• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffel 15 gram Atlantis trip report - Beware of unearned wisdom

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wie? - Ik alleen. Man, 33 jaar. 188cm/75KG
Wat? – Psilocybine (15 gram Atlantis truffels)
Waar? - Thuis
Wanneer? – Zaterdag 13-10-2018 ~17:00 uur

Het is nu 2 dagen geleden dat ik getript heb op Atlantis truffels. Hoewel het natuurlijk beter is om zo snel mogelijk na een trip het report te schrijven was ik gisteren nog erg moe door de korte nacht van zaterdag op zondag. Gelukkig zie ik de trip nog vrij goed voor me.

Ik besef me al een tijd dat veel van mijn trips op hetzelfde neer komen. Ten eerste zijn mijn trips voornamelijk introspectief, dus valt er bij mij nooit zo heel veel interessants te vertellen over wat er in de buitenwereld gebeurd. En omdat ik meestal al gauw mijn besef van tijd kwijtraak, zullen mijn reports chronologisch gezien ook niet altijd kloppend zijn. Maar de introspectie is de reden waarom ik trip. Ik ben gefascineerd geraakt (geobsedeerd eerder) door het fenomeen ‘ego-oplossing’ en probeer elke keer tijdens een trip meer informatie terug mee te nemen naar onze dagelijkse realiteit. Voor degenen die bekend zijn met de ervaring, komt het vast wel bekend voor dat het vaak erg moeilijk is om je achteraf te herinneren wat er precies gebeurde. En hoewel ik geloof dat je de ervaring nooit écht goed kunt herinneren zoals deze was, lijkt het erop dat je er wel vlagen van kunt herinneren en dat er een beter beeld vormt na meerdere trips. Al zal dit ook altijd wel onderhevig zijn aan eigen interpretatie. Voor degenen die ook interesse hebben in dit fenomeen, kan dit report wellicht interessant zijn.

Zonder er omheen te draaien heb ik op zaterdag rond 17:00 uur een portie Atlantis truffels ingenomen (na er eerst thee van te hebben gemaakt). Omdat psilocybine trips voor mij nu altijd wel zware ondernemingen zijn was er een klein beetje twijfel, waardoor ik eerst een pendel boven de knolletjes heb gehouden om te kijken of het een goed idee was nu te gaan trippen. Het antwoord was ja en dat stelde me gerust. Niet iedereen zal hierin geloven, maar het geeft mij een extra gevoel van zekerheid welke eventueel nog van pas kan komen tijdens een moeilijk moment. Grote aanrader mocht je hiervoor openstaan.

Met lsd trip ik nog deels voor de lol. Met psilocybine ook wel wanneer ik samen met anderen trip. Maar wanneer ik alleen trip op psilo is het tegenwoordig puur ‘vision quest’. Ik wil weten wat er in het onderbewuste schuilgaat en hoe bewustzijn in verband staat met ‘realiteit’. Ik begrijp dat inzichten tijdens trips niet voor onomstotelijke waarheid aangenomen moeten worden, maar laat de ervaring op dat moment over me heen komen en probeer te begrijpen wat het me wil leren.

Tijdens de come-up voel ik al vrij snel de oncomfortabele bodyload opkomen. Het valt echter allemaal heel erg mee, wat waarschijnlijk ook deels aan de wijze van inname is te danken. Binnen een halfuur zijn de eerste perceptuele veranderingen ook al waar te nemen. Full-on visuals/patronen zijn het nog niet, maar randjes van objecten beginnen licht te trillen en kleuren zijn warmer. Samen met de bodyload geeft dit een beetje een unheimisch gevoel waardoor ik moet denken aan het tripreport van Verwondering die deze eerder die dag postte. Dit zorgt voor enkele lichtelijk duistere gedachten. Uiteraard niet jouw schuld Verwondering. :wink: Ik heb in het verleden namelijk heel duistere trips meegemaakt en dus is er soms niet veel nodig om me een klein beetje van mijn stuk te brengen wanneer ik het bekende truffel/paddo gevoel ondervind. Ik besluit om naar binnen te gaan (ik zat op mijn balkon) en pak mijn ‘tripbijbel’ erbij: de Tao Te Ching. Ik sla het boek random open en begin te lezen. Onmiddellijk zorgt dit ervoor dat ik soort van geaard wordt in het moment. Het boek blijkt later een centrale rol te spelen in deze trip en achteraf zou ik willen dat ik het al jaren eerder ontdekt had. Het spreekt voor zich dat ik iedereen met een interesse in spiritualiteit aanraad dit boek te kopen en tijdens het trippen te gaan lezen.

