tips voor truffels

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoi DF gebruikers :wave:

Ik wil binnenkort truffels gebruiken. Zelf heb ik ervaring met xtc hallucinaties en 2-cb (34mg) gehad. Vrienden van mij die het wel gedaan hebben zeggen dat het veel natuurlijker voelt en je echt het verschil kan voelen tussen 2-cb en truffels.

Buiten dit om weet ik vrij weinig van truffels zelf. Ik weet de werkzame stof en dat je direct resistent bent en heb aardig wat reports gelezen wat me wel inzicht geeft. Ik heb alleen nooit direct een lijstje gezien/gelezen waar je direct ziet wat er gebeuren kan.

Om te beginnen moet mijn set en setting natuurlijk goed zijn. Mijn set is stabiel, ik heb wel net een zware periode achter de rug gehad en kom weer aardig op de rit. Wel ben ik druk met verhuizen. De setting is goed, een veilige plek in het huisje van mijn vriendin waar alles goed aanvoelt. Ook doe ik het met me vriendin en geen tripsitters (beiden de eerste keer).

Ik heb gelezen dat gedroogde sterker zijn dan verse maar je kan alleen verse uit de shop halen natuurlijk. Maakt het uit welke soort ik koop? Ook kan ik me niet goed vinden in wat voor dosis ik nou moet nemen. Ik ben 70kg en 1.77 lang, mijn vriendin is 1,82 en geloof 60kg. vrouwen moeten een lagere dosis toch?

Dan komt het innemen, hoe ga je die smaak omzeilen? Mijn vriendin en ik drinken graag veel thee en denken er een thee van te maken, dan kan de trip sterker worden toch? Zijn er andere goede manieren om de smaak een beetje weg te werken?

Natuurlijk duurt het even voordat het werkt, maar als het werkt kan ik dan een bodyload krijgen? zo ja, kan ik die ergens mee vergelijken? 2-cb geeft bij mij echt een rare bodyload wat ik soms moeilijk vind om mee om te gaan. Ook word ik in het begin met 2-cb een beetje misselijk maar hoef niet te spugen, dat komt volgens mij omdat mijn hersenen moeten wennen aan de visuals, hoe kan ik dit verminderen?

Zijn er bepaalde dingen die ik echt niet moet doen? Ik snap dat ik bijvoorbeeld niet moet koken of auto rijden, maar ik bedoel meer waardoor mijn set veranderd om een bad trip te voorkomen.

En wat zijn leuke dingen om te doen?
Veel mensen praten over creativiteit die bevorderd en de spiritualiteit. Gaat mijn smaak sensatie ook omhoog? Wat zijn bij jullie positieve ervaringen?

Ik hoop dat jullie me een beetje uit de voeten kunnen helpen.

Groetjes
:wave:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
oortjes zei:
Hoi DF gebruikers :wave:
Hoi!

Ik wil binnenkort truffels gebruiken. Zelf heb ik ervaring met xtc hallucinaties en 2-cb (34mg) gehad. Vrienden van mij die het wel gedaan hebben zeggen dat het veel natuurlijker voelt en je echt het verschil kan voelen tussen 2-cb en truffels.
Dat kun je zeker ja. Het voelt inderdaad veel natuurlijker. Je hebt niet zo erg het gevoel van dat er een rare stof in je lichaam zit die er niet in thuishoort.

Om te beginnen moet mijn set en setting natuurlijk goed zijn. Mijn set is stabiel, ik heb wel net een zware periode achter de rug gehad en kom weer aardig op de rit. Wel ben ik druk met verhuizen. De setting is goed, een veilige plek in het huisje van mijn vriendin waar alles goed aanvoelt. Ook doe ik het met me vriendin en geen tripsitters (beiden de eerste keer).
Dat is alvast een goede setting. Wees je wel bewust dat psilocybine dingen omhoog kan halen uit het verleden, ook een ver ver verleden. De manier waarop je daarmee omgaat bepaald of je truffel ervaring als positief of negatief wordt ervaren.

