Toch weer geblowd

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Na mijn aanvaring met iemand op het forum hier kreeg ik begin januari een zenuwinzinking. Ik heb zo'n beetje twee weken op bed gelegen. Twee uurtjes wakker, twee uurtjes slapen. Toen op een gegeven moment de deurbel ging raakte ik in volslagen paniek. Ik werd heel erg bang, gewoon omdat de deurbel ging. Ik heb ook niet opengedaan, het zweet stond op mijn voorhoofd, rug en ogenblikkelijk stroomde het onder mijn armen vandaan, het leek wel een waterval. Enkele dagen later hetzelfde omdat de telefoon ging. Verschrikkelijk bang en angstig werd ik. Na twee weken op bed te hebben gelegen ging het ietsje beter. Ik was weer in staat om enkele uren wakker te blijven.

Enkele dagen geleden vond ik bloed in mijn ontlasting. Ik schrok me werkelijk wild. Ogenblikkelijk belde ik de huisarts en de assistente vertelde me dat ik even wat urine moest langs brengen om te laten testen. Zij kan nakijken of er iets in je urine zit door zo'n staafje in je urine te stoppen wat verkleurt. Ze kan niet zien wat er mis is maar het is meer een indicatie die aantoont dat je urine niet "schoon" is. Dat bleek inderdaad het geval. Urine was niet schoon. Ik kreeg een formulier van de huisarts mee om bloed te laten prikken door Atalmedial. Alles wat er getest kan worden in mijn bloed liet hij waarschijnlijk nakijken. Op het papiertje stond "volledig bloedbeeld" of zoiets dergelijks. Ik heb uiteraard meteen bloed laten prikken.

De laatste tijd heb ik ook last van artritis denk ik, ik moet mijn handen eerst een tijdje onder een koude kraan houden voordat ik ze gebruiken kan na enkele uren slapen.

Dit alles werd me afgelopen maandag te veel en ben op mijn fiets gesprongen en heb een joint gekocht. Niet voor mijn plezier maar meer om die gedachten stroom even te laten stoppen, het werd me allemaal veel te veel. Ik moest ook tot rust komen. Het ging gewoon niet meer. Ik ben met blowen gestopt sinds begin november, afgekickt en heb sindsdien enkel een paar haaltjes van een joint genomen wat me totaal niet beviel. Deze keer was het anders.

Ik rookte de joint in zijn geheel op. Ik was behoorlijk ver heen. Gelukkig nam die gedachtestroom die maar bleef gaan de afgelopen tijd tegelijk met al die onrust wat af. Ik was in staat mijn gedachten even wat te verzetten. Ik moest terugdenken aan wat er allemaal gebeurt was de afgelopen tijd en hoe ik met 'zevenmijlslaarzen' door het leven stapte daarbij niets en niemand ontziend terwijl, o wee, mocht iemand mij eens ontzien of iets aandoen. Dan was het hek van de dam. Blind als een paard stapte ik door het leven. Met grote stappen. Overtuigd van mijn grote gelijk.

Gelukkig loop ik daarvoor nu bij een 'praktijkondersteuner' die me meteen al van mijn stuk wierp en niet alleen door haar schoonheid. Jezus, wat een prachtige vrouw. Geen spoortje make-up en ze prikt zo dwars door mij en mijn onzin heen. Voelde me een klein betrapt kind. Misschien krijg ik voor vervolg een verwijzing naar GGZ. Dat hoor ik over een week of twee.

Na het roken van die joint heb ik werkelijk geweldig geslapen maar was 's ochtends niet uitgerust. Ik wist meteen ook dat ik binnenkort niet nog een keer een joint roken zal. Heel misschien, mocht ik mezelf weer eens over de zeik jagen of zo. Anders blijf ik van wiet ver weg. Heb er nu dan ook geen enkele zin meer in. Ik had het alleen nodig om even wat te relativeren en tot rust te komen, dat schijnt gelukt.