Ik denk dat het ongeveer een uur na inname was dat de trip begon te pieken. Er zijn inmiddels vrij intense visuals. De gele, bruine en rode herfstkleuren buiten worden extra benadrukt door de truffels en er lijkt geen rechte lijn meer te bekennen, alles kronkelt. Samen met het visuele zijn er ook zeer sterke atmosferische gevoelens. Het meeste staat me het clown/circus gevoel bij. Een bekend thema bij psilocybine en ik geloof ook DMT. Het voelt alsof ik voor de gek wordt gehouden. Misleid door een soort van clown entiteiten die zich vermommen als de bomen voor mijn huis. Vooral de treurwilgen hebben een onheilspellend iets in zich. Het is niet zozeer puur kwaad, maar echt het gevoel van een clown die je niet kunt vertrouwen en die mindtricks op je gebruikt voor zijn eigen lol. Het is absoluut het trickster/joker gevoel.

Uiteraard herinner ik me van eerdere trips dat hoe ik me van binnen voel, invloed heeft op hoe ik de buitenwereld zie. Maar het gekke is dat ik na een trip altijd voor het grootste deel vergeet in welke mate dit van toepassing is. In met name psilocybine trips wordt het me namelijk wel heel erg duidelijk gemaakt dat de binnenwereld absoluut bepalend is in hoe de buitenwereld gezien wordt. Achteraf praat ik erover alsof het meer een filter over de realiteit is, maar dat is niet hoe ik het tijdens trips ervaar. Tijdens een trip domineert het innerlijke het uiterlijke.

Ik schrik ineens op van een heel bekend opkomend gevoel. Om de een of andere reden vergeet ik het altijd wanneer het weer voorbij is, maar wanneer het er weer is weet ik precies wat er gaat gebeuren. Ik kan het me nu ook maar deels voor de geest halen, maar het is het begin van ego-oplossing. Ondanks dat dit de reden is waarom ik trip, is er altijd ook een existentiële angst. In de verte hoor ik een motor hard optrekken. Het is alsof er geen einde komt aan het schakelen tussen versnellingen en de pitch van het motorgeluid wordt hoger en hoger. Gek genoeg is dit een terugkerend iets. Ik heb vaker een accelererende motor gehoord op dat moment. Toeval? Ik weet het niet, maar zo voelt het absoluut niet. Alle vogels en honden in de buurt lijken ook gek te worden en voelen precies aan dat er wat in de lucht hangt. Auto’s beginnen te toeteren. Ook een bekend iets bij deze ervaring. Is het allemaal in mijn hoofd? Tja, is alles sowieso niet in mijn “hoofd” vraag ik me af. Ik merk dat er een grote verandering in perceptie plaatsvindt. Ik zie hoe mijn fysieke ogen compleet gebaseerd zijn op geheugen. Alles wat ik normaal zie is gekleurd door wat ik eerder meegemaakt heb. In die zin liegen mijn fysieke ogen tegen me. Ze geven me niet de informatie die er is, maar die ik denk dat er is. Maar nu is het alsof ik “daarvoor” ben. Van 2 ogen ga ik naar 1 oog. En dit oog fungeert als een soort brug tussen de zogenaamde normale werkelijkheid en “iets anders”. Ik zit in een soort overgangsfase. Ineens voel ik van diep in mij een lach opkomen. Het is het soort lach dat alle zorgen in de wereld doet vergeten. Dan: “o, ja ik weet het weer”. In een tijdloos moment herinner ik me weer waar ik ben. Of “waar”, dat is het ook niet echt. Het is meer een besef dat er geen “waar” is, want waar ten opzichte van wat? De dimensie van ‘ruimte’ is compleet uit de zogenaamde wereld gehaald. Alles is even dichtbij. Wat ik normaal kende als de wereld is nog maar een klein gedeelte van mijn bestaan. Ik voel hoe vrijheid van die wereld alles is wat ik ooit wil en dat dat mijn werkelijke thuis is.

Maar die vrijheid heeft een prijs. En dat is het besef dat alles dat ik ooit heb gekend een illusie is. Mijn familie, mijn vrienden, mijn ervaringen, zelfs de hele wereld. Alles heeft slechts betekenis in de relatieve wereld van tegenstellingen. Hier bestaat niets van dat. Zelfs tijd en ruimte niet. Wat er wel is, is vrijheid van dat alles. En dat is tegelijkertijd ook de gelukzaligheid. Maar ik realiseer me dat een deel van mij grote moeite heeft om te erkennen dat alles een illusie is. Dat voor dat deel van mij de prijs te hoog is en bewust gekozen wordt voor de duale wereld met al zijn plezier, maar ook al zijn pijn. Ik ben gehecht aan de wereld. Maar ik heb het vermogen om mezelf (tenminste deels) te doen vergeten wat ik heb gezien. En kan zo weer gaan geloven dat de wereld echt is.

