• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Trip Valhalla truffels ging niet zo lekker

Hey mede trippers/nieuwschierigen,

Ik heb gister, op dinsdag 3 januari 2018 voor de derde keer truffels gedaan in mijn leven. Ik ben een vrouw van 22 jaar oud.
Samen met mijn vriend heb ik gekozen voor de Valhalla truffels en ik heb daar 13 gram van gegeten (mijn vriend ongeveer even veel), dit was ongeveer net zo veel als de laatste keer toen ik de Hollandia truffels gegeten had. Ik wil graag mijn verhaal delen, dus probeer dit op een zo logisch en minst langdradige manier te vertellen, maar ben bang dat dit wat moeilijk gaat zijn. Komt ie:

Door mijn slechte ervaringen met het puur eten van de truffels (ontzettend misselijk en tegelijk heel bang zijn om te spugen, dus alles koste wat het kost binnen te houden) besloot ik het nu om in cup-a-soup te verwerken en dit ging heel goed, ik kreeg het makkelijk naar binnen en proefde vrijwel niks van de smaak. Hier was ik erg opgelucht over en kon me nu dan ook focussen op het gaan ervaren van de effecten. We volgen samen de serie Mr. Robot en besloten dan ook om dit het begin van een aflevering te gaan kijken. Tijdens het schrijven van dit report bedenk ik me dat het misschien niet het beste idee was, want het is een redelijk duistere en heftige serie. Niet heel goed voor een lekker sfeertje dus.

Ik begon na ongeveer 10 minuten al meteen de effecten te merken. Vooral het gevoel in mijn handen en voeten werden anders en de hele omgeving voelde anders aan (het was bijna een soort orgasmisch gevoel). De effecten kwamen echt heel sterk op en voor mij ook best plotseling, dus ik wist niet zo goed wat me overkwam. Ik werd een beetje lacherig. Uiteindelijk besloten we om de serie stop te zetten en wat random youtube filmpjes op te zetten. Dit probeerden we via hdmi kabel op de tv, en mijn vriend was hier eerst nog een half uur mee aan het kloten. Ondertussen lag ik op het matras in de woonkamer een beetje te begrijpen wat er allemaal gebeurde. Ik weet nog dat ik een hoop ''pfff'' en ''wow'' zei. Mijn hele omgeving voelde anders. Het was wel visueel, maar niet op een heel duidelijke manier. Ik zag kleuren veranderen en mijn handen waren echt gigantisch en dan weer klein. We hadden een discolamp aangezet die reageerde op de maat van de muziek. Hierdoor waren het plafond en de muren ontzettend druk en er gebeurde een hoop voor mijn gevoel. Na een tijdje samen liggen en naar die filmpjes kijken kwam ik tot de conclusie dat ik er echt geen reet van begreep allemaal. Ik wist totaal niet wat ik met mezelf aan moest. Ik wist niet waar ik moest kijken en hoe ik me moest voelen. Het ene moment vond ik iets heel grappig, maar het moment daarna was dat weer helemaal weg. Op een gegeven moment had ik mijn ogen dicht en kreeg ik ook wat nare/enge beelden voor me. Enge gezichten etc. Uiteindelijk kwam ik steeds weer tot de conclusie ''ik vind dit geloof ik helemaal niet zo leuk''. Dit sprak ik na een tijdje dan ook uit naar mijn vriend, die inmiddels wel de effecten begon te merken en rustig met zijn ogen dicht lag. Hij vond dit heel vervelend voor mij merkte ik, en was ook best bezorgd. Hij was heel rustig en probeerde mij te kalmeren en afleiding te zoeken.

We probeerden andere muziek. We luisterden eerst muziek van Kiasmos, wat ik normaal heel chill vind, maar nu niet zulke fijne vibes van kreeg. Een nummer waar ik normaal gesproken heel blij van word is het nummer ''Fantasy'' van Alina Baraz, en dus besloten we dit op te zetten. Dit werkte goed, ik werd blij en neuriede/zong een beetje mee. Ik wilde me echt prettiger gaan voelen dus probeerde dit dan ook door te zetten. Helaas lukte dit niet. Er ging echt van alles door mijn hoofd. Ik moest denken aan allerlei vrienden en kennissen in mijn omgeving. Met sommigen had ik totaal geen band dus snapte dan ook niet waarom die mensen door mijn hoofd gingen. Ik kreeg heel erg de behoefte om wat vriendinnen te whatsappen, dus deed dit dan ook. Ik appte een vriendin waarmee ik vaker xtc op feestjes en festivals doe, en me prettig voelde om het met haar te delen. Ik weet niet precies waarom ik dat per se wilde, want mijn vriend was er gewoon de hele tijd voor mij, maar toch deed ik het. Na 1.5 uur ofzo begon ik ook te huilen, omdat ik baalde van de situatie en wilde dat het wat minder heftig werd allemaal, maar het was vooral een beetje wanhoop omdat ik het totaal niet kon vatten.

