Tolerantie 2CB?

Stamper

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik heb zelf nu 2x 2CB gebruikt. De eerste keer is een half jaar geleden, we hebben toen 3 kwartjes per persoon gehad. Het waren de laatsten die de dealer nog had, anders hadden we meer gekocht. Volgens mij was deze pil 20mg.

We gingen er niet heel hard op, dat was een beetje jammer... Toch voelde ik dat als je dit een keer goed doet, dat het heel leuk spul kan zijn.
2 vrienden van mij hebben door deze ene ervaring al meer voorkeur gekregen voor paddo's en truffels dan 2CB. (Ik vind dat zelf een iets overhaaste beslissing.)

Mijn andere 2 vrienden hadden daarvoor al 2x 2CB gehad. Ook zij vinden/vonden het niet echt bijzondere drugs. De eerste keer hadden ze 1.5 pil gehad en tripten ze net zo hard als hun 2e keer toen ze een kwartje namen in de bus onderweg naar Blanes. (1 jongen had per ongeluk nog een 2CB pil in z'n portemonnee, dus die moest toen op.)
Daarom vinden/vonden ook zij dat 2CB niet echt bijzonder spul is en trippen daarom liever op iets anders. 1 van hen zegt: het heeft geen zin om een hogere dosis te nemen, je gaat er niet harder van trippen.

Aangezien ik gewoon weet dat hard trippen op 2CB wel goed mogelijk is, heb ik dit vaak proberen duidelijk te maken aan mijn vrienden.
Uiteindelijk besloten we het toch maar eens nog een keer te proberen. Voor mij en 2 vrienden was dit dus de 2e keer 2CB en voor de ander was het de 4e keer. (De andere jongen die het dus ook al vaker heeft gehad deed niet mee.)

We hadden per persoon 2 pillen van 20mg gekocht.
We gooiden in 1x de eerste pil erin, na iets meer dan een uur besloten we de 2e erbij in te gooien.

Uiteindelijk was het een harde trip. Het was erg leuk. (Op onze piek hebben we het nog gecombineerd met lachgas, maar daarover ga ik misschien wel een keer een ander report over posten, dat was namelijk de meest extreme ervaring ooit voor mij.)

De uiteindelijke vraag is:
Ontstaat er een tolerantie bij 2CB? En hoe snel treedt deze op?

-2 vrienden van mij hadden hun eerste keer 1,5 pil verdeeld in halfjes. Ze hebben ongeveer elke 45 minuten een halve genomen.
-Bij mijn eerste keer hebben we 3 kwartjes gehad, elke 30 minuten een kwartje.
-Bij mijn laatste keer hebben we een hele genomen en een dik uur later nog een hele, dit was de enige keer dat het echt heel erg goed uitpakte. We voelden na de eerste pil al een stevige trip.

Werkt het het beste als je alles in 1x naar binnen werkt?
Als dat het geval is, hebben we dus ook niet volledig gebruik gemaakt van onze 2 pillen de afgelopen keer. In dat geval kunnen we dan de volgende keer 1,5 pil in 1x naar binnen werken en voor de rest helemaal niks. (Moeten we wel even zware pillen als vorige keer hebben uiteraard.)

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet.

Groet,
Stamper

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Laat je pillen even testen de volgende keer. Je hebt het de hele tijd over kwartjes, halfjes enzo, maar dat zegt helemaal niks als je niet weet hoeveel mg erin zat. Dus gewoon elke keer als je weer een nieuwe batch haalt eerst even langs het testcentrum, want dan kun je gewoon doseringen in aantal mg doen en kun je ook onderlinge ervaringen vergelijken.

Je kunt trouwens met alle psychedelica het beste de dosering in 1x innemen, aangezien je heel snel tolerantie opbouwt. Als je een uur later nog bijneemt zal het de trip misschien iets sterker maken, maar wat je zou verwachten. Pak je na 2 a 3 uur nog bij dan verleng je de trip enkel en wordt het niet meer sterker. Kortom 2 pillen verspreid innemen geeft bij lange na niet dezelfde ervaring als 2 pillen in 1x innemen.

De tolerantie van psychedelica is het ergst de eerste week, na zo'n 2 weken is de tolerantie zo goed als weg. Overigens is er kruistolerantie tussen psychedelica, dus de ene dag 2C-B en de volgende dag paddo's heeft ook geen zin.