Later tijdens de piek is er ineens een drang om te gaan bewegen. Ik heb de laatste tijd last van mijn nek, bovenrug en linkerschouder en nu lijkt het alsof er iets is dat mij wil laten bewegen om de spieren los te krijgen. Wat volgt zijn een series aan bewegingen die spontaan in me opkomen, maar waar ik geen benul van had dat ik er toe in staat was. Beter dan massage, beter dan dry-needling bij de fysiotherapeut, beter dan wiet, beter dan benzo’s zorgen de truffels er middels deze bewegingen voor dat mijn lichaam soort van gereset wordt. Het voelt bijna alsof mijn lichaam vernieuwd wordt…

Maar voordat ik het weet gebeuren er nog vreemdere dingen. Ineens maak ik bewegingen alsof ik een mannelijke balletdanser ben (nog net geen pirouette gedaan). Ik voel een vrouwelijke sexy energie door me heen gaan die ik niet helemaal vertrouw. Het is alsof ik letterlijk overgenomen wordt door die energie en iets anders mij animeert. Nu heb ik vaker iets dergelijks met truffels ervaren, maar dat was anders. Nu voelt het aan de ene kant fout (los van dat het al fout voelt voor mij om te gaan balletdansen…). Maar het voelt ook heel bijzonder om die mate van controle over mijn armen en benen te hebben. Wie mij kent zal weten dat ik niet bepaald het type balletdanser ben :tilttearlaugh:. Ik doe dan wel aan een klein beetje yoga en verkrijg daarmee enige lenigheid, maar dit moet elke dag opnieuw opgebouwd worden en normaliter ben ik gewoon een stijve hark. Op een gegeven moment schiet me ineens te binnen: ‘beware of unearned wisdom’. Het was te goed om waar te zijn. Ik zag hoe populaire artiesten beïnvloedt worden door dit soort energieën/spirits. Niets in mij dat eraan twijfelt dat vele artiesten bezeten zijn door dat soort entiteiten (check bijvoorbeeld Beyoncé eens). Er zijn dingen om ons heen die we normaliter niet opmerken, maar die invloed op ons hebben. Dingen die ons verleiden met skills/talenten, maar waarvan je je kunt afvragen tegen welke prijs…

Omdat ik het niet vertrouwde heb ik toen de Tao Te Ching er weer bij gepakt en ben ik vanaf dat moment uren gaan lezen, onderwijl lopend door de kamer heen.

Door de staat waarin ik was kon ik moeiteloos begrijpen wat er in het boek werd gezegd. Ondanks dat het boek maar zeer weinig tekst in de vorm van korte zinnetjes bevat, zul je zien dat als je het gaat lezen je aandacht af gaat dwalen. Er is ‘iets’ dat ervoor zorgt dat je niet zomaar de oersimpele betekenis van deze verzen kunt doorgronden. Je moet een bepaald niveau van bewustzijn bereiken, voordat je werkelijk kunt begrijpen wat dit sublieme boek communiceert. De truffels zorgden ervoor dat dit vrij makkelijk te doen was, al waren er momenten dat ik zag hoe mijn ego-gedachten mij probeerden af te leiden. Er is een werkelijk proces gaande in de lagere dimensie van tijd waarin je aandacht verdeeld/verspreidt wordt door deze ego “entiteiten”. Ik zou zover willen gaan dat de Tao Te Ching iets verkondigd dat werkelijk heilig is. Het is echt een soort bijbel met ancient knowledge die alleen te ontcijferen is vanuit een verhoogd bewustzijn. Het kan op het eerste gezicht lijken dat het slechts betekenisloze wartaal is die erin staat, maar dit is absoluut niet het geval.

Ik wil niet teveel ingaan op de inhoud van het boek, maar er is een stuk welke diepe indruk op me heeft gemaakt tijdens deze trip, namelijk:

Those who follow the Tao
Are at one with the Tao.
Those who are virtuous
Experience virtue.
Those who lose their way
Are lost.
When you are at one with the Tao,
The Tao welcomes you.
When you are at one with Virtue,
Virtue is always there.
When you are at one with loss,
Loss is experienced willingly.

Those who do not trust enough
Will not be trusted.

