Truffelen, ja of nee?

Sir Lex

Newbie
Beste lezers,

Mijn nieuwsgierigheid naar truffels is al een tijdje gewekt en ik merk aan mezelf dat ik het stiekem wel een wil doen.
Nu heb ik toch een paar punten waarmee ik zit.
Ik heb een neef (en ook nicht geloof ik, even geen zekerheid in mijn geheugen) die door blowen schizofrenie hebben opgelopen. Zo is het mij althans verteld.
Zelf blow ik wel eens, denk gemiddeld eens in de maand. Het gaat so far altijd goed, geen negatiefe neveneffecten gehad. Blow dan ook niet veel (max 0,5g).
OT: Is dit een reden om psychoactieven geheel te vermijden?
Verder heb ik een leuk vriendinnetje, goede vrienden. Heb de afgelopen periode al mijn punten gehaald. Heb genoeg leuke activiteiten op de planning en woon op mezelf. Het enige minpuntje waar ik nu mee kamp (behalve de eeuwige armoede van de student :mrgreen: ) is dat ik deze periode een beetje lui ben geweest en dat even op moet pakken.
Advies?
Bedankt en gr. :wave:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Gezien het feit dat je aanleg hebt tot psychoses en schizofrenie in je familie raden experts het af voor je 21ste levensjaar. (bron:http://www.schizophrenia.com/newsletter/buckets/drugs.html)
De link die tussen marihuana en schizofrenie wordt gemaakt is veel onderzocht. Men weet niet waar het vandaan komt. Ze weten namelijk niet wat er eerder was. Het blowen, of de schizofrenie. Het kan zijn dat mensen met schizofrenie eerder blowen, of dat blowen de schizofrenie verergert of vervroegd.

Maar of truffelen dit ook veroorzaakt weet ik niet. Alleen staat op de gebruikersaanwijzing van truffels dat je het niet moet gebruiken bij geestesziektes en dergelijke.

''Ook paniekreacties kunnen voorkomen na het innemen van psilocybinebevattende paddenstoelen, vooral als die inname toevallig of onverwacht is. In de literatuur is bijvoorbeeld melding gemaakt van reacties als geweld, agressieve reacties, pogingen tot doodslag en suïcide, een aanhoudende schizofrenie-achtige psychose en convulsies. De overeenkomst tussen door psilocybine teweeggebrachte symptomen en die van schizofrenie, heeft geleid tot het gebruik van de drug zowel bij gedragsonderzoek als bij beeldvorming van de hersenactiviteit bij deze psychotische stoornis. Men denkt dat in beide gevallen de psychotische symptomen teweeggebracht worden door een “gebrekkig selectief doorlaten van zintuiglijke en cognitieve informatie” in de hersenen, dat uiteindelijk tot “cognitieve fragmentatie en psychose” leidt.''
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psilocybine

Ook kan je verder onderzoeken of de schizofrenie in de familie 'aangetrouwd' is of niet. Of het in jouw familielijn zit(grootouders/ouders).

Al met al, ik zou er mee uitkijken.

Sir Lex

Newbie
Hee Pandan,
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik denk dat ik het dan maar even laat voor wat het is, misschien over een paar jaartjes weer overwegen. Ik ben net 20 geworden. Heb me tot halverwege mijn 19e ook onthouden van elke niet- doorgaande drug. Lijkt me dat ik iig niet absurd vroeg ben begonnen.
Voorlopig dan maar bij de uppers houden dan!
Nogmaals bedankt en groet! :grin:

ThePhotographer

Experimenterende gebruiker
Het is lastig in te schatten. Ik ben zelf mentaal ook niet de allersterkste (geweest), Bipolairiteit zit bij mij in de familie en ik was in het begin echt bang om het uit te proberen en heb toen toch de stap gezet. Ik was toen wel al 24.

Als ik mijn ervaring als voorbeeld gebruik: sinds de eerste keer dat ik een echt goede trip heb gehad, is mijn leven veranderd. Niet zozeer de dingen om mij heen, meer mijzelf. Ik ben vanuit een ander perspectief gaan leven, kan nog beter relativeren, ben dieper in muziek, kunst en mode gedoken en zit nu in een erg creatieve fase in mijn leven. Gaat bijna richting de hippie-gedachte (alleen ben ik totaal geen stoner of iemand die er in een vod bij loopt). Wellicht dat deze omschakeling in je leven (als we er natuurlijk vanuit gaan dat truffels zodanig triggert), nu nog te vroeg is en dat je het pas kan meemaken als je mentaal echt volwassen bent ofzo. Ik weet het niet. Misschien is het inderdaad verstandig om gewoon nog even te wachten. Het klopt in ieder geval als een bus dat het meewerkt als je lekker in je vel zit.

Succes!

Bovenaan