De meningen zijn nogal verdeeld over of 2C-B echt een volwaardig tripmiddel is, zelfs onder ervaren 2C-B gebruikers. Persoonlijk vind ik 2C-B geen volwaardig tripmiddel en vind ik het vooral een psychedelica voor de fun, zelfs op hele hoge doseringen. Ik trip erop, maar krijg er matige visuals van en amper tot geen mentale effecten. Ik gebruik het vooral op feestjes en festivals aangezien het me alle leuke aspecten van psychedelica geeft zonder de zware mentale reis. Als ik echt goed wil trippen vind ik 2C-B veel te mild en ga ik liever voor paddo's of LSD.

Stamper

Psychedelibee zei:
Laat je pillen even testen de volgende keer. Je hebt het de hele tijd over kwartjes, halfjes enzo, maar dat zegt helemaal niks als je niet weet hoeveel mg erin zat. Dus gewoon elke keer als je weer een nieuwe batch haalt eerst even langs het testcentrum, want dan kun je gewoon doseringen in aantal mg doen en kun je ook onderlinge ervaringen vergelijken.

Je kunt trouwens met alle psychedelica het beste de dosering in 1x innemen, aangezien je heel snel tolerantie opbouwt. Als je een uur later nog bijneemt zal het de trip misschien iets sterker maken, maar wat je zou verwachten. Pak je na 2 a 3 uur nog bij dan verleng je de trip enkel en wordt het niet meer sterker. Kortom 2 pillen verspreid innemen geeft bij lange na niet dezelfde ervaring als 2 pillen in 1x innemen.

De tolerantie van psychedelica is het ergst de eerste week, na zo'n 2 weken is de tolerantie zo goed als weg. Overigens is er kruistolerantie tussen psychedelica, dus de ene dag 2C-B en de volgende dag paddo's heeft ook geen zin.

De meningen zijn nogal verdeeld over of 2C-B echt een volwaardig tripmiddel is, zelfs onder ervaren 2C-B gebruikers. Persoonlijk vind ik 2C-B geen volwaardig tripmiddel en vind ik het vooral een psychedelica voor de fun, zelfs op hele hoge doseringen. Ik trip erop, maar krijg er matige visuals van en amper tot geen mentale effecten. Ik gebruik het vooral op feestjes en festivals aangezien het me alle leuke aspecten van psychedelica geeft zonder de zware mentale reis. Als ik echt goed wil trippen vind ik 2C-B veel te mild en ga ik liever voor paddo's of LSD.

Ik heb het aantal milligrammen bij mijn eigen pillen wel aangegeven. Ze werden beide verkocht als 20mg door dezelfde dealer. Beide keren heb ik ervaringen gehoord van mensen in mijn omgeving met deze pillen. Ze gaven aan dat ze het zelf ook wel als 20mg inschatten.
Wat mijn vrienden aan dosis hebben gehad weet ik helaas niet, ze weten het zelf ook niet meer.

Uiteraard is het veel beter om het te laten testen, dat weet ik. Ik heb mijn 2CB niet laten testen, dit omdat ik afgelopen jaar 5x naar het testcentrum ben geweest waarvan ik 1x uitslag heb gekregen. (Testcentrum is een uur reizen vanaf mijn huis). Misschien moet ik maar eens een keertje een klacht indienen bij VNN Groningen ofzo.

Bedankt voor de informatie, we gaan de volgende keer dan 30mg erin gooien.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Stamper zei:
Ik heb het aantal milligrammen bij mijn eigen pillen wel aangegeven. Ze werden beide verkocht als 20mg door dezelfde dealer. Beide keren heb ik ervaringen gehoord van mensen in mijn omgeving met deze pillen. Ze gaven aan dat ze het zelf ook wel als 20mg inschatten.
Wat mijn vrienden aan dosis hebben gehad weet ik helaas niet, ze weten het zelf ook niet meer.
Ja maar dat ze verkocht zijn als 20mg wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk 20mg zijn, dealers verkopen het vaak mooier dan het is. De meeste 2C-B pillen zijn lager gedoseerd dan 20mg in ieder geval. En die vrienden die ze inschatten als 20mg, hebben die hun pillen ooit wel laten testen waardoor ze een fatsoenlijke inschatting kunnen geven of hebben die ze eerder ook gewoon als 20mg gekregen?