Uiteindelijk leek het ons een goed idee om kiwi te eten, zodat er wat suiker binnen kwam. Placebo-effect of niet, uiteindelijk leek het wel wat te helpen want de trip zwakte voor mijn gevoel af. Ik werd rustiger en ging samen met mijn vriend super lame filmpjes kijken van gigantische aquariums. Normaal gesproken zou ik dit waarschijnlijk echt bizar saai vinden maar nu genoten we er echt van. We praatten honderduit over al die vissen die we voorbij zagen komen en verzonnen er allerlei verhalen bij. Vanaf dit moment voelde ik met steeds beter en begon ik ook wat meer te 'landen' voor mijn gevoel.

Op dit moment begrijp ik nog steeds niet zo goed waarom het niet zo goed gevallen is. Ik ging er positief in en had er echt zin in. Ik wist ook redelijk wat ik moest verwachten na de vorige keren, maar deze trip verraste me compleet. Misschien verzette ik me er te veel tegen. Ik was zo bezig met het idee ''maar het moet toch juist leuk zijn, waarom is het 't dan niet''. Begrijp me niet verkeerd, ik sta open voor allerlei soorten gedachten, positief of juist niet, omdat ik van mening ben dat ze me ook veel kunnen leren. Maar bij deze trip waren het niet zo zeer ontzettend negatieve gedachten, het was meer dat ik het niet meer begreep en er geen grip op leek te krijgen.
Uiteindelijk was het dus een gemixte trip, waarvan het grootste gedeelte niet heel prettig was, maar ik uiteindelijk wel wat meer ontspannen en kon ik meer genieten van omgeving en beelden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hi, leuk dat je een reportje hebt geschreven. Helemaal niet langdradig hoor, lekker duidelijk juist.

Vrijwel iedereen die vaker tript, zal waarschijnlijk het ongemakkelijke gevoel herkennen wat je beschrijft. Psychedelische middelen, en zeker het toch wat onvoorspelbare psilocybine, kunnen nu eenmaal de ene voor de andere keer net wat anders vallen. Soms is een trip hemels, soms wauw, soms boeiend, soms mwoah, soms meh, soms ronduit kut, en soms misschien wel de allerdiepste hel, noem maar op. (En op al die niveaus kan zo’n trip leerzaam zijn, in meer of mindere mate!) Jouw trip lijkt een beetje van het meh-niveau te zijn geweest als ik het zo lees. :wink: Oncomfortabel, maar je kunt niet precies zeggen wat het was, je vond je draai gewoon niet. Herkenbaar voor mij.

Het is moeilijk te zeggen waar dat in jouw geval precies aan heeft gelegen. Die serie die je had gekeken kan inderdaad een rol hebben gespeeld, want psychedelica maken je extra gevoelig voor sferen. Maar misschien was het ook (onbewust) je mindset, was het eventjes te overweldigend, had je er inderdaad iets anders van verwacht dit keer omdat het zo anders was dan vorige keren waardoor je je mentaal verzet hebt. Het is allemaal mogelijk. Ik zou zeggen: laat het even lekker rusten nu, en begin de volgende keer dat je weer toe bent aan trippen met een schone lei. En wees niet te bang voor die onverwachte wending, want de kracht van psychedelica zit hem nu juist ook in dat verrassende. Het laat zich niet voorspellen, net als je denkt dat je weet hoe het werkt, neemt het een loopje met je. Part of the game, moet je maar denken. :) Goed trouwens wel dat je die gedachten uitgesproken hebt naar je vriend toen het gebeurde. Dat kan al veel helpen.

Hoe waren je eerdere twee keer truffels bevallen eigenlijk?

Hi, leuk dat je een reportje hebt geschreven. Helemaal niet langdradig hoor, lekker duidelijk juist.