Ik ben alleen heel erg zenuwachtig en bang voor de bloeduitslag. Morgenochtend kan ik daarvoor bellen. Ben bang dat ik vannacht geen oog dichtdoe....

FerdFatoehaus

Badass junkie
Mooi om te zien dat je toch hebt doorgepakt met de praktijkondersteuner. Goed om te lezen.

Ook goed om te zien dat de joint niet perse het gewenste effect gaf de dag erna.

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Pffff. Opgelucht. Ik heb net met de huisarts gebeld om de bloeduitslag. Bloedarmoede! Voor de rest alles OK. IJzer is erg laag. Vandaar al die vermoeidheid de afgelopen weken. Ga zo meteen "ijzerpillen" halen die zijn voorgeschreven. Da's fucking alles. Ik heb mezelf vreselijk druk gemaakt om niets eigenlijk. Voel me nu heel wat beter.

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Ik slik nu sinds enkele dagen ferrofumaraat 200 mg 3x per dag tegen bloedarmoede en het lijkt er op dat het iets begint te doen. De vermoeidheid is iets minder al slaap ik nog wel overdag. Volgens de bijsluiter klopt dat ook wel, het kan enkele weken tot enkele maanden duren voordat het ijzer in het bloed is aangevuld. Ik hoop werkelijk dat dit helpen gaat omdat ik die vermoeidheid ongelooflijk zat ben.

Nu ik ben gestopt met blowen sinds november staat de volgende uitdaging voor de deur. Ik heb nog èèn keer een paar haaltjes van een joint genomen en èèn keer een hele joint gerookt, nu wordt het tijd voor de volgende stap. Stoppen met roken. Dat zal me wat worden. Jaren geleden werd het roken in kantoren verboden en moest je buiten gaan staan om een peukie te roken. Ik heb toen besloten om op het werk niet meer te roken en dat ging me goed af. Thuis haalde ik dat wel in en in de avond dampte ik behoorlijk door. Toch rookte ik overdag niet en dat lukte aardig.

Aangezien ik moet leven van €50,- in de week en afhankelijk ben geworden van de voedselbank is het ook niet erg slim om nog €10,- uit te geven voor een pakje shag en dan heb ik het nog niet eens over gezondheid. Sinds ik niet meer blow ben ik veel en veel meer gaan roken. Niet goed en er moet een eind aan komen. Ik denk dat ik dit ga aanpakken als het stoppen met blowen. Dus niet in èèn keertje stoppen maar langzaam afbouwen. Geen idee of dit ook lukken gaat, het lijkt me lastiger dan stoppen met blowen. Hardnekkige verslaving dat roken en ik moet er van af.

Sinds ik op dit forum ben gekomen ben ik anders tegen drugs aan gaan kijken en ben tot het besef gekomen dat hier niet alleen maar junken rondhangen met de spuit nog in hun arm maar dat er genoeg mensen zijn die drugs op een verantwoordelijke manier weten te gebruiken en niet alleen voor hun plezier. Er zijn er genoeg die iets nemen om zichzelf te verbeteren. Laat ik het zo maar noemen. Ik heb er nog veel te weinig aandacht aan besteed vanwege vermoeidheid en concentratie problemen. Maar, er zijn er hier die 'iets' nemen, in conclaaf met zichzelf gaan, zien waar hun problemen liggen en zichzelf persoonlijk verbeteren, laat ik het zo maar omschrijven. Ik ben daarin wel geïnteresseerd geraakt.

Niet dat ik meteen tussen de sterren wil belanden maar meer om mezelf te confronteren met de fouten die ik maak lijkt me nog zo gek niet. Puur om mezelf te verbeteren. Niet dus dat ik als een gek begin te trippen en 'starship troopers' opnieuw moet beleven alsof ik weer 10 was. Maar 'iets' nemen waardoor je in gesprek met jezelf gaat en duidelijk kan krijgen waar je persoonlijke problemen precies liggen, ja, dat spreekt me wel aan. Daar zou ik toch wel wat meer van willen weten. Ik blijf het hier volgen en mocht èèn van jullie iets weten van: "hè, lees dit of dat eens", dan houd ik me van harte aanbevolen.

