Tips voor eerste keer pep

Stonersosa

Experimenterende gebruiker
Hallo mensen, ik heb een aantal vragen over speed en vooral over de eerste keer speed gebruiken. Het zit dus zo, ik en een vriend gaan binnenkort voor het eerst speed gebruiken. Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden, kan je bij speed gewoon alcohol drinken, en welke situaties kun je het best vermijden? Ik ga dit gebruiken op een plaatselijk feest dus de kans dat iemand me herkent is wel degelijk aanwezig, moet ik me hier druk om maken? Ik heb verder geen ervaring met hard drugs.

Stonersosa

MeejheM zei:
Heb je nog interesse in antwoorden?
Ja, dat zou wel handig zijn inderdaad. Het is nog ongeveer 2 weken voordat ik dat ga gebruiken dus als je tips hebt kom maar door

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Mijn tips:

– Laat je pep testen, zodat je weer hoe puur het is. Dit kan gratis en anoniem. Je hoeft vaak minder dan 100mg af te staan en hebt binnen een week de uitslag.

– Begin rustig! Als je snuift kun je na een kwartier al bepalen of je meer wilt. Zeker als je pure pep hebt (>65%) kan het al snel teveel zijn voor een eerste keer.

– Alcohol drinken kan, maar vergroot de kans op uitdroging. Beetje mee oppassen dus.

– Hoewel je waarschijnlijk veel energie zult hebben, is het goed om af en toe even uit de drukte te gaan en uit te rusten. Zoek af en toe verkoeling zodat je niet oververhit raakt. Drink voldoende water, maar niet meer dan 1–2 glazen per uur.

– Er is heel wat pep voor nodig voordat iemand het aan je kan zien. Je wordt natuurlijk wel wat drukker, maar veel mensen zullen die niet direct linken aan pep. Pas als je veel hebt gesnoven kun je het zien. Je hebt dan mogelijk "last" van grote pupillen, starende ogen en een klapperende kaak. Maar nogmaals: dan moet je het wel heel bont maken. Heb zelf nog nooit last gehad van deze dingen en gebruik met regelmaat een leuke hoeveelheid pep.

– Bereid je erop voor dat slapen lastig gaat worden. Verzet je hier niet tegen. Ga gewoon in bed liggen met het idee dat je gaat uitrusten. Als je wel slaapt, is dat mooi meegenomen, maar als je niet slaapt, heb je jezelf niet liggen opwinden. Als je écht graag wilt slapen zou je eventueel nog melatonine+valeriaan kunnen nemen. Afhankelijk van hoeveel en wanneer ik voor het laatst wat heb genomen, wil dit nog wel eens net dat zetje zijn om in slaap te vallen.

Verder: veel plezier!

Stonersosa

– Bereid je erop voor dat slapen lastig gaat worden. Verzet je hier niet tegen. Ga gewoon in bed liggen met het idee dat je gaat uitrusten. Als je wel slaapt, is dat mooi meegenomen, maar als je niet slaapt, heb je jezelf niet liggen opwinden. Als je écht graag wilt slapen zou je eventueel nog melatonine+valeriaan kunnen nemen. Afhankelijk van hoeveel en wanneer ik voor het laatst wat heb genomen, wil dit nog wel eens net dat zetje zijn om in slaap te vallen.

Verder: veel plezier![/quote]

Dankjewel voor je reactie, ik zat er zelf aan te denken om misschien een paar jointjes te roken om de effecten van de pep een beetje tegen te gaan naarmate ik dr zat van ben, is dit een slecht plan of lijkt t je een goed idee?

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Met een jointje na speed heb ik geen ervaring. Misschien dat er hier mensen zijn met ervaring?

Drugsinfoteam.nl zegt er dit over:
"Als je na speedgebruik blowt om in slaap te komen, versterkt blowen eventuele gevoelens van angst en onrust. Tijdens het onder invloed zijn van speed kan blowen het gevoel van te erg strak staan wat verminderen, maar cannabis kan je juist ook onrustiger maken. De ervaringen zijn wisselend. Voor iedereen geldt dat de belasting voor lichaam en geest groter wordt bij combineren van speed en cannabis. De kans op psychische klachten wordt groter."

