trip sturen

tikkel

Newbie
ik had een vraagje :flushed:

zou iemand hier aan mij nou het princiepe uit kunnen leggen achter het trip sturen (heb het nu vooral over paddo's )

want ik ben van plan volgende week hawaiiaantjes te doen en het lijkt me toch wel leuk als ik die trip zou kunnen sturen

greetz - tikkel - :stoned:

Bengt

Bewuste gebruiker
Het is niet zomaar iets dat je kunt, het is een opeenstapeling van ervaringen die je leren wat een trip eigenlijk is en wat je ermee kunt doen.

Elke trip draait anders uit, als je meer ervaring hebt weet je wat je kunt verwachten en hoe je op bepaalde situaties best kunt reageren.

azgaza

Badass junkie
Inderdaad, je trip sturen is een vaardigheid die je na een bepaald aantal trips krijgt, een soort van mogelijkheid de helderheid ín de vaagheid te bewaren. Bij paddo's is dat moeilijk gezien je er behoorlijk vaag van kan worden, en bij mij kwam het makkelijk sturen rond de 8e trip; toen had ik er echt controle over, en dan zeg maar volledig.
De keren daarvoor heb ik me vooral door het gevoel moeten laten leiden. Het is gewoon een soort van stabiel houding van je normale bewustzijn; en dat leer je eigenlijk alleen door oefening. Je kan de trip zo veel mogelijk letterlijk sturen door muziek, licht en andere indrukken te verwisselen en je kan het metnaal proberen door jezelf een andere denkrichting in te sturen ipv de paddo's het op te laten komen. Op die manier kan je er sneller aan wennen denk ik.

Bengt

Bewuste gebruiker
Het hangt ook allemaal af van de omgeving.
Thuis trippen of laten we zeggen binnen trippen is veiliger en is makkelijker te sturen.

Buitenhuis kan alles zeer chaotisch overkomen, opeens besef je dat onze maatschappij te ingewikkeld is en dat kan je trip zwaar beïnvloeden.

Je kunt wel eens paranoïde worden door de opvatting te krijgen dat je er zeer anders uit ziet dan de mensen rondom je en dat zij dat opmerken en je daarvoor beoordelen. Dit heb ik wel eens gehad, en leuk is anders. Dan heb je de nodige ervaring nodig om alles te relativeren en de beste mogelijkheden voor je probleem uit te zoeken.
Heb je geen ervaring...(Je verzint het zelf maar)

Een trip zul je nooit volledig kunnen sturen.

Set and Setting bewijzen nogmaals hoe belangrijk ze zijn.
Deze heb ik tijdens mijn trips soms wat te vaak verwaarloosd.
:wave:

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat de mensen boven me ook zeggen, eerste trip is denk ik moeilijk om echt te "sturen". Gewoon omdat je dat gevoel nog nooit gehad hebt en nog niet precies weet hoe je ermee om moet gaan. Maar je kan ook zeker vette trips hebben zonder te sturen hoor, misschien wel betere zelfs door onverwachtte dingen :)
Maar voor echt iets te sturen moet je gewoon eerst wat ervaring opbouwen en begrijpen hoe een trip werkt. En zelfs dan is het lastig, ligt oa aan dosis en setting.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Inderdaad, je trip sturen is een vaardigheid die je na een bepaald aantal trips krijgt, een soort van mogelijkheid de helderheid ín de vaagheid te bewaren. Bij paddo's is dat moeilijk gezien je er behoorlijk vaag van kan worden, en bij mij kwam het makkelijk sturen rond de 8e trip; toen had ik er echt controle over, en dan zeg maar volledig.
De keren daarvoor heb ik me vooral door het gevoel moeten laten leiden. Het is gewoon een soort van stabiel houding van je normale bewustzijn; en dat leer je eigenlijk alleen door oefening. Je kan de trip zo veel mogelijk letterlijk sturen door muziek, licht en andere indrukken te verwisselen en je kan het metnaal proberen door jezelf een andere denkrichting in te sturen ipv de paddo's het op te laten komen. Op die manier kan je er sneller aan wennen denk ik.

