Truffels airsealed

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Hallo,

Ik heb eergister in amsterdam bij de azarius shop truffels gehaald, ik ging voor de atlantis. Maar toen ik naar buiten liep keek ik naar de truffels en zag dat ze helemaal wit met groen waren, ik wist dat wit wel goed zou zijn omdat daar ook psylocibine in zou zitten. Maar zodra ze groen werden zou het foute boel zijn, dus ik keek de datum en ja hoor: een week over datum.

Ik terug naar de shop zeg het hem en hij zag natuurlijk direct dat hij fout zat en gaf mij het zelfde aantal grammen atlantis terug maar dan met de goede datum en in een airsealed pakje. Nou prima natuurlijk maar nou vroeg ik mij wel af. De truffels zijn helemaal licht bruin met donker bruin (de kleuren die ze horen te zijn) maar geen spotje wit te ontdekken. Maar als het echt waar is dat er nog bruikbare stoffen in dat witte zit, zou het dan misschien beter zijn voor de werking om ze eventjes zonder airsealed ergens neer te leggen om een klein wit laagje te creëren? Of is dit compleet nonsens?

Ook ga ik ze daarna drogen omdat ik ze niet in de koelkast kan bewaren i.v.m. ouders, maar het zijn eigenlijk 3 truffels elk van 10 gram. dus het zijn flinke bonken, maar ik heb tot nu toe alleen maar een hele boel kleine truffels gedroogd. Maar zal het drogen van die grote bonken het zelfde zijn als die kleine? Of moet ik dan rekening houden met meer kwaliteits verlies ofzo?

Ik weet dat deze twee vragen veel worden gesteld (althans net op een andere manier) maar ik stel ze nu gewoon even ter bevestiging en het is hopelijk een kleine moeite voor jullie om even feedback te geven. Mocht dit toch een te grote moeite zijn laat het bericht dan ook maar achterwegen waarin je klaagt dat dit al te veel wordt gesteld en ik google moet bezoeken.

Bedankt

KoxBox

Badass junkie
Het is niet zo dat ze pas werkzaam zijn als er wit op komt. Het is gewoon niet erg als dat er op zit, dus dat zit wel goed hoor.

Het drogen doe je gewoon op dezelfde manier, het zal wel wat langer duren uiteraard. Snij ze desnoods in stukken (in 4 ofzo) als je wil dat ze rapper drogen.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ok thanks :wink:

En ik heb nu 3 trip ervaringen met sclerotia mexicana:
1 x 10 gram vers
1 x 15 gram vers dat ik gedroogd heb dus gedroogd ong 1.5
1 x 18 gram vers dat ik gedroogd heb dus gedroogd ong 1.8

Ik heb elke keer toch zeker wel wat spelingen in mijn beeld gehad en flink nagedacht enzo maar ik wil nu toch wel een keer goed door breken (zonder dat ik fout ga uiteraard) ik wil het doen ergens op de veluwen dus dat zit wel goed, ik zat te denken aan 13 gram vers wat ik droog dus ong 1.3 gram gedroogd. denken jullie dat dit een goede dosis is of zal ik iets meer of minder doen? aangezien ik tot nu toe alleen nog maar ervaring heb met mexicana en ik niet opnieuw wil beginnen met 'langzaam opbouwen' en de potentie van atlantis toch wel hoger schijnt te liggen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Verschil in sterkte tussen verschillende soorten is niet zo heel groot.

Zoals Koxbox al zei: met 15 gram vers beginnen.
Als je dus echt zeker wilt zijn van een harde trip ( harder dan die 18 gram mexicana) dan zou ik minstens 18gram vers aanraden.

Of je bad gaat is trouwens niet totaal afhankelijk van je dosis.
Set en setting spelen hierin een vééél belangrijkere rol.

Nog even een kleine voetnoot:

Bij het drogen van truffels zakt het gewicht niet zoals met paddo's het geval is.
Truffels bevatten minder vocht, en kan dus ook minder verdampen en zo dus minder gewichtsverlies. Een portie van 10 gram vers werd bij mij ongeveer 2,3 gram droog.

Die grote bonken kun je het beste in kleine stukken snijden.
Eer dat dat binnenkant daarvan droog zal zijn, is deze misschien al wat ''over de datum''.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
PepTalk zei:
Verschil in sterkte tussen verschillende soorten is niet zo heel groot.
Die indruk heb ook. tenminste niet tussen de 3 bekendste. Die pajateros echter kan wel weer een ander verhaal zijn (die zien er ook heel anders uit.)

Ik ben iemand die vrij snel tript. Met een halve portie mexicaanse (paddestoelen) bijvoorbeeld kan ik al een heel leuke avond hebben. En ik heb nu een keer of 5 een truffeltrip gehad, en voor mij als makkelijke tripper is de sterkte me steeds meegevallen. 15 gram Atlantis levert een mooie trip op, maar een tandje harder zou ik best aankunnen.
Dus het is niet zo´n gek idee om is richting de 20 gram te gaan denken. Mits je al wat ervaring hebt en de set & setting in orde zijn.

Ik denk niet dat de truffel ooit een favoriet van mij zal worden, dat zal toch de good old mexicaanse paddestoel blijven.

Bovenaan