• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Trip Report || XTC

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Tetsuo, ik heb met een glimlach je teksten vol frustratie gelezen, dat je inhoudelijk nergens op in wilt gaan prima, maar om dan zomaar uit een discussie te stappen is niet erg moedig natuurlijk!

Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.

Hier heb ik het eigenlijk over normale doseringen XTC, ook al pakken mensen 5 jaar lang op een verantwoordelijke wijze XTC, dan alsnog valt het aan te tonen in de hersenen.

Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.

Elke debiel met IQ van nul kan beredeneren dat 700 pillen over 2 jaar verspreid permanente hersenschade oplevert. 700 pillen?! 700 keer in 2 jaar je hersens gefrituurd, gelukkig is dat maar 1 x per dag ongeveer? Valt hartstikke mee toch allemaal? Dat je toegeeft dat je permanente hersenschade is in ieder geval goed om te lezen, stukje zelfreflectie.

De rest van je meuk was wel hilarisch, alleen wou ik er deze nog even uitpikken uit 1 van jouw posts:

Beste TS, ik was ook 14 toen ik begon met experimenteren. Ik ben daardoor van VWO naar VMBO gegaan. ben nu 27 en zit in mij 2e jaar van het mbo.

domheid irriteert me weleens

Hier moest ik inwendig iewat om grinniken. Ik ben op mijn 20e al verder dan jij op je 27e. Maar goed, nederigheid heeft het je blijkbaar niet bijgebracht. Leuk ook om te lezen dat zonder jij me kent, jij mij diagnosticeert als ''dom.'' Hé, gaat er bij jou ook een belletje rinkelen? Doe je nu niet precies hetzelfde als wat ik deed, iets waarin je voorheen nog tegen ageerde? Dom, dom, dom. Maar, goed ik vergeef het je.

Kusjes :hearteyes:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
fgamer zei:
Omdat ik tot 5 pillen pak, en niet 3 maanden ertussen laat?
Ik ben misschien wel dom bezig, but who gives a fuck?
Live like there's no tomorrow. :)

Er is zoveel dat niet gezond is, ik sterf liever in een goede XTC space dan fucking nuchter.
Tsja ik denk dat het goed is om met de dag te leven maar persoonlijk ga ik er toch liever vanuit dat ik morgen ook nog leef. Als ik dan morgen ook nog leef wil ik niet met de klachten van mijn keuzes van gisteren leven. Met andere woorden, geniet wel van je dag en je drugs maar niet ten koste van de rest van je leven...

Elke debiel met IQ van nul kan beredeneren dat 700 pillen over 2 jaar verspreid permanente hersenschade oplevert. 700 pillen?! 700 keer in 2 jaar je hersens gefrituurd, gelukkig is dat maar 1 x per dag ongeveer? Valt hartstikke mee toch allemaal? Dat je toegeeft dat je permanente hersenschade is in ieder geval goed om te lezen, stukje zelfreflectie.

Amen
fgamer zei:
Tetsuo zei:
je legt de lat hoog merk ik alweer

Kan, ik wil alleen maar duidelijk maken wat ik bedoel.
Ik zie meer en meer mensen kritiek geven op hoeveel gebruikers pakken.
Ok, je kan het 1 of 2 keer zeggen, maar ga dit niet constant doen. :wave:

Misschien is die kritiek dan ook wel terecht... Overigens is het geen kritiek maar advies, wat iedereen ermee doet is eigen keuze

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Iemand maakte de opmerking in deze topic dat XTC niet lichamelijk verslavend zou zijn...

XTC is een hard-drug, en wel degelijk lichamelijk verslavend...

MDMA is een drug die lichamelijke tolerantie teweeg brengt, en dus per definitie lichamelijk verslavend...

Als je dat ontkent, met alle respect, weet je niet waarover je het hebt... Sorry...

fgamer

Belezen gebruiker
Mananas zei:
Iemand maakte de opmerking in deze topic dat XTC niet lichamelijk verslavend zou zijn...