Het is ongelofelijk wat alleen dit kleine stukje al zegt. Wat dit zegt namelijk, is dat wij, elk van ons op elk moment één kunnen zijn met de Tao, wat erop neer komt dat men hemel op aarde ervaart. Maar… wanneer wij het pad (de Tao) uit het oog verliezen, dan zijn we verloren. Vanaf dat moment is de Tao vergeten en dolen we rond in de illusionaire wereld (welke in werkelijkheid in óns is). We vereenzelvigen onszelf met onze pijn en ervaren het daardoor bereidwillig. Er is niemand die ons dwingt te lijden. Het is allemaal onze eigen keuze. Wie het universum (god als je het religieus beschouwt) niet vertrouwt, zal daarin bevestigd worden door de externe wereld…

En dit boek staat dus vol met dit soort keiharde nietsontziende wijsheden. Iedereen zou dit moeten lezen wat mij betreft, bij voorkeur tijdens een goede trip. :wink:

Maar goed, ik heb denk ik 2,5 uren door de kamer lopend dit boek gelezen, compleet gefascineerd door de tijdloze wijsheid die het bevat. Ondertussen probeerde negatieve energie mij te beïnvloeden. Zoals in eerdere trips was het vaak zo dat het er allemaal bijna te dik bovenop lag. Wanneer de negatieve energie er was gingen buiten hele zwermen kraaien helemaal tekeer en ondertussen was het alsof vanuit de hemel een straal licht op de opengeslagen Tao Te Ching scheen, alsof dit wou zeggen dat dit het woord van God is. Zo achteraf gezien klinkt dit cliché en helemaal over the top, maar zo voelde de eigenlijke ervaring helemaal niet. Er was een heel duidelijk gevoel van in contact te staan met iets werkelijk goddelijks, dat verhuld werd door iets duisters, demonisch.

Trek zelf je conclusies zou ik zeggen en neem niets van mij aan. Dit is slechts mijn gevoel en interpretatie hiervan. Ik ben al blij dat ik weer voor de zoveelste keer compleet omver geblazen ben door dit fantastische middel. Het is goud dit spul en het wordt gewoon verkocht bij de smartshop. (De meeste) mensen hebben geen benul hiervan en daar kan ik nog steeds niet bij. Wat deze trip me wel meer dan ooit duidelijk heeft gemaakt is ‘beware of unearned wisdom’. Alles in dit universum heeft een tegenhanger en dus krijg je niets gratis. Ook een trip gaat je niet blijvend tot een beter persoon maken. Het is tijdelijk inzicht. Alles wat de moeite waard is zal zelf verkregen moeten worden. Ik ben enorm dankbaar voor die wijze les. :)

Iskra

Bewuste gebruiker
Ik krijg het gevoel dat je juist als een wilde balletdanseres had moeten dansen, maar niet durft om uit die comfort te gaan en weer controle zoekt doormiddel van dat boek. Al die spirituele theoretische stof is vaak een houvast en weerhoudt je van het loslaten en de stilte.

Maar hey dat is mijn perceptie van je trip. Ik ken alleen je woorden op dit forum, de scheet die je af en toe laat kan ik niet ruiken.

Interessant report sowieso.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hahaha!

Ik heb het ook een tijdje gedaan en ik zou liegen als ik zei dat ik het niet lekker vond! Het was absoluut magisch om die mate van controle over mijn ledematen te hebben.

Maar nee, het boek refereert in mijn ogen wel degelijk naar iets werkelijks. Iets dat ver voorbij sensueel plezier gaat.

Mesh

Belezen gebruiker
Mooie report, ook wel herkenbaar dat wanneer truffels toch een bepaald plan hebben met je dat je er moeilijk vanaf komt.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Leuk report! Ik krijg er zin van om ook weer eens een keer truffels te doen.

Gelukkig maar dat niet heel je trip beïnvloed is door mijn tripreport. :wink: Een beetje een donker randje kan ik altijd wel waarderen in een trip, het maakt het net iets interessanter. Klinkt als een leerzaam en constructief tripje zo. Leuk geschreven! :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een donker randje krijg ik sowieso wel met truffels. Ik waardeer dat ook erg, al moet het niet alles overnemen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooi opgeschreven, leest goed weg.

Uiteraard herinner ik me van eerdere trips dat hoe ik me van binnen voel, invloed heeft op hoe ik de buitenwereld zie

Tijdens een trip kan ik ook wel idee hebben dat je ook daadwerkelijk invloed hebt. Dus dat je je van binnen vreugdevol voelt en dat dan je buren beginnen te lachen bijvoorbeeld. In nuchtere toestand kan ik dat makkelijk wegzetten als een soort magisch denken, want je neemt ook waar wat je wilt waarnemen wellicht. Maar ik sta er open in vooralsnog.

