• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffel trip

AnoniemeR

Newbie
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn ervaringen met het gebruik van truffels met jullie delen en waar mogelijk tips opvangen voor een volgende keer. Ik wil wel graag anoniem blijven, net als mijn 2 vrienden, daarom noem ik mijzelf R en mijn vrienden D en M. Ik begrijp dat het de bedoeling is dat je trip report zo uitgebreid mogelijk is, dus ik ga mijn best doen. Ik hoop dat jullie ook zien waarom het niet ging zoals het helemaal hoorde te gaan.

Dosering: 12 gram pp Tampanensis
Hoofdpersonen: D, M en R (ik)

Voor ik begin met het verhaal over ons gebruik van truffels, wil ik even vertellen wat wij precies aan drugs gebruiken en hoe vaak. We blowen alle drie zeer vaak, in de vakantie vaak wel elke dag. We doen dit ook al jaren en zijn dus wat dat betreft erg ervaren. Sinds een jaar zijn we ook begonnen met het uitproberen van andere soorten drugs. We begonnen met XTC en dat is ons erg goed bevallen, we gebruiken het nu regelmatig op feesten. Truffels zou onze volgende stap worden, vooral vanwege de leuke ervaringen die we hoorden van mensen en lazen op het internet. Op de planning staat momenteel het gebruiken van speed, wanneer dit gaat gebeuren weten we nog niet. Verder gebruiken we ook regelmatig lachgas.

Zeker omdat we onervaren gebruikers zijn probeerden we ons voor het gebruiken van truffels goed te informeren. We deden research en kwamen er achter dat het verstandig is om niet te beginnen met een zwaar soort. Vandaar dat we ruim 30 gram Tampanensis truffels hadden besteld. We kozen een rustige omgeving uit, namelijk het huis van M. Zijn ouders waren op vakantie, dus we hadden alle rust en tijd om dit te doen.

Toen de dag was aangebroken rookten we 's ochtends nog even een jointje en vulden we nog een paar ballonnetjes met lachgas. Al met al een prima start van de dag zou ik zeggen. We lazen op internet dat het verstandig is om truffels te eten op een lege maag, daarom hadden we alle drie niet meer dan een broodje op. Rond een uur of één vonden we het tijd worden om de truffels maar eens te gaan eten. Dat was op zich ook al heel erg grappig, want D is namelijk een behoorlijke zeurpiet met eten. Hij moest kokhalzen en ging bijna over zijn nek bij de eerste hap. Nadat M en ik bijgekomen waren van het lachen en D inmiddels begonnen was met thee zetten van zijn truffels, begonnen ook M en ik met het eten. We gebruikten een kom yoghurt om de smaak een beetje te neutraliseren. We kauwden zo lang mogelijk op de truffels.

Toen we alles hadden opgepeuzeld besloten we een beetje FIFA te gaan spelen tijdens het wachten op de trip. Na ongeveer een half uur/3 kwartier begon ik me enorm misselijk te voelen. Ik voelde me licht in me hoofd en na een kwartiertje wou ik echt wat frisse lucht halen. M en D gingen met mij mee en zo liepen wij aan de start van onze trip buiten op straat. Vlak nadat we waren gaan lopen begonnen M en D zich ook enorm misselijk te voelen. Het verbaasde ons niks dat ik het eerder had dan M en D, omdat ik met XTC ook altijd degene ben waarbij het als eerste inslaat. Nadat we een stuk gewandeld hadden begonnen we ons ook erg licht te voelen en gingen onze spieren erg verslappen. Het was net alsof je zonder botten rondliep.

Nadat we een beetje gewandeld hadden begon voor mij de trip in ieder geval, waarschijnlijk liep ik al een stuk voor op M en D maar echt zeker weten deden we niet. Ik begon kleuren te zien en alles leek mooi en bijzonder te worden. Het groen van de planten leek te verkleuren in andere soorten groen. Dingen in de omgeving werden opeens interessant, terwijl je er normaal gesproken aan voorbij zou lopen. Toen we terug gekomen waren bij het huis van M, besloten we in de tuin te gaan zitten. We zetten drie tuinstoelen op een rijtje neer, zodat we alle drie naar dezelfde kant keken. De tuin van M staat helemaal vol met versieringen en potjes en allemaal van die dingetjes voor in je tuin, genoeg om te zien dus. De trip was overduidelijk begonnen.

We hebben denk ik een uur of langer in de stoelen gezeten, er waren momenten dat we veel praatten over wat we zagen, maar ook momenten dat we alle drie in ons eigen wereldje zaten. Ikzelf keek veel naar een houten kastje dat aan de muur hing, een waar plantjes instonden en een konijn van steen. De plantjes kwamen continu in en uit het kastje en het konijn ook. Ook de stenen op de grond leken als een soort plateaus uit de grond te komen en weer terug in de grond. M beschreef als voorbeeld van zijn trip het gezicht van D, dat steeds leek te verjongen naar een babygezichtje en weer te verouderen. D had zelf thee gedronken van zijn truffels, hij had de visuals niet zo erg als M en ik die hadden, maar had wel het lichte, verslappende, heerlijke gevoel.

