Truffel dosis, verschillende soorten

Katze

Newbie
Sinds een aantal weken ben ik geïnteresserd geraak tin de effecten van psilocybine, en heb nu een aantal keer verschillende soorten truffels gebruikt.

Vorige week nam ik 16g verse Valhalla + ongeveer 2,8 gram gedroogde valhalla (wat ongeveer 6 g vers zou moeten zijjn,maar het was de 1e keer dat ik die dingen droogte, dus heb er nogal mee lopen rommelen en weet niet in hoeverre de kwaliteit achteruit is gegaan daardoor).

Nu probeer ik uit te zoeken wat de meest potente truffels zijn. Ik heb begrepen dat alle "soorten" (hollandia, utopia, etc.) allemaal voortkomen uit kruisingen/doorkweken van de basissoorten Psilocybe mexicana, Psilocybe tampanensis, en Psilocybe atlantis

Op veel smartshop websites staan van die lijstjes met de verschillende eigenschappen/effecten van truffels zoals "filosofisch","visueel", "creatief", etc.
Uit wat ik zo heb gelezen op internet(fora) kan ik over het algemeen opmaken dat de meeste ervaren gebruikers dit zien als pure marketing.

Het feit dat de duurdere truffel soorten sterker zouden zijn (dus meer psilocybine/psilocine bevatten) wordt minder duidelijk tegengesproken. Zit hier dus meer waarheid in?

Als ik hiervan uitga, dan zouden de Valhalla en de High Hawaiian truffels de meest potente soorten zijn. De High Hawaiian wordt in tegenstelling tot de gebruikelijke 15-gram-portie echter per 22 gram verkocht. Dus ik vraag me af, is de High Hawaiian ook echt sterker (per gram truffel) of komt dit door de grotere portie?

Quinn

Bewuste gebruiker
High Hawaiian is inderdaad 1 van de sterkste. betreft truffels zijn er verschillen bij de ene truffels zijn bijvoorbeeld de visuele effecten groter dan bij ander. denk dat je goed zit met je Valhalla. ik zelf vind de dragon's dynamite ook wel leuk voor een goede truffel trip.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb begrepen dat het soort niet veel uitmaakt. Verschil tussen soorten en de verschil in sterkte is vooral verkooppraat. De dosis maakt wel uit.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Naar mijn mening is het zeker geen verkooppraat.

Ik heb vooral ervaring met de Freshbox truffels, en de topper van die range (Mother's Finest) is zo sterk dat ze die per 10 gram verkopen ipv 15 gram. En dan heb je met 20 gram Mother's Finest een ongeveer gelijkwaardige ervaring als met 30-35 gram van de goedkopere van die range. En dat kan ik echt bevestigen.

De range waar jullie het over hebben heb ik zo goed als geen ervaring mee. Inmiddels is er een tweede smartshop in mijn stad die die range verkoopt, dus die zal ik ook eens proberen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
maakt zeker wel verschil :P maar de verschillen zijn niet gigantisch.
Oke. Ik heb (nog) nooit truffels of paddo’s gehad. Dus weet er alleen van wat ik er over lees/hoor.
In de (verdere) toekomst wil ik wel eens truffels nemen en trippen. Nu ben ik daar niet aan toe vind ik.
Ik ga dan wel beginnen met een halve dosis. Mocht Ik ga tztz denk voor Tampanensis (philosopher stone). Standaard truffel en in de shop hier het dichtsbij (klein uur met auto) het goedkoopst en verst en altijd op voorraad.

Laatst bewerkt:

Katze

Newbie
Bedankt voor jullie reacties. Ik wilde eigenlijk anderhalve portie nemen, dus zo'n 23 g Valhalla, maar heb nu 1 zakje Valhalla en 1 bakje Hawaiian.
Ik denk dat ik er maar van uit moet gaan dat de sterkte gaat over 1 portie, dus dat 22g Hawaiian overeenkomt met 15g Valhalla.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Sorry dat ik stoor @Psychedelibee , maar jij weet hier zoveel van. Wat is wijsheid in dit geval van Katze?

Ik weet te weinig je over doseringen te adviseren Katze.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Gemiddeld genomen wordt 15 gram als een 'normale' portie gezien.

Dan heb je dus een leuke maar niet al te heftige trip, en deze hoeveelheid (of net iets minder) wordt aangeraden voor beginners. gevorderden kiezen vaak voor een wat hogere dosering, 20, 30 of zelfs 40 of 45 (mijn hoogste dosering ooit) gram.

als je je dosering eenmaal bepaald hebt, wel alles in korte tijd tot je nemen, bij paddo's/truffels is bijpakken niet zo effectief.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Gemiddeld genomen wordt 15 gram als een 'normale' portie gezien.