MDMA is een drug die lichamelijke tolerantie teweeg brengt, en dus per definitie lichamelijk verslavend...

Als je dat ontkent, met alle respect, weet je niet waarover je het hebt... Sorry...

Ik krijg dit gevoel ook meer en meer.
Ik heb de neiging gewoon elke dag XTC te pakken, maar ik weet dat dit niks uithaalt dus probeer ik zoveel mogelijk tijd ertussen te laten. Wat niet altijd lukt, maar de wintermaanden komen er weer aan.. de dealers zitten krap, dus het wordt alleen nog wiet of speed, en die shit uit de headshop dan.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Mananas zei:

Kun je wat bronnen tonen? Als je coldturkey stopt met xtc heb je geen afkickverschijnselen, dat maakt het lichamelijk niet verslavend. Ook alle bronnen die ik heb bekeken, waaronder websites van verschillende verslavingsinstellingen zeggen allemaal dat lichamelijke verslaving bij xtc niet voorkomt.

Als je me het tegendeel kunt bewijzen sta ik daar natuurlijk voor open

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Beste Smartie, ik weet dat vele internet-bronnen zeggen dat X niet lichamelijk verslavend zou zijn, maar dat zijn ook maar internet-bronnen...

Als ik logisch deduceer, dan concludeer ik dat X lichamelijke gewenning geeft - een pilletje nemen en nog eentje en de week erop nog eentje resulteert al gauw in gewenning: dit zegt mij dat gewenning en lichamelijke ontwenning X wel degelijk tot een lichamelijk verslavend product maakt...

Bronnen zou ik graag opzoeken in wetenschappelijke studies, en niet zomaar van het internet plukken, als ik deze heb doorgenomen zal ik ze met plezier plaatsen - maar ik kan natuurlijk ook mis zijn en dan sta ik daar eveneens voor open.

Grtz :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Beste mananas,
Volgens mij betekent een lichamelijk verslaving dat je afkickverschijnselen moet krijgen op het moment dat je stopt het middel tot je te nemen. Aangezien dit bij X niet het geval is, concludeer ík hieruit, dat een lichamelijke verslaving bij X niet mogelijk is

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Oké, zoals ik al zei, ik kan ook mis zijn...

Maar ik heb ooit wel heel wat pillen geslikt, en ik heb lichamelijk zwaar afgezien - uiteraard zijn andere verklaringen mogelijk (zoals lichamelijke afkickverschijnselen die eigenlijk voortkomen uit de stress van de geest die afkickt, of beschadiging van het zenuwstelsel,...).

Maar wat dan als we kijken naar de geijkte definities van een hard-drug en een soft-drug? Een hard-drug is lichamelijk verslavend, een soft-drug niet (daarom ook dat Cocaïne eigenlijk een soft-drug is maar toch op de lijst van hard-drugs staat).

X is een hard-drug, is deze dan volgens jou ook, net als C, ten onrechte als hard-drug bestempeld?

Fool

Badass junkie
Harddrugs hebben volgens de overheid 'een onaanvaadbaar risico voor de volksgezondheid' en zijn daarom harddrugs, dat heeft niet te maken met of een drug wel of niet lichamelijk verslavend is. XTC is net als cocaïne niet lichamelijk verslavend omdat het geen processen in gang zet die zorgen voor afhankelijkheid, wel is het in meer of mindere mate mentaal verslavend.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, hard/softdrugs zijn drugs met een onaanvaardbaar en aanvaardbaar gezondheidsrisico. Wat een harddrug en wat een softdrug is kun je zien in de opiumwet op Lijst 1 (harddrugs):

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/g ... 009#LijstI

en Lijst 2 (softdrugs:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/g ... 09#LijstII

EDIT

overigens bestaan er bij Coke wel een soort van onthoudingsverschijnselen, o.a. ernstige dopamine deficiëntie e.d.

