Tref jij voorbereidingen op het RC verbod?

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik heb in ieder geval de rc benzo's waar ik nu nog afhankelijk van ben voldoende in huis gehaald om mijn stoptraject mee af te maken (ook al worden benzo's nog niet verboden als ik het goed heb).

Verder maar meteen wat extra 2mmc besteld. De rest laat ik lekker voor wat het is. :)

_shikantaza

Badass junkie
Klopt.
Denk wel dat dat ook nog komt. Ze kunnen dacht ik makkelijk grondstoffen toevoegen.

Blijf het gek vinden dat ze die buiten schot hebben genomen bij dit verbod.
Het heeft natuurlijk de potentie om een kleine catastrofe te veroorzaken om dat plotsklaps te verbieden. Gewenning is er zo snel en ontwenning is gevaarlijk. De run op klinieken en de vraag naar afbouw kan de zorg niet eens aan.

Jazz35

Wijs gebruiker
Het heeft natuurlijk de potentie om een kleine catastrofe te veroorzaken om dat plotsklaps te verbieden. Gewenning is er zo snel en ontwenning is gevaarlijk. De run op klinieken en de vraag naar afbouw kan de zorg niet eens aan.
Ja, da's wel een goede! Het ís dat ik nu al behoorlijk ver ben in de afbouw, anders zou ik echt doodsangsten uitstaan. Zou inderdaad een catastrofe betekenen voor veel mensen.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ahhh ik dacht dat bij jou 3mmc een probleem werd. Maar alsnog foei :wink:
Haha, ja klopt. Maar 3mmc heb ik al een half jaar niet meer genomen! Never again. ♥️ 2m werkt gelukkig heel anders bij mij. Niet te vergelijken met de 3m die ik van mijn dealer had destijds.

Laatst bewerkt:

ronja

Experimenterende gebruiker
Gebaseerd op de verhalen hier, heb ik 2.5 gram 6-ABP besteld. Ik ben daar al langer benieuwd naar.

En, omdat het de vermeende favoriet van Ann Shulgin was, wat 2C-B-FLY. Totaal een blister met tien pallets van 10 mg. Daar was ik ook al langer nieuwsgierig naar.

Eerdere ervaringen zijn vooral met klassieke substanties. Daarnaast heb ik ook eerder RC's besteld en geprobeerd.

-

Ik heb ook vorige week zes synthetische cannabinoïden en zes van die maffe THC-X wietsoorten besteld. (6-CL-ADBA, JWH-210, CBD poeder, 5BR-ADB-INACA poeder, 7-ADD en 7-ABF. Plus THCv, THC-JD, THCp, THC-PO, THC-B en HHC.)

Niet om te gebruiken (met wiet en hash kom ik al vier decennia ver genoeg in een lekkere high, dus waarom daaraan morrelen; geen noodzaak dus om mij hierover te adviseren), maar om er een rustgevende spray van te maken. THC in hele lage doseringen (12.5 tot 50 mcg) kan in een spray kalmerend werken. Ik ben benieuwd of dit ook geldt voor synthetische varianten.

Niet echt voor mijn drugshobby dus, maar voor ander onderzoek. Research chemicals; ook wel eens bedoeld voor ander onderzoek, naast menselijke consumptie... 🤣

ronja

Wat ik me wel afvraag:

PEA (Phenethylamine) staat ook op de lijst van middelen die verboden gaan worden. (Tenminste op die website changing perspectives.) Echter: dit zit ook o.a. in chocolade. Hoe zal dat gaan? Gaat chocolade technisch gezien verboden worden?

Bovendien wordt dit verkocht als sportsupplement. Op die verkoopsites staat niets over een eventueel aankomend verbod.

Zou dat een vergissing zijn, lees ik niet goed of kunnen we binnenkort choco razzia's verwachten in de supermarkt om de hoek? Moet ik voor de zekerheid een levensvoorraad chocolade inslaan?