Wat je schrijft over unearned wisdom, ik denk zelf dat je wel inzichten kunt hebben die tijdelijk te groot kunnen zijn om te behapstukken/integreren in je leven. Dus als je heel veel tript en in je dagelijkse leven er niks mee doet om dat te integreren dan denk ik wel dat dit ongezond is, maar unearned wisdom in de zin van talenten daar heb ik nooit zo bij stilgestaan. Ik denk ook dat in bijna alle gevallen van uitzonderlijke gaven er vele uren van bloed, zweet en tranen achterzitten. Zoals bij Michael Jackson en ik denk ook bij Beyoncé. Het lijkt dan haast buitenaards maar het is niet van de een op andere dag zo gekomen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tijdens diepe meditatie gebeurd hetzelfde bij mij, al kom ik daar niet zo ver mee als tijdens een trip. Je kunt het als eerst aan dieren merken als de energie veranderd. Ze zijn er helemaal in tune mee.

Ik denk ook wel dat er bij grote artiesten altijd een deel bloed, zweet en tranen is hoor. Maar sommigen maken er niet eens meer een geheim van dat ze op momenten overgenomen worden door entiteiten. Beyoncé heeft er zelfs een naam voor: Sasha Fierce. Kijk maar eens een paar video's van haar. Het zit vol met occulte duistere symboliek. Nu kun je natuurlijk zeggen dat dit allemaal gedaan wordt om de ophef en daarmee: meer geld verdienen. En dat zal ook zeker een grote rol spelen. Maar door trippen en zelf meegemaakt te hebben overgenomen te worden door iets "anders" weet ik nu dat er meer achter zit. De hele entertainment wereld en met name Hollywood wordt beïnvloedt door duistere machten. Dit is wat op het moment aan het licht komt en enkel nog maar meer duidelijk zal worden de komende jaren. Satanistische shit heb ik het dus over. Het zal denk ik zo obvious worden dat niemand het meer kan ontkennen. Een bijeffect van het bewuster/wakker worden van de mensheid.

Uiteindelijk denk ik dat het een illusie is, maar als ego's zijn we vatbaar voor die dingen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^ interessant. Denk wel dat soms dunne lijn is tussen licht en duister. Hoewel op meest absoluut niveau ook die verschillen wegvallen.

In elk geval altijd oppassen met wezens/entiteiten/gidsen. Het kan ook na verloop van tijd pas duister tintje krijgen. Tja misschien bestaat er wel zoiets als gezond contact op dat vlak. Ik weet het niet.

Moest laatst ook wel lachen om waarschuwende quote laatst mbt contact met 'hogere wezens' die ooit mens geweest zouden zijn: "Just because you're dead, doesn't mean you're smart."

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is ook niet goed om je teveel met het duistere occulte bezig te houden, los gezien van of het echt is of niet. Ik erken voor mezelf dat die dingen een bestaan hebben in de werkelijkheid, maar als ik dan zie hoe sommigen er geobsedeerd mee bezig zijn... Het is gemakkelijk om geobsedeerd te worden door dat soort dingen en er in door te draaien.

Maar we leven ook in een heel bijzondere tijd. Heel veel oude beschavingen voorspelden al dat er rond deze tijd iets heel bijzonders zou gebeuren. Ik denk dat we aan het eind van een tijdperk zitten en het begin van een nieuwe. Een grote verandering in bewustzijn. Dingen komen aan het licht momenteel. Dingen die het licht niet kunnen verdragen.

Avīci

Bewuste gebruiker
Ik denk ook wel dat er bij grote artiesten altijd een deel bloed, zweet en tranen is hoor. Maar sommigen maken er niet eens meer een geheim van dat ze op momenten overgenomen worden door entiteiten. Beyoncé heeft er zelfs een naam voor: Sasha Fierce. Kijk maar eens een paar video's van haar. Het zit vol met occulte duistere symboliek. Nu kun je natuurlijk zeggen dat dit allemaal gedaan wordt om de ophef en daarmee: meer geld verdienen. En dat zal ook zeker een grote rol spelen. Maar door trippen en zelf meegemaakt te hebben overgenomen te worden door iets "anders" weet ik nu dat er meer achter zit. De hele entertainment wereld en met name Hollywood wordt beïnvloedt door duistere machten. Dit is wat op het moment aan het licht komt en enkel nog maar meer duidelijk zal worden de komende jaren. Satanistische shit heb ik het dus over. Het zal denk ik zo obvious worden dat niemand het meer kan ontkennen. Een bijeffect van het bewuster/wakker worden van de mensheid.

