tramadol

janne

Newbie
Ik heb een vraag, ik heb tramal 50 mg. Nu wilde ik weten welk effect je hiermee kan bereiken en hoeveel je er dan van in moet nemen?
Sorry geen ervaring mee...
Bedankt alvast...
Greetzzz Janne

icedhead

Experimenterende gebruiker
De enigste keer dat ik van tramadol een goed effect kreeg was toen ik 600 mg naar binne speelde, echter was het demoeite niet waard want heb de volgende dag ligge spauwe dat niet te doen was. En wat nog kut is, is het feit van die serotonineafgifte. Als je een goede opiaatbuzz zoekt, is tramadol toch het minst aan te raden in mijn ogen. Ethylmorfine mischien? zelfs vrij van medisch voorschrift dus slikke die handel!

Shizzah

Ik heb een aantal keren Tramadol gebruikt.. 200mg tabletten (geel) met vertraagde afgifte LEES: dat wil zeggen dat de tramadol niet in 1 keer vrijkomt, maar verdeelt over een bepaalde tijd, dus neem nooit zomaar 200mg in!

dat was in de winter 1 jaar terug.. je word er echt lekker stoned van ook had ik toen ik naar buiten ging het op één of andere manier helemaal niet koud! dat was echt vreemd me handen voelden niet koud aan, het was gewoon een 'neutrale' tempratuur.. daar naast had ik wel dat als ik soms in de klas zat (ja ik deed het op school, dom maar goed) dat mijn ogen weg rolde en mijn ogleden dicht gingen alsof ik in slaap viel
eenmaal thuis aangekomen was ik heel erg moe en sliep ik binnen 5 minuten toen ik ging liggen ongeveer.. 19 uur later (???) werd ik pas wakker wat ik heel erg vreemd vond. ik heb het een behoorlijk lange tijd gebruikt en toen ik er mee stopte kreeg ik afkickverschijnselen dit zijn de symtomen (bij mij)

- excessief zweten.. met name in je slaap als je wakker word lig je te baden in het zweet.
- het gevoel dat je flauw gaat vallen als je te snel op staat (het gebeurde trouwens niet).
- hartkloppingen en vergrote eetlust
- misselijk gevoel je bent niet lekker
- spierpijn

het is een lichamelijke verslaving je word er in je hoofd niet gek van (iig, dat is hoe ik het ervaarde) daarom was het ook makelijk om zelf te zeggen ik stop er mee en ik had er behalve lichamelijke klachten geen moeite om er vanaf te komen.. het voelde een beetje als de griep naast de vergrote eetlust en hartkloppingen ik raad aan dat je er niet in 1x mee stop zoals ik dat deed omdat de tramadol op was maar het rustig afbouwt, nogmaals ik gebruikte 200mg tabletten (gele) die geven hun dosis niet in een keer af maar geleidelijk over de dag anders zou je een overdosis krijgen het was opzich wel een plezante ervaring!

oja! na een tijdje bouw je een tolerantie op zodat je meer moet slikken voor het gewenste effect! ik ben niet verder gegaan dan 3 pillen per dag! 2 is eigenlijk het het maximale!(staat ook in de bijsluiter als je een doosje tramadol hebt.)
tramadol onderdrukt ook het hongergevoel dus het is handig om van te voren wat te eten zodat je in iedergveal iets in je maag hebt zitten en het ook een wat mindere aanslag op je maag geeft

het was wel een ervaring waarvan ik blij ben dat ik hem heb :)

het is geen soft spul en is een hele aanslag op je maag en lever met name bij langdurig gebruik

sorry voor m'n slechte spelling trouwens :(

melissa

Wijs gebruiker
Ik heb ooit is tramadol ?mg vertraagde afgifte van de tandarts voorgeschreven gekregen na een wortelkanaal op een zwaar ontstoken kies.
ons hele gezin ging een weekend naar de camping en ik kon niet mee(verekte van de pijn).
vrijdagochtend vertrok iedereen en toen nam ik mijn eerste pil...3 uurtjes niks aan de hand pijn ging ook niet weg dus nam ik dosis 2(mocht er max 2 per 24 uur).
Toen werd ik me een partijtje vaag.....eng gewoon.
Alles bewoog in golfbewegingen en ik voelde me echt high op een hele aangename (lekkere manier)toch wel.
aangezien ik toch een beetje bang was omdat ik alleen thuis was belde ik mijn moeder met de mededeling of ze af en toe ff wou bellen om te vragen hoe het ging.
op een gegeven moment werd ik onbedwingbaar moe,heb de telefoon gepakt en ben op bed gaan liggen(rond 5 uur smidags op vrijdag)met de tel naast mijn hoofd.
ik was weg zo gauw ik mijn ogen dicht deed(geen oxazepam heeft dat ooit geevenaard).
zaterdag rond acht uur s"avonds stond mijn moeder naast mijn bed,ze had tig keer gebeld maar ik nam niet op(let wel de tel lag pal naast mijn hoofd)en op de camping waren ze ook ongerust.
Ik heb wat gedronken,was nog steeds vaag en ben mijn bed weer ingedoken.
zondagochtend werd ik badend(echt zeik en zeiknat)in het zweet wakker.
ondanks dat ik nog steeds pijn had heb ik nooit meer een tramadol geslikt,het doosje met de rest heb ik aan een vriend gegeven die........kiespijn had :grin: en hem welterusten gewenst

jussie

gisteravond 100mg geslikt, ik dacht: ik blijf nog even computeren, toen ineens, werd ik een een beetje duizelig, voelde m'n hoofdpijn wegtrekken, ik werd ineens moe, normaal ben ik een gigantisch avondmens,in het weekend is 1 uur niet abnormaal maar nu voelde ik me om 21:00 al moe.
ik had eerst de ene genomen en toen10 minuten later de tweede, na die eerste heb ik m'n bed omhoog gezet en ben gaan liggen toen ik die andere ook begon te voelen, werd heel duizelig, ineens beetje misselijk(was na 2 minuten helemaal weg) en alles begon even te golven. dit hield even 3 minuten aan toen ik weer normaal tv kon kijken. toen voelde ik om 23:00 een gigantisch suf en relaxt gevoel opkomen. ik vond het heerlijk maar om 0:00 was ik het gewoon zat en werd het iets te heftig eigelijk, toen ben ik maar gaan slapen.
als je het gaat doen, doe het dan 's avonds, het is heerlijk om op bed tv te kijken ofzo.
succes,
jussie

Bovenaan