tripwatcher medeplichtig?

Arenshi

Bewuste gebruiker
Heb een beetje een domme vraag maar ik kan er geen antwoord aan hechten.

Stel, je bent tripwatcher op bv. iemand dat datura doet en dit loopt fataal af (kerel ligt op zen rug met benen en armen omhoog - dood dus...). Nu, ben je als tripwatcher dan medeplichtig aan iets dat te maken heeft met de dood van die persoon? En word je hier dan daadwerkelijk op bestraft?

Klinkt een beetje vreemd als je beschuldigt word voor doodslag als je hem gewoon begeleidde in zijn trip.

Grtz :wave:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hangt er van af hoe je je hebt gedragen tijdens het incident. Je zal niet beschuldigt worden van doodslag, maar stel je hebt zeer onverantwoordelijk gehandeld, zou op een of andere manier wel dood door schuld opgelegd kunnen worden denk ik. Maar dan heb je het wel zwaar verneukt. Als de persoon omkomt door zijn eigen toedoen, en jij niet hebt geprobeerd hem van gedachten te doen veranderen, weet ik niet wat de gevolgen zouden kunnen zijn.

dain

Bewuste gebruiker
Geen idee, maar moest die vraag opduiken, of moest je bij iets gevaarlijk (datura dus :grin: ) tripsitten, kan je altijd aan diegene vragen of hij het snel op een papiertje zet dat het volledig eigen keuze is enzo. Zou dit voor de wet niet voldoende kunnen zijn?

Arenshi

Bewuste gebruiker
cropp zei:
is de vraag hypothetisch of niet?
hypothetisch uiteraard, moest ik ooit eens willen tripwatchen op iemand die datura neemt moet ik toch voorbereid zyn als die kerel dood ligt, (weglopen? niet weglopen?) xD
:wave:

cropp

Badass junkie
Pwn3D zei:
cropp zei:
is de vraag hypothetisch of niet?
hypothetisch uiteraard, moest ik ooit eens willen tripwatchen op iemand die datura neemt moet ik toch voorbereid zyn als die kerel dood ligt, (weglopen? niet weglopen?) xD
gelukkig maar

Pwn3D zei:
lysergine25 zei:
is ie al verstijfd ?

jaja, heb hem tijdelijk onder mijn bed verstopt tot ik zeker weet ik medeplichtig ben :grin:

leg hem dan in de vriezer, anders gaat het stinken binnen een dag of 4

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het eraan ligt hoe je hebt gehandeld, als je bij de eerste tekenen dat het echt fout gaat ambulance inschakelt denk ik dat je niet bestraft zal worden. Misschien handig om wel zoiets als een bloeddruk/hartslagmeter bij te hebben.

cropp

Badass junkie
loadrunner zei:
Een tripwatcher is niet medeplichtig, Als je iemand een zegeltje ziet droppen, ben je alleen toeschouwer.

volgens mij kan het ook onder nalatigheid of dood door schuld vallen

Bovenaan