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Stonersosa zei:
ik zat er zelf aan te denken om misschien een paar jointjes te roken om de effecten van de pep een beetje tegen te gaan naarmate ik dr zat van ben, is dit een slecht plan of lijkt t je een goed idee?
Ik vind het altijd wel relaxt om te blowen tegen het einde van speed, maarga er maar vanuit dat het je niet in eerder in slaap gaat krijgen. De speed overheerst namelijk zwaar, wiet maakt het vooral wat relaxter allemaal.

Maar zoals ook in het bericht van zinnentuimel staat kan wiet bij speed soms ook juist leiden tot minder fijne effecten. Zeker als je niet vaak blowt zal dit sneller gebeuren.

Stonersosa

Maar zoals ook in het bericht van zinnentuimel staat kan wiet bij speed soms ook juist leiden tot minder fijne effecten. Zeker als je niet vaak blowt zal dit sneller gebeuren.[/quote]

Ik heb een hele lange tijd dagelijks geblowd dus dat zou het probleem niet zijn denk ik, maar de combinatie met speed is wel iets compleet anders dan gewoon een jointje roken dus daar moet ik nog even over denken

MeejheM

Badass junkie
Ik ken er genoeg die dat regelmatig doen, dus gevaarlijk is het niet denk ik. Dat is echt je eigen keuze, dus je kan het proberen.

Ik denk dat de beste optie is eerst vertrouwd raken met speed, cannabis ken je al, en als je met beiden ervaring hebt kijken wat voor invloed het op je heeft.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Eigenlijk is zowat alles wel gezegd. Laat je speed testen en vergelijk het resultaat met wat de dealer je vertelde, zo weet je enigszins of de dealer wel betrouwbaar is (natuurlijk moet je altijd elke aankoop laten testen, maar een betrouwbare dealer scheelt weer wat miskopen). Als het niet zo puur is (onder de 60% amfetamine) zou je het kunnen drogen en wassen. Eigenlijk zou je het altijd moeten laten drogen en wassen, maar goed. :P

Je kan van tevoren bedenken of je het gaat snuiven of het via een bommetje/capsule/je drinken inneemt. Snuiven duurt minder lang maar geeft een sterker effect dan slikken.

Verder zullen de meeste mensen het niet eens doorhebben dat je wat hebt gebruikt. Tenzij ze zelf ook speed/andere stimulanten gebruiken en het effect dus herkennen, zal niemand er überhaupt over nadenken dat je iets hebt gebruikt (of je kaken moeten nog sneller gaan dan Sven Kramer). Desnoods als ze vragen of er iets met je is aangezien je je anders gedraagt dan normaal, kan je ook gewoon zeggen dat je biertje een beetje raar is gevallen.

Je kan alcohol drinken tijdens speedgebruik, alleen overheerst de speed het effect van alcohol vrij erg, als je een hoeveelheid bier/andere drank op hebt waardoor je je normaal goed aangeschoten zou voelen, dan voel je tijdens speedgebruik er niet zo heel veel van. De kater echter voel je de dag erna wel gewoon (die is dan bovenop de speedkater), dus probeer er op te letten hoeveel je drinkt.

Alcohol droogt je ook uit, dus drink sowieso (ook omdat je lichaamstemperatuur stijgt en je dus meer gaat zweten -> meer vochtverlies) elk uur een glas water (niet te veel, anders ontstaat de kans op watervergiftiging). Mocht het mogelijk zijn, eet ook een zoute snack tussendoor (omdat je in een paar uur tijd toch wel heel veel water binnenkrijgt, moet dit ook wel gecompenseerd worden).

Ook zal slapen lastig worden, dit betekent niet dat je dan vervolgens zo veel mogelijk kan bijnemen als je wilt aangezien je toch wakker blijft. Ga gewoon ergens liggen en luister lekker naar wat muziek (mochten je oren nog niet gesloopt zijn door het feest). Soms doezel je vanzelf 2 uurtjes weg, dit scheelt toch wel weer in de kater de dagen daarna. Of ga nog even chillen met die vriend aangezien die toch in hetzelfde schuitje zit. :P

Voor de rest: lees vooral nog een paar topics die je interessant lijken (zowel voor als nadelen), misschien zie je nog iets dat best handig zou kunnen zijn, dan is dat ook weer mooi meegenomen.