Ik heb gelezen dat gedroogde sterker zijn dan verse maar je kan alleen verse uit de shop halen natuurlijk. Maakt het uit welke soort ik koop? Ook kan ik me niet goed vinden in wat voor dosis ik nou moet nemen. Ik ben 70kg en 1.77 lang, mijn vriendin is 1,82 en geloof 60kg. vrouwen moeten een lagere dosis toch?
Het klopt dat (bijvoorbeeld) 5 gram gedroogd sterker is dan 5 gram vers. Maar als je 5 gram vers laat drogen, hou je natuurlijk niet 5 gram gedroogd over. :wink: Ik zou me qua truffels alleen met verse bezighouden als ik jou was.
Welke soort? Ik doe zelf bijna altijd Atlantis, maar zelfs binnen die soort verschillen de batches (het blijft een natuurproduct). Atlantis, Philosopher's Stone, Mexicana, je kunt eigenlijk niet misgaan.
Jullie zijn nieuw met truffels, dus zou ik voor deze eerste trip beide een halve dosis nemen als ik jullie was. Gewicht en geslacht hoeven niet altijd wat te zeggen bij deze drug, maar misschien kun jij ietsje meer dan de helft nemen en zij ietsje minder.

Dan komt het innemen, hoe ga je die smaak omzeilen? Mijn vriendin en ik drinken graag veel thee en denken er een thee van te maken, dan kan de trip sterker worden toch? Zijn er andere goede manieren om de smaak een beetje weg te werken?
Gewoon thee van zetten. Maar dan heel goed fijn prakken (met een vork) eerst die truffels. Ik zeg het nog een keer: héél goed fijn prakken tot het een soort pasta wordt. Doe je dit niet (en snij je de truffels slechts in kleine stukjes) dan worden niet alle psychoactieve stoffen opgenomen in het water en kun je een teleurstellende trip hebben. Thee ervan zetten is een heel goede manier om die smaak te verminderen, ben nog niet een betere tegengekomen. De trip wordt er trouwens niet sterker van, maar kan wel sneller komen opzetten (ook een pluspunt vind ik). Zorg er trouwens ook voor dat je water niet meer kookt wanneer je je truffels erin gooit. Wacht even een minuutje nadat het koken gestopt is, gooi dan je truffels erin, 20 minuten laten trekken en zo nu en dan even roeren. Dan afgieten en klaar is je thee. :) Je kunt dan nog een theezakje toevoegen of zo, als je het dan nog steeds te vies vindt. :wink:

Natuurlijk duurt het even voordat het werkt, maar als het werkt kan ik dan een bodyload krijgen? zo ja, kan ik die ergens mee vergelijken? 2-cb geeft bij mij echt een rare bodyload wat ik soms moeilijk vind om mee om te gaan. Ook word ik in het begin met 2-cb een beetje misselijk maar hoef niet te spugen, dat komt volgens mij omdat mijn hersenen moeten wennen aan de visuals, hoe kan ik dit verminderen?
Je krijgt waarschijnlijk wel een bodyload, maar ik vind die van 2C-B veel erger/irritanter. Wat je kunt doen tegen eventuele misselijkheid? Er thee van zetten. :wink:

Zijn er bepaalde dingen die ik echt niet moet doen? Ik snap dat ik bijvoorbeeld niet moet koken of auto rijden, maar ik bedoel meer waardoor mijn set veranderd om een bad trip te voorkomen.
(Over)denken. Ga niet zitten piekeren. Psilocybine is vaak wat hardhandiger met je dan iets als bijvoorbeeld 2C-B. Je kunt makkelijker in (negatieve) gedachtepatronen terecht komen met psilocybine. In zo'n geval kun je het beste even een stukje gaan lopen, vrolijke muziek opzetten, mediteren (als je dat kan). Zorg er ook voor dat je weet dat je het huis voor jullie zelf hebben (dat er niet zomaar mensen binnen kunnen lopen). En blijf voor zo'n eerste keer lekker op dezelfde plek.

