Tips voor de beginnende paddokweker

Bzzzt

Experimenterende gebruiker
poison drink zei:
Bzzzt zei:
En ook nog eens een portie eten, want binnenkort blok en examens! :(

ik hoop voor je dat er een 5de flush inzit..

ik ben ook voor een 5de flush gegaan maar het bleven kleine pins nog geen gram :(
maar meer had ik er ook niet van verwacht.

Ik had B+ setje en die groeien naar het scheint het makelijkst dus ik vrees voor je 5d flush GT..
De site waar ik mijn setje heb besteld is nu ook nieuw golden teacher vrkrijgbaar , heb gehoort dat die wel flashi zn dus gadie ook is bestelle :wink:

-mijn exames zijn al een week gedaan :beer: succsrmee

poison drink

Belezen gebruiker
Ging jij niet zélf proberen paddo's te groeien? :grin: En wat is er 'flashi' aan Golden Teachers? Je bedoelt dat deze sterker zijn of..?

Als ik na de feestperiode weer wat geld heb ga ik toch moeite doen om zélf paddestoeltjes te groeien. Het lijkt me wel een leuke hobby en de voldoening is ook groot om te trippen van eigen kweek.

Ik zag op de site van azarius staan dat ze speciaal voor deze periode growkits verkochten aan een véél lagere prijs. Misschien kan je daar eens kijken, moest je het nog niet gedaan hebben. :P

Bzzzt

ja met 'flashi' bedoel ik datge der hard van gaat flashe:tongueout:

golden teacher heb ik idd gehoort en gelezen dat ze zeer sterk zijn,

en ja ik ga zelf beginnen met pf-tek maar waneer het mycelium in de potjes is aan het groeien kan ik terwijl al van mijn eerste flush van mijn bakje(wss GT) uitproberen en sporenprints van halen..
zo blijf je bezig heh :)

enja het is idd super omop je eigen 'kindjes' te tripp* :mrgreen:

post als je wul hoe het gaat met je project en wat j doet, kan mij mss helpen
:)

:wave:

poison drink

Belezen gebruiker
Ik zit nu in mn blokperiode, dus gaat nog wel een maandje duren voor ik ga beginnen.

Ofja.. niet dat ik zoveel uur per dag leer.. :rolleyes:

Edit: Heb je nu al vermiculiet gevonden? En in wat voor een winkel?

Bzzzt

poison drink zei:
Ik zit nu in mn blokperiode, dus gaat nog wel een maandje duren voor ik ga beginnen.

Ofja.. niet dat ik zoveel uur per dag leer.. :rolleyes:

Edit: Heb je nu al vermiculiet gevonden? En in wat voor een winkel?

nee nogniet naar gezocht meer , geen tyd... werk en feeste :confused:

kga is in de bloemenwinkel kijken wan daar heb ik de vorige keer gratis bloei
voeding gekregen :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Bloemenwinkel heeft geen vermiculiet denk ik..
En de bloei voeding die ze daar hebben is nou niet echt geschikt voor, wat ik vermoed, de wiet kweek.

Maar je kan het altijd proberen natuurlijk, maar als je al zo weinig tijd hebt zou ik dat tripje naar de bloemenwinkel uitstellen.

Hebben ze het niet gewoon bij de grotere grow- en of smartshops?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:

Dat hebben ze daar zeker, iig in de growshop, de smartshop denk ik niet.

Ik wist vroeger ook een bedrijf ergens op een industrieterrein waar je zakken van 100 l voor een prikkie kon kopen, maar weet niet hoe het bedrijf heet.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Groothandels hebben inderdaad wel zakken van 100l. Heb je wel veel te veel maar je betaald in verhouding zoveel minder dan bij bijvoorbeeld azarius dat het wel de moeite waard is.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
lolnoob zei:
Groothandels hebben inderdaad wel zakken van 100l. Heb je wel veel te veel maar je betaald in verhouding zoveel minder dan bij bijvoorbeeld azarius dat het wel de moeite waard is.

Je kunt inderdaad behoorlijk lang doen met zo een zak, maar als het je hobby is of je kent nog meer mensen die het ook wel een aantal keer willen proberen, dan is zo een zak een aanrader.

Het bespaart je redelijk wat geld, zeker als je eenmaal goed bezig bent met kweken en dat nog een van de enige kosten is die je moet maken.

Bzzzt

PepTalk zei:

idd die bloeivoeding viel tegen .. maar ik zit in belgie dus geen frow of smartshops hier :(
ik ga volgende week is kijke in de natuurwinkel ofzo daar vind ik zoizo(hopelijk) al bruine rijstmeel..

Jerree

Newbie
Beste,

Ik ben sinds woensdag begonnen met een Myceliumbox B+ growbox. Deze heb ik sinds woensdag 12 uur gesoaked en opgezet ergens op een plaats waar mijn medemensen het niet kunnen vinden. Ik heb hier een ledlampje boven gehangen voor genoeg licht.

Nu mijn vraag, ik vroeg me af of er condensatie in het zakje altijd moet zijn. Dus druppeltjes tegen het zakje aan, want nu deze morgen kijk ik en is blijkbaar mijn condensatie verdwenen. Moet ik dit oplossen ? Of wachten tot het natuurlijk terug komt. In mijn kamer is normaal een goede vochtigheid graad of iets te veel kan ook. maar zeker niet te weinig :/

Mvg

lolnoob

Bewuste gebruiker
Als de temperatuur goed is komt het waarschijnlijk wel goed. Soms zit er op het ene moment ook minder condens in de zak dan op een ander moment, dat is niet zo erg.

