torenhoge tolerantie

nutsss

Wijs gebruiker
Nu ik door drukke werk en privé omstandigheden een tijdje dagelijks aan de speed ben merk ik dat mijn tolerantie omhoogschiet. Waar eerst een paar 'sleutelpuntjes' voldoende was, kan ik nu mn komplete sleutelbos zowat begraven in de berg die naar binnen gesnoven moet worden om enigszins in de buurt van het gewenste effect te komen...

Waar houdt dat op? En kun je maar bij blijven snuiven/slikken? Komt het effect zoals dat in het begin was vanzelf weer bij voldoende inname of is het net als met MDMA dat je een poos moet stoppen om weer dat speciale gevoel te krijgen?

Ik lees hier weleens berichten van mensen die maanden, jaaaaren dagelijks aan de speed zijn. Hoe zit dat met jullie?

PS inzichten heb ik fenomenaal erbij gekregen trouwens dankzij de speed. Mijn leven is nooit meer hetzelfde! Ik wijd er nog wel een keer een topic aan.

groeten.. -snuif-

Imke

Badass junkie
Mja kzit er ook al jaren aan, ma vanaf da ik teveel nodig heb om een effect te bereiken, stop ik er ff mee.. en dan begin ik opnieuw :wink:

nutsss

Wijs gebruiker
Saivy zei:
Mja kzit er ook al jaren aan, ma vanaf da ik teveel nodig heb om een effect te bereiken, stop ik er ff mee.. en dan begin ik opnieuw :wink:

en dat 'ff'? is dat dagen, weken, maanden? en heb je dan niet een enorme dip na het stoppen?

JewCookie

Wijs gebruiker
Solidius zei:
nutsss zei:
PS inzichten heb ik fenomenaal erbij gekregen trouwens dankzij de speed. Mijn leven is nooit meer hetzelfde! Ik wijd er nog wel een keer een topic aan.

Nou ik ben benieuwd :P

vertel dat ook een x tegen de mensen die er niet tegen kunnen dat sommige mensen dit hebben..

bijvoorbeeld space

The SpinDoctor

Experimenterende gebruiker
En dat is dus het verradelijke....
Het gewenste geestelijke effect blijft uit op een gegeven moment,
maar je bloeddruk en hartslag blijven stijgen (houdt ook een x op natuurlijk), met alle gevolgen van dien.

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
Je begraaft je sleutelbos in het berg speed die je moet snuiven om je het gewenste effect te krijgen?

Je hebt gewoon kutspeed. Zoek betere.

Icequeen

Bewuste gebruiker
je kunt dan nog wel de beste speed hebben die er is, het went na een poosje toch. dat is gewoon een kenmerk van speed, je hebt steeds meer nodig om het desgewenste effect te krijgen. en dat is erg jammer!
:wave:

zommes

Badass junkie
PharmaPhreeK zei:
Je begraaft je sleutelbos in het berg speed die je moet snuiven om je het gewenste effect te krijgen?

Je hebt gewoon kutspeed. Zoek betere.

Dit is onzin. Als je eenmaal tolerant bent voor speed heb je gewoon steeds meer nodig.

Alleen vergeet niet dat er een verschil is tussen "opgepept blijven" en keihard gaan tweaken op die shit. Bij dat laatste ga je sowieso steeds excesiever gebruiken..

En nee: ik geloof niet in inzichten van speed.

zommes

Badass junkie
^Nou je hebt van die lui die erop kicken om gruwelijk dikke lijnen speed neer te leggen en dan genieten van zo'n adrenaline rush... Dat bedoel ik daarmee.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
zommes zei:
^Nou je hebt van die lui die erop kicken om gruwelijk dikke lijnen speed neer te leggen en dan genieten van zo'n adrenaline rush... Dat bedoel ik daarmee.

Ik snap die lui niet,je kan speed best bebruiken om ff door te gaan,maar om er nou hard op te gaan..bah nee....hartje klop klop...kutgevoel achteraf als je er genoeg van hebt...

zommes

Badass junkie
Psychonaut1976 zei:
Ik snap die lui niet,je kan speed best bebruiken om ff door te gaan,maar om er nou hard op te gaan..bah nee....hartje klop klop...kutgevoel achteraf als je er genoeg van hebt...

Nee inderdaad... Van dat gebruik heb je ook wel even een aantal dagen last.