Dan heb je dus een leuke maar niet al te heftige trip, en deze hoeveelheid (of net iets minder) wordt aangeraden voor beginners. gevorderden kiezen vaak voor een wat hogere dosering, 20, 30 of zelfs 40 of 45 (mijn hoogste dosering ooit) gram.

als je je dosering eenmaal bepaald hebt, wel alles in korte tijd tot je nemen, bij paddo's/truffels is bijpakken niet zo effectief.
Toch ga ik voor 7,5 gram Tampanensis tzt ipv 15 gram. Noem mij een schtijbak maar ik ben altijd erg voorzichtig met iets nieuws. Kan een 2e keer altijd meer nemen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@ schijtbak ( :tongueout: )

Voorzichtigheid is altijd goed, maar van 7,5 gram ga je nauwelijks wat merken. Dan zou ik 10 gram doen om mee te beginnen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Sorry dat ik stoor @Psychedelibee , maar jij weet hier zoveel van. Wat is wijsheid in dit geval van Katze?

Ik weet te weinig je over doseringen te adviseren Katze.
Dat verschillende soorten truffels verschillende effecten zouden hebben, zoals dat de een meer visueel is, de ander meer filosofisch, etc is sowieso echt pure marketing. Allemaal bevatten ze dezelfde stoffen, dus effecten zijn enkel afhankelijk van de dosering psilo.

In mijn ervaring vallen de verschillen in sterkte trouwens ook reuze mee, ze verschillen zeker wat maar niet zoveel als de smartshops beweren. Nu heb ik al een paar jaar geen truffels meer gekocht, dus wellicht is de situatie nu wat anders. Maar ik was vorige keer niet onder de indruk van 15g hollandia in ieder geval, integendeel ik vond het vergelijkbaar met 15g mexicana/tampenensis/Atlantis. Voor mij als ervaren tripper is dat er zeer milde trip.

Je kunt er sowieso vanuit gaan dat er bakje hooguit een gemiddelde dosering is. Ondanks dat ze graag op hun website zetten dat er bakje van de sterkste soort ook een sterke trip oplevert, kunnen ze zich niet permitteren om echt hoge dosissen te verkopen.

Persoonlijk zou ik gewoon een van de goedkopere soorten kopen en dan de dosering verhogen als je een sterkere trip wilt, dat is de goedkoopste optie met hetzelfde resultaat.

Patricio77

Experimenterende gebruiker
Valhalla hier een aantal maal gedaan. Zal voor iedereen anders zijn maar voor mij is Valhalla wel echt sterker dan Atlantis, Hawaiian en Hollandia. Bij elke reis gaan mijn partner en ik sowieso steeds een laag dieper. Alsof je steeds een laagje van de realiteit afhaalt en steeds makkelijker andere dimensies en realiteiten binnen treedt. Visuals en binnengedachten en gevoel worden elke keer sterker. Wij gebruiken truffels vrij spiritueel, en openen van alles. Elke keer precies dezelfde dosis: 15 gram per persoon. Valhalla is bijna net zo sterk en intens als ayahuasca voor ons. Kortom, echt een aanrader voor als je echt van de aardbodem afgeschoten wilt worden ver ver ver het universum in

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Qua sterkte kan er wel verschil in zitten, maar garantie op een sterkere trip heb je ook weer niet. Soms had ik bijvoorbeeld Hollandia die niets sterker waren dan Atlantis. En soms had ik Atlantis die meer dan twee keer zo sterk waren als andere Atlantis. Die sloegen dan meestal blauw uit van de psilocybine.

Ben het eens met Psychedelibee dat de verschillende effecten per soort marketing BS is. Maar geloof je er in, dan kun je volgens mij makkelijk je trip die richting in sturen en dan word je dus bevestigd in je geloof.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
T is echt geen marktpraatje hoor.

Er zitten naast psilocybine ook een paar andere psychoactieve stoffen in truffels/paddo's en die onderlinge verhoudingen verschillen wat per soort zodat er toch wel wat onderlinge verschillen zijn qua trips. Maar het komt toch wel allemaal op hetzelfde neer.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je hebt vast gelijk dat er andere samenstellingen van alkaloïden in verschillende truffelsoorten zitten, maar om nou te zeggen dat de ene een meer filosofisch effect geeft en de ander een meer visueel... Ik heb denk ik meer dan 50 keer getript op verschillende soorten truffels en heb helemaal niets van een voorspelbaar effect per soort opgemerkt. Trips waren extreem variërend, maar ook met exact dezelfde soort.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
T is echt geen marktpraatje hoor.