De Zandman

DF-koning
Lees eens wat threads na over trippen, En de juiste middelen hiervoor.
Er zijn verschillende soorten drugs, die je tot een ongelooflijk diepe " zelfstudie " kunnen leiden.
Misschien is dit een mogelijkheid?

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Er zijn verschillende soorten drugs, die je tot een ongelooflijk diepe " zelfstudie " kunnen leiden.

Ja, aan zoiets zat ik de laatste tijd wel te denken. Ik weet niet hoe verslavend zoiets is en of het wel verslavend is anders begin ik er echt niet aan. Maar ja, drugs die niet verslavend zijn en tot bepaalde inzichten kunnen leiden t.o.v. jezelf, ik denk dat zoiets niet gek is, nogmaals, zo lang je er niet afhankelijk van wordt. Ach, je gaat de gekste dingen denken als je 's avonds alleen bent. Het valt niet mee om de dagen nuchter en alleen door te komen. Het is zwaar. Vooral de avonden zijn erg zwaar, overdag weet ik mezelf nog wel bezig te houden maar de avonden zijn een drama. Het nuchter en met name het alleen zijn valt me erg zwaar. Toen ik nog blowde vloog de tijd voorbij, nu zit ik 's avonds op de klok te kijken en de tijd lijkt niet voorbij te gaan. Niet leuk. Gisteravond had ik het heel erg moeilijk en voelde ik me erg eenzaam. Dan zit je maar weer op de klok te kijken en YouTube af te struinen. Als je geluk hebt kom je iets leuks tegen wat je blij maakt, heel soms kom je iets tegen wat je echt hardop laat lachen. Zoals de geweldige Ms. Pat die bij Joe Rogan op bezoek is, dan moet je wel lachen. Wat een werkelijk geweldige vrouw is die Ms. Pat toch.

"Go to church and smell the front row"

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, aan zoiets zat ik de laatste tijd wel te denken. Ik weet niet hoe verslavend zoiets is en of het wel verslavend is anders begin ik er echt niet aan. Maar ja, drugs die niet verslavend zijn en tot bepaalde inzichten kunnen leiden t.o.v. jezelf, ik denk dat zoiets niet gek is, nogmaals, zo lang je er niet afhankelijk van wordt.
Psychedelica zijn van zichzelf niet verslavend, je zou ze zelfs anti-verslavend kunnen noemen. Veel tripmiddelen bouwen namelijk ten eerste direct lichamelijke tolerantie bij je op, waardoor meer nemen niet eens meer (goed) werkt en ten tweede kunnen ze je met de trip voor jezelf laten zien dat het goed is om ze (en andere drugs) niet te vaak te gebruiken. Maar natuurlijk, aan alles kun je geestelijk verslaafd raken, vooral als je het als een soort vlucht van het dagelijkse leven gaat gebruiken. Maar dan zullen je trips je daar vaak op wijzen op zeer hardhandige manier. Ook weer iets dat aangeeft dat deze middelen juist anti-verslavend werken.

Er zijn in Nederland mogelijkheden om te trippen onder begeleiding. Voor als je interesse zou hebben maar het zelf niet goed aan zou durven.

