Trip simulatie video: accurate visuals?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Gisteren vond ik een mooie video die stelt dat de getoonde visuals op die van DMT lijken. Nu weet ik niet of dat klopt aangezien ik nog geen DMT heb geprobeerd, maar ik moet wel zeggen dat de visuals toch wel aardig in de buurt komen van die van level 1 of 2 psilocybine trips. Zeg maar de meer 2-D visuals, voordat het overgaat in 3-D. Het is het allemaal nog niet echt, aangezien de real deal toch nog wel een stuk complexer en vooral organischer aanvoelt, maar ik ben toch wel onder de indruk. Qua impressies van trip visuals komt dit vind ik nog het meest in de buurt van echte visuals. Hier het filmpje:

Maar nu vraag ik me dus heel erg af:

Voor de mensen die DMT gedaan hebben: Lijkt dit op DMT visuals? (lage dosis perhaps?)

En voor de mensen die psilocybine gedaan hebben: Vind jij dit ook op level 1/2 psilocybine visuals lijken? Of zijn die van jou heel anders?

MeejheM

Badass junkie
Ik heb dmt en mescaline vaker gedaan, maar die waren bij mij niet hoofdzakelijk visueel. er waren wel visuele effecten, maar vooral geprojecteerd op de input van mijn ogen, als ik ze sloot was het meer geometrisch, net of je tv goed stuk was ongeveer. zelfs als ik mijn ogen sloot waren er altijd nog schaduwen van wat ik daarvoor zag. geen visuele projecties uit het niets, dat heb ik met lsd en 2cb wel ongeveer.

het probleem is ook dat als je weer zo nuchter als je normale staat bent dat je die visuals niet meer kan herinneren, meer de beleving ervan dan feitelijke beelden.

psilocybine is bij mij de eerste en laatste(2e) keer slecht bevallen, dus daar heb ik erg weinig ervaring mee.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Voor de mensen die DMT gedaan hebben: Lijkt dit op DMT visuals? (lage dosis perhaps?)
Het heeft er wel iets van weg, maar voor mij zijn de visuals met gesloten ogen op DMT veel complexer dan dit. Ook veranderen die visuals in een veel hoger tempo. Op lage dosissen zijn de visuals veel meer geometrisch voor mij dan in het filmpje. In hogere dosissen zijn ze weer heel anders, dan is het meer dat ik continu buitenaardse werelden opgebouwd zie worden die ook op hoge snelheid veranderen.

Mindless zei:
En voor de mensen die psilocybine gedaan hebben: Vind jij dit ook op level 1/2 psilocybine visuals lijken? Of zijn die van jou heel anders?
Ik vind de visuals uit het filmpje inderdaad meer op psilocybine lijken, alleen zijn die wel veel meer organisch zoals jij ook al aangaf. Wat wel heel duidelijk een kenmerk van DMT visuals is is dat ze heel buitenaards aanvoelen, dus dat hebben ze dan wel weer goed gedaan in het filmpje.

Al met al hebben ze mooi gemaakt in het filmpje, maar the real deal is toch wel weer anders vind ik. Maar zal ook redelijk persoonlijk zijn hoe je het ervaart. Dit filmpje is het ook niet helemaal, maar komt voor mij wel meer in de buurt qua snelheid en vormen, alleen is de ervaring veel kleurrijker:
Wat ook mooi is aan dit filmpje is dat Terence McKenna de DMT ervaring zeer goed uitlegt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Interessant :) Ik had ook wel mijn vermoedens dat DMT flink anders zou zijn, maar ik had wel gedacht dat de eerste 'stage' zeg maar uit meer reguliere visuals (zoals die van psilocybine) zouden bestaan. Maar een psychedelische ervaring kun je natuurlijk nooit echt overbrengen in zo'n video.

En mooie video die van jou. Dat stukje van Terence had ik al eens gehoord. Wat kan die man je altijd lekker maken om te gaan trippen zeg. :P

MeejheM zei:
het probleem is ook dat als je weer zo nuchter als je normale staat bent dat je die visuals niet meer kan herinneren, meer de beleving ervan dan feitelijke beelden.
Dat lijkt me zo jammer eraan. Bij een normale tot redelijk hoge dosering psilocybine kan ik het merendeel altijd herinneren.

psilocybine is bij mij de eerste en laatste(2e) keer slecht bevallen, dus daar heb ik erg weinig ervaring mee.
Jammer, maar het zijn ook maar twee keren. Wat beviel je er niet aan dan?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Dat stukje van Terence had ik al eens gehoord. Wat kan die man je altijd lekker maken om te gaan trippen zeg.
Ja mooi he. Ik krijg meteen weer zin om DMT te gaan doen, wordt wel weer eens tijd eigenlijk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
Dat stukje van Terence had ik al eens gehoord. Wat kan die man je altijd lekker maken om te gaan trippen zeg.
Ja mooi he. Ik krijg meteen weer zin om DMT te gaan doen, wordt wel weer eens tijd eigenlijk.
Hopelijk met een report naderhand, want daar hebben we er hier op het forum niet zoveel van. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
Hopelijk met een report naderhand, want daar hebben we er hier op het forum niet zoveel van. :)
Klopt, ik heb al wel eens mijn changa ervaringen in een report gezet. Maar met pure DMT wacht ik nog steeds op een breakthrough om er een report over te schrijven. De ervaringen zijn nu vooral visueel geweest en vind het niet boeiend genoeg om alleen maar visuals te beschrijven.

Launched

Experimenterende gebruiker
Weet niet of het de bedoeling is om nog op zulke oude topics te reageren dus sorry als dat zo is :wave:

Moet hier even op reageren want: gisteren voor het eerst in een jaar weer paddo's gegeten, vers geplukt, en daarbij ook die video uit de OP gevonden en nu kom ik die hier tegen. Echt heerlijk erbij vond ik maar dan vooral dat gekke geluid, onze beste beschrijving was uiteindelijk dat als de eeuwigheid een geluid zou hebben dat dat zo zou klinken als in die eerste video.. Uiteindelijk echt vier uur opgestaan, gewoon op de achtergrond.

Maar over die visuals, DMT nooit geprobeerd (ook zeker niet van plan) maar vind het ook niet echt op de visuals lijken die ik in ieder geval gisteren had. Wat wel leuk was om gewoon even naar dat beeld te kijken en dan de oogjes toe te doen, dat werkte wel leuk. En dingen met een aparte textuur, zoals gordijnen met opgenaaide patroontjes, of een hoogpolig tapijt..

Doei!

mikoz

Bewuste gebruiker
wat op de 2e minuut wordt laten zien, lijkt op een visual die ik met een hawaiian baby woodrose trip heb ervaren.

Bovenaan