Tolerantie Salvia

kebabski

Experimenterende gebruiker
Nog even een vraag over salvia, voordat we volgende keer gaan gebruiken..

Ik ben bekend met het feit dat salvia omgekeerde tolerantie heeft, wat natuurlijk perfect is! :grin: Maar hoe zit het met gebruik op korte termijn? Wanneer men bijv. om 8 uur een dosis neemt, is men rond 10 uur weer bereid om weer te kunnen spacen, of evt nog eerder? Of zal het echt weer een week rust in beslag nemen..

Heb hier nergens wat over kunnen vinden!

kebabski

En nog steeds zelfde ervaren?

Want vorige keer deden wij het 2 keer achter elkaar en dacht iedereen dat het effect iets minder werd.. Komt dat bekend voor of niet?

Chris Pontius

Badass junkie
Is lastig te zeggen; de dosis verschilt altijd iets natuurlijk (de ene hit is de ander niet). Er viel me in ieder geval niets op.
Het kan misschien ook komen doordat je het effect 'kent'?

kebabski

Jaa klopt dat is ook zo, maar het was wel een andere ervaring de 2e dan de eerste!

Bij de eerste had ik echt lichaams effecten dat ik m'n hoofd voelde veranderen en in bank werd gezogen etc. En de 2e keer waren visualisaties met m'n ogen dicht van allemaal fragmenten die afgeloepn weken zijn gebeurd :)

Maar oke iig bedankt! Ik hoop volgende keer een mooie trip te maken :grin:

Einstein

Badass junkie
Ik ging de 4e keer in 1 uur veel harder dan de eerste keer. Die reverse tolerance werkt juist op zeer korte termijnen.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Einstein zei:
Ik ging de 4e keer in 1 uur veel harder dan de eerste keer. Die reverse tolerance werkt juist op zeer korte termijnen.

Inderdaad, maar toch denk ik dat je brein ook receptiever is voor Salvia naarmate je vaker (op de goede manier) getript hebt. Ook al doe je het maar eens in de paar maanden.

Veel mensen onderschatten Salvia omdat je de eerste paar keer dat je neemt waarschijnlijk niet echt de effecten van Salvia voelt, alleen een dysforie en verward gevoel. Ook lukt het veel mensen niet om het goed te proberen. Ik heb het meerdere malen aan gasten bij me thuis aangeboden, maar bijna iedereen hoest al als ze een paar seconden aan de waterpijp zuigen.

De enige maat die echt een volle dop naar binnenzoog en hem ook vast kon houden, die kreeg echt een diepe Salvia trip (x20 extract), na de disorientatie en angst in het begin heeft hij rustig op de bank gelegen en hij vertelde me achteraf dat hij erg onder de indruk is geweest van Salvia, maar dat hij het op dat moment niet kon verwoorden. Dat mag ik altijd graag horen.

Salvia werd benuttigd door shamanen in de oudheid mensen. Ik blijf erbij dat je er heftige spirituele doorbraken op kan beleven.

Einstein

Badass junkie
Dan staat mij dus nog veel te wachten :hearteyes:
Ik had al het idee dat er toch meer met dat goedje aan de hand was dan ik had meegemaakt :grin:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
bij salvia heb ik in tegenstelling tot bv paddo's hier geen probleem mee.

vanavond weer eens doen :) grammetje of 5 a 7 gedroogde bladeren pruimen. daarmee krijg je overigens een heel ander effect, meer stoned, en minder trippen. en het duurt veel langer. (uurtje of 2). brengt je in een staat perfect om te mediteren.

Bovenaan