Tolerantie XTC

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
Hallo,
Ik had hier op het forum ergens gelezen dat je de tolerantie van xtc kunt verlagen door veel Vitamine C te gebruiken, dat hadden ze getest op muizen of zo, maar ik kan het onderzoek zo niet meer vinden.

Weet iemand of dit daadwerkelijk zo is? en wat voor tolerantie treedt er precies op? men praat wel over het magische gevoel, maar wat is expliciet het magische gevoel? Ik heb zelf pas 2 keer xtc gebruikt, en ik heb maar 2 weken tussen die 2 keren gelaten. Ik merkte bij de 2de keer dat er inderdaad 'iets' minder was maar ik weet niet goed wat.

Ik vraag dit omdat wij met de jongens binnenkort weer xtc willen gaan doen. Ik heb met me zelf afgesproken dat ik op 6 Mei weer mag gebruiken want dan is het precies 6 weken geleden dat ik de laatste keer heb gebruikt. Maaaaaar, wij gaan volgende week naar een discotheek, en tot nu toe heb ik alleen maar thuis gebruikt en niet op feesten. Het lijkt me onwijs gaaf om flink los te gaan op X in een discotheek. Het probleem is alleen dat ik dan maar 4 weken 'gestopt' ben en geen 6.

Ook zijn er in de mei vakantie (die duurt van 30 April tot 8 Mei) jongens die nog nooit xtc hebben gebruikt, en nu wel willen gebruiken voor de eerste keer. Ik wil natuurlijk bij hun ook een optimaal effect hebben vanwege hun eerste keer, maar dit zal er wel niet inzitten als ik; én 23 April gebruik én 6 of 7 Mei.

Zijn er mensen hier die er enige ervaring mee hebben? Natuurlijk weet ik dat ieder lichaam anders is, maar als ik gewoon een beetje een indicatie heb van wat verstandig/verantwoord/leuk is, ben ik blij.

Ik ben zeer benieuwd!

M.v.g,

Neerlander :stoned:

Dakkie

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet of je tolerantie minder wordt als je vitamine C gebruikt, maar wel dat er onderzoek is geweest waaruit aanwijzingen naar voren kwamen dat de hersenschade (mogelijk) minder is en je dip na gebruik ook.

Dat het de tweede keer iets minder heftig is kan heel veel redenen hebben. Bijvoorbeeld hoe je je al voelt, wat is de setting, was het wel hetzelfde pilletje? Wat heb je gegeten/gedronken vantevoren etc. De ene keer drie biertjes is niet perse hetzelfde als een andere keer 3 biertjes toch? Bij mij niet in ieder geval :wink:

Ik kan wel mijn eigen ervaring vertelllen: zelf heb ik nooit gemerkt dat ik last kreeg van tolerantie, ook al gebruikte ik vorige zomer wel iets vaker dan eens in de 6 weken.
Maar ik heb ook nooit last van een dinsdagdip (of andere dag) gehad. Dat is natuurlijk per persoon verschillend (wat jij zelf ook al zegt), en hangt er ook vanaf hoeveel je gebruikt. Ik heb nooit heel veel mdma/xtc genomen in een weekend.
Of het (erg) schadelijk is durf ik niet te zeggen. Ik denk niemand, want zoveel is er ook niet over bekend (op lange termijn).

Als ik het goed begrijp zit er dus 4 weken tussen (de 23e) en daarna 2 weken...
Het is niet wat ik je kan aanraden (maar dat wist je al vanwege die 6 weken), drugsgebruik moet je nooit aanmoedigen, maar ik zou er voor mezelf niet veel problemen mee hebben, omdat ik verder goed voor m'n lichaam zorg en daarna gewoon een langere pauze inlassen.
Nadeel is misschien wel, als het allemaal leuk is en goed gaat, dat je misschien na twee weken (dus rond 21 mei) weer wilt/gaat gebruiken?

