Trippende drugs & autisme

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Hey mensen

Ik zat met een vriend een trip te plannen, ik zou graag een keer lsd proberen, en die vriend van me legt de voorkeur bij paddos.

Ik heb zelf licht adhd - pdd-nos, en mijn vriend is een lichte autist.
Nu hebben we ooit een stukje gelezen dat autistische mensen heel erg slecht reageren op trippende drugs, omdat ze niet zo goed tegen plotselinge veranderingen zouden kunnen.

Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?

We hebben allebei (te veel) geblowd, Ik heb zelf 2x met groot succes mdma gebruikt, waarvan 1x met de vriend in kwestie, en ook voor hem was het uitermate plezant. Ook hebben we al 1x de man een halve portie paddos door de cup-a-soup gegooid, maar hier merkten we niet veel meer van dan een beetje spacerigheid.

Voor deze trip hebben we een leuke plek: bij een vriend thuis, op de bank, goede muziek, gamemogelijkheden, en een tripsitter. We zorgen voor sinasappelsap (oid), dextro en broodjes kroket :hearteyes:.

Wat moeten we doen, wat moeten we vooral niet doen?
Verhalen over jullie ervaringen zijn ook leuk :mrgreen:

Alvast bedankt voor jullie reacties?

azgaza

Badass junkie
Ik denk eigenlijk dat je in de meeste gevallen jezelf beter kent dan dat omschrijvingen van hoe iemand met iets zou moeten zijn, als je denkt dat je de verandering van realiteit aankan, waarom zou het dan niet kunnen? Dat sommige autisten er wellicht niet tegen kunnen zegt niks over de anderen op zich.
Ik ken iemand met Asperger syndroom die paddo's altijd erg goed kon waarderen, en er zijn er ook vast bij die dat niet doen. Iniedergeval is wat jullie hebben geen enkele garantie dat je het niet leuk zal vinden; het is iets dat je voor jezelf uit zou moeten zoeken.
Als jullie zo een setting hebben én ook een tripsitter denk ik niet dat het risico heel groot is om het uit te proberen eigenlijk; dus alvast veel plezier gewenest als jullie het doen.

phy

Bewuste gebruiker
Rob:

Jammer van je kokend water :) Gewoon nog een keer proberen. Eerst de helft, en als het bevalt kan je nog altijd meer innemen. Het is voor jullie denk ik het veiligst om samen één bakje te verdelen. Lekker controleerbaar. Ik zou in ieder geval geen LSD doen.

Ik ben zelf met halve porties begonnen. Lekker visueel. Geweldig voor wandelingen. Je kijkt je ogen uit!! Als je hele porties neemt kan je zwaardere psychische effecten tegen komen als angstaanvallen, de gedachtenspiraal, 'out' gaan en soms zelfs egodeaths. Zou ik jullie voor jullie eerste trip niet aanraden.

Als ik je verhaal lees heb je je aardig ingelezen. Komt wel goed! :)

Voor de rest zou ik gewoon zeggen: zorg voor een goede hum en maak de reis! Good luck :wave:

En laat ons weten hoe het was natuurlijk!

azgaza

Badass junkie
phy zei:
Rob:

Jammer van je kokend water :) Gewoon nog een keer proberen. Eerst de helft, en als het bevalt kan je nog altijd meer innemen. Het is voor jullie denk ik het veiligst om samen één bakje te verdelen. Lekker controleerbaar. Ik zou in ieder geval geen LSD doen.

Ik vind zelf lage dosissen LSD erg contoleerbaar, zelfs in vergelijking met een lage dosis paddo's, en ik ben zelf niet dol op verandering wat een kenmerk zou zijn van autisme (alleen heb ik de rest dan weer niet); en de omgooing van LSD ineen lage(!) dosis is eigenlijk zo miniem dat ik denk dat dat geen probleem zou moeten zijn. Zeker weten kan ik het natuurlijk niet, iedereen reageert er anders op.
Dat controleerbaardere geldt absoluut niet hoge dosissen, dan is LSD ook gewoon wereldomgooiend.

phy

Bewuste gebruiker
Weet jij veel of paddo's trippen. Als ik psylo onder mijn hoedje verstopt had zou ik het wel weten :mrgreen:

Purple haze

Bewuste gebruiker
Je kan het beste geen paddo's gebruiken als je autist bent, want dat soort mensen hebben een voorspelbaar leven nodig en daar passen paddo's niet in.

DR.TH-Chill-25

Experimenterende gebruiker
Purple haze zei:
Je kan het beste geen paddo's gebruiken als je autist bent, want dat soort mensen hebben een voorspelbaar leven nodig en daar passen paddo's niet in.

Ik heb een lichte vorm van autisme en ik haat voorspelbaarheid(elke autist is dan ook anders),ik vind trippen dan ook wel wijs(niet dat ik het puur voor de lol doe)en ik heb door trippen beter leren omgaan met m'n autisme.
Volgens mij heeft het feit of je trippen aan kunt,niet zo veel te maken met dat je wel- of niet-autistisch bent,maar wel van je persoonlijkheid

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Als de MDMA zo goed beviel kun je die misschien in combinatie doen met paddo's zodat je meer garantie hebt op een fijne trip.

Bovenaan