Tips voor verslaving Wiet/Tabak/ Mijn verhaal

Jason020

Newbie
Goeieavond mensen.
Ik ben Jason 19 jaar oud uit Amsterdam.
Ik wil mijn verhaal graag vertellen en heb paar vragen over mijn verslavingen.

Toen ik 14 Jaar was zat ik in de tweede van de middelbare school.
Ik had veel vrienden en was populair bij de meisjes.
Maar toen begon ik voor het eerst met wiet roken samen met een vriend we vonden het geweldig en de jaren erop nog steeds zo.
Nu 5 jaar later heb ik geen contact met meisjes meer zie er altijd beetje geeltjes/bleekjes en moe eruit en zo voel ik me ook en doe een opleiding waar ik totaal geen motivatie voor heb en die veel te laag voor mijn niveau is en zit alleen maar met jongens in de klas die het allemaal niks meer uit maken.
En mijn vriendengroep bestaat alleen maar uit zware wiet gebruikers en jongens die allemaal onderaan in de maatschappij staan.
Sinds het nieuwe jaar ben ik er zeker van geworden dat ik niet meer zo door wil gaan en heb vaak geprobeerd om te stoppen,maar het lukte me steeds niet.

Nu heb ik een paar vragen voor jullie
-Als je gestopt bent met roken en blowen krijg je dan weer je frisse uitstraling terug die je had voor je ging blowen zoja hoelang duurt dat ongeveer?

-Ik voel me vaak depressief en ben erg teruggetrokken wat ik vroeger niet gaat dit weg als ik stop

-Ik wil stoppen met wiet en tabak roken heeft iemand met ervaring nog goeie tips voor me ?

-Hoe zou ik me sociale leven weer beetje kunnen opleuken ik ga alleen maar om met zo gezegd 'losers' en wij hebben totaal geen contact met vrouwen .

-Het voelt alsof ik ben blijven hangen in de tijd als ik gestopt ben gaat dat dan weg ?

Bedankt voor het lezen sorry als het beetje onduidelijk is het is een kleine snelle samenvatting als je nog vragen heb hoor ik het graag.

-
Dank jullie wel

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Jason020 zei:
-Als je gestopt bent met roken en blowen krijg je dan weer je frisse uitstraling terug die je had voor je ging blowen zoja hoelang duurt dat ongeveer?
Als je gezonder gaat leven moet dat wel weer goed komen. Het komt niet alleen door het blowen denk ik, maar meer door je levensstijl. Pas die aan en je voelt je weer een stuk beter(lichamelijk)

Jason020 zei:
-Ik voel me vaak depressief en ben erg teruggetrokken wat ik vroeger niet gaat dit weg als ik stop
De depressie heeft niet alles te maken met het blowen. Er zit nog iets achter, maar je associeert het met blowen. Je denkt dat het alleen maar van blowen komt, maar misschien ben je depressief om een andere reden. Als je stopt met blowen komt dit naar voren, waardoor je er aan kunt gaan werken. Blowen heeft het namelijk allemaal naar de achtergrond gedrukt, waardoor je niet weet waarom je depri bent. Daar komt ook nog eens bij dat blowen het misschien versterkt, daar kom je alleen achter als je stopt.

Jason020 zei:
-Ik wil stoppen met wiet en tabak roken heeft iemand met ervaring nog goeie tips voor me ?
Vooral uit de buurt blijven van wat je triggert om wiet te gebruiken. Je zegt dat je vrienden allemaal wiet gebruikers zijn, als je constant in hun buurt bent is de verleiding groter. Misschien lastig, maar je moet eventjes de triggers uit de weg gaan. Het stoppen met roken is wat mij betreft lastiger, mij lukt het namelijk ook niet :wink: Maar niet teveel tegelijk willen, stop eerst maar eens met wiet, dat is volgens mij al moeilijk genoeg.

Jason020 zei:
-Hoe zou ik me sociale leven weer beetje kunnen opleuken ik ga alleen maar om met zo gezegd 'losers' en wij hebben totaal geen contact met vrouwen .
Dat zit in je hoofd en wordt versterkt door het blowen. Het is niet perse het blowen wat dit teweeg brengt, maar als je stopt heb je ruimte om het te verwerken.

Jason020 zei:
-Het voelt alsof ik ben blijven hangen in de tijd als ik gestopt ben gaat dat
dan weg ?
De tijd zal het leren. Dat weet je pas wanneer je stopt.

Het is een lastige weg die je wilt inslaan, maar wel de juiste. Als je depri bent en je probeert te stoppen is dat natuurlijk extra lastig. Je wilt graag eventjes van de wereld zijn omdat je niet lekker in je vel zit, dan is het makkelijk om weer te gaan blowen.

Mijn advies is, zoek hulp. Er zijn professionals die hiervoor geleerd hebben, die de juiste stappen kunnen doorlopen, waardoor jij je weer beter over jezelf kan voelen. De eerste stap heb je gezet, erkennen dat je een probleem hebt. Dat is een lastige stap, je mag best trots op jezelf zijn. Je geeft ook aan dat je er van af wilt, dat is ook enorm positief. Maar je kunt niet alles alleen, zoek hulp. Je hebt al laten zien dat je hulp niet erg vind, door op dit forum te posten. Maar wij kunnen ook niet alles, professionals helpen je in ieder geval op de goede weg.

Ik wens je heel veel succes, voor hulp kan je altijd terecht op dit forum.

Bovenaan