Jerree

Newbie
lolnoob zei:
Als de temperatuur goed is komt het waarschijnlijk wel goed. Soms zit er op het ene moment ook minder condens in de zak dan op een ander moment, dat is niet zo erg.

Oke bedankt! ik zal het verder in het oog houden :grin:

Djo

Badass junkie
Misschien is het al eens gevraagd of gezegd, maar moet anders zoveel teruglezen!
Ik wil binnenkort ook eens gaan kweken, maar heb rondlopende kinderen, hoe kan ik dit het beste gaan doen?
En welke soort paddo's kan je kweken. Spreek namelijk al een paar keer mensen die gekweekte paddo's hebben gehad, maar de soort niet weten!
Alles beter, dan de saaie legale truffels dat zowiezo!

KoxBox

Badass junkie
Djo zei:
Misschien is het al eens gevraagd of gezegd, maar moet anders zoveel teruglezen!
Ik wil binnenkort ook eens gaan kweken, maar heb rondlopende kinderen, hoe kan ik dit het beste gaan doen?
En welke soort paddo's kan je kweken. Spreek namelijk al een paar keer mensen die gekweekte paddo's hebben gehad, maar de soort niet weten!
Alles beter, dan de saaie legale truffels dat zowiezo!
Drugs kweken met kinderen in de buurt vind ik behoorlijk not done..

Nuja, dat terzijde. Gewoon een kweekset bestellen via een webshop, makkelijker kan niet. Dan zie je ook meteen uit welke soorten je kan kiezen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KoxBox zei:
Drugs kweken met kinderen in de buurt vind ik behoorlijk not done..

Dit, + dat als je niet de tijd hebt om een paar pagina's te lezen/de search te bruiken of te googlen... Dan heb je ook geen tijd om te kweken(met kweeksetje dan misschien weer wel).

poison drink

Belezen gebruiker
Wat is er zo 'not done' aan kweken met kinderen in de buurt? Zolang het in een kamer is waar ze niet kunnen komen, en zolang je niet gebruikt in het bijzijn van kinderen maakt het mij weinig uit..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ben nog niet zo heel lang kind af, en ik kwam/kom toch echt in elke kamer van het hele huis.
Altijd wel opzoek naar iets, uit nieuwsgierigheid.

Ik vind dat wanneer er zelfs nog maar een kleine kans is dat een kind die kamer binnen loopt/komt je toch moet zorgen dat het drugs vrij is.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud die kinderen zijn, maar hij zei dat ze rondlopend zijn dus kunnen ze overal komen.
Om nu een ruimte in je eigen huis altijd op slot te doen, met een of ander geheimzinnige reden vind ik pedagogisch niet verantwoord.

Maar da's dan weer de mening van iemand uit de kinderopvang :wink:

poison drink

Belezen gebruiker
Een kamer op slot doen moet kunnen vind ik. :P En dan tegen je kinderen zeggen 'als je 18 bent mag je de geheime kamer binnen'. Of je moet een verborgen kamer in de kelder maken. Achter een boekenkast haha.

Zou toch geweldig zijn, een geheime kweekruimte in de kelder. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Voor jezelf is het erg vet om een geheime kweekruimte te hebben.
Maar een kind moet vrijheid hebben, zeker in het eigen huis.
Daar moeten geen geheimen zijn, dingen die verborgen worden of kamers waar ze niet in mogen.
Is dat wel het geval, dan kan het kind geremd worden in de ontwikkeling.

En,, ik zou het ook niet prettig vinden als m'n kind op school zou vertellen: Ja papa heeft op zolder een kamertje en dat is altijd op slot en daar mag ik nooit komen.
Er zou maar net een kindje met een agent als vader in de klas zitten, grote kans dat je dan nat bent.

Bzzzt

weet iemand goede casinglaag recepten ?

ik ben op dit moment mijn casinglaag aan het steriliseren
10 delen verm
8delen havermout
0.5 deel kalk en kwartszand ( kattegrind )
en wat sesamzaadjes ... :tongueout:

Is dit een goed receptje ? of zou ik het niet wagen want ik heb maar 1 volledig gekoloiseerde pot
:(

hulp isdus redelijk dringend .. :P

tips,raad,ervaring is zeer welkom

alvast bedankt :wave:

Bzzzt

o ja

en weet iemand waar ik filterzakken kan krijgen .. ik vind ze alleen op internet maar heb ze dringend nodig ...

mvg

Kaptein

Newbie
Hallo mede psychonauten,

Ik heb via wapwinkel een mckennaii paddogrowkit gekocht. Nu drie weken later zijn de paddo gegroeid en beginnen de hoedjes zwart te worden. Maar de paddestoelen zijn nog maar vijf tot zes cm groot, moet ik ze nu plukken?

Alvast bedankt!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden..

Maar het klinkt inderdaad appart.
Hoe lang stonden de stoeltjes al boven de grond voordat de hoedjes zwart werden?
Zijn deze wel open gegaan voordat ze zwart werden?

Ik vrees dat je te maken hebt met een ongewenste schimmel of bacterie.
Kleine paddo's kun je prima eten, verspreid het zwarte zich dus snel dan zou ik oogsten wat er te plukken valt.

Bovenaan