Trippen met audiobooks ?

stubru

Newbie
Wie al getript heeft zal wel het gevoel kennen waarop je je lichamelijke bewustzijn verliest en volledig opgaat in de muziek, het gevoel dat je er als het ware midden in zit.
Ik merk dat als je dan naar nederlandstalige muziek luistert je nog makkelijker mee kan gaan en als het ware midden in een verhaal terecht komt (vb Spinvis leent zich hier echt goed toe). Dit bracht me op het idee om de volgende keer met audiobooks aan de slag te gaan, ik heb wel nog geen idee welke.
Heeft iemand hier al eens mee geëxpirimenteerd ?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nee.
Maar het lijkt me wel de moeite van het experimenteren waard. Vroeger als kind luisterde ik veel naar o.a. sprookjes op cassettebandjes (ahhh geweldig, lekker wegzweven) Dat lijkt me ook wel interessant om die weer is op te duikelen voor een dergelijk doel. :)

Of serieuze(??? :grin: ) literatuureluur natuurlijk.
Maar dan moet de structuur niet te complex zijn.

Wat ik zeker nog wel is ga ondernemen is het luisteren van taalstudie-audiofiles onder invloed van een psychedelisch middel. Ik vermoed dat lsd hier het meest geschikt voor is (hoewel ik hier geen ervaring mee heb.)
Er is op kleine schaal ook wel onderzoek geweest naar het leren van vreemde talen onder invloed van psychedelica, wsl voornamelijk in de jaren 60, maar dit is nooit echt doorgezet. Maar ik kan me zeker voorstellen dat je onder invloed van psychedelica bepaalde materie (zoals een vreemde taal) gemakkelijker toe kunt laten in je onderbewuste.
Maar ik dwaal af... :beer:

stubru

Newbie
kapitein-x zei:
Nee.
Maar het lijkt me wel de moeite van het experimenteren waard. Vroeger als kind luisterde ik veel naar o.a. sprookjes op cassettebandjes (ahhh geweldig, lekker wegzweven) Dat lijkt me ook wel interessant om die weer is op te duikelen voor een dergelijk doel. :)

Of serieuze(??? :grin: ) literatuureluur natuurlijk.
Maar dan moet de structuur niet te complex zijn.

Wat ik zeker nog wel is ga ondernemen is het luisteren van taalstudie-audiofiles onder invloed van een psychedelisch middel. Ik vermoed dat lsd hier het meest geschikt voor is (hoewel ik hier geen ervaring mee heb.)
Er is op kleine schaal ook wel onderzoek geweest naar het leren van vreemde talen onder invloed van psychedelica, wsl voornamelijk in de jaren 60, maar dit is nooit echt doorgezet. Maar ik kan me zeker voorstellen dat je onder invloed van psychedelica bepaalde materie (zoals een vreemde taal) gemakkelijker toe kunt laten in je onderbewuste.
Maar ik dwaal af... :beer:

Sprookjes lijken mij inderdaad de ideale materie om mee te starten ! Ideaal om je fantasie op hol te laten slaan :grin: Talen lijkt me ook de moeite. Tijdens een trip kan je soms de indruk krijgen iets plots volledig te snappen. Misschien versta je plots een vreemde taal die je nauwelijks begrijpt :P

OnderDeEik

Wijs gebruiker
kapitein-x zei:
Nee.

"Ik ben de gemberkoekman, er is niemand die mij pakken kan"
Hehe, geweldig. Ziek op bed, tape in de stereo en hopsakee.

Om nu eventjes serieus op het onderwerp in te gaan, ik heb dit nog niet geprobeerd maar ik ben zeer benieuwd naar wat zoiets zou kunnen doen. Eigenllijk zou ik dat wel eens willen proberen met "the neverending story" :hearteyes:

Bovenaan