Ik gebruik nu ongeveer 6 maanden elke dag.. ik heb wel eens eerder gehad dat ik begon te trillen omdat mijn spieren dan strak stonden, maar het is sinds deze week gewoon non stop.Wat is al een tijdje gebruiken?
Ik neem aan dat je het dagelijks neemt dan is trillen toch een normaal neveneffect.
Betekent dat je een zware last legt op jou lichaam.
Teken dat je beter stopt met gebruiken
Ik gebruik nu ongeveer 6 maanden elke dag.. ik heb wel eens eerder gehad dat ik begon te trillen omdat mijn spieren dan strak stonden, maar het is sinds deze week gewoon non stop.
Hmm ik heb het even doorgelezen, maar sommige dingen herken ik wel..
Het is misschien niet verstandig om nu zonder begeleiding te stoppen. Maar als de ernst van de situatie bekend is dan is er misschien meer mogelijk.Hmm ik heb het even doorgelezen, maar sommige dingen herken ik wel..
Ik heb mij ook ingeschreven bij een behandeling van Tactus, maar het wordt gewoon zwaar als ik niet gebruik..
Dit is allemaal wel zorgelijk hoor. Het zou me erg verbazen als ze je zo op de wachtlijst laten staan.ik heb sinds dit weekend allemaal wondjes op mijn gezicht en het begin nu ook op mijn armen, benen en buik..
Klopt ik wordt waarschijnlijk ook “voorgetrokken” aangezien ik dus al een half jaar elke dag gebruik..Het is misschien niet verstandig om nu zonder begeleiding te stoppen. Maar als de ernst van de situatie bekend is dan is er misschien meer mogelijk.
Ik heb ook je andere topic gelezen:
Dit is allemaal wel zorgelijk hoor. Het zou me erg verbazen als ze je zo op de wachtlijst laten staan.
Ben je van plan om nu verdere stappen te ondernemen of wacht je even af?Klopt ik wordt waarschijnlijk ook “voorgetrokken” aangezien ik dus al een half jaar elke dag gebruik..
Ik wacht het een beetje af, ik vind het namelijk echt super spannend.. de stap om mij in te schrijven voor een behandeling was ook al super eng..Ben je van plan om nu verdere stappen te ondernemen of wacht je even af?
Kun je bij iemand in je omgeving terecht?Ik wacht het een beetje af, ik vind het namelijk echt super spannend.. de stap om mij in te schrijven voor een behandeling was ook al super eng..
Ja mijn beste vriendin weet van mijn situatie af en bij haar kan ik wel terechtKun je bij iemand in je omgeving terecht?
Ik weet niet genoeg van je situatie af en ik ben geen arts, maar je situatie klinkt potentieel gevaarlijk. Er gebeuren heftige dingen met je lichaam. Je kunt een aantal voor de hand liggende dingen doen: gebruik minderen of in ieder geval constant houden; gezond eten en drinken ook als je geen honger of dorst hebt; zorgen dat je rust krijgt. Maar goed bedoelde adviezen zijn geen vervanging voor professionele hulp.Ja mijn beste vriendin weet van mijn situatie af en bij haar kan ik wel terecht
Ja, ik sta nu zelf op een punt dat ik ook realiseer dat ik hulp nodig heb, toch vind ik het verschrikkelijk eng. Ik zit dus al in therapie en heb die mevrouw dus laatst alles eerlijk opgebiecht en toen ging mijn beste vriendin ook mee om mij te helpen, ook heeft ze geholpen om het tegen mijn ouders te zeggen..Ik weet niet genoeg van je situatie af en ik ben geen arts, maar je situatie klinkt potentieel gevaarlijk. Er gebeuren heftige dingen met je lichaam. Je kunt een aantal voor de hand liggende dingen doen: gebruik minderen of in ieder geval constant houden; gezond eten en drinken ook als je geen honger of dorst hebt; zorgen dat je rust krijgt. Maar goed bedoelde adviezen zijn geen vervanging voor professionele hulp.
Is het een idee om dit met je vriendin te bespreken? Misschien kun je bijvoorbeeld samen naar de huisarts gaan?
