LucidLucy
Verslaafde in herstel
Aaah juist. Ja ik heb dus nooit medicatie gekregen. Al kan dat ook verklaard worden door de scheve start in de detox. Ik was al heel ver in mn benzo afbouw. En degene die de intake deed die had me "indien nodig" 10mg diazepam voorgeschreven. Ik vond dat al vrij raar gezien ik mn afbouwschema had laten zien en uitgelegd.Ik ben op Olanzapine gezet nadat ik, door CT met alles te stoopen (coke, benzo's met name), een week niet sliep en psychotisch werd. Ik had al depressieve periodes gehad dus de diagnose Bipolair kwam al snel om de hoek kijken. Nu langere tijd nuchter en die diagnose wel ontkracht. Ben de Olanzapine nog aan 't afbouwen. Nu dagelijks een kwart van een 2,5mg tabletje dus ben er bijna... maar doe 't rustig aan.
Savonds moest ik van de verpleging dus die 10mg nemen. Was het ineens verplicht ipv indien nodig. Ik heb het nog zo kunnen weigeren dat ik enkel 5mg kon nemen.
Het gesprek de volgende dag bij de psychiater ging dus vooral over de benzo's en dat ik not amused was over de aanpak.
Ik denk dat we het daardoor te weinig hebben gehad over de psychotische klachten.
In Zuid Afrika duurde het sowieso al wel even voordat ik de psychiater sprak en die was (gelukkig) zuinig met te pas en te onpas medicatie uitschrijven.
Nee zijn wel een paar weken achtereen geweest dat ik het niet meer kon relativeren. Ik was ook door mijn omgeving niet meer te corrigeren.Ik kon de meeste hallucinaties tijdens gebruik meestal wel redelijk relativeren, en ze gingen ook weg na een nachtje benzo slaap. Bij jou ook? Lijkt me echt super naar als 't blijft hangen.
Bij mij bleven de psychotische klachten actief tot ik echt een week volledig gestopt was met alle uppers. Ik had dus nooit even 'psychosepauze'. Als ik het zo mag noemen 😂
Ik had ook maanden later nog geregeld last van schimmen zien. Maar dit was vooral in het slaap-waak gebied. Mocht dit nog erger worden of ik werd er ook weer angstig van, dan wilde de psychiater me aripiprazol voorschrijven.
Achteraf ben ik wel blij dat ik geen medicatie heb gehad. Ook geen seroqel bijvoorbeeld in de benzo afbouw. Al die snti-psychotica zijn nou niet echt milde middeltjes waar je zo weer vanaf bent.
Ik heb nu overigens nergens meer last van. Ook niet in het slaap-waak gebied.
Alleen als ik terugval in a-PiHP of mdphp is het binnen 24 uur weer terug.
Op 3mmc of coke bijvoorbeeld heb ik er nauwelijks last van na een terugval. Alleen op hele hoge doseringen 3mmc dat ik dan wel weer stemmen ga horen, maar geen hallucinaties.