• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

trippen truppen getropen Deel I.

space jace

Belezen gebruiker
Trip-report.

Dit report is van een trip die al verscheidene maanden geleden heeft plaats gevonden dus vandaar dat sommige informatie/passages niet helemaal correct zijn. Ik moest gebruik maken van mijn notities om het me allemaal weer helder te herinneren.

Hier is het report:

TRIPPEN TRUPPEN GETROPEN.

Locatie: kamer van een vriend. (ong. 3×5 meter met allemaal interessante posters aan de muur, een lekker zacht tapijt en een enorme hoeveelheid zachte kussens)
Wat: Atlantis, 10 gram
Hoeveelste keer: 1e
Manier van inname: gewoon die-hard opvreten.

Een paar vriendinnen van mij hadden bij een vriend voor het eerst getript en ik vond het allemaal wel interessant klinken dus ik wilde ook wel een keer. Ik sprak met die vriend af dat we het nog een keer zouden doen (deze keer met mij erbij :tongueout:) en vervolgens stuurde hij een lange mail naar ons met allemaal belangrijke informatie, zoals wat de effecten ongeveer zijn en wanneer je het beter niet kan nemen etc.

De mensen die het al een keer eerder hadden gedaan vertelden mij en mijn vriendin (die het ook voor het eerst deed) dat je het beste 6 uur van tevoren niet kon eten. Ik moest die dag ook werken dus ik had alleen ontbeten en tegen de tijd dat ik eindelijk daar aankwam (rond 8 uur 's avonds) was ik dan ook uitgehongerd! Ondanks dat iedereen mij vertelde dat het niks was om me zorgen om te maken zat ik toch behoorlijk in mn broek te schijten want het was de eerste keer enzo.

Toen iedereen na ongeveer een half uur dan toch aanwezig was konden we beginnen. Ik had al een keer eerder truffels voor een vriend van mij gehaald dus ik had al een idee van hoe het eruit zag. Toch waren de kiezelvormige weer wat anders dan de truffels die ik voor die vriend van mij had gehaald (psilocybe pajaritos). Achterlijk trouwens dat het mogelijk is dat een jongen van 16 zomaar truffels kan kopen maargoed. Iedereen had mij verteld dat de truffels ongelooflijk smerig zouden smaken dus ik had me al helemaal op het ergste voorbereid. Om mij heen zaten al allemaal mensen met hun kleine handje truffels en literflessen water. Ik dacht:''gewoon doen'', en dat deed ik dus maar. Het viel heel erg mee, truffels blijken gewoon naar beukennootjes met na een tijdje een zuur smaakje.

Ik ben een persoon die er nogal van houdt om controle over zichzelf te hebben dus ik zat de hele tijd te kijken of ik nog normaal kon doen. Na ongeveer 20 minuten begonnen de eerste mensen te lachen en ik voelde nog niks. Ik begon me helemaal zorgen te maken dat ik mijn 10 euro die ik voor mn portie had betaald verspild geld was en dat ik niets zou voelen (ik geef toe, ik voelde toch ook een klein vlaagje van opluchting door mij heengaan). Maar toen zei een van de dames in ons gezelschap iets en ik vond het echt ongelooflijk grappig, ik kreeg een enorme lachkick die ongeveer 4 minuten aanhield, onderwijl zat de rest een beetje om mij te lachen. Ik stond heel even op om te kijken of het lopen ook nog ging, dit bleek maar heel gering te kunnen en blijkbaar sloeg ik ook nog een paar keer met mn hoofd tegen een kast aan (dat vertelde de rest mij later). Dit zorgde voor een flinke bloedneus maar de oppasser haalde snel een wc-rol en al gauw was het probleem verholpen en kon ik weer rustig verder gaan.

Iedereen zat te lachen en te doen met elkaar maar onderwijl probeerde ik zoveel mogelijk visuele effecten te beleven. Ik sloeg een van de vele kussens over mijn hoofd en dat voelde verrukkelijk, het bezorgde me een heel erg knus gevoel, dit kwam door het warme kussen plus het gebrom van vele stemmen op de achtergrond. Ik kon niets zien en na een tijdje leek het alsof er een druk heen en weer bewegende olievlek over mijn netvlies was gesmeerd met de zon erop zodat ik soms kleine grillig randjes kon zien gevuld met alle kleuren van de regenboog. Langzaam voegde een gonzend geluid zich bij het gebrom en gelach van mijn vrienden. Dit gonzende geluid werd steeds luider en overstemde als het ware mijn gedachten. Dit was een zalige leegheid waarin ik mij verder nergens zorgen over hoefde te maken of überhaupt maar iets te denken. Na een tijdje bezorgde een nieuwe lachaanval van een paar vrienden ervoor dat ik opnieuw een lachkick kreeg, hierna besloot ik om toch maar weer even met het gesprek mee te doen (voor zover je het een gesprek kan noemen).

