poison drink zei:
Nog een domme vraag:
Als sommige mensen het zo jammer vinden dat er sporen zijn gevallen op de paddestoeltjes, kunnen ze die er dan niet gewoon afwassen? en even drogen met een haardroger desnoods?
Het is ook niet super erg, maar scheelt je wel weer wat tijd.
Ook vind ik het gewoon minder mooi als de hoed opengescheurd is.
Ze zien er namelijk, vooral gedroogd, al zo heerlijk smakelijk uit
lolnoob zei:
Ik ben mijn paddo's aan het drogen op de verwarming met wc papier eronder.
Ze zijn een heel stuk gedroogd maar nog steeds buigzaam en dus niet helemaal droog. Ze lijken niet droger te worden. Is het een goed idee om ze in hele kleine stukjes te snijden?
Daarna wil ik ze gaan verwerken in wat chocola, dus dat het kleine stukjes zijn is geen probleem. Ik wil er het liefst een soort poeder van maken.
Maar kan dit kwaad mbt de psilocybine of psilocine?
Wat Bzzzt al zei, zo liggen ze goed.
Hoe lang liggen ze al op die manier te drogen? Na een weekje op de verwarming zou het toch wel droog moeten zijn. Hoewel de LV op dit moment erg hoog is.
Ik krijg mijn wiet oogst ook moeilijk gedroogd, aangezien het lijkt alsof het vocht uit de lucht ''opnemeemt''.
In stukjes snijden is geen probleem hoor, maakt voor de werkzame stoffen niets uit.
De paddenstoelen verpoederen kan ook (makkelijkst wanneer helemaal droog).
In chocolade verwerken is een culinair idee om die (vind ik dan) gore smaak te verdoezelen.
Zorg dat je de chocolade au-bain marie verwarmt en met de psilocybine of psilocine gebeurt niets.
Of je met een eigen kweek op rogge ook moet soaken weet ik niet.
Maar het soaken doe je vooral om de vochtigheid hoog te houden.
Waarschijnlijk zou het met vochtig maar niet nat vermiculiet en vernevelen wel lukken, maar andere kwekers hier kunnen daar vast wel wat info over vinden.
Een snelle zoektocht over google, waarbij ik verschillende handleidingen heb gelezen, hebben mij ook geen antwoord kunnen geven.