• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffels [Atlantis]: begon goed, maar toen..

flight_of_the_behemoth

Experimenterende gebruiker
Voer: Truffels [Atlantis], één portie à 15 gram.

Geslacht: Man
Leeftijd: 21
Lengte: 1,78
Gewicht: 63 kilo
Mood: beetje opgelaten (spannend!), maar ik ben er klaar voor.
Sitters: Nee. De vorige keer met paddo's ging ik me een beetje ergeren aan de rest, dus ik wilde wel eens kijken hoe ik op mezelf was.

----------------------------------------------------------------

Ik had thee gezet van 10 gram Atlantis; ik had 4 uur van te voren niks meer gegeten dus mijn honger was enorm. Thee in een keer achterovergeslagen, smaakte behoorlijk goed - dat ik dit nooit eerder heb gedaan met paddo's. Na amper 10 minuten begin ik al te merken dat het inslaat: mijn focus verslapt soms en ik merk dat mijn lichaam op de werkzame stof is gestuit. Terwijl ik in de spiegel kijk zijn mijn pupillen al flink verwijdt.

Na een poosje zijn de truffels ingeslagen als een bom (althans, dat denk ik): de muur lijkt soms de structuur van marshmellow te hebben en ik ervaar een spectrum felle kleuren door mijn kamer heen --> gaaf! Ook de landkaart die op mijn kamer hangt is één groot spectakel; kleuren en lijnen lopen in elkaar over en de kaart lijkt soms wel driedimensionaal, waarbij de vlakken golven. Later zie ik allemaal vage patronen op de afwisselend groen en gele muur (oorspronkelijk is deze wit geplasterd). Ik heb een poster van Grindhouse op mijn kamer hangen, en het lijkt wel alsof deze meerdere laagjes heeft. Terwijl ik mijn ogen dicht doe en een hand ervoor hou zie ik iets wat wel op een heelal lijkt. Daarbij luister ik muziek, maar de nummers lijken maar enkele seconden te duren. In dit gedeelte zeg ik vooral vaak 'wow' tegen mezelf.

Omdat ik dit zo gaaf vind besluit ik om de rest van de truffels ook maar te pakken, op een klein bolletje na (omdat ze rauw gewoon goor smaken). Dat was een erg onverstandige keuze: ik had moeten wachten tot de trip op volle sterke was. Na een poosje komt namelijk het mentale aspect op gang, en hoe. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik had echt het gevoel alsof mijn hersenen onder een stoomwals werden gelegd. Ik voel me zo uit elkaar getrokken, zo plat als een pannekoek.. voor de visuals heb ik allang geen oog meer, ik voel me zo enorm 'zwaar' dat ik eigenlijk alleen nog wil liggen op mijn bed.
Dat gevoel wordt steeds sterker en op den duur kan ik niet meer fatsoenlijk denken. Mijn gedachten gaan in 'loops' (ik heb nog nooit zoiets gefrustreerd meegemaakt) , en ik ben bang dat mijn buren last hebben van de muziek dus die zet ik uit. Gevoel voor tijd heb ik allang niet meer; misschien is het midden in de nacht, misschien ook nog wel vroeg in de nacht. Terwijl ik op bed een beetje lig rond te draaien en met een hand door m'n haar ga vraag ik me af wat ik mezelf in godsnaam heb aangedaan. Wordt ik gek? Ben ik gek? Wat is leven? Ik kan nog maar één ding tegelijk denken, en dat moet je echt letterlijk zo opvatten. Ik weet niet of iemand ooit over de filosoof Kant heeft gelezen, maar ik heb het idee dat al mijn 'categorieën' dwars door elkaar heenlopen. Ik begrijp niks meer van taal en denk in ondertussen in woorden die geenszins verwoorden wat ik precies voel. Alsof je uit een ballenbak 10 random woorden pakt en er een zin mee maakt, waarbij je niet let op betekenis of grammatica. Het lijkt wel alsof mijn hersenen nog maar 10% van de totale capaciteit benuttigen, terwijl ik toch het idee heb dat ze overuren maken.

