N3K0
Badass junkie
Die staat er toch?Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Ik snap niet waar je nu een probleem van komt maken.
Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
Die staat er toch?Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.
Hier doe je wel echt veel aannames en schets je een heel eenzijdig beeld. Ten eerste zitten er ook heel veel niet-verslaafde mensen op dit forum. Ten tweede… wie zegt dat (ex) verslaafden niets zinnigs te melden hebben en altijd een vertroebeld beeld geven?op zo’n forum met meer probleemgevallen
die kritische noot kun je ook lezen. Dat ze het allerminst verstandig vond en niet per se kei blij was met of trots was op haar keuze, maar dat het in een bepaalde context toch gebeurde. Ook in haar latere reactie verwijst ze naar de eventuele gevolgen die het had kúnnen hebben in haar situatie.Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
dat was niet zo handig van min excuus. Ik had juist de bedoeling dat het inderdaad nodig was en daar ook serieus op gereageerd kan worden. Mijn bescheiden mening staat, dat u hier allemaal het geliefde en vooraanstaand lid zo steunt is hartverwarmend, maar er mag best kritisch gekeken worden en LSD is geen medicijn. Als men dit toch zonder professionele begeleiding gebruikt en in een diep dal zit is zogezegd niet helemaal kies. k ga hier verder ook geen woorden aan vuil maken daar ik me zeker en vast bij dn vaste aanhang nie populair ga maken. Het is verder aan vrinden en familie daar steun in te geven. Ik behoor niet tot dezen category.Die staat er toch?
Ik snap niet waar je nu een probleem van komt maken.
Ik heb ooit 300 mcg gedaan na vele andere lagere ervaringen en dat heb ik geweten, het was fantastisch maar oh god wat bizar en confronterend en buitenaards. Nooit meer. Lsd is liefdevol, maar kan uiterst wreed en gemeen zijn. Maar in mijn ogen is het wel een van de meest fijne drugs die je kan hebben in de goede stemming en setting. Luister naar je hart, je weet als je het aankan, diep van binnen, en ik kon dat toen niet aan. Ik heb er veel lessen uit getrokken maar het ks net als bungeejumpen. Je staat daar en je wilt niet. Maar je moet. Je moet het ondergaan.dat was niet zo handig van min excuus. Ik had juist de bedoeling dat het inderdaad nodig was en daar ook serieus op gereageerd kan worden. Mijn bescheiden mening staat, dat u hier allemaal het geliefde en vooraanstaand lid zo steunt is hartverwarmend, maar er mag best kritisch gekeken worden en LSD is geen medicijn. Als men dit toch zonder professionele begeleiding gebruikt en in een diep dal zit is zogezegd niet helemaal kies. k ga hier verder ook geen woorden aan vuil maken daar ik me zeker en vast bij dn vaste aanhang nie populair ga maken. Het is verder aan vrinden en familie daar steun in te geven. Ik behoor niet tot dezen category.
Gebrek aan zelfliefde dus. Ik kan uit ervaring zeggen dat voldoende zelfliefde een huge verschil kan maken.Iedereen om me heen is lief en dat roept weerstand op. Heel veel weerstand. Ik kan het niet goed ontvangen. Heb niet het gevoel dat ik dat verdien
Dit maakt mij zo fucking sad. Echt. Dit raakt mij heel diep. Iedereen mag je. Je bent zo’n sympathieke leuke stoere chick en dat je dat zelf niet of weerstand veroorzaakt dat is om te huilen. Ik herken van mezelf (ik ben niet zo stoer en leuk als jij *dat is altijd lastig jezelf beoordelen Lets face it maar ik heb zelf enorm laag zelfbeeld). Maar hoe ik jou ken en hoe jij je leven bepaalt en inricht daar heb ik niets dan respect voor en het is misschien te begrijpen wat je voelt, die weerstand, het is moeilijk, maar echt, je bent awesome en ik bedoel niks raars ik meen het oprecht 🤝 ik wou dat ik kon geloven als mensen mij complimenteren, vaak lukt het mij ook niet.Iedereen om me heen is lief en dat roept weerstand op. Heel veel weerstand. Ik kan het niet goed ontvangen. Heb niet het gevoel dat ik dat verdien
Het is nogal een drug om tot u te nemen dat LSD. Kheb het hele verhaal dat ze hier heeft neergeschreven dan ook volledig gelezen en vind in zo’n situatie zitten en achtergrond van psychische verleden het toch wel een beetje onverantwoord en gevaarlijk zo’n bezigheid als trippen in haar situatie. Mag dan wel nieuw zijn hier maar ik zie dat ze als mod wel degelijk goed werk verricht maar het is beter om hier op zo’n forum met meer probleemgevallen misschien verstandig een stapje terug te nemen.
