Tramadol voor kratom afkickverschijnselen?

Ganjasmoker1993

Experimenterende gebruiker
Dag DF-leden,

Ik heb een lange tijd kratom gebruikt voor mijn RLS (Restless leg syndrome). Nu ben ik in het kratom gebruik een beetje doorgeslagen waardoor ik nu op 20-30g per dag zit, opiatischeachtige afkickverschijnselen erbij inbgegrepen.

Aangezien Kratom geen echte opiaat is vroeg ik me af of ik de gedurende 2 weken (om van de afkickverschijnselen af te komen) lichte opiaten zoals Tramadol kan gebruiken. Zal dit mijn kratom- afkickverschijnselen verergeren? Ik ben absoluut niet van plan dit langer dan 2 weken te gebruiken. (Ik heb immers al een nieuw medicijn gevonden voor de RLS)

Dit gaat uiteraard allemaal in overleg met mijn huisarts, die immers niet al te veel af weet van benzo's en opiaten.

Vandaar dat ik mezelf afvraag of kratom en andere opiaten een soort van kruis tollerantie opleveren en of de afkickverschijnselen hierdoor niet alleen maar erger gaan worden.

Thanks

Ganjasmoker1993

Slecht idee, tramadol gaat met zo goed als geen enkele drug samen.
Wat bedoel je? Ik gebruik rls medicijnen (neupro pleisters) voor mn els. En vroeg me af of tramadol de afkickverschijnselen van Kratom erger maakt aangezien het beide opiatische effecten geeft maar kratom toch geen echte opiaat is?

Daarnaast slik ik wel escitalopram (SSRI) wat vgm niet zo lekker gaat met opiaten. Toch ben ik benieuwd naar bovenstaande vraag

Sleep well!

DeProfeet

Met Tramadol heb ik geen ervaring maar kratom gebruik ik al een aardige tijd. Kratom wordt misschien niet gezien als 'echte' opiaat maar de werkzame stof in kratom speelt wel degelijk in op de opiaat-receptoren in je hersenen. En om precies deze reden denk ik dat het slecht is om af te kicken met tramadol; het enige wat je in principe doet is je 'opiaat-craving' van de ene drug (kratom) vervangen met die van de andere drug (tramadol).

Net als afkickverschijnselen van morfine gaan verlichten met oxycodon (misschien niet de beste vergelijking maar toch), aan het einde van de rit ben je nog steeds afhankelijk van opiaten en heb je niet daadwerkelijk afgekickt.

Ik denk dat je het beste je kratom gebruik langzaam af kunt bouwen, of in ieder geval je dagelijkse dosis een stuk minderen. Dit is waarschijnlijk minder schadelijk dan zomaar tramadol gaan slikken. Reddit heeft een goede pagina voor mensen die willen stoppen met kratom: https://www.reddit.com/r/quittingkratom/

Bovenaan