Tolerentie

nutsss

Wijs gebruiker
Flugeltje zei:
Je moet gvd stoppen met de speed.

16 jaar en al elke dag speed snuiven :rolleyes:

Als je mijn zoon moest zijn :angry:

fijne reaktie weer op een drugsforum voor jongeren! Daar heeft ie wat aan! :smilingimp:

nutsss

Wijs gebruiker
Serotonine wordt door speed slechts in mindere mate aangetast. Vooral MDMA doet dat.

Als je echter zo lang al dagelijks speed gebruikt dan is de 'afkick' ervan ook best wel lang, zo een week of 4 tot 6. Daarna ga je je weer energieker en blijer voelen...

Na drie dagen begint inderdaad de vermoeidheid/neerslachtigheid en dan heb je tot de tweede/derde week het behoorlijk lastig en wil je het liefst die speed weer terug. Sterker nog, als je dan één klein lijntje neemt dan denk je WOW dat zocht ik en dat kan ik nu echt wel beheersen...

Maar je moet eerst helemaal ontwend zijn om eventueel weer op incidentele basis speed te kunnen gebruiken zonder meteen een maand doodop te zijn.

Probeer (maar dat is erg moeilijk) óf te minderen óf bijvoorbeeld om de dag om te beginnen óf neem de tijd ervoor om te stoppen en zoek hulp bij verslavingszorg. Die kunnen je medicijnen geven die de onrust gedeeltelijk wegnemen zodat het draaglijker wordt.

Succes! :smoke:

exact

Belezen gebruiker
ik kan zoveel slechts zeggen over dit onderwerp, maar daar help ik je toch niet mee dus kzal het achterwege late :)

als je verder gaat zoals je bezig bent zal de rush natuurlyk nooit meer verschijnen. als je het gebruik uitsluit tot alleen het weekend heb je kans dat de rush die je wilt er weer is.

als je zo verder gaat, zal het speedgebruik ook routine worden en zal het leuke ervan sterk afenemn en er zal niks leuks meer aan zijn. uiteindelijk blijf je over met een verslaving uit routine terwijl je al bijna geen plezier meer ervaart van de speed.

tevens is het niet erg gezond waar je mee bezig bent maarja dat zal je zelf ook wel weten, k hoop datk je een beetje geholpen heb :)

toedeloe :wave:

Taat

Bewuste gebruiker
Heb ook een periode van een maand of 6 dagelijks gebruik achter de rug (soms een dagje niet, maar ok)
Zag in dat het echt niet kon, de rush was gewoon weg en eigenlijk was de speed alleen nog maar om me op de been te houden..
Kon in mijn hoofd al bijna niet meer voorstellen hoe ik een dag zou 'overleven' zonder pep..
Heb toen in een vakantieperiode streng tegen mezelf gezegd dat ik moest stoppen omdat ik mezelf compleet de tering in jaagde..
Ik had tijd genoeg om te slapen en mijn vaste dealer was op vakantie dus leek het me ideaal om een poging te wagen..

De eerste dag was kut omdat ik niks bij kon pakken maar wel wilde..
Dag 2 begon de echte ellende, kapot, moe, lusteloos, zo erg niet normaal..
Heb alleen maar geslapen, en zelfs daar had ik ''geen zin in''
De hele vakantie eigenlijk alleen maar thuis gezeten en weinig uitgevoerd, en SAAI was het..alles wat je doet kan je geen ruk schelen, en dingen die je normaal wel opvrolijken zoals een vette film/game of zelfs seks zijn geen ruk aan, helemaal NIETS kon mij écht opvrolijken..

Hier had ik zo'n week of 3 echt last van, en juist dan is het ook moeilijk om van die pep af te blijven omdat die je wel op zal vrolijken..