Gebrek aan zelfliefde dus. Ik kan uit ervaring zeggen dat voldoende zelfliefde een huge verschil kan maken.
Tip die ik altijd geef: plak een post-it op je spiegel met "ik hou van jou" op je spiegel.
Kijk dagelijks in die spiegel en zeg dat je van je houdt.
Doe dit minimaal een maand en observeer het verschil.
Komt goed met "ons Plopsken"
Om hier even op in te haken:Ik heb zelf last van (vrij extreme) minderwaardigheid, hier ook al langdurig therapie voor, en deze tip hoor ik vaak van allerlei mensen (“Plak een post-it op de spiegel met ‘ik hou van jou’ en zeg dit tegen jezelf”). Dat heeft altijd zo’n allergie bij mij opgeroepen. Dat is geen kritiek op jou; het werkt gewoon niet of zelfs averechts (bij mij). Dat voelt zo fake en ongemeend en ongemakkelijk, dat ik er gewoon alleen maar meer weerstand en weerzin ten opzichte van mezelf van krijg. Ik hoef niet van mezelf te houden, en wil dat dus ook helemaal niet tegen mezelf zeggen. Ik wil mezelf kunnen verdragen. Dat zou al heel wat zijn.
Niet om het topic van Plop te kapen, maar dit soort trucjes werken meestal echt niet bij structurele, diepgewortelde issues met zelfwaarde. Hoe goed bedoeld ook.
Dit kan ook wel weer werken soms. Maar voor de ene makkelijker dan de andere. En voor sommigen alleen op goede momenten.@Roze Olifant
Voor veel mensen roept deze oefening aanvankelijk weerstand op.
Nu denk ik dat het voor Plop een goede oefening kan zijn omdat zij rationeel wel kan bedenken dat ze liefde verdient.
Andere vorm van deze oefening is om jezelf complimenten te geven, of cadeautjes, maar dan wel echte, geen drugs, meer een momentje voor jezelf of een lekker theetje oid.
Oftewel, gedraag je in elk geval alsof je van jezelf houdt of, als dat teveel is. Gedraag je alsof je jezelf accepteert en je een plekje op deze wereld verdient.
Ik hoop dat je op een dag tot zelfliefde kan komen, in mijn ogen ben je als mens niet compleet als je dat niet hebt.
Tegeletje. Mooie vent jij. Don’t change. Keep philosophical beauty in here 🥲het leven is er niet om overleefd te worden, maar om geleefd te worden. Alleen, voor sommigen is direct zelfliefde een stap te snel. Een meer neutrale beschouwing van jezelf en wat er in je omgaat kan een stepping stone zijn naar zelfliefde.
