• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Trip met ether en chloroform

De jongen

Bewuste gebruiker
Heb laatst met een vriend van me ether en cloroform uitgetest.
Bijden werden ze vroeger als anesthetisch middel gebruikt(dit wisten we toen toen nog niet)

Het was een rustige avond met wat bier en een sigaretje toen we plots moeste denken aan het stukje met ether in de film 'Fear and loathing las vegas'. Na wat twijfele en wat bier dachte we waarom niet.

Ik dus het flesje gaan nemen in de tandartspraktijk van men ma. Dopje eraf en maar wat snuiven als test....Wel wat warm , roesachtig gevoel.
Hmmm...interessant.We woude het toch tegoei doen. Dus haalde ik voor ieder een lang stuk wc-papier wat we netjes op plooiden. Ik als eerst de ether der op 'oeps wat veel' de ether liep een beetje over men hand. Snel snuiven....Dat prikte best fel hoor. Maar opeens kwam er een vrij bekend gevoel naar boven. Dit ether gevoel deed me sterk denken aan lachgas. Maar blijkbaar kan je met een doekje ether verder gerake dan met NO2.

Omdat ik het gevoel als vertrouwd ervaarde ging ik verder en verder met snuive. Het papiertje was nu opgedroogd, maar goed ook want ik was net op het randje van flauwvallen geraakt. Men oren begonnen zo zachtjes te piepen. Wooow....

Dan was het alweer voorbij, voelde me wat highachtig. En toen ik aant praten was tegen men kameraad merkte ik wel dat ik meer vanuit men gevoel prate...Men geheugen was ook eve wat minder.

Nu gingen we even verder film kijke(Monthy python and the holy grale) en wat eten. Toen Geert opeens dacht aan een boek wat we voor school hadden gelezen . Hierin teste een kerel chloroform op zichzelf en was 10 min buiten westen.

Daar gingen we weer ik kijke in de praktijk of er ook chloroform stand...

Het potje 2 stukken lang papier. En daar ginge we dan weer. Moet zeggen de chloroform was veel aangenamer. Riekt ook lekker zoet. Tegenover de ether die ik nogsteeds smaakte (tot de dag erna).
Bij het snuiven werd ik meteen bedwelmd...Heerlijk gevoel. toch redelijk ver weg, maar niet buiten bewustzijn. Ik kwam terug na ongeveer 2 of 3 minuten (zo ook bij ether). Maar ik was wel stvig in de war. Ik riep opeens op een jonge die er niet eens bij was. Ik dacht echt dat ik tegen hem aant praten was geweest. Mss toch wel even weg geweest dan? Echt zeer vaag allemaal.

Maar omdat we het bewustzijn niet verloren nog maar eens opnieuw gedaan met wat meer chloro. En stevig snuiven. Zo goed ik kon. Maar nu prikte de chloro ook. Maar anders als ether. Kon eve niet verder inhalere en dan weer meteen erna wel dus doordoen.

Weer dat heel sterk bedwelmend gevoel.Lekker warm ook en verdoofd.
Maar of ik echt weg was????Denk het niet . Mss een minuut ofzo dan.
Deze keer was ik weer in de war. Nu prate ik tege geert maar dacht eerst dat het maarten was. Echt raar.
Maar het tast je geheugen wel een tijdje aan.
De dag erna wist ik allemaal niet meer oz heel goed of ik wel alles had weggezet terug, had ik men tanden wel gepoetst enzo van die dinge :grin:

De ether was zeer sterk. Va ether had ik wel uit kunne gaan. Maar de viese geur die je nog een hele tijd bijblijft houd me tege om het nog eens tedoen.

Chloroform was veel leuker. Is zeer zoet als je het snuift en geeft je gewoon een goed gevoel. Maar je bent toch wel ff ferm verdoofd hoor. Denk dat als je een dikkere doek gebruikt je wel echt volledig weg kan vare....

BillyBilo

Badass junkie
vet trip report,

ether lijkt veel wat effect betreft op benzine snuiven
best logisch ook, ik heb het veel gedaan en vond het
altijd wel fijn tot ik wist hoe slecht het is, je word er
echt een giga bad ass van en dat is wel grappig :smoke:

frapannn

Bewuste gebruiker
Chloroform

Chemische eigenschappen:

Oplosmiddel, narcosemiddel.

Belangrijkste ziekteverschijnselen:
Damp veroorzaakt narcose, ademstilstand, hartstilstand.

De jongen

Bewuste gebruiker
Ja ik ga het oo, niet meer doen hoor.
Kwou gewoon wete hoe het was.
Je merkt toch wel meteen dat het niet echt goed is voor je brain enzo :wink:
Maar hey we leve nog :mrgreen:

Rokka

Newbie
En inderdaad... T mooie van dit forum is dat iedereen weet wat ie niet of wel moet doen. Het blijft natuurlijk zoeken naar je eigen persoonlijke drug, maar ervaringen van anderen zijn altijd mooi om te lezen :wink:.
Niks voor mij verder... Alles wat chemisch is, is rotzooi voor mij. Behalve MDMA misschien :wink:.

azgaza

Badass junkie
Waarom zou je vrijwillig je hersens met dergelijke middelen aantasten? Er zijn veiligere alternatieven!

