Trippen & Lichaamsgewicht [truffels]

flight_of_the_behemoth

Experimenterende gebruiker
Hoi, ik heb besloten om over een tijdje alleen te gaan trippen. Ik heb ervaring met paddo's (stuk of 4 keer), maar ik merkte dat ik afgeleid/geïrriteerd werd wanneer er andere mensen bijzijn dus vandaar.

Omdat ik de laatste paar keer extreem 'moe'/suf werd, vroeg ik me af of ik wellicht te veel heb gepakt. Ik ben een redelijk magere jongen van 65 kilo, is dan 1 bakje (paddo's/truffels) teveel? Omdat ik binnenkort dus alleen ga trippen wil ik dit zo goed mogelijk afstemmen. Wat raden jullie me aan? Ik weet dat er vaak wordt gezegd 'de helft pakken', maar ik heb ook geen zin om er weinig van te merken.

Overigens; wat zijn de grote verschillen tussen truffels en paddo's (vnl. mexicaanse/golden teachers), of lijken ze gewoon heel erg op elkaar?

Alvast bedankt. :)

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het kan zijn dat je wat suffig wordt van paddestoelen, maar het lijkt me sterk dat je er van in slaap valt of iets dergelijks.
Gewoon 1 bakje lijkt me geen probleem, zeker als je al ervaring hebt moet dit kunnen.
Wat je voor de zekerheid zou kunnen doen is eerst de helft, als je het zekere voor het onzekere wilt nemen. En als het na een half uurtje wel bevalt de rest nemen.

Het grootste verschil wat ik uit eigen ervaring heb ondervonden is lichamelijk, er zijn ook wat mentale verschilletjes, al durf ik die niet zo te stellen omdat het per persoon weer verschilt.
Wat ik heb gemerkt is dat je met truffels veel minder last hebt van je maag, bij cubensis had ik dit heel erg, veel last van mijn maag, veel misselijkheid. Met truffels is dit echt veel en veel minder het geval.
Ook het karakter van truffels vind ik zelf ietsjes prettiger, wat minder nare gevoelens tijdens de come-up, maar dat is dus persoonlijk.

Tigg

Belezen gebruiker
Dat suffig worden heb ik ook altijd bij mijn trips. Maar als je gaat bewegen dan verbaas ik me altijd hoe makkelijk gaat - de suffigheid verdwijnt dan vanzelf (ik merk het dan iig niet echt meer). Op het moment dat ik weer ga zitten of liggen ga ik het dan wel weer voelen. Maar ik ervaar deze suffigheid niet als een last. Na de trip ben ik wel altijd erg vermoeid (vooral mentaal).

Het lijkt me niet dat de portie te groot is geweest als je je suf voelt. Naar mijn idee is de portie pas te groot geweest als je zo hard tript dat het gevoel van controle over jezelf kwijtraakt (en je dit niet kan accepteren - dus als je gaat badtrippen).

Truffels en paddo's lijken eigenlijk veel op elkaar. Iedereen omschrijft de verschillen weer net iets anders. Mocht je truffels te gaan proberen, zorg dat dan je een voldoende grote portie neemt. Ik heb het idee dat een bakje truffels niet (kwa sterkte van het effect) overeenkomt met een portie cubensis van 30g.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Ik heb een keer of 5 getript op paddo's en 6 keer op truffels ofzo, en moet zeggen dat de verschillen in effect minimaal zijn.

Ook ik kan suffig worden van truffels/paddo's en denk ook niet dat het door de dosis komt, meer door de instelling die jij op dat moment hebt.

Ik heb zelf 2 keer op truffels alleen getript en ik verbaasde me over het gigantische verschil in het effect tussen alleen/samen trippen bij dezelfde hoeveelheid. Omdat ik alleen was kon ik me nog veel gemakkelijker 100% laten gaan en heb je de mogelijkheid om echt geheel je eigen trip te maken zonder invloed van medetrippers. Daardoor heb ik het idee dat een trip alleen op 10gram, veel indrukwekkender is dan als je diezelfde heoveelheid neemt met andere erbij. Als ik alleen weer zou trippen neem ik 10gr truffels en ga de avond van mn leven hebben. Neem ik dit samen met vrienden dan vind ik het eigenljik net te weinig en heb een veel minder imposante trip.

Ik vind een goede portie als je met een groepje tript 15 tot 20gr truffels. Alleen zou ik dit inderdaad halveren en 10 gram nemen.

Verder wil ik je adviseren je voorbereidingen nog 2 keer zo grondig te doen. Als je alleen tript heb je niemand in de buurt die je gerust kan stellen dat alles goed is, zo ging ik bij alle dingen die ik wilde doen 3x zo lang nadenken. Je hebt dan neit iemand in de buurt die je ff uit die onnodige overwegingen haalt.

@Twillight
Ik ben bij mijn laatste solotrip op Golden Teachers weldegelijk in slaap gevallen hoor. Denk na ongeveer 2 uur, dus het kan zeker :P Lag toen zo goddelijk chill op mn bed :hearteyes:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Ik heb een keer of 5 getript op paddo's en 6 keer op truffels ofzo, en moet zeggen dat de verschillen in effect minimaal zijn.

Ook ik kan suffig worden van truffels/paddo's en denk ook niet dat het door de dosis komt, meer door de instelling die jij op dat moment hebt.

Ik heb zelf 2 keer op truffels alleen getript en ik verbaasde me over het gigantische verschil in het effect tussen alleen/samen trippen bij dezelfde hoeveelheid. Omdat ik alleen was kon ik me nog veel gemakkelijker 100% laten gaan en heb je de mogelijkheid om echt geheel je eigen trip te maken zonder invloed van medetrippers. Daardoor heb ik het idee dat een trip alleen op 10gram, veel indrukwekkender is dan als je diezelfde heoveelheid neemt met andere erbij. Als ik alleen weer zou trippen neem ik 10gr truffels en ga de avond van mn leven hebben. Neem ik dit samen met vrienden dan vind ik het eigenljik net te weinig en heb een veel minder imposante trip.

Ik vind een goede portie als je met een groepje tript 15 tot 20gr truffels. Alleen zou ik dit inderdaad halveren en 10 gram nemen.

Verder wil ik je adviseren je voorbereidingen nog 2 keer zo grondig te doen. Als je alleen tript heb je niemand in de buurt die je gerust kan stellen dat alles goed is, zo ging ik bij alle dingen die ik wilde doen 3x zo lang nadenken. Je hebt dan neit iemand in de buurt die je ff uit die onnodige overwegingen haalt.

@Twillight
Ik ben bij mijn laatste solotrip op Golden Teachers weldegelijk in slaap gevallen hoor. Denk na ongeveer 2 uur, dus het kan zeker :P Lag toen zo goddelijk chill op mn bed :hearteyes:

Bovenaan