Trots op je. 🤝 je kan dit aanIk ga vanavond even uitgebreider op dingen in. Voor nu wil ik alleen even kwijt dat ik net de eerste inhoudelijke sessie van traumatherapie heb gekaapt. Met de billen bloot gegaan over afgelopen weekeind en helemaal eerlijk geweest. En ze hebben me er niet uitgeflikkerd. Er gaat wel het e.e.a. veranderen, in goede zin![]()
you got thisIk ga vanavond even uitgebreider op dingen in. Voor nu wil ik alleen even kwijt dat ik net de eerste inhoudelijke sessie van traumatherapie heb gekaapt. Met de billen bloot gegaan over afgelopen weekeind en helemaal eerlijk geweest. En ze hebben me er niet uitgeflikkerd. Er gaat wel het e.e.a. veranderen, in goede zin![]()
Om hier even op in te haken:
Ik denk hier precies hetzelfde over. Fijn dat het voor sommigen werkt, maar bij mij werkten dat soort dingen averechts.
Maar juist wat je zegt: mezelf kunnen verdragen, dát werkt(e) voor mij. Niet alleen als eindstation, maar als weg om uiteindelijk zelfliefde te kunnen geven/ontvangen. Want dat geloof ik dan wel weer: dat niet gestopt "moet" worden bij slechts jezelf verdragen. Het leven is er niet om overleefd te worden, maar om geleefd te worden. Alleen, voor sommigen is direct zelfliefde een stap te snel. Een meer neutrale beschouwing van jezelf en wat er in je omgaat kan een stepping stone zijn naar zelfliefde.
Love it wanneer mensen aan mij denken bij de drang om te poepen.Er passeert een moment dat ik mijn sluitspier even heel snel moet herinneren aan zijn functie, mits ik het voorbeeld van @Zweevteev niet wil volgen.
sorry ja haha tegen jouTegen mij?
Ik doe niks raar hoor, even tietjes kijken als een holbewoner en daarna weer beschaafd en intellectueel gedrag vertonen.
Ehhmm...Tegen mij?
Ik doe niks raar hoor, even tietjes kijken als een holbewoner en daarna weer beschaafd en intellectueel gedrag vertonen.
Precies dat iddEen beetje het 'fake it until you make it' principe.
Ehhmm...
Ach, Tja, kan als zelfliefde gerekend worden
Jezus christus wat een gedoe ik maakte oprecht een fout, ik zat in het verkeerde topic, heb alles verwijderd en bied nogmaals mijn excuus aan. Dat je dat uberhaupt denkt dat ik dat express doe, donder toch op. Kan je jou reactie ook even weghalen met mijn quote? Plop je weet toch heus wel dat het een fout was. Komaan.Je kan je blije dingen toch ook gewoon 101 andere toppa's plaatsen @Dirkjan ipv achtaf maar sorry te zeggen.
Niet om het topic van Plop te kapen, maar dit soort trucjes werken meestal echt niet bij structurele, diepgewortelde issues met zelfwaarde. Hoe goed bedoeld ook.
Ik heb anders behoorlijk wat mensen met dit trucje op zien knappen die serieuze issues hadden met eigenwaarde. Maar ècht serieuze issues met eigenwaarde.
De voorwaarde is wel dat je er voor open moet staan en het uiteindelijk ècht moet gaan menen. En het openstaan voor dit soort dingen, gebeurt vaak pas als je je nederlaag volledig hebt toegegeven en je dan dus volledig kan overgeven aan dit soort 'domme' suggesties. Want ja, dit soort suggesties zullen de eerste weken echt als heel dom aanvoelen.
M.a.w. vaak zijn hier meerdere crises voor nodig. Anders staat je ego je in de weg.
Wil niet zeggen dat het voor jou kan werken. Maar om te zeggen dat het helemaal niet werkt voor diepgewortelde issues met eigenwaarde lijkt me ook niet op zijn plek.