Icequeen

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
gaat dat eeuwig zo door dan?

ik weet dat er mensen zijn die alleen nog maar speed gebruiken om normaal te functioneren, die voelen er helemaal niks meer van. herman brood schijnt toch ook helemaal depressief te zijn geworden, omdat ie de speed niet meer voelde?
ik weet ook niet precies tot wat voor enorme hoeveelheden per inname dat oploopt. ik heb wel gehoord van lui die 20x zoveel moeten gebruiken om hetzelfde effect te krijgen, maar goed, dat heb ik gelezen, dus zeker weet ik dat niet.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Icequeen zei:
DarkScope zei:

ik weet dat er mensen zijn die alleen nog maar speed gebruiken om normaal te functioneren, die voelen er helemaal niks meer van. herman brood schijnt toch ook helemaal depressief te zijn geworden, omdat ie de speed niet meer voelde?
ik weet ook niet precies tot wat voor enorme hoeveelheden per inname dat oploopt. ik heb wel gehoord van lui die 20x zoveel moeten gebruiken om hetzelfde effect te krijgen, maar goed, dat heb ik gelezen, dus zeker weet ik dat niet.

Het zal allemaal wel maar speed heeft een lage tolerantie hoor,dus als je het na 2 dagen weer doet lig je weer een nacht wakker,als je goeie hebt dan he.... :) laat ik het zo zeggen als je moe bent en neemt een lijn speed ga je echt niet slapen..

zommes

Badass junkie
Icequeen zei:
DarkScope zei:

Dat is een feit.. Als je je amfetaminegebruik lang genoeg doorzet zal je op een gegeven moment moeten stoppen met snuiven en over moeten gaan op spuiten. Dan houdt je lichaam het het langste uit. Slikken kan ook, maar dat gaat je maag op een gegeven moment ook niet meer trekken.

Icequeen

Bewuste gebruiker
volgens mij ligt dat er gewoon echt aan hoe, hoeveel, hoe vaak en hoe lang je gebruikt. ik ben wel eens zes week gestopt, toen ik weer begon had in dezelfde tolerantie. nu ik wat minder gebruik, voel ik wel dat het wat harder aankomt als ik een paar dagen niks heb gehad. maar zo goed als het in begin was, wordt het niet meer.

zommes

Badass junkie
Florian01 zei:
Maar als je dan stopt voor een paar maandjes, verdwijnt die tolerantie dan neit? zoals bij X?

Ja die tolerantie verdwijnt dan.

Ik raad sowieso aan om af en toe een maand te stoppen, het liefst iets meer. Het wordt alleen maar een ergere hel om er uiteindelijk mee te gaan minderen. Geloof me. Want ik neem aan dat jullie niet van plan zijn om de rest van je leven full-time aan de pep te gaan zitten...?

GabberFreak17

Belezen gebruiker
ja hopeloos jongens.. k kan zelf ook eerst een 0.5 gr weg snuive of meer om lichtelijk iets van verschil van stemming t kome :(

mjaa.. helaas tis nie anders

flash kieke

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:
zommes zei:

Ieder zijn ding e.
Ik leg in het begin ook altijd mega lijnen ,anders heb je der niets aan vindt ik.
Dan ga je je alleen maar wakker voelen en een beetje strak.
Maar als je van die mega lijnen legt krijg je er iets extra bij,maar na een maand gebruiken krijg je dat niet meer.

En ik vindt het achteraf echt geen kutgevoel,je bent dan relax, je wilt wandelen, je hebt humor van het laagste nivea, je begint droog te lachen, ...

hardcoreharmreducer

Experimenterende gebruiker
Na jaren van dagelijks illegaal speedgebruik krijg ik sinds een dikke twee jaar m'n speed op voorschrift (dextro-amfetamine) van m'n huisdokter.