Er zitten naast psilocybine ook een paar andere psychoactieve stoffen in truffels/paddo's en die onderlinge verhoudingen verschillen wat per soort zodat er toch wel wat onderlinge verschillen zijn qua trips. Maar het komt toch wel allemaal op hetzelfde neer.
Of die verschillen die je ervaart zijn gewoon set en setting afhankelijk. Ik merk echt geen verschil tussen de verschillende soorten truffels om heel eerlijk te zijn, en de stoffen waar jij het over hebt zijn over het algemeen in behoorlijk verwaarloosbare hoeveelheden aanwezig. Maar zoals mindless al zei, je bent met trippen gevoelig voor suggestie en daar laat jij je blijkbaar voor lenen.

Anonspider

Je hebt vast gelijk dat er andere samenstellingen van alkaloïden in verschillende truffelsoorten zitten, maar om nou te zeggen dat de ene een meer filosofisch effect geeft en de ander een meer visueel... Ik heb denk ik meer dan 50 keer getript op verschillende soorten truffels en heb helemaal niets van een voorspelbaar effect per soort opgemerkt. Trips waren extreem variërend, maar ook met exact dezelfde soort.
Hey ben je online? Wil wat vragen over truffels die ik morgen wil nemen. Maar misschien krijg ik je niet voor morgen al te pakken.

Anonspider

Held,

Maandje geleden eerste keer truffels gedaan. 11g high hawaiian. De trip was in het begin mooi met alle kleuren en de muziek en had flinke lol met de camgirls op met al die lichten in hun kamers.. Maar zat thuis en had geen optimale set en setting want moest het verborgen houden. Ook schrok ik van de intense gedachte gang en ik voelde ook alsof er een Cosmisch wezen met mij aan het praten was en dat de apen vanwege paddos een bewustzijn hadden gecreeerd en blablabla ik ging dus bad. Kon me net nog in bedwang houden.

Nou heb ik dit keer een goeie set en setting en is niemand thuis en kan ik 6-8 uur lang trippen.
Ik heb de Phylosephers stones gehaald 15g omdat ik ff krap bij kas zit en ook niet wil vallen voor marketing praatjes als die er zijn.

Zou 15g die ik nu heb ongeveer even goed zijn als 15g high hawaiians denk je?

Nou wil ik best weer 11g proberen met de phylosophers dit keer maar ben ik bang dat het minder sterk zal zijn als de vorige 11g high hawaiians.

En is het verstandig om maar 7.5g te nemen aangezien ik de vorige keer bad ging ergens op de helft van de trip omdat ik schrok van de verandering in het bewustzijn maar ook thuis opeens ging wandelen terwijl ik het eigenlijk verborgen wou houden en niet wou laten merken dat ik aan het trippen was. Niet dat mn ouders het hebben gemerkt gelukkig.
Alleen ben ik ook bang dat ik bij 7.5g minder visuals krijg of bijna amper..

Of gewoon 15g phylosophers naar binnen gooien kan ook maarja dan ben ik me mentaal al een heftige trip aan het voorlullen haha...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Held,

Maandje geleden eerste keer truffels gedaan. 11g high hawaiian. De trip was in het begin mooi met alle kleuren en de muziek en had flinke lol met de camgirls op met al die lichten in hun kamers.. Maar zat thuis en had geen optimale set en setting want moest het verborgen houden. Ook schrok ik van de intense gedachte gang en ik voelde ook alsof er een Cosmisch wezen met mij aan het praten was en dat de apen vanwege paddos een bewustzijn hadden gecreeerd en blablabla ik ging dus bad. Kon me net nog in bedwang houden.

Nou heb ik dit keer een goeie set en setting en is niemand thuis en kan ik 6-8 uur lang trippen.
Ik heb de Phylosephers stones gehaald 15g omdat ik ff krap bij kas zit en ook niet wil vallen voor marketing praatjes als die er zijn.

Zou 15g die ik nu heb ongeveer even goed zijn als 15g high hawaiians denk je?

Nou wil ik best weer 11g proberen met de phylosophers dit keer maar ben ik bang dat het minder sterk zal zijn als de vorige 11g high hawaiians.