Jellinek zegt dit:

Onthoudingsverschijnselen
Onthoudingsverschijnselen zijn de lichamelijke reacties op het minderen of het stoppen met gebruik. De heftigheid van deze verschijnselen zijn afhankelijk van de duur van het gebruik en de redenen waarom de persoon gebruikt. De onthoudingsverschijnselen die kunnen optreden na het stoppen met langdurig overmatig snuiven van cocaïne zijn:
Neerslachtigheid en depressie. Dit kan lang soms wel maanden aanhouden. De gebruiker kan nergens meer van genieten en komt tot niets.
Gevoel van uitputting en van een totaal gebrek aan energie.
Onrustige slaap en enorme honger.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Harddrugs hebben volgens de overheid 'een onaanvaadbaar risico voor de volksgezondheid' en zijn daarom harddrugs, dat heeft niet te maken met of een drug wel of niet lichamelijk verslavend is. XTC is net als cocaïne niet lichamelijk verslavend omdat het geen processen in gang zet die zorgen voor afhankelijkheid, wel is het in meer of mindere mate mentaal verslavend.

Dit inderdaad ja.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Mananas zei:
Beste Smartie, ik weet dat vele internet-bronnen zeggen dat X niet lichamelijk verslavend zou zijn, maar dat zijn ook maar internet-bronnen...

Als ik logisch deduceer, dan concludeer ik dat X lichamelijke gewenning geeft - een pilletje nemen en nog eentje en de week erop nog eentje resulteert al gauw in gewenning: dit zegt mij dat gewenning en lichamelijke ontwenning X wel degelijk tot een lichamelijk verslavend product maakt...

Yes maar als alle internet-bronnen, waaronder Trimbos, Jellinek enzovoorts hetzelfde zeggen is de kans wel érg klein dat het niet waar is. Vooral omdat deze organisaties met overheidssteun werken en dus geen onwaarheden kunnen verkondigen.

Uiteraard zie ik graag een tegenbericht

Verder betekent lichamelijke gewenning niet direct lichamelijke ontwenning. Het is niet zo dat als je tolerant wordt voor iets, je omgekeerd evenredig ontwenningsverschijnselen krijgt. Gebruik je bijvoorbeeld elk weekend coke kun je uiteindelijk veel meer hebben, maar dat betekent niet dat je daarna moet afkicken.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ja, inderdaad, het lukt mij niet om ergens iets te vinden dat zou aantonen dat X lichamelijk verslavend is.

Het overige, van de geijkte definities en waarom een drug - daar tegenovergesteld - al dan niet als hard -of softdrug wordt ingedeeld, weet ik.

Ook heb ik enkele voorbeelden gegeven van hoe de geest het lichaam kan beïnvloeden en dus een verklaring kan zijn voor een lichamelijke afkick die louter voortkomt uit het geestelijke afkicken.

Maar ik moet toegeven dat ik inderdaad waarschijnlijk helemaal fout was in mijn statement, weeral iets bijgeleerd - dat kan nooit kwaad eh!

Grtz! :)

MDMAzzz

Newbie
Wow, lees nu net dit hele verhaal, en ik dacht dat ik al ECHT GOED slecht bezig was met de wachttijd van 4-6 weken, ik ga daar tenminste nu verandering in brengen, maar dit slaat echt alles :(

Hoop dat je beseft dat dit zo niet goed komt fgamer... maar goed, ik ga je niet op andere gedachten brengen, maar denk aan de consequenties die dit heeft voor jezelf :/ dat wil je jezelf toch niet aandoen?

pointofview

Experimenterende gebruiker
Ongelofelijk....

De reactie's die in dit topic staan, zijn van zo'n beduidend laag niveau. Ik wist dat mensen die drugs gebruiken er niet slimmer op werden, maar dit topic is het bewijs dat je er wel degelijk dommer van (kan) worden.