Het is moeilijker om illegaal speedgebruik te controlleren dan legale speed. M'n dagelijkse dosis is sinds is de laatste 2 jaar niet veranderd.

lk denk dat dit komt omdat je zeker bent van constant dezelfde kwaliteit. Dat brengt alvast rust in je gebruik.

grtz
Sx

spacekonijn

Badass junkie
zolang niemand eens een keer met een zinnig verhaal komt over 'inzichten' van speed blijf ik dit gewoon jezelf dingen wijsmaken vinden.
inzichten van speed :rolleyes:

JewCookie

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
zolang niemand eens een keer met een zinnig verhaal komt over 'inzichten' van speed blijf ik dit gewoon jezelf dingen wijsmaken vinden.
inzichten van speed :rolleyes:

neem jij maar es een paar lijnen, zonder vrienden op je kamer of zo.. of ga als je een x uit de stad oid komt op je kamer zitten op df..

probeer daarna over een bepaald onderwerp dat je zowizo al bezig houd een reactie te posten. en probeer in dat verhaal alles te verwerken en het iedereen zo duidelijk mogelijk te maken. als je dat verhaal de dag erna leest, dan zal je merken dat het helemaal klopt met je eigen gevoel erover. alleen staat het nu voor je op papier en zie je dingen staan waar je normaal nooooit aan zou denken. je denkt door speed vele malen verder. hierdoor komen bepaalde dingen naar boven in je hersenen waar je normaal niet aan denkt, maar wat je dan wel neerschrijft. of aan denkt als je het niet schrijft / typt. dit kan je gewoon een gedachtengang noemen. maar zoals de meeste speed gebruikers die dit fenomeen wel kennen, en de speed hier ook voor gebruiken in veel gevallen, dus niet alleen om wakker te blijven op feesten of om nuchterder te worden als je dronken bent.

neem dat topic van deranged over roken. hij beweerd daar dan misschien wel dingen in die op het eerste gezicht niet kloppen maar het klopt als een bus. het enige verschil dat misschien niet klopt in zijn topic is dat hij de lichamelijke verslaving van nicotine ontkent. die is nou eenmaal waterdicht en 100% bewezen. alleen hij heeft alleen het geluk dat hij de afkick verschijnselen mist.

wat ik wel super vind aan dat topic is dat ik mezelf er in herken. het is een gewoonte. ik rook veel bij vrienden, in de pauze's op mijn werk, als ik naar mijn werk of naar school fiets, als ik naar huis fiets en zo zijn er nog meerdere momenten te noemen, op een normale zondag, als ik vaak brak ben, en in sommige gevallen gewoon de hele dag alleen omdat ik of geen zin heb om naar vrienden te gaan, of omdat ze weg zijn. rook ik heel makkelijk een dag niet, en zo is dat ook met een paar dagen. zonder moeite. het word alleen lastig als ik op zo'n gewoonte punt kom waar ik normaal rook. maar verder op momenten dat ik normaal niet rook, en er dus ook niet aan denk, dan rook ik niet. als dan de normale momenten ontbreken, waar ik dus normaal mijn dosis nicotine binnen krijg waar ik verslaafd aan moet zijn, dan heb ik die ook niet nodig. ik denk er dan niet eens aan.

aangezien deze dagen zelden zijn in mijn leven, hoef je niet te denken van "ach hij rookt bijna niet, en doet nu stoer dat hij niet verslaafd is" maar dat is niet zo. ik ben 17, dus nog geen ervaren roker die al 20 jaar rookt, of in elk geval vele jaren, zoals bijvoorbeeld deranged. of 17 jaar zoals melissa, en zich ook geheel in het topic van deranged kan vinden.. ik rook de laatste 2 maand, sins ik vakantie heb, ongeveer 2/3 of een pakje per dag. daarvoor lag het ongeveer 2 jaar bij een half pakje. dat ik nu de laatste tijd een pakje rook komt omdat ik meer met vrienden ben, meer pauze's heb, aangezien ik langer werk dan dat ik naar school ga en gewoon een vakantie gevoel heb.

ik was eigenlijk helemaal niet van plan om over deranged zijn topic in te gaan, maar je kan eigenlijk best stellen dat dit wat ik hierboven neer gezet heb weer een zeer kleine "inzicht" is. deze ziet er eigenlijk meer uit als een autobiografie dan een "inzicht" maar dat komt omdat deze post een kleeein beetje ontspoort is..