^
Als je dit tegen een psychiater zou zeggen zou die waarschijnlijk vragen wat je geslikt hebt.

Boeiende kost, daar niet van... Maar gewoon een keiharde complottheorie natuurlijk.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Er is niemand die ons dwingt te lijden. Het is allemaal onze eigen keuze
Deze les heb ik in retrospectie uit mijn changa trip kunnen halen. Ik denk wel dat niet alles in het leven direct beïnvloedbaar is. De manier waarop je er naar kijkt wel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind het nogal wat om nu op basis van een trip te beweren dat artiesten wel bezeten moeten zijn....
Het waren meer bevestigingen (ik heb eerder een trip gehad waarin iets mijn ledematen bestuurde) van wat ik al dacht.

"Bezeten" klinkt ook wel heel hardcore. Als iemand in blinde woede is, is zo iemand in mijn ogen ook "bezeten". We zijn dan even niet onszelf. In de kern is dit niet anders dan wat ik bedoel met wat er met bepaalde artiesten gebeurd. Er kunnen invloeden van buitenaf zijn die ons gedrag bepalen.

^
Als je dit tegen een psychiater zou zeggen zou die waarschijnlijk vragen wat je geslikt hebt.

Boeiende kost, daar niet van... Maar gewoon een keiharde complottheorie natuurlijk.
Haha ja, waarschijnlijk. Ik ken zelf psychologen/psychiaters (niet voor mij). Één ervan gaat een keer met mij trippen binnenkort :grin:. Hij staat er wel erg open voor. Ik ben benieuwd wat daar uit komt. Zulke mensen hebben vaak zelf ook geestelijke problemen of trauma's (hij ook). Ze hebben ook niet alle antwoorden (ik ook niet).

Deze les heb ik in retrospectie uit mijn changa trip kunnen halen. Ik denk wel dat niet alles in het leven direct beïnvloedbaar is. De manier waarop je er naar kijkt wel.
Zo kijk ik er naar ja. Pijn is er, maar lijden is een keuze. Al snap ik dat niet iedereen dat wil horen. Ik wil dit vaak ook niet horen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Mindless

Leuk tripreportje weer jongen! Altijd leuk als je er weer eentje post. Ik blijf me er over verbazen hoe anders jij naar het trippen kijkt. Wel echt leuk om jouw perspectief op de wereld en het trippen mee te krijgen op deze manier! Ik heb nog nooit in de Tao Te Ching gelezen maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt... moet ik misschien toch maar eens doen!

Omdat psilocybine trips voor mij nu altijd wel zware ondernemingen zijn was er een klein beetje twijfel, waardoor ik eerst een pendel boven de knolletjes heb gehouden om te kijken of het een goed idee was nu te gaan trippen.
Ik dacht eerst; "haha goede grap... leuk bedacht"! Maar ik besef me nu dat je dit wellicht serieus bedoelde... :kissingclosed:
Ik oordeel daar verder niet over hoor maar ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig of je dat inderdaad serieus bedoelde en zo ja hoe je dat dan doet en waarom je gelooft dat het werkt?

Het klinkt alsof je een oprecht fijne trip hebt gehad op psilocybine. Ik ben gewend om trip reports van je te lezen waarbij je eerst door "de hel" moest om vervolgens bij het mooie deel van de trip te komen. Wat fijn dat je de "hel" deze keer hebt kunnen overslaan!

P.S. Was dit nou je eerste psilo trip na een lange tijd LSD trippen?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@MindlessLeuk tripreportje weer jongen! Altijd leuk als je er weer eentje post. Ik blijf me er over verbazen hoe anders jij naar het trippen kijkt. Wel echt leuk om jouw perspectief op de wereld en het trippen mee te krijgen op deze manier! Ik heb nog nooit in de Tao Te Ching gelezen maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt... moet ik misschien toch maar eens doen!
Ja, nou ja ik ben ook altijd al 'anders' geweest. :wink:

Tao Te Ching is een must wat mij betreft. De bijbel zie ik als een sprookjesboek. De Tao Te Ching zie ik als de echte bijbel haha.

Ik dacht eerst; "haha goede grap... leuk bedacht"! Maar ik besef me nu dat je dit wellicht serieus bedoelde... :kissingclosed: Ik oordeel daar verder niet over hoor maar ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig of je dat inderdaad serieus bedoelde en zo ja hoe je dat dan doet en waarom je gelooft dat het werkt?
Haha!