-

Dit is uiteraard los van de grote vraag, waarom een overheid toch steeds maar de behoefte voelt om mijn manier van denken elk uur te willen controleren. Waarom is het zo gevaarlijk als ik de wereld een paar uurtjes op een andere manier waarneem? Waarom is dat bedreigend voor de overheid?

En waarom krijg ik daar geen enkele officiële begeleiding in, vanuit de overheid? Alleen als je dat te vaak doet, krijg je begeleiding. Waarom niet om daar goed mee om te leren gaan?

Ik denk persoonlijk restjes van een ooit overwegend christelijke maatschappij. Stel je voor dat mensen een ander licht zien dan dat, wat de predikant je voorspiegeld? Maar nu er in Nederland minder mensen dan de helft überhaupt in iets geloven (dus alle geloven en iets-ismes samen) minder dan de helft vormen, zouden we die jacht op mijn denken dan niet een keer los kunnen laten? Dat scheelt voor iedereen zoveel tijd, geld en energie.

_shikantaza

Badass junkie
Dit is uiteraard los van de grote vraag, waarom een overheid toch steeds maar de behoefte voelt om mijn manier van denken elk uur te willen controleren. Waarom is het zo gevaarlijk als ik de wereld een paar uurtjes op een andere manier waarneem? Waarom is dat bedreigend voor de overheid?
Omdat je dan kunt gaan inzien dat de dingen anders in elkaar zitten dan je altijd hebt gedacht en als je te vrij denkt pas je niet meer in het stramien dat de overheid heeft opgetuigd.

OtherShore

Badass junkie
De overheid vindt drugs gewoon ongezond. Daar gaat het om. Het is geen poging om onze manier van denken te controleren. De overheid denkt echt niet dat mensen door drugs verhelderende inzichten op doen 😂 Daar hebben ze totaal geen weet van.

Goed punt over die phenethylamine.

Hippie Langwaus

DF-koning
Wat ik me wel afvraag:

PEA (Phenethylamine) staat ook op de lijst van middelen die verboden gaan worden. (Tenminste op die website changing perspectives.) Echter: dit zit ook o.a. in chocolade. Hoe zal dat gaan? Gaat chocolade technisch gezien verboden worden?

Bovendien wordt dit verkocht als sportsupplement. Op die verkoopsites staat niets over een eventueel aankomend verbod.

Zou dat een vergissing zijn, lees ik niet goed of kunnen we binnenkort choco razzia's verwachten in de supermarkt om de hoek? Moet ik voor de zekerheid een levensvoorraad chocolade inslaan?
Fenylethylamine zelf wordt, voor zover ik in de beschikbare informatie heb gelezen, niet verboden. Vrijwel alle gesubstitueerde fenylethylamines daarentegen wèl.

Zeebats

Wijs gebruiker
Ik hoopte eigenlijk dat het verbod in september in zou gaan. Had me er al mentaal op voorbereid en het voelde goed, en had ook expres niks besteld wat ik nog wilde proberen. Nu ligt de weg weer open

ronja

Fenylethylamine zelf wordt, voor zover ik in de beschikbare informatie heb gelezen, niet verboden. Vrijwel alle gesubstitueerde fenylethylamines daarentegen wèl.
Oei, ik zie nu ook dat Phenethylamine/Fenethylamine anders wordt geschreven dan Phenylethylamine/Fenylethylamine. Ik weet niet of dat dezelfde stof is, die anders wordt geschreven (zoals Ethanol en Ethylalcohol) of twee verschillende stoffen.

Op die website changing perspectives (hier regelmatig aangehaald) staat onder de categorie Empathogenen wel die PEA genoemd, maar wellicht is dat een vergissing.

Mocht het toch geen vergissing zijn, zou een verzoek tot handhaving van de nieuwe wet wel interessant zijn, zodat officieel de chocolade uit de winkels moet worden gehaald. Uiteraard om de absurditeit van het verbieden van die stofjes aan te geven. Niet om nooit meer chocolade te kunnen eten. Dat is (misschien nog wel lekkerder dan) drugs.