700 pillen in twee jaar? Ik hoop dat je je e-penis wou laten groeien en dit een mislukte grap is. Dit is namelijk buiten alle proporties, en hier heb je gegarandeerd last van, en ga je sowieso meer last van krijgen.

XTC niet verslavend? Heb het zelf drie keer gedaan, en kan wel degelijk vertellen dat het geestelijk verslavend kan zijn, zoals ik heb gezien bij een vriend van mij. Die wou na zijn eerste keer, een aantal dagen later, meteen weer pillen hebben. Ik heb deze toen niet voor hem gehaald, maar uiteindelijk is hij zelf gaan ondernemen en heeft uiteindelijk een dealer gevonden die zijn gezondheid niet belangrijk vond en hem pillen verkocht zolang die maar geld gaf. XTC is daarom in mijn ogen wel degelijk verslavend in bepaalde gevallen. Dat de verslaving niet zozeer de XTC zelf is, maar het gebruik van enige vorm van drugs, doet er niet toe.

Ook las ik een reactie over het feit dat als je het zat bent om te roken, dit je kansen om te stoppen niet vergroot. Wat een bullshit... Geloof je wat je zelf typt? Als je graag genoeg wilt stoppen, en jezelf er mentaal van hebt overtuigd, is stoppen een eitje. Ik ben daar zelf het levende bewijs van namelijk. Ik heb 4 jaar lang dagelijks gerookt. Uiteindelijk was ik het zo zat, dat ik besloot van de een op andere dag cold turkey te stoppen. Heb nergens last van gehad, en heb sindsdien ook geen sigaret meer aangeraakt. Dat terwijl ik de dagen ervoor nog zat te berekenen wanneer ik in de pauze's en onderweg naar afspraken kon roken.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
De reactie's die in dit topic staan, zijn van zo'n beduidend laag niveau. Ik wist dat mensen die drugs gebruiken er niet slimmer op werden, maar dit topic is het bewijs dat je er wel degelijk dommer van (kan) worden.

Wat fijn dat jij dit over ons denkt. Je gedachten gang is volstrekt logisch, je kent ons natuurlijk al jaren lang en weet precies hoe wij zijn afgetakeld. Man o man, weer zo een moraalridder die denkt de wijsheid in pacht te hebben. Waar haal je uberhaupt het recht vandaan ons zo te classificeren? Alleen al door dit domme en onnozele begin heb je jezelf een brevet van onvermogen opgespeld.

700 pillen in twee jaar? Ik hoop dat je je e-penis wou laten groeien en dit een mislukte grap is.

Begrijpend lezen vormt duidelijk nog een groot probleem voor je. Ik zal je een steuntje in de rug gegeven, de schrijver bericht hier enkele malen over en bevestigd vaak dit gebruik/getal. Ervan uitgaande dat de schrijver niet een schizofreen geval is die in een psychotische bui dergelijke cijfers tevoorschijn toverde, kunnen we aannemen dat hij de waarheid spreekt.

XTC niet verslavend? Heb het zelf drie keer gedaan,

3x gedaan pas, man je bent een totale noob. :tearsofjoy: Lees je een beetje in, experimenteer er wat meer mee, en kom daarna pas met zinnige teksten. Jij bent het stereotype gebruiker die zich na enkele keer gebruik als een vooraanstaande autoriteit ziet. Alleen als je geringe ervaring met MDMA - weet je überhaupt wat dit is? - werkt mij op de lachspieren. Kom later maar terug als je iets meer van XTC weet, praten we dan verder.

geestelijk verslavend kan zijn, zoals ik heb gezien bij een vriend van mij. Die wou na zijn eerste keer, een aantal dagen later, meteen weer pillen hebben.

