je bang bent voor de reacties.

Ik heb zelf ongeveer 15 keer getruffeld, maar ben maar een paar keer op een niveau gekomen dat ik mijzelf een eerlijke, doch angstige spiegel heb voorgehouden. Het masker viel weg. Want onbewust had ik een masker voor mezelf opgezet. Het ging diep, sommigen zouden dit als een bad trip omschrijven. Dat vond ik in eerste instantie ook. Maar het besef dat de dagen daarna doorsijpelde was bevrijdend! Ik wist beter wie ik was, waar ik bang voor was en wie ik kon zijn als ik die angsten kon overwinnen. Ik durfde veel meer mezelf te zijn. De trips daarna gingen ook dieper. Ze raakten niet alleen maar het oppervlak meer aan, ze gingen tot het diepste van mijn zijn. Een kijkje in mijn ik. En dat mensen, is de beste trip die je kan hebben naar mijn inzien.

nepp95

Newbie
Ik ben zelf ook van mening dat een badtrip niet zo zeer slecht hoeft te zijn. Ik had mijn eerste keer truffelen een redelijk erge badtrip. Ik kotste en ik ging knock voor meerdere uren. Sinds die ervaring heb ik een compleet andere gedachtegang gekregen onder andere ook door de dingen die ik heb gezien terwijl ik knock was. Ik heb mezelf veel beter leren kennen en ik sta nu totaal op een andere manier in het leven.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik je een bad trip aanraadt :wink: het had redelijk fout kunnen aflopen...

Ik ben het met je eens over (Hoe Pandan het noemt) het "masker" wat je voor je zou houden. Als ik met vrienden truffel, of zij doen het terwijl ik er nuchter bij zit dan is prioriteit nummer 1 dat je elkaar laat doen wat diegene wil doen en ze bijvoorbeeld niet gaat uitlachen om iets wat hij zegt en/of doet. Ik denk dat truffelen een goede manier is om jezelf maar ook anderen beter te leren kennen. Je komt oog in oog te staan met sommige angsten die je hebt maar tegelijk werk je er op die manier ook aan om ze inderdaad te overwinnen.

Bovenaan