Super mooi geschreven! :wave:

Verder raadt ik je aan als je je trip wil sturen de volgende dingen te doen:
- Met mensen trippen waarbij je je op je gemak voelt
- Goed uitgerust en gezond je trip in gaan, zeker niet brak, depri, gestresed of moe dus
- De komende 36 uur geen verplichtingen hebben
- Een lichte dosis nemen
- Op en relaxde plek met veel licht en goede chill muziek
- Zorgen voor genoeg eten, drinken en vitamine C pillen

Nu kan er in principe niet zo veel mis gaan, meer dan je trip zo sturen kan de eerste keer niet.

Northawke

Wijs gebruiker
Ik denk persoonlijk ook niet dat je moet proberen te sturen de eerste paar keer. Neem de ervaring gewoon in je op zoals hij komt en als je wat meer ervaring hebt, dan leer je het vanzelf. Mijn vorige trip was helemaal gewijdt aan het leren sturen en het was een hele heftige les aangezien ik constant op m'n pad kreeg waar het mis zou kunnen gaan. De keren daarvoor dacht ik dat ik m'n trips kon sturen, maar de trip ging altijd waar hij zelf heen wilde. Je kunt het een beetje opzetten met set en setting, maar voor de rest moet je het gewoon over je heen laten komen.

Hans

Wijs gebruiker
Laat het over je heenkomen en wees niet bang. Geniet van je trip en onthoud dat het enkele uren duurt.

hallotje

Bewuste gebruiker
Ik vind het juist lekker totaal onbestuurd en compleet in de war. Ik snap niet hoe bedoeld je trip te willen sturen want volgens hoort het sturen dan ook bij je trip :sunglasses: .

Geniet er gewoon van... vooral de eerste paar keer vond ik de lekkerste keren :hearteyes:

vogel

Bewuste gebruiker
je kan als je de bocht door gaat last krijgen van allerlei dingen
jij wil links maar je heb overstuur dus ga je teveel naar links
en mschien wel zoveel naar links dat je een rondje gaat draaien

zie het als een (wild) stromende rivier,, ga je moeilijk doen en tegen de stroming inzwemmen (emoties etc onderdrukken, er voor WeG denken)

dat kan maar lukt niet altijd en dan is het wel is goed om gewoon je te laten gaan,,, je laten meestromen door de rivier,,,\

gewoon effe huilen,,, moet je dan wel is denken,, de vreugde komt zometeen weer
vroeger was de trip bij mijn wel minder te sturen of beter gezegd niet echt te sturen.. na ongeveer 14 keer trippen op paddo,s.
vind ik paddo,s echt veel beter te doen
vroeger als er een negatieve gedachte emotie ofzoiets zich voordeed tijdens een paddotrip,,, (bad gaan) (bad trip)
bad trip is iets anders als flippen vind ik
bad trip is te doen
flippen dat wil je niet.
vroeger bleven de negatieve dingen in de trip bij mijn meer langer aanwezig. ik kon het moeilijk vergeten, en zodoende was de hele trip niet meer leuk
tegenwoordig na zoeen stuk of 14 keer paddo,s te hebben genomen.
kan ik het beter (sturen)
negatieve dingen kan ik een plaats geven en over nadenken
daarna kan ik het makkelijk loslaten en weer iets anders denken ,doen
ergens anders me concentratie oprichten
en gewoon weer vreugdevol verder gaan met me trip
mschien een slim idee lekker niet tegen de stroming inzwemmen
maar je mee te laten stromen
sturen laten gaan en niet onderdrukken,,,, Go with the Flow

raizeredge

Wijs gebruiker
hans zei:
Laat het over je heenkomen en wees niet bang. Geniet van je trip en onthoud dat het enkele uren duurt.
maar het lijken wel weken de tijd gaat dan zo langzaam denk je dat er dik uur voorbij is zijn er pas 5 minuten voorbij

azgaza

Badass junkie
raizeredge zei:
hans zei:
maar het lijken wel weken de tijd gaat dan zo langzaam denk je dat er dik uur voorbij is zijn er pas 5 minuten voorbij

Ja dat is echt geweldig; proberen de tijd te raden in een trip. Bij LSD ben ik vaak mijn tijdsbesef helemaal kwijt; dan kan iemand een uur noemen en dan zegt het me niet zo gek veel, en bij paddo's heb ik vaak het gevoel dat het al uren later is dan dat het daadwerkelijk is.
Maar de gedachte dat het uberhaubt wel overgaat is natuurlijk nog steeds even geldig, en er van proberen te genieten ook. Je hebt het tenslotte zelf egnomen en er in de meeste gevallen voor betaald; dan kan je het maar beter leuk vinden.

Bovenaan