Ja, ik sta nu zelf op een punt dat ik ook realiseer dat ik hulp nodig heb, toch vind ik het verschrikkelijk eng. Ik zit dus al in therapie en heb die mevrouw dus laatst alles eerlijk opgebiecht en toen ging mijn beste vriendin ook mee om mij te helpen, ook heeft ze geholpen om het tegen mijn ouders te zeggen..
nu heb ik over 2 weken een intake bij Tactus, maar zoals ik al zei vind ik het zo eng..
Heel begrijpelijk hoor. Voor mij was het ook een grote stap om hulp te zoeken. Gebruiken (met alle nadelen van dien) wordt toch een soort normaal. Het was super confronterend om hier met een buitenstaander over te praten. Ik voelde zoveel schaamte. Maar nu voel ik me dankzij alle hulp toch een stuk beter.zoals ik al zei vind ik het zo eng..
Ik schaam me er ook gewoon heel erg voor, omdat heel veel vrienden van me wel eens drugs gebruiken maar niemand weet dat ik er zoveel last van heb, ik hoop dat de Tactus behandeling mij gaat helpenHeel begrijpelijk hoor. Voor mij was het ook een grote stap om hulp te zoeken. Gebruiken (met alle nadelen van dien) wordt toch een soort normaal. Het was super confronterend om hier met een buitenstaander over te praten. Ik voelde zoveel schaamte. Maar nu voel ik me dankzij alle hulp toch een stuk beter.
Als je verslaafd bent is er ook een soort tweestrijd gaande: ergens wil je stoppen en ergens ook niet. Het was voor mij een enorme uitdaging om hier overheen te stappen, hoewel ik eigenlijk dondersgoed wist dat stoppen de enige optie was.
Ik ook. Veel succes alvast!ik hoop dat de Tactus behandeling mij gaat helpen
Dankjewel!Ik ook. Veel succes alvast!
Het is misschien niet verstandig om nu zonder begeleiding te stoppen. Maar als de ernst van de situatie bekend is dan is er misschien meer mogelijk.
Ik heb ook je andere topic gelezen:
Dit is allemaal wel zorgelijk hoor. Het zou me erg verbazen als ze je zo op de wachtlijst laten staan.
Het vervelende aan stoppen met stimulerende middelen zoals 3-MMC is dat het na het stoppen eerst inderdaad vervelender wordt, voordat het beter wordt. Als je lang 3-MMC hebt gebruikt dan kun je extra last krijgen van depressieve klachten, paniekaanvallen of angstklachten, vermoeidheid, emotionele schommelingen zoals woedeuitbarstingen of huilbuien.Hmm ik heb het even doorgelezen, maar sommige dingen herken ik wel..
Ik heb mij ook ingeschreven bij een behandeling van Tactus, maar het wordt gewoon zwaar als ik niet gebruik..
@r_p_05 Ik ben het medisch gezien volledig eens met @Neo-Shulginist, dus laat mijn opmerking hierboven je er niet van weerhouden te stopen 😉Stoppen kan dus gewoon.
Wat ik probeerde te zeggen is dat stoppen zonder begeleiding mentaal en emotioneel zwaar kan zijn. Dus ik begrijp het als je het niet alleen wilt doen (ook al is nu stoppen uiteindelijk gezonder). Ik vind het ook belangrijk om te overleggen met hulpverlening.
Schuldgevoel en schaamte komen vaak voor bij verslavingsproblemen. Dat is ook best logisch, want drugs worden gestimatiseerd dus mensen doen er vaak nogal overdreven over. Maar schaamte over drugsgebruik is onderdeel van het probleem. Waar je eigenlijk naartoe wil werken is dat je blij bent met de keuzes die je maakt. Kennelijk gebruik je steeds vaker dan waar je je goed bij voelt. Dan wordt dus de vraag: wat zorgt er nou voor dat je steeds drugs gebruikt terwijl je het eigenlijk niet wil? Schaamte kan een belemmering zijn om die vraag uit te zoeken, omdat je daarmee misschien belangrijke dingen (voor jezelf) verzwijgt.Ik schaam me er ook gewoon heel erg voor, omdat heel veel vrienden van me wel eens drugs gebruiken maar niemand weet dat ik er zoveel last van heb, ik hoop dat de Tactus behandeling mij gaat helpen
Het gaat momenteel super slecht met me, ik was zondag een hele dag clean met behulp van mijn beste vriend, aan het einde van de dag werd het super zwaar en kreeg ik een grote breakdown en ben weer flink gaan gebruiken, heb sinds zondag ook maar 6 uur geslapen denk ik…@r_p_05 Ik ben het medisch gezien volledig eens met @Neo-Shulginist, dus laat mijn opmerking hierboven je er niet van weerhouden te stopen 😉
Wat ik probeerde te zeggen is dat stoppen zonder begeleiding mentaal en emotioneel zwaar kan zijn. Dus ik begrijp het als je het niet alleen wilt doen (ook al is nu stoppen uiteindelijk gezonder). Ik vind het ook belangrijk om te overleggen met hulpverlening.
