to Explore your inner self

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen.. Ik gebruik nu sinds een jaar mdma/xtc en ben er echt wijzer van geworden. Dat wil zeggen.. ik heb het idee dat het me meer van mezelf heeft leren kennen.. En ook omdat ik het vaak met vrienden deed meer van mijn vrienden laten leren kennen, zowel goede als slechte eigenschappen.. Maar ik moet er nog even een schepje bovenopgooien door te zeggen dat ik blij ben dat ik het de eerste x aangenomen heb.. Had echt GEEN idee wat ik moest verwachten maar daarom kwam het noujuist meer als een Aangename verrassing:grin:! Iemand van jullie die mijn idee deelt?

Dude64

Experimenterende gebruiker
Voor een groot deel met je eens, maar heeft natuurlijk ook z'n mindere kanten. Risico zit hem volgens mij nou vooral juist in het prettige gevoel, als je niet oppast kan je dat straks zonder X (of ander middeltje) niet meer ervaren.

Maar wat je schrijft is herkenbaar

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Ik snap wat je bedoelt.. heb ook vaker de neiging om ernaar te grijpen zodra een passende gelegenheid zich voordoet.. maar probeer het te houden voor speciale momenten zo eens in de maand.. dat vind ik zelf nog wel te doen.. Al moet ik zeggen dat ik elke keer de dag na een Xervaring mezelf echt heel chill voel maar dat de week erna ik echt kan merken dat mijn serotinepijl niet echt op het normale niveau ligt.. Moet vaak ook weer wennen aan hoe de wereld in realiteit werkt maar kan me er meestal toch alweer vlot in vinden. Ik ben ook blij dat ik een hoop mensen ken die nog nooit x ophebben en ik me met hun ook heel goed kan vermaken bij een een avondje feesten, heb dan iig niet het gevoel dat ik iets mis en daarom laat ik het ook wel uit mijn hoofd om hun ermee in aanraking te brengen omdat het nu nog "puur" is ofzoiets.. Alhoewel aan de andere kant ik het ze graag aan zou bieden om die ervaring ook met hun te kunnen delen. Maar ik denk dat ik wel een goede balans heb gevonden in mijn gebruik, heb alleen een probleem met "de joint", ik heb 2 jaar van mijn leven, zo'n 4 jaar geleden toen het begon, zowat elke dag geblowd en daar ben ik achteraf echt niet trots op ofzo omdat ik mezelf als ik terugkijk echt zie als een junk(verleden tijd) maar nu kan ik echt niet meer blowen omdat mijn productiviteit echt te veel daalt en ik nu op de universiteit zit en me dat dus niet kan veroorloven.. Maar af en toe een hasjjointje roken voor kritische zelfreflectie is dan wel weer een ritueel voor me geworden en dit werkt ook echt goed alleen neig ik daarna toch weer regelmatiger jointjes te roken waarna ik mezelf "ineens" weer zie en toch maar weer stop.. Dus mijn balans is af en toe nog wel eens wisselvallig:grin:
Maar iig heb ik het wel allemaal onder controle.
Thanks for the concern..
Ik heb ook wel genoeg lelijke dingen gezien die me er wel van weerhouden (weer) zo'n fout te maken in het gebruik van drugs.

Pikachu

Wijs gebruiker
Als je denkt dat xtc je dingen over jezelf laat zien moet je eens tripmiddelen gaan gebruiken =)

Wacky

Badass junkie
Mr. Decay zei:
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen.. Ik gebruik nu sinds een jaar mdma/xtc en ben er echt wijzer van geworden. Dat wil zeggen.. ik heb het idee dat het me meer van mezelf heeft leren kennen.. En ook omdat ik het vaak met vrienden deed meer van mijn vrienden laten leren kennen, zowel goede als slechte eigenschappen.. Maar ik moet er nog even een schepje bovenopgooien door te zeggen dat ik blij ben dat ik het de eerste x aangenomen heb.. Had echt GEEN idee wat ik moest verwachten maar daarom kwam het noujuist meer als een Aangename verrassing:grin:! Iemand van jullie die mijn idee deelt?

Ik wel.
Ik heb van xtc geleerd hoe happy een mens zich kan voelen, en bedacht dat dit ook zonder drugs te kunnen. Dat gaat niet continu natuurlijk, maar wel af en toe.