Laatst bewerkt:

ronja

Ik hoopte eigenlijk dat het verbod in september in zou gaan. Had me er al mentaal op voorbereid en het voelde goed, en had ook expres niks besteld wat ik nog wilde proberen. Nu ligt de weg weer open
En met hoe het gaat in het kabinet, kan het zomaar zijn dat er na de volgende verkiezingen pas een klap op wordt gegeven.

ronja

De overheid vindt drugs gewoon ongezond. Daar gaat het om. Het is geen poging om onze manier van denken te controleren. De overheid denkt echt niet dat mensen door drugs verhelderende inzichten op doen 😂 Daar hebben ze totaal geen weet van.
Ja, ik denk ook dat dit meer meespeelt, dan dat mensen zeer verhelderende inzichten krijgen. Ik heb eigenlijk alleen met THC dat ik over nieuwe manieren van een staatsbestel nadenk. En dat is niet zo heel erg verboden...

En uiteraard was er de grote alcohol lobby begin vorige eeuw, die andere psychoactieve stoffen uit de markt wilde drukken. Zeg maar de overgang van vrij verkrijgbare cocaïne en heroïne en het verbod erop.

En de meer dan een eeuw durende lobby van de alcohol industrie, om ons te laten geloven dat het geen echte drug is.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet tegen alcohol (gebruik het zelf al lang niet meer, maar doe wat je wilt), maar het is wel absurd in het licht vam gezondheidsredenen om andere drugs te verbieden.

Proxima

Badass junkie
Voor mij zijn lysergamides de meest belangrijke (versus cluster headache en migraine) en daar heb ik nu wel echt genoeg van in de vele vormen voor echt een absurd lange tijd.

2F-DCK een lange tijd geleden ook maar groots opgenomen in mijn verzameling voor de bijzondere momenten.

Kwam er overigens ook achter dat ik nog meer dan genoeg 6-APB had (overigens nog nooit gebruikt), en tja, daarnaast nog meer dan genoeg andere substances (102 verschillende) om de komende 23 jaar wel door te komen met elke week een nieuwe journey.

En op recept heb ik nog wel wat andere middelen die ik kan hoarden (wat ik niet doe, kost alleen maar extra ruime).

Dus als voorbereiding lig ik nu lekker in bed, boek in de hand, lekkere muziek op en genietend van de rust, zonder middel op.

P.s. na de NL ban zullen we allemaal wel weer vage RC's uit Polen zien komen. 🙄

ronja

Voor mij zijn lysergamides de meest belangrijke (versus cluster headache en migraine) en daar heb ik nu wel echt genoeg van in de vele vormen voor echt een absurd lange tijd.

2F-DCK een lange tijd geleden ook maar groots opgenomen in mijn verzameling voor de bijzondere momenten.

Kwam er overigens ook achter dat ik nog meer dan genoeg 6-APB had (overigens nog nooit gebruikt), en tja, daarnaast nog meer dan genoeg andere substances (102 verschillende) om de komende 23 jaar wel door te komen met elke week een nieuwe journey.

En op recept heb ik nog wel wat andere middelen die ik kan hoarden (wat ik niet doe, kost alleen maar extra ruime).

Dus als voorbereiding lig ik nu lekker in bed, boek in de hand, lekkere muziek op en genietend van de rust, zonder middel op.

P.s. na de NL ban zullen we allemaal wel weer vage RC's uit Polen zien komen. 🙄
Doe je aan microdosing voor die migraine/clusters? Of helpt het als je de lysergamides wekelijks in normale doses gebruikt?