Als het leven constant ellende en wanhoop geeft dan heeft een push naar positiviteit nul zin maar juist erkennen en accepteren en begrijpen dat een depressie je verkrampt en verblind en dat het oké is en dat het er mag zijn.Net als “Bekijk de zaak eens van de zonnige kant” als je depressief bent
Het is ook wel een beetje een semantisch iets, want wat is zelfacceptatie, anders dan zelfliefde. Helaas hebben we in de maatschappij bij "liefde" ook gauw een associatie met meer uitbundige vormen daarvan, bijvoorbeeld romantische liefde. Terwijl (imo dan hè) heel kalm jezelf en je persoonlijke eigenschappen accepteren al gewoon echt liefde is. Het kan dan nog wel zo zijn dat dit wat neutraal en kil aanvoelt en ik begrijp ook dat je zegt dat je streven niet beslist is om van jezelf te houden, maar eenmaal op dat punt van zelfacceptatie, hoef je in principe (in mijn ervaring) nog maar een kleine glimlach op je gezicht te brengen (misschien zelfs een heeel klein beetje geforceerd) en het gevoel van liefde kan er dan ook zo bij komen. Bovendien, er is altijd een aantrekking terug naar liefde. We kunnen het tijdelijk niet in ons hoofd hebben, maar het is je thuis en dat blijft je terug roepen naar zichzelf.Het is niet zozeer dat het dom aanvoelt. Meer gewoon zinloos. Ik vind het voor mijzelf een van de vele dooddoeners. Net als “Bekijk de zaak eens van de zonnige kant” als je depressief bent. Ik heb in mijn eigen therapieën een psycholoog ook nog niet horen suggereren dat ik elke dag tegen mezelf in de spiegel zou kunnen proberen te zeggen dat ik van mezelf houd. Dat is ook niet mijn streven/therapiedoel, om van mezelf te houden zoals ik van anderen kan houden. Ik zou zoals gezegd al tevreden zijn met een zekere neutraliteit naar mezelf toe, en dat lukt al niet. Ik vind ‘zelfacceptatie’ sowieso een fijnere term dan ‘zelfliefde’.
Ik vul misschien een beetje voor hem in (zeg het als ik dat doe @LucidLucy), maar volgens mij doelt hij erop dat het enige dat ons in de weg staat van onze eigen liefde ervaren, het ego is. Want in werkelijkheid is die liefde in elk moment direct beschikbaar. En hoewel ik het met je eens ben dat dat "fake it until you make it" makkelijk een beetje jeuk kan geven: niet oprecht aanvoelt, kan het ook heel snel omslaan in het daadwerkelijk echt menen, want de liefde is hier.Ik snap niet zo goed hoe het met ego te maken heeft als deze opdracht je een beetje jeuk geeft? Ik vind het niet fijn om compleet ongemeend tegen mezelf te moeten zeggen dat ik van mezelf hou.
Er zijn denk ik alleen maar zoveel stappen nodig als dat we er zelf voorwaarden aan stellen. De liefde is hier aanwezig bij stap 0. Er is absoluut niets nodig om daar te komen. Maar als we willen, kunnen we eerst een heel pad afleggen, als dat beter voelt voor ons. Dan zal later in de toekomst ergens op het punt gekomen worden dat we ons klaar voelen om het toe te laten. De liefde wacht wel. Het gaat nergens heen, want het is jezelf.Ik zeg niet dat voor anderen nooit kan werken, in de context van een bepaalde therapie, of als ‘van jezelf houden’ echt jouw doel is kan dat waarschijnlijk zeker. Maar ik geloof dat als je je hele leven al met diepgewortelde minderwaardigheidsgevoelens in de knoop zit, dat je meestal wel grotere (therapeutische) interventies nodig hebt - en dan nog is het een zeer hardnekkig iets - dan een ritueel van dagelijks tegen de spiegel zeggen dat je van jezelf houdt. Ik vond hoe @Mindless het beschreef wel treffend: dat het een proces is en dat daarin en verschillende, vaak langdurige en complexe, stappen nodig zijn.
Dit! Dat vat veel van mijn LSD-ervaringen samenSpijt? Nee.
But would not recommend.