De jongen

Bewuste gebruiker
Ja begrijp ik wel ja. Maarja voor een keer:)
Make your mind strong :wink:
Ben ook best tegen chemisch. en ook ok MDMA...heel af entoe. Maar lsd wil ik toch nader onderzoek. Is immers van een netuurlijke schimmel geïsoleerd.

Maarja zo als ik al zij, doek het nooit meer.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Leuk verslag! :mrgreen:

Waarom zou je vrijwillig je hersens met dergelijke middelen aantasten? Er zijn veiligere alternatieven!

Omdat sommigen mensen gewoon iets willen uitproberen.
En er een mooie herinering aan over houden. En helaas moet je dan je gezondheid op het spel zetten, of opofferen. Zo is het nou eenmaal. :P

frapannn

Bewuste gebruiker
De jongen zei:
Ja ik ga het oo, niet meer doen hoor.
Kwou gewoon wete hoe het was.
Je merkt toch wel meteen dat het niet echt goed is voor je brain enzo :wink:
Maar hey we leve nog :mrgreen:

Ja je leeft nog, da is het belangrijkste :grin:

azgaza

Badass junkie
De jongen zei:
Ben ook best tegen chemisch. en ook ok MDMA...heel af entoe. Maar lsd wil ik toch nader onderzoek. Is immers van een netuurlijke schimmel geïsoleerd.

Ik heb zelf niks tegen chemisch. Of het nou natuurlijk of chemisch ontstaan is het blijft gewoon een molecuul dat toevallig op mensen een bepaalde werking heeft. Daardoor is natuurlijk niet altijd beter. Er zijn genoeg natuurlijke middelen die je echt niet wil nemen en een hoop chemische veilige. Uiteindelijk zijn het allemaal chemische stofjes.
Ik snap mensen ook niet echt die zeggen dat ze 'natuurlijk' beter vinden. Er is gewoon geen rede voor om dat aan te nemen behalve dat het misschien 'prettiger' klinkt ofzo.

Daarbij denk ik dat je je 'mind' niet 'strong' maakt met dergelijke middelen, eerder verzwakt. Echt sterk worden hersens van mindfucks doorstaan, want daarna is een lichte mindfuck ineens niks meer :) dus dan is het duidelijk sterker. Maar ik snap de experimenteerdrang opzich wel.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
azgaza zei:
De jongen zei:

Ik heb zelf niks tegen chemisch. Of het nou natuurlijk of chemisch ontstaan is het blijft gewoon een molecuul dat toevallig op mensen een bepaalde werking heeft. Daardoor is natuurlijk niet altijd beter. Er zijn genoeg natuurlijke middelen die je echt niet wil nemen en een hoop chemische veilige. Uiteindelijk zijn het allemaal chemische stofjes.
Ik snap mensen ook niet echt die zeggen dat ze 'natuurlijk' beter vinden. Er is gewoon geen rede voor om dat aan te nemen behalve dat het misschien 'prettiger' klinkt ofzo.

Eens.
Maar de hang naar natuurlijke middelen wordt ook bepaald door het vaak eeuwenlange gebruik ervan dat veel te maken heeft met spiritualiteit (religie). Denk aan shamanen en indianen. Chemische middelen zijn relatief nieuw en hebben niet zo'n lange gebruiksgeschiedenis. Daarom begrijp ik wel dat sommige mensen eerder kiezen voor natuurlijke middelen.

azgaza

Badass junkie
Daar heb je ook wel een punt in, dat het langer bekend is inderdaad. Maar echt gericht onderzoek naar de effecten gevolgen en gevaren kan toch pas de laatste 50-100 jaar echt goed gedaan worden omdat men nu véél meer van hersens begrijpt, dus dat het al lang gebruikt werd zegt dan toch nog relatief weinig.

De jongen

Bewuste gebruiker
Jaja idd...Ik heb voorkeur voor het natuurlijke omdat het hier aanwezig is in de natuur dus. Dus in weze vind ik dat het deel uitmaakt van 'onze' natuur. Terwijl de mens die chemische middelen weer is gaan aanmake....
Ben er nog niet uit welke waarde ik aan de synthetische middelen moet geven(zal ik het zo zeggen) want uiteindelijk is alles chemisch ja.

Zit er een geest in die 'chemische' middelen...

Natuurlijke ùmiddelen kan ik gewoon beter vertrouwen omdat we samen in deze natuur te vinden zijn.

Met make your mind strong, bedoelde ik een beetje dat je als je je hersens aan tast je een deel daarvan kan opvange met de wilskracht van je geest ofzoiets in die aard.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
heeft uw ma in haar tandartspraktijk nie veel 'betere' middelen staan dan ether en chloroform om mee te experimentere? :)

Bovenaan