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Doe je aan microdosing voor die migraine/clusters? Of helpt het als je de lysergamides wekelijks in normale doses gebruikt?
Ik heb ooit op Discovery gezien dat er een man was die elke maand overdosis paddo’s nam(zo benoemde hij het zelf) om zo geen last van cluster hoofdpijn te hebben. Erg interessant hoe dat werkt

Proxima

Badass junkie
Het is niet voor mij maar voor andere mensen die ik ken. En dit is wat voor hun specifiek werkt, het is voor mij onbekend of dit ook voor andere mensen op dezelfde manier zal helpen.

Migraine:
Eenmalig een 1P-LSD dosis van 10mic, meestal verdwijnen de symptomen na 20-30 minuten en komen niet meer terug.

Cluster headache:
Bij het voelen opkomen een microdose regiment van 1P-LSD nemen voor ongeveer een week. Dus om de 2-3 dagen een microdose van 5-20mic. Wat normaal maanden zou duren piekt dan niet meer en is na een week vrijwel weg.

ronja

Het is niet voor mij maar voor andere mensen die ik ken. En dit is wat voor hun specifiek werkt, het is voor mij onbekend of dit ook voor andere mensen op dezelfde manier zal helpen.

Migraine:
Eenmalig een 1P-LSD dosis van 10mic, meestal verdwijnen de symptomen na 20-30 minuten en komen niet meer terug.

Cluster headache:
Bij het voelen opkomen een microdose regiment van 1P-LSD nemen voor ongeveer een week. Dus om de 2-3 dagen een microdose van 5-20mic. Wat normaal maanden zou duren piekt dan niet meer en is na een week vrijwel weg.
Dank je voor je antwoord.

Ja, dat microdosen lijkt voor meer mensen goed te werken tegen migraine en clusters. Best fascinerend eigenlijk. Als een kleine hoeveelheid lsd helpt, wat zou dan de oorzaak van de pijn kunnen zijn? (Vraag ik me af, als retorische vraag.)

Ik heb ooit op Discovery gezien dat er een man was die elke maand overdosis paddo’s nam(zo benoemde hij het zelf) om zo geen last van cluster hoofdpijn te hebben. Erg interessant hoe dat werkt
Wow! 😲

Elke maand een overdosis klinkt wel heftig. Misschien dat deze nog even in de categorie 'don't try this at home' blijft... Maar wel interessant dat dit blijkbaar ook iemand helpt.

Proxima

Badass junkie
Ja, dat microdosen lijkt voor meer mensen goed te werken tegen migraine en clusters. Best fascinerend eigenlijk. Als een kleine hoeveelheid lsd helpt, wat zou dan de oorzaak van de pijn kunnen zijn? (Vraag ik me af, als retorische vraag.)
LSD werkt voornamelijk op de serotonine-receptoren, onder andere sterk op 5-HT2A, die betrokken is bij hoofdpijnaandoeningen. Door serotonine te moduleren, kan LSD wellicht de ontstekingen en (neurale) prikkelbaarheid verminderen die de oorzaak kunnen zijn van migraine en cluster headaches.

Ook heeft LSD een zogenaamde 'vasoconstrictor' effect, wat betekend dat het je bloedvaten vernauwt. Iets wat wellicht ook kan helpen om minder druk rond de ontstekingen te geven?

ronja

LSD werkt voornamelijk op de serotonine-receptoren, onder andere sterk op 5-HT2A, die betrokken is bij hoofdpijnaandoeningen. Door serotonine te moduleren, kan LSD wellicht de ontstekingen en (neurale) prikkelbaarheid verminderen die de oorzaak kunnen zijn van migraine en cluster headaches.

Ook heeft LSD een zogenaamde 'vasoconstrictor' effect, wat betekend dat het je bloedvaten vernauwt. Iets wat wellicht ook kan helpen om minder druk rond de ontstekingen te geven?
Het is niet vaak dat een retorische vraag van mij zo nauwgezet wordt beantwoord.

Dank voor de uitleg. 🙏

Paradise

De echte doorbraak in migraine is toch wel
Rimagepant, ubrogepant etc …
Die werken op als calcitonin gene-relaxed peptide recepten antagonist (CGRP).

