spacekonijn zei:
zolang niemand eens een keer met een zinnig verhaal komt over 'inzichten' van speed blijf ik dit gewoon jezelf dingen wijsmaken vinden.
inzichten van speed
neem jij maar es een paar lijnen, zonder vrienden op je kamer of zo.. of ga als je een x uit de stad oid komt op je kamer zitten op df..
probeer daarna over een bepaald onderwerp dat je zowizo al bezig houd een reactie te posten. en probeer in dat verhaal alles te verwerken en het iedereen zo duidelijk mogelijk te maken. als je dat verhaal de dag erna leest, dan zal je merken dat het helemaal klopt met je eigen gevoel erover. alleen staat het nu voor je op papier en zie je dingen staan waar je normaal nooooit aan zou denken. je denkt door speed vele malen verder. hierdoor komen bepaalde dingen naar boven in je hersenen waar je normaal niet aan denkt, maar wat je dan wel neerschrijft. of aan denkt als je het niet schrijft / typt. dit kan je gewoon een gedachtengang noemen. maar zoals de meeste speed gebruikers die dit fenomeen wel kennen, en de speed hier ook voor gebruiken in veel gevallen, dus niet alleen om wakker te blijven op feesten of om nuchterder te worden als je dronken bent.
neem dat topic van deranged over roken. hij beweerd daar dan misschien wel dingen in die op het eerste gezicht niet kloppen maar het klopt als een bus. het enige verschil dat misschien niet klopt in zijn topic is dat hij de lichamelijke verslaving van nicotine ontkent. die is nou eenmaal waterdicht en 100% bewezen. alleen hij heeft alleen het geluk dat hij de afkick verschijnselen mist.
wat ik wel super vind aan dat topic is dat ik mezelf er in herken. het is een gewoonte. ik rook veel bij vrienden, in de pauze's op mijn werk, als ik naar mijn werk of naar school fiets, als ik naar huis fiets en zo zijn er nog meerdere momenten te noemen, op een normale zondag, als ik vaak brak ben, en in sommige gevallen gewoon de hele dag alleen omdat ik of geen zin heb om naar vrienden te gaan, of omdat ze weg zijn. rook ik heel makkelijk een dag niet, en zo is dat ook met een paar dagen. zonder moeite. het word alleen lastig als ik op zo'n gewoonte punt kom waar ik normaal rook. maar verder op momenten dat ik normaal niet rook, en er dus ook niet aan denk, dan rook ik niet. als dan de normale momenten ontbreken, waar ik dus normaal mijn dosis nicotine binnen krijg waar ik verslaafd aan moet zijn, dan heb ik die ook niet nodig. ik denk er dan niet eens aan.
aangezien deze dagen zelden zijn in mijn leven, hoef je niet te denken van "ach hij rookt bijna niet, en doet nu stoer dat hij niet verslaafd is" maar dat is niet zo. ik ben 17, dus nog geen ervaren roker die al 20 jaar rookt, of in elk geval vele jaren, zoals bijvoorbeeld deranged. of 17 jaar zoals melissa, en zich ook geheel in het topic van deranged kan vinden.. ik rook de laatste 2 maand, sins ik vakantie heb, ongeveer 2/3 of een pakje per dag. daarvoor lag het ongeveer 2 jaar bij een half pakje. dat ik nu de laatste tijd een pakje rook komt omdat ik meer met vrienden ben, meer pauze's heb, aangezien ik langer werk dan dat ik naar school ga en gewoon een vakantie gevoel heb.
ik was eigenlijk helemaal niet van plan om over deranged zijn topic in te gaan, maar je kan eigenlijk best stellen dat dit wat ik hierboven neer gezet heb weer een zeer kleine "inzicht" is. deze ziet er eigenlijk meer uit als een autobiografie dan een "inzicht" maar dat komt omdat deze post een kleeein beetje ontspoort is..
waarom ik het toch een "inzichtje" noem is eigenlijk hetvolgende.. ik heb er nooit bij na gedacht, als ik nuchter ben dan kan ik het wel, maar dan zal het noooit zo uitgebreid worden, en zal je ook nooit zo precies over alles denken. met speed in je mik denk je eigenlijk per zin. en niet over alles tegelijk. en het geheel klopt vaak ook nog. in mijn geval zal dat minder vaak voorkomen aangezien ik een kleine afwijking van god gekregen heb, waardoor ik minder goed met de nederlandse taal overweg kan dan dan de meeste andere mensen die ongeveer hetzelfde "intelegentiequotiënt" bezitten. (deranged is dan ook het tegenovergestelde van mij..) om deze reden heb ik trouwens ook de opleiding havo gedaan zonder 1 vak te leren.. dat ene vak is duits die ik met leren met een 5.6 heb afgesloten.
hier weer een voorbeeld van "je vingers laten gaan.. en je gedachten op het denkbeeldige papier kalken"
maar waar het dus op neer komt, aangezien je nog steeds het woord "inzicht" niet snapt. dat het woord inzicht eigenlijk niks meer is, dan een langdradig verhaal over een bepaald onderwerp. maar dat langdradige verhaal klopt wel op elk woord noukeurig, en is alleen vaak net ietsje te uitgebrijd geschreven, of in dit geval getypt.
space, ik hoop dat je de moeite neemt om dit te lezen, want hetgeen wat je een "inzicht" KAN noemen bestaat echt. en wat deranged zegt klopt ook echt. het is niet een fenomeen dat bij elke speed gebruiker voorkomt, het is zelfs vrij zeldzaam. maar wat ik je duidelijk probeer te maken is dat om het feit dat het zeldzaam is, en je het toevallig waarschijnlijk zelf niet hebt, of nog niet bij jezelf ontdekt hebt, nog niet wil zeggen dat het niet bestaat.
en het belangrijkste eigenlijk. het woord "inzicht" is er aan gegeven. als je in een woordenboek kijkt zal je vast een andere beschrijving vinden oid, maar wij noemen het gewoon zo, als je dit topic in zijn geheel leest zal je ook zien wat daarmee bedoeld word want dat heb ik hier eigenlijk aan jou en vooral aan iedereen duidelijk proberen te maken.
pff nu eerst een peuk...