Ik zal een stukje uit de ''Trippen Truppen Getropen''-mail die ieder van ons kreeg een stukje citeren over de en gebeurtenissen die volgden (...... zijn namen die voor het gemak maar even zijn verwijderd):

''- het eerste uur is gefilmd (ik heb de DVD hier)
- problemen met voeten die ruimte innamen
- ruzie over de minister van Grondstoffen & Waarheid
- onuitputtelijke chipsgrondstoffen
- op een gegeven moment was het licht uit even interessant als het licht aan
- M&M's die tot weken later overal op mn kamer te vinden waren
- ...... die maar steeds 'eruit' wilde om 'te kunnen vergelijken' (ik)
- ...... die kreunend met zn hoofd in een kussen lag (ik)
- ...... die met een vooruitziende blik last van zn nek had
- ...... die de lebensraum onder mn bed heeft verkend (ik)
- ...... die een nek-stand (vgl handstand) deed naast mn bed
- ...... die een vingertrip kreeg toen de tweede dosis insloeg
- ...... die letterlijk in zijn eigen wereld zat onder zijn trui''

De hierboven beschreven gebeurtenissen zijn wel zo ongeveer hoe het er voor een buitenstaander moet hebben uit gezien.

Ik heb even geen zin meer om door te schrijven maar misschien verander ik later nog wel wat..
ajuus

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als een leuke eerste trip ervaring. En ik was zelf ook 16 toen ik voor het eerst paddo's nam. Opzich niks mis mee zolang je er verantwoordelijk mee om gaat en er klaar voor bent.

Ik ben benieuwd naar deel 2.

space jace

Belezen gebruiker
hmm ik weet niet of ik deel 2 maak, ik maak iniedergeval wel nog een report over mn 2e trip, toen ging ik soortvan bad op dezelfde hoeveelheid (hoe dat kan, only god knows).

lipsticknmascara

Bewuste gebruiker
Nu ben ik toch uiteindelijk wel heel benieuwd naar deel twee.. Met hoeveel waren jullie eigenlijk? Ik trip zelf het liefste met 1-3 andere mensen erbij, omdat je dan overzicht kunt houden. Misschien dat je daar de tweede keer soort van bad van bent gegaan?

space jace

Belezen gebruiker
we waren geloof ik met zn 10en ofzo, kijk, met een klein groepje is het wel leuk omdat je dan meer ook op jezelf gericht kan zijn en ikzelf ervaar dan veel meer visuals maar in zo n groep is het ook erg leuk omdat je dan echt de beste tijd van je leven hebt in sociaal opzicht.

thunder-droopy

Belezen gebruiker
leuk report. ook volwassen geschreven en op een leuke manier. ik heb gebiologeerd zitten lezen net.
en leeftijd...ach f*k age je voelt zelf wel aan of je ergens klaar voor bent of niet.
ik kijk uit naar deel 2 iig.

space jace

Belezen gebruiker
Mind_blowing zei:
Trippen... jong geleerd, oud gedaan ^^

Klinkt als een leuke trip :wink:
*wacht stiekem ongeduldig @ deel 2* :P

hmm ik zal eraan werken, voor het einde van de week heb ik een 2e report ^^

space jace

Belezen gebruiker
thunder-droopy zei:
leuk report. ook volwassen geschreven en op een leuke manier. ik heb gebiologeerd zitten lezen net.
en leeftijd...ach f*k age je voelt zelf wel aan of je ergens klaar voor bent of niet.
ik kijk uit naar deel 2 iig.

dank :),

en wat betreft die leeftijd,, persoonlijk vind ik dat er een test zou moeten komen waarmee men de ''volwassenheid'' van een persoon kan meten. :tearsofjoy:

lipsticknmascara

Bewuste gebruiker
space jace zei:
we waren geloof ik met zn 10en ofzo, kijk, met een klein groepje is het wel leuk omdat je dan meer ook op jezelf gericht kan zijn en ikzelf ervaar dan veel meer visuals maar in zo n groep is het ook erg leuk omdat je dan echt de beste tijd van je leven hebt qua sociaal opzicht.

Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar met paddo's doe ik dat zelf liever niet. Ik heb met de mensen met wie ik dan ben wel de meest diepgaande gesprekken, true, maar met teveel mensen raak ik het overzicht kwijt en dat is echt vervelend in een paddotrip. Voor het echte socializen zijn (bij mij dan) de xtc-avondjes.. :grin:

space jace

Belezen gebruiker
nou het was meer dat er een groepjes vorming was xD, ik zat vooral met mn vriendin en soms met nog 4 andere mensen, en op het bed was een groepje van 3 geloof ik en dan in de stoel nog iemand die de hele trip niks gezegd heeft xD.. Maar je kon er dus ook voor kiezen (zoals ik) om gewoon een kussen over je hoofd te slaan en dan had je dr totaal geen last van xD.

KoxBox

Badass junkie
space jace zei:
hmm ik weet niet of ik deel 2 maak, ik maak iniedergeval wel nog een report over mn 2e trip, toen ging ik soortvan bad op dezelfde hoeveelheid (hoe dat kan, only god knows).

Het is normaal dat je de ene keer harder gaat dan de andere keer op de zelfde dosis. Het blijft een natuurproduct en dus onvoorspekbaar, in 1 truffel kan er bv. 2 keer zoveel werkzame stof zitten als in een andere.

Bij chemische psychedelics kan je altijd perfect weten hoeveel je inneemt. Maar omdat elke trip anders is is dit ook geen garantie dat je niet kan slecht gaan. Het heeft vooral met set en setting te maken, dit heeft een immense impact op je trip.

Bovenaan