Delirium

Badass junkie
XTC-gebruik (-misbuik is misschien een beter woord) heeft in het verleden heel veel in mij losgemaakt, maar heeft ook een hoop gevoelens en emoties heel ingewikkeld gemaakt. Dit heeft de XTC-ervaring voor mij zodanig verspest, dat ik niet meer kan genieten van een pilletje :( Vroeger kreeg ik een rush van euforie, nu zadelt een XTC-space mij alleen maar op met ingewikkelde gevoelens :confused:

Funky Monkey

Badass junkie
Ik herken het ook wel... XTC heeft mij weer een beetje gevoel gegeven.

Pikachu zei:
Als je denkt dat xtc je dingen over jezelf laat zien moet je eens tripmiddelen gaan gebruiken =)
Dat wil ik dus nogsteeds een keer doen xD

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Ja ik ben blij dat in mijn omgeving eigenlijk alleen misbruik is gemaakt van de jonko en ik dus redelijk uit de buurt ben gebleven van de hardere sjit toen ik nog wat jonger was.. paddo's vond ik zelf ook zeker wel leuk alleen hardere tripmiddelen ben ik nog erg voorzichtig mee en heb ik dus ook nog nooit geprobeerd, ben alleen wel van plan nog een keertje ketamine te proberen binnen 2 jaar. Maar heb hier helemaal geen haast mee ofzo, kijk wel wanneer het me tijd begint te worden:grin: van lsd heb ik een keer die documantaire gezien van die uitvinder ervan en dat lijkt me ook zeker de moeite waard om eens in je leven te proberen maar daar kan ik goed nog een jaar of 10-20 mee wachten tot ik echt alles op orde heb enzo en echt geestelijke rust gevonden heb. Want ik heb ervaringen gehoord die echt extreem heftig waren dus hier neem ik echt nog wel ff de tijd voor..

Greetz

Delirium

Badass junkie
Mr. Decay zei:
van lsd heb ik een keer die documantaire gezien van die uitvinder ervan en dat lijkt me ook zeker de moeite waard om eens in je leven te proberen maar daar kan ik goed nog een jaar of 10-20 mee wachten tot ik echt alles op orde heb enzo en echt geestelijke rust gevonden heb. Want ik heb ervaringen gehoord die echt extreem heftig waren dus hier neem ik echt nog wel ff de tijd voor..

LSD kan je ook helpen die rust in jezelf te vinden. Ikzelf vind het heel leerzaam hoe het middel je zaken vanuit andere perspectieven laat zien :)
Maargoed, dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Mja... toch ben ik nog niet echt van plan dat te doen... eerst mijn studie enzo maar eens afronden en dan kijken we wel verder..

NexxtGen

Belezen gebruiker
Delirium zei:
XTC-gebruik (-misbuik is misschien een beter woord) heeft in het verleden heel veel in mij losgemaakt, maar heeft ook een hoop gevoelens en emoties heel ingewikkeld gemaakt. Dit heeft de XTC-ervaring voor mij zodanig verspest, dat ik niet meer kan genieten van een pilletje :( Vroeger kreeg ik een rush van euforie, nu zadelt een XTC-space mij alleen maar op met ingewikkelde gevoelens :confused:

I know what you mean. In de anderhalf jaar dat ik het gedaan heb, begon het perfect en eindigde voordat ik het weet in het bijna niet meer voelen van de euphorie (na een uur na inname zeker, en dat ligt ook 100% aan me eigen) en misselijk worden omdat ik te veel op had, terwijl ik er juist zo weinig van voelde. En dan krijg je weer (ik tenminste) een strijd met je geweten van 'waarom heb ik het gedaan, als ik het toch niet meer voel' en een andere kant van 'ja, maar het is toch vet, lekker spacen man!' En dan gewoon weken na het gebruik naar de k***er zijn, omdat je half-depressief bent, omdat je neit weet of het echte depressie is door de pillen (te laag serotonine-gehalte) of dat het 100% jezelf is. Ik denk dat het bij mij een combinatie is, maar leuk is het zeker niet. De laatste tijd ben ik wel me slechte denkwijze hierover aan het veranderen, dus het gaat al beter, maar een maand geleden kon ik mezelf wel voor de kop schieten dat ik zo veel gebruikt een jaar geleden (elk weekend) want de gevolgen ervan merk ik wel.