En is het verstandig om maar 7.5g te nemen aangezien ik de vorige keer bad ging ergens op de helft van de trip omdat ik schrok van de verandering in het bewustzijn maar ook thuis opeens ging wandelen terwijl ik het eigenlijk verborgen wou houden en niet wou laten merken dat ik aan het trippen was. Niet dat mn ouders het hebben gemerkt gelukkig.
Alleen ben ik ook bang dat ik bij 7.5g minder visuals krijg of bijna amper..

Of gewoon 15g phylosophers naar binnen gooien kan ook maarja dan ben ik me mentaal al een heftige trip aan het voorlullen haha...
Het is eigenlijk onmogelijk om te zeggen hoe sterk ze uit zullen vallen, omdat het een natuurproduct betreft. Er kan nou eenmaal meer of minder psilocybine zitten in de ene of de andere truffel, ook van dezelfde (onder)soort.

7,5 gram is zeker veiliger als je de neiging hebt tot bad gaan, maar je kan dan ook een "net-niet trip" hebben. Ik zou dan persoonlijk eerder voor 10 gram gaan om dat een klein beetje meer uit te sluiten. Maar toch, je kunt nooit van tevoren weten hoe een trip uit gaat pakken.

Is er geen optie voor een tripsitter?

Anonspider

Het is eigenlijk onmogelijk om te zeggen hoe sterk ze uit zullen vallen, omdat het een natuurproduct betreft. Er kan nou eenmaal meer of minder psilocybine zitten in de ene of de andere truffel, ook van dezelfde (onder)soort.

7,5 gram is zeker veiliger als je de neiging hebt tot bad gaan, maar je kan dan ook een "net-niet trip" hebben. Ik zou dan persoonlijk eerder voor 10 gram gaan om dat een klein beetje meer uit te sluiten. Maar toch, je kunt nooit van tevoren weten hoe een trip uit gaat pakken.

Is er geen optie voor een tripsitter?
Nee maar ik kan een bad trip nu veel beter handelen. Ik maak me geen zorgen. Maakt me geestelijk ook sterker elke keer dat ik bad ging. Ben ik totaal maar 2x bad gegaan met drugs. 15 jaar geleden met wiet en dit jaar met truffels. Komt goed.

Maar die 11g high hawaiians gaf mij zulke mooie visuals.. ik weet ook precies wat de bad trip heeft veroorzaakt de eerste keer en kan daar voor waken.

15g phylosophers stones moet ik dus niet aan beginnen?

Dan ga ik gewoon voor de 10g dit keer. Wil niet het risico nemen met 7.5g en geen visuals krijgen, want doe het voor de visuals.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is gewoon zo moeilijk te zeggen, om de bovengenoemde redenen.

Maar ik zou je dan toch maar aanraden om voor die 10 gram te gaan ja en niet 15. Beetje voorzichtig aftasten.

Visuals zijn trouwens enorm afhankelijk van mindset. Zie je geen visuals, ga dan eens lang naar een egaal oppervlak kijken. Zo kun je het triggeren. Al moet je natuurlijk ook wel voldoende psilocbyine in je lijf hebben.

Anonspider

Het is gewoon zo moeilijk te zeggen, om de bovengenoemde redenen.

Maar ik zou je dan toch maar aanraden om voor die 10 gram te gaan ja en niet 15. Beetje voorzichtig aftasten.

Visuals zijn trouwens enorm afhankelijk van mindset. Zie je geen visuals, ga dan eens lang naar een egaal oppervlak kijken. Zo kun je het triggeren. Al moet je natuurlijk ook wel voldoende psilocbyine in je lijf hebben.
Thanks voor de tips!

Anonspider

Thanks voor de tips!
Toch maar voor 8g gegaan en na half uurtje a uurtje ff gekotst en daarna wat suiker genomen.

Truffels moet je rustig opbouwen 😁. Niet gelijk met 11g beginnen en daarna weer 8g er tegen aan gooien. Kan ook eng zijn dat in je brein kruipen 🥸!

Zit nu ergens tegen mijn midden van me trip aan. Toch maar geen 3e keer truffels. Of tenminste als ik een volgende keer doe dan is het 4g of minder zelfs haha.

Harrie In De Warrie

Badass junkie
Toch maar voor 8g gegaan en na half uurtje a uurtje ff gekotst en daarna wat suiker genomen.

Truffels moet je rustig opbouwen 😁. Niet gelijk met 11g beginnen en daarna weer 8g er tegen aan gooien. Kan ook eng zijn dat in je brein kruipen 🥸!