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
Heej Dakkie,
Bedankt voor je reactie!

Ik heb besloten om 23 April niets te gebruiken, alleen al om het effect 13 Mei harder en leuker te voelen :P
Ik vind het erg vervelend dat ik dat nergens meer kan vinden waar dat stond van die Vitamine C die ze hadden getest op muizen.

Ze hadden zeg maar 2 groepen muizen, de ene groep hadden ze na hun eerste gebruik van mdma geen Vitamine C gegeven, de andere wel. Toen gaven ze de muizen een week later weer mdma en hadden ze hun hersenactiviteit en andere factoren opgemeten. Het bleek dat de muizen die geen vitamine gekregen hadden hem minder hard tripte dan de muizen die dat wel gekregen hadden.

Maar als ik nou eens wist waar ik dat had gelezen dan kon ik misschien ook de bron en dergelijke achterhalen :P

Volgende keer gebruik ik sowieso geen alcohol tijdens mdma gebruik. Ik heb namelijk ook op veel plaatsen gelezen dat het juist het gevoel van xtc onderdrukt. Kan natuurlijk ook bij iedereen anders zijn maar ik vind het ook te riskant, ik zweet sowieso al veel en snel, alcohol onttrekt vocht uit je lichaam, als ik dan ook nog eens een joep slik tijdens een partij zuipen kunnen ze me volgens mij wel afvoeren.

Verder eet ik ook veel bananen en drink ik ook veel melk voor het herstel van de serotonine spiegel, ik weet dat hier producten voor zijn maar ik heb het daar niet zo op, 5-htp en dergelijke, ik heb gehoord dat je daar een serotonine syndroom van kunt krijgen als je dat gebruikt na of voor xtc of zo iets. Vind het allemaal maar een beetje onduidelijk :tearsofjoy:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De eerste keer XTC is meestal het heftigst, daarna wordt het minder. Maar ik snap niet precies wat je nu wil bereiken? Een intensere ervaring of gewoon minder effect van de pil? Met jouw gebruiksfrequentie zoals ik het lees hoef je je niet echt druk te maken over tolerantie, dat komt meer met wekelijks/dagelijks gebruik. Je zal steeds wel iets meer nodig hebben dan de vorige keer, maar het ligt er ook maar aan wat je jezelf aanwent. En al die testen met muizen is ook niet echt een religie moet je weten.

Verder eet ik ook veel bananen en drink ik ook veel melk voor het herstel van de serotonine spiegel

Laat de melk maar achterwege dat brengt meer schade toe dan dat het goed doet, zeker in combinatie met drugs.

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
Wat ik wil bereiken is dat ik het erg vervelend zou vinden als het gevoel zeg maar steeds minder wordt, ik ben namelijk van plan om het om de 6 weken te doen.
Ik hoop juist dat ik hem zo hard mogelijk voel zeg maar, of ja blijf voelen in de toekomst.
Of hoef ik me hier geen echte zorgen over te maken?

En hoezo is melk schadelijk dan? Kan ik dit ook ergens terug vinden? :flushed:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat ik wil bereiken is dat ik het erg vervelend zou vinden als het gevoel zeg maar steeds minder wordt, ik ben namelijk van plan om het om de 6 weken te doen.

Met een dergelijke frequentie hoef je je niet zo druk te maken om tolerantie. Je raakt er wel aan gewend en misschien zul je steeds iets meer moeten gebruiken maar dat ligt ook an je zelf. Ik heb jaren lang wekelijks gebruikt en zelfs dan is het nog te doen.

En hoezo is melk schadelijk dan? Kan ik dit ook ergens terug vinden?