Jouw vriend is een loser, dat je het even weet. Een paar dagen na z'n eerste dropping ging ie gelijk weer slikken. Het is nu duidelijk, hij is verslaafd. Ik stel voor dat heel drugsforum nu de kliniek belt om jouw zwaar verslaafde maatje op te nemen. Je leutert maar gewoon maar wat uit je nek man, wist je trouwens wel dat MDMA op het stofje serotonine werkt? Zoek maar even op. Als jij na een goed avond pillen een weekje later weer full gaat droppen zou het effect al veel minder zijn. Goh, hoe zou dit nou toch komen? Struun het internet maar af, en als je het te weten komt, laat het me dan weten. Ik ben benieuwd naar je antwoord. Alleen al door het feit dat het zijn gewenste effect niet heeft, stoppen gebruikers van XTC vrij snel met dit vaak slikken om het gewenste effect weer terug te halen.

Ook las ik een reactie over het feit dat als je het zat bent om te roken, dit je kansen om te stoppen niet vergroot. Wat een bullshit... Geloof je wat je zelf typt?

Hier ga je andermaal kei, maar dan ook keihard te fout in. Dus omdat het jou is gelukt generaliseer je het maar? Dus als het jou lukt, kan iedereen het? Hieruit blijkt eens te meer je beperkte kennis aangaande verslavingen. De ene persoon is nu eenmaal verslavingsgevoeliger dan de ander, en heeft zodoende ook meer moeite met het stoppen met een dergelijk middel. Sjongejonge, ben je nou echt zo een mongool dat je dat zelf niet kan beredeneren? Zitten er zoveel kronkels in de hersenen van jou dat je dat zelf niet kan inzien?

Ik heb 4 jaar lang dagelijks gerookt. Uiteindelijk was ik het zo zat, dat ik besloot van de een op andere dag cold turkey te stoppen.

Shit, jij bent de man. Jij bent het. Iedereen op dit forum staat nu op in z'n stoel en houdt een minutenlang applaus voor jou en je sterke karakter. Ik stel voor dat je Oprah Windfrey contact, zij zal ongetwijfeld nieuwsgierig zijn naar jouw coole afkick verhaal. Prutser.

:wave:

fgamer

Belezen gebruiker
leipebaviaan zei:

Wat fijn dat jij dit over ons denkt. Je gedachten gang is volstrekt logisch, je kent ons natuurlijk al jaren lang en weet precies hoe wij zijn afgetakeld. Man o man, weer zo een moraalridder die denkt de wijsheid in pacht te hebben. Waar haal je uberhaupt het recht vandaan ons zo te classificeren? Alleen al door dit domme en onnozele begin heb je jezelf een brevet van onvermogen opgespeld.

700 pillen in twee jaar? Ik hoop dat je je e-penis wou laten groeien en dit een mislukte grap is.

Begrijpend lezen vormt duidelijk nog een groot probleem voor je. Ik zal je een steuntje in de rug gegeven, de schrijver bericht hier enkele malen over en bevestigd vaak dit gebruik/getal. Ervan uitgaande dat de schrijver niet een schizofreen geval is die in een psychotische bui dergelijke cijfers tevoorschijn toverde, kunnen we aannemen dat hij de waarheid spreekt.

3x gedaan pas, man je bent een totale noob. :tearsofjoy: Lees je een beetje in, experimenteer er wat meer mee, en kom daarna pas met zinnige teksten. Jij bent het stereotype gebruiker die zich na enkele keer gebruik als een vooraanstaande autoriteit ziet. Alleen als je geringe ervaring met MDMA - weet je überhaupt wat dit is? - werkt mij op de lachspieren. Kom later maar terug als je iets meer van XTC weet, praten we dan verder.

geestelijk verslavend kan zijn, zoals ik heb gezien bij een vriend van mij. Die wou na zijn eerste keer, een aantal dagen later, meteen weer pillen hebben.