De Zandman

DF-koning
Het leven is nou eenmaal hard, onrechtvaardig, en soms zelfs haast ondraaglijk.
Daaraan kunnen we weinig veranderen, maar, we kunnen wél proberen om met tegenslagen e.d. anders om te gaan.
Als je in een periode van " zwarte sneeuw" zit, dan valt dit niet mee, eerder lijkt het of die tegenslagen veel harder binnenkomen zogezegd.
Ik ben geen arts, psycholoog, psychiater.
Ik kan alleen maar putten uit eigen levenservaringen.
Wat in elk geval echt n i e t werkt, is narigheid en de daarbij behorende gevoelens, te gaan wegzuipen/weg te gebruiken.
Dát lijkt misschien wel zo, maar zodra een is uitgewerkt, komen die narigheden in volle kracht weer naar boven denderen.
De juiste weg die je moet gaan mbt problemen is : er doorheen. Niet omheen, of "wegdrukken".
Dit weten we allemaal.
Alleen handelen we er niet naar.
Want, eea is makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan, nietwaar...
Ikzelf probeer tegenwoordig alles te bezien met de zgn. Glas halfvol theorie.
Heel simpel, maar: het werkt. Echt waar.
Het duurt alleen wel even vóórdat je het gaat ondervinden, maar probeer dit toch maar eens...

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Het leven is nou eenmaal hard, onrechtvaardig, en soms zelfs haast ondraaglijk.

Het is wel moeilijk aan het worden op deze manier. Nuchter zijn valt me zwaar. De tegenslagen lijken niet op te houden. Nu denkt de huisarts niet alleen dat ik artritis psoriatica heb maar ook nog artrose. Helemaal geen pretje. Als ik mijn bed uitkom kan ik met mijn vingers helemaal niets. Ze zijn heel erg pijnlijk en buigen is uit den boze. Dat gaat niet. Mijn financiële situatie is niet best en ik kan nog niet een flesje CBD-olie betalen. Vanwege de ontstekingsremmende eigenschap van cannabisolie denk ik dat dit hiertegen wel helpt. Eigenlijk ben ik daar wel zeker van. Het best werkt denk ik THC-olie maar dat is helemaal niet te betalen voor me. Ik heb afgelopen december een toeslag aangevraagd op mijn uitkering maar daar hoor ik helemaal niets meer van evenals van het wijkteam. Ook daar hoor ik niets meer van. Ik begin die lui behoorlijk zat te worden, overal moet je zelf achteraan anders doen ze niets voor je. Nee, op dit ogenblik valt het leven me zwaar. Had ik nog maar familie. Een oud omaatje of zo.....

De Zandman

DF-koning
THC olie is naast erg duur, ook nog eens een regelrechte harddrug, die vermeld staat op lijst I van de Opiumwet.
Dit omdat het een bewerkte vorm van cannabis is, en zoals zo vaak in dit land worden zaken, die goed werken, binnen de kortste keren verboden.
Die lijst I, Dat is dezelfde lijst, waar heroïne, cocaïne en dat soort middelen genoemd zijn.
Dus, je loopt risico met de aankoop ervan.
CBD olie is vrij verkoopbaar.
Ik geloof er zelf dus geen snars van, dat deze olie te classificeren valt onder de categorie " Haarlemmer Olie".
Of deze THC olie 0 jou helpen kan, in één ding zeer zeker, en dat is een terugval in de wietrokerij.
Want zoals je wel weet, die THC is de werkzame stof in wiet.
Als jij met jouw achtergrond met olie gaat beginnen die zo rond de 20 %THC bevat, dan moet je toch van goede huize komen, om de wiet te kunnen laten liggen lijkt me zo...
Ikzelf heb heel veel pijn.
Maar aan deze olie ga ik dus echt niet meer beginnen.
Dat zou in mijn geval de kat op het spek binden zijn.
In mijn geval: ik word binnen zeer korte tijd geopereerd.
Een hele riskante kwestie, maar zo als ik nu ben, ga ik echt niet verder.
Ik heb de afgelopen 8 maanden alle disciplines betreffende onderzoeken en sjamanistische behandelingen gehad.
Allemaal zonder resultaat.
Dus nu de bijl er maar in.
Wordt zeer spannend i. I. g....

Laatst bewerkt:
Bovenaan