Je hebt toch triptans.
Sumatriptan ( vind ik niet zo een goede, is ook niet zo gezond ), Naratriptan ( heb ik graag, weinig bijwerkingen ), Rizatriptan ( wil ik eens proberen ).
Die werken wel op 5HT1... als agonisten.

LSD werkt ook op bepaalde 5HT1 receptors.
Of 5-HT2A belangrijker is geen idee.
( wil je niet tegenspreken, lijkt een beetje zo dat er niet al te veel niet psychidelische 5-HT2A agonisten die handig voor migraines zijn. )

Maar 1P-LSD microblotten of LSD gewoon werkt ook.
Het is in principe een brutere triptan. En heb het dikwijls specifiek voor migraine gebruikt.
Dan gaat het langer blijven werken. Als je het te regelmatig gebruikt, went je migraine er aan.
( sumatriptan werkte jaren echt altijd magisch ... voor de migraine toch en nu bijna niet meer ).
Hoemeer werkende medicaties je kan roteren, ook per situatie, hoe beter en langer alles blijft werken normaal.

Migraine is zo complex en er zijn zoveel variaties en omstandigheden wanneer iets succesvol is of kan zijn en wanneer niet.
1P LSD is wel duur als je het tegen migraine gaat gebruiken en het zal ook niet super lang legaal blijven.

Cluster hoofdpijn is ook echt geen leuke.

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik twijfel over eventuele aanschaf van 4-FEA.

Theoretisch zou ik rekening houden met nog meer effect op de serotonine-huishouding bij proefdieren dan 3-FEA al heeft.

Ik heb nog niet genoeg consistente informatie over 4-FEA gevonden. Vandaar mijn twijfel.
Ik was alweer vergeten dat ik hier nog meer onderzoek naar wilde doen.

Zijn er mensen op DF met 4-FEA ervaring?

Proxima

Badass junkie
LSD werkt ook op bepaalde 5HT1 receptors.
Of 5-HT2A belangrijker is geen idee.
( wil je niet tegenspreken, lijkt een beetje zo dat er niet al te veel niet psychidelische 5-HT2A agonisten die handig voor migraines zijn. )
Zie het zeker niet als tegenspreken, het is juist een prima aanvulling! 👍

Als je dieper op LSD and migraine wilt duiken dan is dit de denk ik wel de huidige wetenschappelijke consensus voor de 5-HT receptoren:
  • 5-HT1A-receptor: LSD werkt als een agonist op de 5-HT1A-receptor, wat pijnperceptie vermindert door calciumstromen in centrale neuronen te remmen.

• 5-HT2A-receptor: LSD fungeert als een partiële agonist op de 5-HT2A-receptor, wat niet alleen hallucinaties, maar ook pijnmodulatie kan veroorzaken door de verbindingen tussen de thalamus en cortex te beïnvloeden.

• 5-HT2C-receptor: LSD activeert ook de 5-HT2C-receptor, wat kan leiden tot een verhoogde gevoeligheid voor pijnverlichting, vooral in situaties waarin centrale serotonine is uitgeput. Dit effect is relevant voor het moduleren van chronische pijn.

• 5-HT5A-receptor: De interactie van LSD met de 5-HT5A-receptor beïnvloedt mogelijk verkenningsgedrag en pijnwaarneming, wat een extra dimensie toevoegt aan de pijnstillende werking van LSD.
Maar eigenlijk heeft LSD verreweg de meest sterke affiniteit met de 5-HT2-receptorfamilie.

Daarnaast heeft LSD nog affiniteit voor 5-HT7, D2 (D2High specifiek, heerlijk die naam 😁), α2 en H1. En daarvan speelt het complex van de relatief sterke affiniteit voor D2High samen met 5-HT2A wellicht ook nog een rol in de pijnregulatie.

Bovenaan