Veel mensen praten over creativiteit die bevorderd en de spiritualiteit. Gaat mijn smaak sensatie ook omhoog? Wat zijn bij jullie positieve ervaringen?
Ik zou hier niet teveel voor inplannen. Geloof me, als je straks tript dan vermaak je je met de meest onnozele dingen en zijn die vaak ook vele malen interessanter dan eventuele dingen die je van te voren had bedacht.

Veel plezier. :)

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dankjewel voor je snelle reactie!

Wat zijn jou leukste ervaringen ermee?

Een van mijn beste maten zei ooit een keertje toen ik super hard ging op xtc deze zin: als je het accepteert word het alleen maar leuker, makkelijker en veiliger.

Daar houd ik me tegenwoordig met alle drugs aan! Soort van mijn gouden regel

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mijn leukste ervaringen ermee? Heb je even? :P

Dat kan ik eigenlijk heel moeilijk beantwoorden. Deze drug is ook veel meer voor mij dan alleen entertainment. Ik ben de tel ook kwijtgeraakt, maar heb minstens 50x getript op psilo. In het begin was het voor het vermaak, nu veel meer voor het spirituele. Mijn mooiste trips waren die waar ik mezelf niet meer kende en compleet opging in het universum. Het ervaren van absolute ego-loze vrijheid.

Het is een drug om enorm respect voor te hebben, maar doe je dat, dan zul je ook beloond worden. :)

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
In het verleden heb ik zelf nog een report over mijn truffel ervaring schreven bedoeld voor beginners. Ik heb het zo breed mogelijk proberen te beschrijven, groten delen zijn ook tijdens de trip geschreven waardoor dingen die je normaal achteraf vergeet er ook in staan. Kijk maar of je het nuttig vind en stel zeker nog vragen als je die hebt. :)

viewtopic.php?f=21&t=55082

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
oortjes zei:
Truffels voelen inderdaad een stuk natuurlijker aan dan 2C-B, daarnaast zijn truffels ook veel sterker op met name mentaal vlak. 2C-B vind ik zelf vooral vermakelijk en zonder echte diepgang, terwijl truffels ook nog wel eens een beetje duister kunnen worden aangezien het erg confronterend kan zijn.

Buiten dit om weet ik vrij weinig van truffels zelf. Ik weet de werkzame stof en dat je direct resistent bent en heb aardig wat reports gelezen wat me wel inzicht geeft. Ik heb alleen nooit direct een lijstje gezien/gelezen waar je direct ziet wat er gebeuren kan.
Fool heeft al een paar mooie lijsten gedeeld, deze effecten gaan in principe voor alle psychedelica op. Het is uiteraard geen garantie dat je alle effecten zult ervaren elke keer.

Zoals Mindless ook al aangaf kunnen er ook zaken uit het verleden omhoog komen. Dit kan redelijk confronterend zijn, maar hoeft zeker niet negatief te zijn. Persoonlijk vind ik juist mijn zwaardere en duistere trips achteraf altijd de meest interessante. Dat zijn namelijk de trips waar ik het meest over mijzelf heb geleerd en ook eventuele problemen mee heb kunnen oplossen.

Als het confronterend wordt is het belangrijk je daar vooral aan over te geven of te accepteren. Als je er tegen gaat vechten kom je in een neerwaartse spiraal die uiteindelijk tot een bad trip kan leiden. Accepteren is eigenlijk niet alleen de gouden regel voor drugsgebruik, maar voor het leven. Veel dingen in het leven kan je namelijk niet controleren en dan kun je het eigenlijk alleen maar accepteren, hoewel dat soms niet de makkelijkste optie is.