Hoe gaat het inmiddels trouwens met je?
Ik gebruik het eigenlijk omdat het men hoofd gewoon helemaal uitzet en op het moment dat men hoofd weer aangaat schaam ik me en voel ik me super kutSchuldgevoel en schaamte komen vaak voor bij verslavingsproblemen. Dat is ook best logisch, want drugs worden gestimatiseerd dus mensen doen er vaak nogal overdreven over. Maar schaamte over drugsgebruik is onderdeel van het probleem. Waar je eigenlijk naartoe wil werken is dat je blij bent met de keuzes die je maakt. Kennelijk gebruik je steeds vaker dan waar je je goed bij voelt. Dan wordt dus de vraag: wat zorgt er nou voor dat je steeds drugs gebruikt terwijl je het eigenlijk niet wil? Schaamte kan een belemmering zijn om die vraag uit te zoeken, omdat je daarmee misschien belangrijke dingen (voor jezelf) verzwijgt.
Ik heb inderdaad gemerkt dat als ik stop, ik gekke woede aanvallen krijg of in huilen uitbarstHet vervelende aan stoppen met stimulerende middelen zoals 3-MMC is dat het na het stoppen eerst inderdaad vervelender wordt, voordat het beter wordt. Als je lang 3-MMC hebt gebruikt dan kun je extra last krijgen van depressieve klachten, paniekaanvallen of angstklachten, vermoeidheid, emotionele schommelingen zoals woedeuitbarstingen of huilbuien.
Maar die klachten wegen wel op tegen de lichamelijke schade die je nu aan het aanrichten bent: slaaptekort is op zichzelf al heel schadelijk, maar daarnaast kan er ook schade in het brein ontstaan waardoor je last kunt krijgen van concentratiestoornissen, of de ziekte van Parkinson, nog even naast schade aan het gebit, en problemen met de spijsvertering (zoals obstipatie of zelfs een maagzweer).
Omdat die lichamelijke schade blijft opbouwen, is het beter om gewoon direct stoppen met gebruiken. Daar zitten alleen maar lichamelijke voordelen aan. De slaapfunctie en de spijsvertering herstellen zich redelijk snel (binnen twee weken). Dus dat is wel een voordeel t.o.v. andere middelen zoals benzo's of opioïden, waarvan je langzaam moet afkicken omdat je anders last kunt krijgen van gevaarlijke lichamelijke bijwerkingen.
Stoppen kan dus gewoon.
En als het stoppen niet bevalt kun je altijd weer gewoon gaan gebruiken. Dan ben je uiteindelijk niks verloren![]()
Heb je contact gehad met Tactus? Misschien even aan de bel trekken zodat er vaart wordt gemaakt met de intake en behandeling.Ik weet niet meer wat ik moet doen
Ja, maar professionele steun helpt enorm. Je hoeft het niet alleen te doenStoppen is gewoon zo moeilijk
Misschien ook even naar je omgeving kijken.Het gaat momenteel super slecht met me, ik was zondag een hele dag clean met behulp van mijn beste vriend, aan het einde van de dag werd het super zwaar en kreeg ik een grote breakdown en ben weer flink gaan gebruiken, heb sinds zondag ook maar 6 uur geslapen denk ik…
Ik weet niet meer wat ik moet doen
Ik ben gestopt bij Tactus en ben nu ingeschreven bij de yeswecan kliniekHeb je contact gehad met Tactus? Misschien even aan de bel trekken zodat er vaart wordt gemaakt met de intake en behandeling.
K heb een klinische behandeling bij tactus en iriszorg gehad het waard!!Hoii ik gebruik al een tijdje 3mmc, maar sinds vorige week begonnen mijn handen heel heftig te trillen, en sinds gister mijn hele lichaam.
het is sinds dien ook niet meer gestopt, ook niet als ik bij nam..
Weet iemand waardoor ik zo tril?