Misschien een discutabel punt (voor sommigen) en melk heeft wel voordelen bij drugsgebruik maar dat weegt niet af tegen de nadelen.

http://www.notmilk.com/

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
Okee bedankt voor je reactie :wink:

Maar dat van die melk vind ik nog steeds vreemd, en die site nog vreemder :P
Melk is na bier en water toch echt mijn lievelings drinken dus ik blijf er hoogstwaarschijnlijk niet vanaf.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Maar dat van die melk vind ik nog steeds vreemd, en die site nog vreemder :P

Veel gehoorde reactie. Zelf vind ik het vreemder dat mensen de moedermelk van een koe drinken en dan denken dat zoiets gezond is. Het is voor kalveren!

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
Hahaha ja dat is ook wel zo, daar ben ik me van bewust.
Maar weet je wat het is? Waarom zou ik geen melk drinken omdat dat zgn ongezond zou zijn terwijl ik me wel vol laad met Alcohol, Cafeïne, Nicotine, THC en MDMA? :P

je kunt pas echt van uit je dak gaan als je doet waar je zin in hebt, niet opletten op de voor en nadelen, of in ieder geval niet té erg opletten zeg maar :wink:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Maar weet je wat het is? Waarom zou ik geen melk drinken omdat dat zgn ongezond zou zijn terwijl ik me wel vol laad met Alcohol, Cafeïne, Nicotine, THC en MDMA?

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, en het is ook een kwestie van afwegen zeg maar.

Morningweedzor

Belezen gebruiker
Het enige wat je kan doen zodat je minder tolerantie krijgt (Dus het feit dat je love gevoel veel minder wordt of juist helemaal weg gaat) is dat je of meer tijd tussen laat zitten. (Normaal spreekt men over 2 á 3 maanden).

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
ja maar aan die 2 - 3 maanden ga ik komende zomer absoluut niet aan komen.
Ik vind nu 6 weken al lang.

Maar ik heb een theorie, ik ben zelf altijd heel vrolijk en gelukkig van aard. Ik ben ook bijna nooit chagrijnig. Zou het dan kunnen dat ik meer serotonine aanmaak van me zelf dan andere mensen?

Een hele rare ondoordachte theorie misschien, maar dit kwam plots in me op terwijl ik hier aan het rondneuzen was.

En er werd hier dus ook gesuggereerd dat het magic gevoel niet perse weg hoeft te gaan, maar dat je alleen dan een hogere dosis moet nemen.

Ben benieuwd naar antwoorden :wink:

Neerlander :stoned:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Maar ik heb een theorie, ik ben zelf altijd heel vrolijk en gelukkig van aard. Ik ben ook bijna nooit chagrijnig. Zou het dan kunnen dat ik meer serotonine aanmaak van me zelf dan andere mensen?

Een hele rare ondoordachte theorie misschien, maar dit kwam plots in me op terwijl ik hier aan het rondneuzen was.

Dat zou kunnen maar het hoeft zeker niet. Serotonine is slechts een onderdeel van het geheel van "vrolijk en gelukkig" zijn en is niet de beslissende factor.

Het is ook niet bewezen dat een te kort kan leiden tot een depressie.

En er werd hier dus ook gesuggereerd dat het magic gevoel niet perse weg hoeft te gaan, maar dat je alleen dan een hogere dosis moet nemen.

Daar zijn de ervaringen nogal wisselend in en dat kun je het beste zelf (voorzichtig) uitproberen. Maar meer is nooit vanzelfsprekend beter. .

Morningweedzor

Belezen gebruiker
Je hoeft niet 2á 3 maanden te wachten het is alleen een advies. En jouw theorie lijkt me nogal sterk en ook al heb je ietsje meer, dan nog maak jij het met jouw patroon 3x zo snel weer sneller op.

Jij bent tenslotte jouw baas over jouw lichaam. NIemand maakt het wat uit of je nou elke week :xtc: neemt of 1 keer in het half jaar o.i.d.

Tufnut

Badass junkie
Het is natuurlijk wel te hopen dat er enkele zijn die erom geven, maar inderdaad... dat zijn er nooit veel.

Bovenaan