Vrijwel iedereen die vaker tript, zal waarschijnlijk het ongemakkelijke gevoel herkennen wat je beschrijft. Psychedelische middelen, en zeker het toch wat onvoorspelbare psilocybine, kunnen nu eenmaal de ene voor de andere keer net wat anders vallen. Soms is een trip hemels, soms wauw, soms boeiend, soms mwoah, soms meh, soms ronduit kut, en soms misschien wel de allerdiepste hel, noem maar op. (En op al die niveaus kan zo’n trip leerzaam zijn, in meer of mindere mate!) Jouw trip lijkt een beetje van het meh-niveau te zijn geweest als ik het zo lees. :wink: Oncomfortabel, maar je kunt niet precies zeggen wat het was, je vond je draai gewoon niet. Herkenbaar voor mij.

Het is moeilijk te zeggen waar dat in jouw geval precies aan heeft gelegen. Die serie die je had gekeken kan inderdaad een rol hebben gespeeld, want psychedelica maken je extra gevoelig voor sferen. Maar misschien was het ook (onbewust) je mindset, was het eventjes te overweldigend, had je er inderdaad iets anders van verwacht dit keer omdat het zo anders was dan vorige keren waardoor je je mentaal verzet hebt. Het is allemaal mogelijk. Ik zou zeggen: laat het even lekker rusten nu, en begin de volgende keer dat je weer toe bent aan trippen met een schone lei. En wees niet te bang voor die onverwachte wending, want de kracht van psychedelica zit hem nu juist ook in dat verrassende. Het laat zich niet voorspellen, net als je denkt dat je weet hoe het werkt, neemt het een loopje met je. Part of the game, moet je maar denken. :) Goed trouwens wel dat je die gedachten uitgesproken hebt naar je vriend toen het gebeurde. Dat kan al veel helpen.

Hoe waren je eerdere twee keer truffels bevallen eigenlijk?

Dankjewel voor je reactie :). Fijn om te lezen dat het herkenbaar was, ik ben dus niet de enige :P. De omschrijving van 'meh' pakt hem wel goed haha. Het was fijn om het even te delen hier, en nu laat ik het idd gewoon met rust en kan ik vast een beetje uitkijken naar een eventuele volgende keer.
De andere twee keren waren super goed bevallen! De eerste keer was echt heel leuk vooral. Was toen met vrienden (zonder mijn vriend). Ik heb helemaal in een deuk gelegen het grootste deel en gewoon een super leuke tijd gehad. Ik vond alles ontzettend interessant haha.
De tweede keer was met mijn vriend en twee andere vrienden. Die was wat 'serieuzer'. Het was vooral een mooie trip, vond ik. Ik weet nog dat ik toen in mijn eentje buiten op het balkon ging zitten met dekens om mij heen en gewoon naar de voorbij rijdende auto's zat te kijken en naar de bomen luisterde. Ik had toen heel sterk het idee dat ik de wereld waarnam zoals hij écht is. Dat was best bijzonder en fijn.
Misschien doordat de vorige twee keren zo goed waren bevallen, dat ik dat er nu ook heel erg van verwachtte. Volgende keer (hopelijk) beter :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Mooi dat je eerste keren wel goed waren bevallen. Met een groepje vrienden trippen kan ook hartstikke leuk en waardevol zijn, geeft weer een hele andere ervaring dan met zijn tweeën (of alleen). Is ook logisch dat je verwachtingen dan hoog lagen, en dat het daardoor wat tegenviel. Fijn dat je ondanks deze mindere ervaring toch uitkijkt naar de volgende keer!

Fruitvlieg

Experimenterende gebruiker
Lekker bewegen en dingen ondernemen is misschien ook erg fijn! Ik ga juist graag het bos in om lekker natuurlijke energie op te vangen, de trip lijkt dan wat puurder en je hebt geen last van drukke, heftige en kunstmatige omgevingsprikkels. Ik heb wel eens paddo's binnen gedaan, maar ik moest en zou eruit en het liefste in het groen. Met LSD kan ik wel prima binnen liggen op een matrasje en muziek luisteren, maar van truffels/paddo's wordt ik heel ondernemend en beweeglijk. Beeldschermen mijd ik in beide gevallen 9ik heb er zelfs een afkeer van als ik trip): het is zo visueel al spannend genoeg, naar een scherm turen kan altijd nog. Tevens is het fijn om alvast een playlist klaar te hebben, zodat je niet meer hoeft te klungelen met de dan erg onbegrijpelijke techniek :wink: Leuk reportje en over een maandje of anderhalf is het buiten weer mooi tripweer :)

Bovenaan