Beetje bij beetje kreeg ik na die kutmaand weer zin om dingen te gaan doen en de energie terug om bv een avondje te gaan stappen zonder pep...
Heb toen na 6 weken voor het eerst weer pep gepakt, en de rush was weer heerlijk. De tolerantie was nog niet weg, maar de pep gaf weer het lekkere gevoel,, heb toen een periode rustig aan gedaan om niet terug te vallen in de oude situatie, want dat gaat dan sneller dan normaal denk ik..

Maar in je hoofd blijft die pep ronddwalen, ik gebruik nu nog vaak pep (99% van de weekenden, en ook wel eens doordeweeks) en er gaat denk ik geen een dag voorbij dat ik niet aan die pep denk of er zin in heb...

Funky Monkey

Badass junkie
^ Ja, maximum leeftijd is 21 jaar... tenzei je je mooie t-shirt weer aandoet heb jij helemaal geen rede om hier te komen... wjzow :beer:

@Nutsss: Daar heeft die inprinciepe wel wat aan... als die er zelf nog niet overna gedacht had, doet die dat nu misschien wel.

Djo

Badass junkie
Hahahaha! Letroluv! :) :sunglasses:

Jeetje, ongevraagd komt na het lezen je verhaal en vragen mijn overbezorgdheid voor mijn kinderen weer om de hoek kijken!

Jeetje, hopelijk zul je kunnen stoppen.

Ja, je zult in elk geval wel een hoge tolerantie hebben.

Maar Emiel, ga proberen te stoppen, het is altijd stom om jezelf naar de klote te helpen, maar je bent nog zo jong. :(

Ik wens je heel veel sterkte! :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je langdurig aan de pep zit, raakt je dopaminesysteem in de war. Dopamine is de stof die in je hersenen vrijkomt als je speed gebruikt. Het zorgt er voor dat je je energiek, fit, zelfverzekerd en blij voelt. Als dit systeem uitgeput raakt, omdat jij dagelijks gebruikt, kun je je behoorlijk depressed gaan voelen.
Als je dagelijks gebruikt, bouw je ook al snel een speedtollerantie op inderdaad. Die lekkere rush voel je niet meer en je zal dus meer moeten nemen. Dit kan grote, negatieve gevolgen voor jezelf gaan krijgen op den duur, ik raad je dus aan om minimaal 1 mnd helemaal geen pep meer aan te raken!

en dit kon je echt niet in 1 van de andere topics vinden?
En jij leest zeker het verhaaltje voor het slapen gaan met je kind ook nooit uit. Als je het nou ECHT zo erg vind dat er vragen dubbel staan op dit forum reageer er dan niet op want het is niet alleen irritant maar het zorgt ook nog eens voor meer overbodige rotzooi want ik kan niet echt zeggen dat ik er wat aan heb.

Als je langdurig aan de pep zit, raakt je dopaminesysteem in de war. Dopamine is de stof die in je hersenen vrijkomt als je speed gebruikt. Het zorgt er voor dat je je energiek, fit, zelfverzekerd en blij voelt. Als dit systeem...
Hoelang zal dit systeem nodig hebben om zich te herstellen en zijn hier eventueele hulpmiddelen voor?

Iedereen die serieuze antwoorden heeft gegeven bedankt!
Ik heb gister besloten te stoppen, en anders een volle maand niks te gebruiken. Dan word ik weer gezond :beer:

Groet Emiel

Taat

Bewuste gebruiker
Voordat je dopamine afgifte systeem weer helemaal in orde scheelt per mens, maar ligt er ook aan hoelang en hoeveel je hebt gebruikt..
Je kunt het zo fucked up maken dat het nooit meer iets zal worden..
Jij zit nu 7/8 maanden dagelijks aan de pep wat erg lang is, dus het kan best een tijdje duren..Voordat ik me weer een beetje lekker ging voelen na 6 maanden dagelijks gebruik was ik toch al 4/5 weken verder, maar toen was het nog niet helemaal wat het was..

Dus ga er sowieso vanuit dat het echt een tijdje duurt en je vol moet houden wil je het echt laten slagen

Bovenaan