Ja dat had ik dus zelf ook nooit gedacht. Hoewel ik hier vrij bekend sta als zwever ben ik in het echt dus helemaal geen type die bijvoorbeeld edelstenen bij zich draagt, overal boeddhabeelden heeft staan, aan astrologie en tarotkaarten doet, etc. (niets tegen al die dingen trouwens) En pendelen heb ik ook altijd in dat rijtje gezien. Maar zo'n halfjaar geleden hadden mijn ouders een aantal pendels van vrienden gekregen en zaten daar wat mee te spelen. Omdat ik al heel lang last heb van voedsel intolerantie ben ik sindsdien ook een pendel gaan gebruiken (om te zien of iets goed voor me is) en tot op heden heeft dat ding het altijd bij het rechte eind gehad. Wat me helemaal verbaasde, was dat zelfs mijn vader - die echt de stereotype nuchtere Fries is en helemaal niets heeft met dat soort dingen - er zelfs in geloofde.

Ik gebruik de pendel dus om te voorkomen dat ik hevige buikkramp aanvallen krijg door verkeerd eten (waar ik wel 3 dagen ziek van kan zijn). En dat brengt echt rust om daar niet meer zo over in te hoeven zitten. Hoe het werkt geen idee, maar het werkt.

Edit: o, ja hoe ik het doe:

Ik stel voor mezelf vast dat met de klok mee 'ja' betekent en tegen de klok in 'nee'. Dan vraag ik mezelf 'is het goed voor me om dit te eten?' Dan houd ik de pendel boven het eten (met mijn elleboog op tafel), wacht tot de pendel helemaal stil hangt en wacht dan af tot hij uit zichzelf begint rondjes te draaien, oftewel links- of rechtsom.

Het klinkt alsof je een oprecht fijne trip hebt gehad op psilocybine. Ik ben gewend om trip reports van je te lezen waarbij je eerst door "de hel" moest om vervolgens bij het mooie deel van de trip te komen. Wat fijn dat je de "hel" deze keer hebt kunnen overslaan!
Dat je dat opmerkt. :)

Maar inderdaad, klopt helemaal. Ik trip nu vrij sporadisch, wat er toe heeft geleid dat mijn trips niet zo heel duister meer zijn. Het duistere is er bij psilo trouwens echt wel, maar ik voel me stabieler en kan me er beter van distantiëren. Ik kan het onderzoeken zonder mezelf erin te verliezen.

P.S. Was dit nou je eerste psilo trip na een lange tijd LSD trippen?
Nee, ik heb ergens in april geloof ik mijn voorlaatste trip gehad, ook op truffels. Ik heb op zich wel weer eens zin om op 1P-LSD of ALD-52 te trippen, maar kijk op tegen de bodyload. De laatste tijd zit er al veel spanning in mijn nek en schouders. Het lijkt me niet fijn om daar bovenop nog die bodyload te hebben. Psilo ontspant me daarentegen op een rare manier en ik vind het ook wel fijn dat de trip niet zo heel lang duurt.

Bedankt voor je belangstelling. :)

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Misschien een gekke vraag maar ben je wel eens (regelmatig) naar de kerk gegaan ? De manier waarop je dingen zegt en verwoord komen redelijk overeen met dingen die dominees ook verkondigen, alleen gebruiken zij dan christelijke termen. Vind het daarom ook wel bijzonder dat je de bijbel als sprookjesboek ziet. Ik als nonreligieus/nonspiritueel persoon zie in ieder geval wel overlap

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Game&Watch Ik ben Christelijk opgevoed en ben dus vroeger wel naar de kerk geweest en er werd uit de bijbel voorgelezen thuis en op school. Maar ik geloofde als klein kind al niet in die verhalen en op jonge leeftijd begon ik me ook te verzetten tegen religie.

Op latere leeftijd ben ik met wat minder aversie naar de inhoud van de bijbel gaan kijken. Ik zie nu wel dat de bijbel meer metaforisch bekeken moet worden, niet letterlijk. Het probleem (imo) is dat het geschreven is alsof het letterlijk bekeken moet worden en veel Christenen doen dat dus ook. Het zijn verhaaltjes om de essentie ver van ons af te kunnen houden. Om goddelijkheid en verantwoordelijkheid toe te dichten aan een paar specifieke individuen. Je kunt religeus zijn zonder spiritueel te zijn en dat vind ik een eng iets.