Jouw vriend is een loser, dat je het even weet. Een paar dagen na z'n eerste dropping ging ie gelijk weer slikken. Het is nu duidelijk, hij is verslaafd. Ik stel voor dat heel drugsforum nu de kliniek belt om jouw zwaar verslaafde maatje op te nemen. Je leutert maar gewoon maar wat uit je nek man, wist je trouwens wel dat MDMA op het stofje serotonine werkt? Zoek maar even op. Als jij na een goed avond pillen een weekje later weer full gaat droppen zou het effect al veel minder zijn. Goh, hoe zou dit nou toch komen? Struun het internet maar af, en als je het te weten komt, laat het me dan weten. Ik ben benieuwd naar je antwoord. Alleen al door het feit dat het zijn gewenste effect niet heeft, stoppen gebruikers van XTC vrij snel met dit vaak slikken om het gewenste effect weer terug te halen.

Ook las ik een reactie over het feit dat als je het zat bent om te roken, dit je kansen om te stoppen niet vergroot. Wat een bullshit... Geloof je wat je zelf typt?

Hier ga je andermaal kei, maar dan ook keihard te fout in. Dus omdat het jou is gelukt generaliseer je het maar? Dus als het jou lukt, kan iedereen het? Hieruit blijkt eens te meer je beperkte kennis aangaande verslavingen. De ene persoon is nu eenmaal verslavingsgevoeliger dan de ander, en heeft zodoende ook meer moeite met het stoppen met een dergelijk middel. Sjongejonge, ben je nou echt zo een mongool dat je dat zelf niet kan beredeneren? Zitten er zoveel kronkels in de hersenen van jou dat je dat zelf niet kan inzien?

Ik heb 4 jaar lang dagelijks gerookt. Uiteindelijk was ik het zo zat, dat ik besloot van de een op andere dag cold turkey te stoppen.

Shit, jij bent de man. Jij bent het. Iedereen op dit forum staat nu op in z'n stoel en houdt een minutenlang applaus voor jou en je sterke karakter. Ik stel voor dat je Oprah Windfrey contact, zij zal ongetwijfeld nieuwsgierig zijn naar jouw coole afkick verhaal. Prutser.

Kan je geloven dat ik stoned ben en gewoon uit mijn dak ging door dit te lezen? :hearteyes:
Deze moet ik bewaren. :grin:

pointofview

Experimenterende gebruiker
leipebaviaan zei:

Als ik een dezer dagen tijd heb zal ik hier zeker nog een fatsoenlijk berichtje tegenaan gooien. Ik zie namelijk dat jij heel veel zinnen uit z'n context haalt. Dat je mij vervolgens maar een prutser noemt slaat ook kant noch wal. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Fool

Badass junkie
Ik vond bepaalde punten van RoyZegtTRIPPEM eigenlijk best wel goed, vindt je reactie in ieder geval nogal persoonlijk aanvallend leipebaviaan, niet heel netjes iig.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb de indruk dat jullie allebei een beetje de zinnen uit het verband trekken. Ondanks dat het hilarisch is om mensen zo te zien schrijven, is het natuurlijk van beide kanten misschien wat overdreven.

Ik zou zeggen, lees het hele topic even door. Er worden wilde dingen geroepen maar de uiteindelijke conclusie van de discussie was best goed als je het mij vraagt.
RoyZegtTRIPPEM zei:
Tsja je geeft zelf aan dat XTC verslavend is, dit statement bevestigd het. Je mag jezelf gelukkig prijzen dat je er niet gevoelig voor bent en daardoor niet verslaafd bent geraakt want zoals je leest zijn er ook mensen die er wel gevoelig voor zijn en waarschijnlijk in de toekomst met de gevolgen daarvan kampen.

leipebaviaan zei:
3x gedaan pas, man je bent een totale noob.
leipebaviaan zei:
Jouw vriend is een loser, dat je het even weet.

Laten we mensen niet persoonlijk gaan aanvallen, en laten we volwassen blijven.. Iedereen weet dat er genoeg mensen zijn die zich niet volledig inlezen voor ze een middel gebruiken en iedereen weet ook dat sommige mensen er verslaafd aan raken. Elkaar veroordelen schieten we niks mee op.

Take care, don't hate :rolleyes:

Bovenaan