Truffels worden niet in enen sterker als je ze droogt, uiteraard neemt de potentie per gram toe omdat je veel water verliest. Maar in de smartshop koop je gewoon verse truffels en die zijn verder prima. Een dosis voor andere bepalen vind ik altijd erg lastig eerlijk gezegd. Maar als je een bakje van 15 gram met zijn tweeen deelt valt de sterkte denk ik wel mee voor een eerste keer.

Thee ervan zetten is inderdaad een goede optie, gewoon de beschrijving van Mindless volgen. De smaak is met thee echt heel goed te doen. Zelf zeef ik de truffel pap er eigenlijk nooit uit en eet ik dat later nog op, maar echt nodig is het volgens mij niet. Ik doe het meer met het idee dat ik anders wellicht wat werkzame stoffen missen en het week prima te eten is.

Ik vind zelf de bodyload van truffels minder fijn dan die van 2C-B, maar ik ben volgens mij wel een beetje een uitzondering hierop. Hoewel het zware gevoel met 2C-B soms een beetje irritant is vind ik de bodyload van 2C-B verder soms zelfs best aangenaam. Wel is het zo 2C-B mij eigenlijk altijd consequent een bodyload geeft en truffels niet altijd.

De beste manier om met een bodyload om te gaan is eigenlijk ook weer accepteren en er verder niet teveel aandacht aan geven. Als je dat lukt is de bodyload vaak snel weer weg.

Aangezien het jullie eerste keer is zou ik lekker binnen blijven in ieder geval, dan hoef je je verder ook niet te druk te maken om andere mensen. Zet verder gewoon fijne muziek op en mocht je de sfeer wat minder worden, dan kan een ander nummer echt een wereld van verschil maken.

Vooral niet teveel plannen om bepaalde dingen te doen, maar gewoon zien wat er op je afkomt. Je kan eventueel wat leuke films of series klaar zetten, voor wanneer je op je trip wacht of wanneer de trip weer minder wordt. Maar echt videos tijdens de trip zelf kijken is eigenlijk heel zonde, de meest simpele dingen worden namelijk al extreem vermakelijk. Smaak sensatie vind ik niet bijzonder op truffels, heb meestal uberhaupt geen zin om dan te eten. Je kunt voor de zekerheid wel wat fruit klaar zetten en misschien een maaltijd voor na de trip.

Mocht je nog meer vragen hebben, laat maar weten. Veel plezier in ieder geval en laat ook nog even weten hoe het uiteindelijk is bevallen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De bodyload bij psilocybine is trouwens ook altijd alleen maar een issue in de come-up (eerste half uur of zo), tenminste bij mij dan. Bij 2C-B duurt het de hele trip lang. En met thee is de bodyload ook al een stuk minder dan bij gewoon opeten.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heel erg bedankt voor de info!

Ik ga nu op me gemak even de linkjes lezen en kijken of ik er nog meer uit kan halen.

Ik ga pas over 2 weken nemen ivm al volgeplande weekend. Maar je kan beter vroeg vragen en terug lezen dan op het laatst en niks onthouden. Sws vind ik het heel interessant om hier over te leren.

Report krijgen jullie van mij, dat is belooft

Groetjes
:wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
De bodyload bij psilocybine is trouwens ook altijd alleen maar een issue in de come-up (eerste half uur of zo), tenminste bij mij dan. Bij 2C-B duurt het de hele trip lang. En met thee is de bodyload ook al een stuk minder dan bij gewoon opeten.
Klopt inderdaad, was ik even vergeten. Ik heb ooit 1 keer wel de trip lang met truffels een vervelende bodyload gehad, maar toen zat ik niet zo lekker in mijn vel dus achteraf denk ik dat dit een grote rol hierin speelde.

oortjes zei:
Ik ga pas over 2 weken nemen ivm al volgeplande weekend. Maar je kan beter vroeg vragen en terug lezen dan op het laatst en niks onthouden. Sws vind ik het heel interessant om hier over te leren.
Goed dat je op tijd begint met voorbereiden.

Bovenaan