Ik denk dat de essentie van alle religies spiritueel is. Maar dat religies een degradatie zijn van spiritualiteit. Mensen willen iets hebben te aanbidden. Afgeleid zijn door verhaaltjes.

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ah ja, dat komt me bekend voor. Ik snap werkelijk waar niet hoe zoveel mensen die verhalen letterlijk kunnen lezen ipv metaforisch en spiritueel. Je hebt ze er zelfs bij zitten die de verhalen bijna lezen of het echte wetenschap en geschiedenis is. Maar hier geldt wel dat je christenen (en andere religieuzen) hebt bij beide uiteinden en het hele spectrum daartussen.

Metaforisch kunnen de bijbelverhalen wel mooie en inspirerende verhalen zijn overigens. Sterker nog dan kan het veranderen van gekke verhaaltjes naar mooie verhalen met uitgesproken figuren die levenslessen vertellen. In dat opzicht is sprookjesboek misschien wel een hele mooie benaming voor de bijbel, want is dat niet precies wat een sprookje is?

Grappig, ik had net nog een hele negatieve connotatie bij het woord sprookjesboek om andere boeken te omschrijven. Maar eigenlijk zijn sprookjesboeken natuurlijk hele leuke en leerzame boeken. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, ik zei sprookjesboek wel wat denigrerend tegenover de bijbel, maar dat komt omdat veel mensen het zo letterlijk nemen en gebruiken voor angstzaaierij. Of het nou eerlijk is of niet, de bijbel heeft voor mij nogal een negatieve connotatie gekregen daardoor. De verhalen in de bijbel an sich zijn helemaal niet zo verkeerd. Ik luisterde er vroeger vaak met aandacht naar (toen ik ze nog niet tientallen keren had gehoord tenminste), maar niet om de reden waarom streng gelovigen er naar luisteren. Ik was een kind en kinderen houden van verhalen. Sprookjes al helemaal. Sprookjes vind ik ook zo goed, want er zit altijd een diepere betekenis achter (waar je vaak pas achter komt als je ouder wordt).

De Tao Te Ching is een heel ander boek dan de bijbel. Het gaat niet over personen/individuelen. Het is denk ik puur gericht op de lezer key inzichten doen laten herinneren (die men al weet dus, maar vergeten is) waardoor de lezer eventueel inziet hoe men van het hoogste pad (de Tao) af is geraakt en hoe men daar weer op kan komen.

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja ik begreep dat het redelijk negatief was haha. Maar daarna veranderde mijn eigen interpretatie van het woord wat ik wel geestig vond.

Persoonlijk geloof ik niet in dingen als het hoogste pad (of ik snap niet wat dat betekent) of dat je al inzichten hebt om daar te komen. Maar misschien moet ik een keer goed trippen om het te begrijpen.

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Dat je tijdens het trippen veel kan leren, zei het door gidsen, entiteiten of gewoon eigen interesse geloof ik zeker.

Tijdens paddo trips in het verleden heb ik grootse inzichten in natuurkunde, elektronica en zelfs UFO techniek gekregen waar ik vandaag de dag nog gebruik van maak in mijn eigen bedrijfje.

Dat met die pendel vind ik onzin maar dat is maar mijn mening. Werkt zo een pendel ook in het casino om rood of zwart te kiezen?

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Zonder tripmiddelen maak ik trouwens ook heel spirituele dingen mee. Ik heb regelmatig “exploding head syndrome” en in die staat trip ik ballen en treed ik uit mijn lichaam.

Hier zijn trouwens gewoon wetenschappelijke verklaringen voor. “Zweverige” mensen kennen het toe aan kundalini energie.

Wat het ook is en hoe het ook komt ik ben er niet meer bang van en zie het gewoon als een deel van mijn realiteit.

Iskra

Bewuste gebruiker
Je eigen energie geeft kracht aan die pendel. Je intuitie gebruiken is eigenlijk precies hetzelfde. Alleen dan wat dichter bij jezelf.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja als ik vrij dicht bij mezelf sta dan voel ik bijvoorbeeld intuïtief aan of een bepaald voedingsmiddel goed voor me is (of niet) op dat moment (soms kan ik een specifiek iets goed verdragen, soms helemaal niet). Maar op momenten dat ik niet zo intuïtief ben gebruik ik daar dus een pendel voor.

Het idee dat alles energie is (en niet materie) maakt het allemaal ook een stuk makkelijker te geloven. Je beïnvloedt je realiteit (de "fysieke" wereld dus) met je gedachten. Uiteraard dus ook de pendel.

Bovenaan