Zit nu ergens tegen mijn midden van me trip aan. Toch maar geen 3e keer truffels. Of tenminste als ik een volgende keer doe dan is het 4g of minder zelfs haha.
Geniet ervan hoop dat je als nog een mooie ervaring eruit kan halen!

Edit: je kan nog typen haha misschien je telefoon weg leggen en van de natuur genieten 😉🥰😇

Anonspider

Geniet ervan hoop dat je als nog een mooie ervaring eruit kan halen!

Edit: je kan nog typen haha misschien je telefoon weg leggen en van de natuur genieten 😉🥰😇
Ja ik ga nu wat meer genieten haha. Ik heb niet veel gram nodig heb ik gemerkt om een sweet spot te raken.

Thanks voor alle advies!

Wens jou ook een goeie dag!

Edit: mn trip zit er weer op. Die visuals zijn prachtig alleen vind ik dat nadenken nog eng met truffels haha. Geen idee of ik nog een keer aan de truffels ga.. Ze smaken ook zo ranzig, moest paar keer bijna kotsen bij het eten. Verpest ook gelijk heel de trip dan..

Laatst bewerkt:

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Edit: mn trip zit er weer op. Die visuals zijn prachtig alleen vind ik dat nadenken nog eng met truffels haha. Geen idee of ik nog een keer aan de truffels ga.. Ze smaken ook zo ranzig, moest paar keer bijna kotsen bij het eten. Verpest ook gelijk heel de trip dan..

Volgende keer thee ervan maken, dat gaat een hele hoop schelen. Je giet het zo naar binnen en minder kans op misselijkheid.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Hoe bedoel je precies: "niet gelijk met 11g beginnen en daarna weer 8g er tegen aan gooien."?

Heb je bijgedoseerd? Dat is sowieso niet zo handig om te doen met psyschedelica, door rap optredende tolerantie.

Het kan zijn dat je er heel gevoelig voor bent ja. En het heel introspectief worden (in je hoofd gaan zitten) hoort er nu eenmaal bij ja.

Zoals @HierEnDaarEenFuifje zei, kun je de vieze smaak, het zwaar vallen op de maag en eventuele misselijkheid voorkomen door er thee van te zetten.

Dirkdirk

DF-koning
Dat verschillende soorten truffels verschillende effecten zouden hebben, zoals dat de een meer visueel is, de ander meer filosofisch, etc is sowieso echt pure marketing. Allemaal bevatten ze dezelfde stoffen, dus effecten zijn enkel afhankelijk van de dosering psilo.

In mijn ervaring vallen de verschillen in sterkte trouwens ook reuze mee, ze verschillen zeker wat maar niet zoveel als de smartshops beweren. Nu heb ik al een paar jaar geen truffels meer gekocht, dus wellicht is de situatie nu wat anders. Maar ik was vorige keer niet onder de indruk van 15g hollandia in ieder geval, integendeel ik vond het vergelijkbaar met 15g mexicana/tampenensis/Atlantis. Voor mij als ervaren tripper is dat er zeer milde trip.

Je kunt er sowieso vanuit gaan dat er bakje hooguit een gemiddelde dosering is. Ondanks dat ze graag op hun website zetten dat er bakje van de sterkste soort ook een sterke trip oplevert, kunnen ze zich niet permitteren om echt hoge dosissen te verkopen.

Persoonlijk zou ik gewoon een van de goedkopere soorten kopen en dan de dosering verhogen als je een sterkere trip wilt, dat is de goedkoopste optie met hetzelfde resultaat.
Ik weet dat je helaas niet meer meer op het forum bent, maar even ik vroeg me af, kunnen ze dit niet extrraheren of meten in een laboratorium? Het gaat om de stof Psylocibinine, ofwel O-fosforyl-4-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine, met een fosfor gedeelte wat eenmaal ingenomen meteen omgezet in wordt in psicolicine het gedefosforyleerde derivaat, dat kan je toch gewoon wetenschappepijk aantonen in een lab door extraheren, destileren, bewijzen verzamelenen, wegen en meten, koelen en verwarmen, roeren, proeven for all I care maar het is toch gewoon te meten hoe sterk en in welke mate een paddestoel werkzaam is?

Ik zag het ook laatst. Punten bij dingen als vusuals, hradspace, mind etc. allemaal kul. Waarom word er niet een manier gevonden waaarmee consumenten en fabrikanten de paddestoellen allemaal perfect hebben gemeten.

Bovenaan