waarom ik het toch een "inzichtje" noem is eigenlijk hetvolgende.. ik heb er nooit bij na gedacht, als ik nuchter ben dan kan ik het wel, maar dan zal het noooit zo uitgebreid worden, en zal je ook nooit zo precies over alles denken. met speed in je mik denk je eigenlijk per zin. en niet over alles tegelijk. en het geheel klopt vaak ook nog. in mijn geval zal dat minder vaak voorkomen aangezien ik een kleine afwijking van god gekregen heb, waardoor ik minder goed met de nederlandse taal overweg kan dan dan de meeste andere mensen die ongeveer hetzelfde "intelegentiequotiënt" bezitten. (deranged is dan ook het tegenovergestelde van mij..) om deze reden heb ik trouwens ook de opleiding havo gedaan zonder 1 vak te leren.. dat ene vak is duits die ik met leren met een 5.6 heb afgesloten.

hier weer een voorbeeld van "je vingers laten gaan.. en je gedachten op het denkbeeldige papier kalken"

maar waar het dus op neer komt, aangezien je nog steeds het woord "inzicht" niet snapt. dat het woord inzicht eigenlijk niks meer is, dan een langdradig verhaal over een bepaald onderwerp. maar dat langdradige verhaal klopt wel op elk woord noukeurig, en is alleen vaak net ietsje te uitgebrijd geschreven, of in dit geval getypt.

space, ik hoop dat je de moeite neemt om dit te lezen, want hetgeen wat je een "inzicht" KAN noemen bestaat echt. en wat deranged zegt klopt ook echt. het is niet een fenomeen dat bij elke speed gebruiker voorkomt, het is zelfs vrij zeldzaam. maar wat ik je duidelijk probeer te maken is dat om het feit dat het zeldzaam is, en je het toevallig waarschijnlijk zelf niet hebt, of nog niet bij jezelf ontdekt hebt, nog niet wil zeggen dat het niet bestaat.

en het belangrijkste eigenlijk. het woord "inzicht" is er aan gegeven. als je in een woordenboek kijkt zal je vast een andere beschrijving vinden oid, maar wij noemen het gewoon zo, als je dit topic in zijn geheel leest zal je ook zien wat daarmee bedoeld word want dat heb ik hier eigenlijk aan jou en vooral aan iedereen duidelijk proberen te maken.

pff nu eerst een peuk...

JewCookie

Wijs gebruiker
flash kieke zei:
zommes zei:
Blow je ook bij je speedgebruik?

Dat verpest alles vindt ik.

nee, alleen als ik wil slapen..

alleen heel af en toe, blowen + speed.. het is wel vele malen plezanter met speed dan zonder.. maar meestal vind ik speed alleen beter (en nee, ben geen junk, gebruik niet elke dag, en ook niet elke week)

flash kieke

Wijs gebruiker
JewCookie zei:
flash kieke zei:
zommes zei:
Blow je ook bij je speedgebruik?

Dat verpest alles vindt ik.

nee, alleen als ik wil slapen..

alleen heel af en toe, blowen + speed.. het is wel vele malen plezanter met speed dan zonder.. maar meestal vind ik speed alleen beter (en nee, ben geen junk, gebruik niet elke dag, en ook niet elke week)

Als ik wil slapen en zit onder de snelle, is smoren een goed middel ja.
Maar als je gewoon gebruikt en tijdens smoord,wordt ik helemaal gek en zo.

JewCookie

Wijs gebruiker
ik heb er normaal ook totaaal geen zin in, maar zo tegen het einde van de nacht, als ik wel moe ben, maar niet wil slapen, is het heerlijk :)

zo lang je nog niet para bent, van dan worden je halucinaties best eng.. :openmouth: :P

flash kieke

Wijs gebruiker
JewCookie zei:
ik heb er normaal ook totaaal geen zin in, maar zo tegen het einde van de nacht, als ik wel moe ben, maar niet wil slapen, is het heerlijk :)

zo lang je nog niet para bent, van dan worden je halucinaties best eng.. :openmouth: :P

Zonder dat ik smoor zijn men halucinaties als ik para ben al eng, dan zie ik vaag geesten, grote vage vliegen , allemaal bewegingen,....

GabberFreak17

Belezen gebruiker
loos.. bedreigt voele dus? nja k ben na aantalle pogingen stoppe dr op uit gekomen ik dagenlijks veel drink + speed gebruik,
Merk Opzich nog geen nadelige gevolgen.. aldien ik wel als ik 1 nacht niet heb geslapen slapelgek word van 'Ze' Willen me pakken.. nd dan alles zien veranderen in iets vijandigs..
mjaa:|

, :grin:

Bovenaan