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Gelukkig maar dat ik er op een leeftijd( niet dat dat er perse mee te maken heeft) mee begonnen ben dat ik er redelijk verstandig mee om kan gaan.. want ik gebruik het wel regelmatig maar zorg er altijd voor dat er minstens! 2 weken tussen zitten om ook mijn rust enzo te houden en als ik gebruik trek ik het wel een hele avond op 1-2 pillen..

crackerr

Newbie
Mr. Decay zei:
Ik snap wat je bedoelt.. heb ook vaker de neiging om ernaar te grijpen zodra een passende gelegenheid zich voordoet.. maar probeer het te houden voor speciale momenten zo eens in de maand.. dat vind ik zelf nog wel te doen.. Al moet ik zeggen dat ik elke keer de dag na een Xervaring mezelf echt heel chill voel maar dat de week erna ik echt kan merken dat mijn serotinepijl niet echt op het normale niveau ligt.. Moet vaak ook weer wennen aan hoe de wereld in realiteit werkt maar kan me er meestal toch alweer vlot in vinden. Ik ben ook blij dat ik een hoop mensen ken die nog nooit x ophebben en ik me met hun ook heel goed kan vermaken bij een een avondje feesten, heb dan iig niet het gevoel dat ik iets mis en daarom laat ik het ook wel uit mijn hoofd om hun ermee in aanraking te brengen omdat het nu nog "puur" is ofzoiets.. Alhoewel aan de andere kant ik het ze graag aan zou bieden om die ervaring ook met hun te kunnen delen. Maar ik denk dat ik wel een goede balans heb gevonden in mijn gebruik, heb alleen een probleem met "de joint", ik heb 2 jaar van mijn leven, zo'n 4 jaar geleden toen het begon, zowat elke dag geblowd en daar ben ik achteraf echt niet trots op ofzo omdat ik mezelf als ik terugkijk echt zie als een junk(verleden tijd) maar nu kan ik echt niet meer blowen omdat mijn productiviteit echt te veel daalt en ik nu op de universiteit zit en me dat dus niet kan veroorloven.. Maar af en toe een hasjjointje roken voor kritische zelfreflectie is dan wel weer een ritueel voor me geworden en dit werkt ook echt goed alleen neig ik daarna toch weer regelmatiger jointjes te roken waarna ik mezelf "ineens" weer zie en toch maar weer stop.. Dus mijn balans is af en toe nog wel eens wisselvallig:grin:
Maar iig heb ik het wel allemaal onder controle.
Thanks for the concern..
Ik heb ook wel genoeg lelijke dingen gezien die me er wel van weerhouden (weer) zo'n fout te maken in het gebruik van drugs.

Moet ervan lachen. Alles wat je hebt beschreven, zie ik in mezelf terug. Allleen heb ik die balans nog niet kunnen vinden betreft "de joint". ik blijf er maar op trugvallen. EN idd MdMa changed your life :beer:

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Ja da's echt klote, ik vind hasj echt een sneaky drug.. je zit alweer een paar dagen te blowen voor je het doorhebt, ik kan er eigenlijk helemaal niet tegen ook niet dus het is beter voor me om helemaal te stoppen.. maar af en toe een hasjjointje eens in de week, 2 weken is wel echt verdomde lekker. Ik heb dan ook nog eens een redelijk grote vriendengroep die elk weekend staan te stomen en dat maakt het er niet makkelijker op maar ik denk dat ik de motivatie weer heb gevonden(misschien tijdelijk) omdat ik me een paar dagen geleden weer betrapte en nu dus al 4 dagen niet meer smoke.. Ik zie mezelf in die tijd gewoon veranderen maar wel subtiel, en daar ligt denk ik het gevaar.. omdat het zo subtiel is heb je het niet snel genoeg door dus ik denk dat ik mezelf maar aan een streng regime ga houden (1 joint per week) zodat ik niet telkens dezelfde fout blijf maken.. maar wel grappig dat ik dus niet de enige ben met dat probleem want mijn vrienden zeggen allemaal dat het ze niet heel veel doet, smoken enzo..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik er van geleerd heb. Buiten het feit dat ik er een gezonde afkeer van heb ontwikkeld dan. Als ik antwoorden nodig heb vraag ik het aan Alice :þ

Bovenaan