MeejheM

Badass junkie
Ik heb zojuist in een nieuwer topic over amfetamine en vocht/zout gereageerd met het idee om Stonersosa's ideeën een beetje daar te houden, om de informatie wat centraal te houden.

Enkel dat wou ik hier dus even melden. Gezien het vooral om vocht of en uitdroging gaat. En wat te doen aan de kater, wat eigenlijk hetzelfde onderwerp betreft.

Stonersosa

Heel erg bedankt allemaal voor jullie behulpzaamheid, ik ga zeker rekening houden met jullie tips en ik zal me nog verder inlezen op dit forum. De pep kan ik helaas niet laten testen omdat ik nog niet 18 ben, of kan dit gewoon? De dealer is een vriend van een maat van me dus ik weet wel dat er geen echte troep in zit maar qua percentages weet ik het natuurlijk niet zeker en dat kan een probleem worden tijdens het doseren neem ik aan.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Stonersosa zei:
Heel erg bedankt allemaal voor jullie behulpzaamheid, ik ga zeker rekening houden met jullie tips en ik zal me nog verder inlezen op dit forum. De pep kan ik helaas niet laten testen omdat ik nog niet 18 ben, of kan dit gewoon? De dealer is een vriend van een maat van me dus ik weet wel dat er geen echte troep in zit maar qua percentages weet ik het natuurlijk niet zeker en dat kan een probleem worden tijdens het doseren neem ik aan.
Testen gaat vaak volledig anoniem (kan ook alleen met contant geld betalen i.p.v. pinnen, aangezien het dan niet meer anoniem is), als je je dan zou moeten legitimeren, zou dat een beetje zijn doel voorbij schieten. :P

De vraag is niet zo zeer hoe goed je de dealer kent, aangezien een onbekende dealer gewoon top spul kan hebben en een vriend van je al jaren versneden speed kan verkopen. Het laten testen en het weten van de percentages is voor doseren echt handig, als je speed 50/50 is versneden dan moet je dus een dubbel zo hoge dosis nemen als bij onversneden speed. Ook kan je (juist wanneer je de dealer kent) de dealer met het percentage confronteren en vergelijken of hij wel echt zo betrouwbaar is of niet. Vraag aan hem hoe puur hij denkt dat zijn spul is, laat het testen, en meldt hem de uitslag. Zo weet hij ook wat hij in huis heeft (al lijkt mij dat een beetje een goede dealer zelf zijn spul heeft laten testen zodat hij zijn klanten gewoon goede info over zijn producten kan geven).

StevenSarah zei:
Wat is het verschil tussen speed en ice/crystal meth?
Vrij random dit, maar goed. Nederlandse speed is vaak gewoon amfetamine, terwijl ice/crystal meth staat voor methamfetamine. Vaak wordt dit in het buitenland ook gewoon speed genoemd omdat daar de meth-variant beter verkrijgbaar is (zoals in de VS), echter is in Nederland de 'normale' amfetamine veel beter verkrijgbaar (wordt gewoon in illegale laboratoria in Noord-Brabant geproduceerd) en noemen wij hier de normale amfetamine dus speed. Mocht je ooit naar het buitenland gaan, let hier dan wel goed op aangezien de effecten van beide middelen nogal kunnen verschillen.

Ik had ooit een keer een kaart gezien ergens waarop te zien was wat voor speed er werd geproduceerd per gebied (wereldwijd), kan deze alleen niet zo snel achterhalen nu.

MeejheM

Badass junkie
StevenSarah zei:
Wat is het verschil tussen speed en ice/crystal meth?
Het zijn bieden namen voor Methamfetamine. Ice kun je ook in je borrel bestellen, maar dan krijg je bevroren water. Crystal meth is specifieker voor Methamfetamine in kristalvorm.

In nederland zul je dat niet snel tegenkomen.

Fool

Badass junkie
Speed lijkt een beetje slang te zijn voor wit poeder, met een goed verkrijgbare amfetamine-achtige stimulant.
In Nederland is dat dus amfetamine, in de VS methamphetamine, in engeland is het waarschijnlijk talkpoeder met een snufje amfetamine.

Als je benieuwd bent naar de verschillen tussen specifiek amfetamine en methamfetamine, verwijs ik je voor mijn mening graag door naar de volgende post. :)
viewtopic.php?f=10&t=273&start=2280#p1217011

Bovenaan