Niks ten nadele van jou hoor, maar ik zie zo vaak voorbij komen dat doseringen gebaseerd zijn op inschattingen van een ander, waarbij die inschattingen van die ander vaak ook geen daadwerkelijke testresultaten als grondslag hebben. Zo denken bijvoorbeeld heel veel mensen dat ze weten hoe 100ug LSD voelt, maar in de praktijk is dat dan vaak eerder 60ug bijvoorbeeld.

Pas als je zelf echt weet dat het getest is door jezelf of door iemand die je echt vertrouwd (geen dealers dus, ook niet als die dealer een vriend is), dan weet je precies wat je neemt en kun je daar op verder bouwen. Bovendien kom je ook niet meer verassingen te staan omdat de sterkte veel te laag of hoog blijkt.

Wel vervelend dat je van de 5 keer testen slechts 1 keer resultaat hebt gekregen. Helaas gebeurd dat tegenwoordig nog wel eens inderdaad. In Amsterdam konden ze dan vaak de tweede keer wel voorrang geven als je weer terug kwam met dezelfde sample.

Stamper

Psychedelibee zei:
Stamper zei:
Ja maar dat ze verkocht zijn als 20mg wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk 20mg zijn, dealers verkopen het vaak mooier dan het is. De meeste 2C-B pillen zijn lager gedoseerd dan 20mg in ieder geval. En die vrienden die ze inschatten als 20mg, hebben die hun pillen ooit wel laten testen waardoor ze een fatsoenlijke inschatting kunnen geven of hebben die ze eerder ook gewoon als 20mg gekregen?

Niks ten nadele van jou hoor, maar ik zie zo vaak voorbij komen dat doseringen gebaseerd zijn op inschattingen van een ander, waarbij die inschattingen van die ander vaak ook geen daadwerkelijke testresultaten als grondslag hebben. Zo denken bijvoorbeeld heel veel mensen dat ze weten hoe 100ug LSD voelt, maar in de praktijk is dat dan vaak eerder 60ug bijvoorbeeld.

Pas als je zelf echt weet dat het getest is door jezelf of door iemand die je echt vertrouwd (geen dealers dus, ook niet als die dealer een vriend is), dan weet je precies wat je neemt en kun je daar op verder bouwen. Bovendien kom je ook niet meer verassingen te staan omdat de sterkte veel te laag of hoog blijkt.

Wel vervelend dat je van de 5 keer testen slechts 1 keer resultaat hebt gekregen. Helaas gebeurd dat tegenwoordig nog wel eens inderdaad. In Amsterdam konden ze dan vaak de tweede keer wel voorrang geven als je weer terug kwam met dezelfde sample.

Bij ons in Groningen word je niet eens serieus genomen. Ze vroegen bijvoorbeeld een keer of ik de XTC pil ging combineren. Zeg ik: ja met paddo's.
Zei die gast van VNN op het laatst: jaa ik raad niet aan om het op te laten sturen naar het lab, kleine kans op uitslag. En dat is bij jou toch niet nodig, want je combineerd het ook met paddo's dus jij bent wel wat gewend qua drugs.

Ze komen ook totaal niet deskunig over, ik had een keer een blauwe tulp (XTC), maar in het systeem stond alleen een groene tulp. Zei die dat ik wel van die groene tulp uit kon gaan. (Zodat hij niet opgestuurd hoefde te worden naar mijn idee.) Zodra ze iets vinden in het systeem willen ze het sowieso al niet meer laten testen.
Verder zei die dat de combinatie paddo's en xtc een super slechte combinatie is, maar ook daar ben ik het niet mee eens. Het maakt het er in iedergeval niet gevaarlijker op.

Zo kan ik nog wel een paar domme dingen opnoemen. Het lijkt wel alsof ze smoesjes verzinnen of iets dergelijks. Voorrang voor de volgende keer zit er bij ons ook niet in.

De vorige keer toen ik LSD liet testen waar ik wel uitslag van kreeg is omdat ik ging liegen over dat er veel slechte zegels bij mij in de buurt werden verkocht. Om die vrouw een beetje zorgen te geven.
Ze schatte me ook al wat jonger in en ik vertelde er ook nog eens bij dat ik het ging combineren met XTC (waar ik dus ook over loog). Ze werd er nogal bezorgd over en maakte er een extra notitie van.

Het word nogal lastig om dit elke keer te doen. Maarja...

autysd

Bewuste gebruiker
ik woon in belgie en weet dat je daar anoniem je stuff kunt laten testen
-is dat nog waar en krijg je de ingredienten, zonder verder advies ?

Bovenaan