Na een uurtje besloot ik even in mijn eentje in de woonkamer op de bank te gaan liggen. Ik lag daar alleen en ik voelde me heerlijk. Ik zakte helemaal weg, ik keek naar één punt en de hele wereld leek niet te bestaan. Er was een moment dat ik even niets meer kon bewegen toen ik het probeerde. Ik wou wat zeggen maar dat lukte niet, het interesseerde me ook helemaal niet. Op een gegeven moment kwam ik er weer een soort van uit en ging ik terug naar buiten. Ik raadde M aan hetzelfde te doen en ook hij vond het heerlijk.

Na een aantal uur merkten we dat de trip uit begon te werken. De bewegende wereld stopten en de kleuren ook. Ik zag wel aan M en D dat ze er niet helemaal topfit uitzagen. We besloten om nog maar een jointje te gaan roken en toen we daarmee klaar waren was de trip helemaal uitgewerkt, maar stoned werden we al helemaal niet. Even later gingen we ook maar even wat eten, het was inmiddels alweer etenstijd. We hebben de avond vol gemaakt met nog een paar joints, wat ballonnetjes en een paar biertjes. Een geslaagde dag dus.

Nu denken jullie vast dat dit een geslaagde trip voor ons was. Daar denken wij helaas niet hetzelfde over. Ondanks de visuals die ik zojuist heb beschreven, hadden we alle drie toch iets meer verwacht. We dachten dat we echt dingen zouden gaan zien die er niet zijn, maar het enige was dat er bestaande dingen gingen bewegen. De trip was niet wat we ervan verwacht hadden. We vinden het ook geen tweede keer waard als het niet beter kan worden. Daarom vraag ik bij deze om jullie tips voor de volgende keer, of misschien weten jullie waar het aan lag.

Bedankt voor jullie aandacht, ik hoop dat jullie met plezier hebben gelezen!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Klinkt als een chille maar lichte trip. Het misselijk worden gebeurt vaker en je zal sneller misselijk worden op een lege maag. Als je een lichte maaltijd zo'n 2-3 uur van te voren hebt gehad heb je een bodem in je maag en zullen de truffels zich beter verdelen over je maag. Anders komt alles direct op je maag en raakt je maag geirriteerd.

Verwacht niet dat je dingen gaat zien die er niet zijn met truffels, ze zorgen voor een vervormd beeld van de werkelijkheid maar ze creëren geen dingen als kabouters en draken enzo :P

Wellicht dat een zwaardere trip je beter bevalt, zo niet dan is het gewoon niet jouw ding.

Fool

Badass junkie
Misschien nog nét iets beter inlezen over truffels, van psychedelica ga je geen dingen zomaar 'zien', eerder vervormingen van de werkelijkheid en patronen overal overheen. Ik vindt het speciale van trippen ook niet echt de visuals, maar meer de mentale gedachtegangen en andere manieren om te kunnen denken, iets wat je vooral merkt bij iets hogere doseringen.

Iets wat hier niet zoveel mee te maken heeft, maar wat ik wel uit jullie verhaal mee kreeg. Hoevaak gebruiken jullie xtc en heb je ooit van de 3-maanden'regel' gehoord? :)

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Leuk report.

Als je voor het eerst een middel uitprobeert, is het belangrijk dat je er geen te hoge verwachtingen bij hebt. Het beste is om iets te hebben van: "Ik zie wel wat er gebeurt." Hoge verwachtingen vallen vaak tegen, terwijl neutrale of lage verwachtingen juist vaak voor een geslaagde trip zorgen. Hebben jullie eigenlijk jullie ogen wel eens dichtgedaan tijdens de trip? Meestal zie je de mooiste visuals met je ogen dicht.

Een diepe trip is niet iets dat je zomaar af kunt dwingen, een sterkere soort en hogere dosis (bv 15 gram Atlantis per persoon) zal zeker helpen, maar de intensiteit van een trip is van heel veel dingen afhankelijk en uiteindelijk zijn truffels (en andere psychedelica) gewoon onvoorspelbaar. Bij vergelijkbare omstandigheden, gelijke dosis en zelfde tussenpauze kan het zijn dat je de ene keer vrij oppervlakkig tript, terwijl je een andere keer compleet de weg kwijt bent.

Leuk report!

Goed dat jullie niet overmoedig zijn geweest met de keuze van de truffel. Ook als je vaker andere drugs gebruikt wil dit niet zeggen dat je ook maar meteen voor een zware variant truffels moet kiezen.
Voor de volgende keer misschien een wat zwaardere truffel om de visuals nog wat heftiger te maken!

Tetsuo

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
Verwacht niet dat je dingen gaat zien die er niet zijn met truffels, ze zorgen voor een vervormd beeld van de werkelijkheid maar ze creëren geen dingen als kabouters en draken enzo :P

Wellicht dat een zwaardere trip je beter bevalt, zo niet dan is het gewoon niet jouw ding.

Ligt volgens mij aan de persooon, als ik genoeg psychedelica op heb dan verdwijnt de kamer waarin ik zit. die smelt zegmaar samen en word een heeeeel ander beeld, en een keer toch echt een draak ook. ( was op de muziek van skyrim, dus mijn geest die associeerde dat waarschijnlijk heel erg met een draken)
Maargoed, sommige mensen eten 1 mg lsd en het enige wat ze krijgen is een mindfuck met wat golvende bewegingen.

@ ts, zoals mikesnoepy zegt, kudo's vooor je keuze om een zwakke truffel te kiezen. Voorzichtigheid bij psychelica duidt op gezond verstand (y)

Bovenaan