Terwijl ik in bed lig rond te woelen besluit ik om mezelf een boodschap achter te laten als de trip voorbij is: doe dit in godsnaam nooit meer, en dit schrijf ik dan ook met koeienletters op een blaadje.

Dit onwennige gevoel heeft dus uren geduurd en het was verre van prettig. Toen ik om half 2 uur 's nachts me eindelijk weer een beetje normaal voelde, was ik echt ontzettend blij dat mijn mentale toestand weer stabiel was. Ik weet niet hoe laat ik in slaap ben gevallen, maar toen ik vanochtend wakker werd voelde ik me enorm uitgerust, al had/heb ik wel last van koppijn.

Mijn conclusie is: één portie is echt veel te veel voor iemand van mijn gewicht. Weeg je net zoveel als ik en ben je even groot, pak dan de helft of misschien wel minder. Ik weet niet of ik het ooit nog eens ga doen, maar als dat wel het geval is pak ik nooit meer zoveel. Ik voel me nu een beetje naïef: 'ha, lekker trippen - hoe meer hoe beter'. Het begon goed, maar daar is alles dan ook wel verder mee gezegd. Desondanks heb ik wel het idee dat ik een leerzame ervaring rijker ben.

lipsticknmascara

Bewuste gebruiker
Wat een leerzaam report heb je gemaakt!

Het begin klinkt ook echt heel erg leuk, maar ik herken het gevoel dat je aan het einde had ook wel, ben ooit (gelukkig maar een uurtje) bad gegaan van paddo's, omdat ik veel te veel had en ook nog met MAO-remmers wat het heftiger maakte en de duur ook langer. Het gevoel na 6 uur van 'houd dit ooit nog op' en alle gedachten die je niet meer begrijpt en de beelden die niet meer kloppen, echt ongelofelijk.

Ik heb nooit truffels gedaan (altijd paddo's van eigen kweek), maar mocht ik ze eens gaan proberen, dan misschien inderdaad maar geen hele portie, weeg minder dan jij en ben ook nog eens een vrouw dus dat zal ook niet meewerken. Had je zelf wel door dat je nog niet op je piek zat toen je de rest pakte? Want dat vind ik dus het lastige eraan, de ene keer is t heftiger dan de andere keer en wie weet wanneer je piek is!

Jammer dat het zo eindigde voor je, ik hoop dat je volgende trip wel weer heel leuk is, dat wens ik je zeker toe :)

KoxBox

Badass junkie
Hmm, misschien moet je ze in het vervolg gewoon opeten en geen thee van zetten. Als je er thee van ze komt het inderdaad harder opzetten en dat kan soms wat overweldigend overkomen.

Ik ben nochtans even groot en weeg evenveel als jou, en ik heb geen problemen met "volledige" porties. Het ligt ook totaal niet aan je grote of gewicht, maar hoe gevoelig je er aan bent.
En omdat het een natuurlijk product is kan de ene portie een veel groter effect teweeg brengen dan een andere.

Na hoeveel tijd heb je die andere 5g dan gegeten? Want het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is van je negatieve ervaring. Je moet echt sterk in je schoenen staan om alleen te gaan trippen omdat je geen mensen om je heen hebt die op je in kunnen praten, het is normaal dat je veel dieper gaat omdat je gewoon veel minder externe factoren hebt die je uit je negatieve spiraal kunnen halen.

Het is jammer dat het zo gelopen is maar ik heb een paar van mijn mooiste trips toch ook te danken aan het feit dat ik het alleen deed. Ik weet natuurlijk niet of je al veel ervaring had, dat kan ook helpen om jezelf terug de goede richting in te sturen als het even de verkeerde kant op gaat.
Nu is het inderdaad belangrijk om alles even te laten bezinken, misschien kom je wel nog terug op het feit dat je het nooit meer wil doen.. :)

raZiel

Bij de smartshop die ik bezocht verkochten ze de atlantis in porties van 15 gram. Ik weeg zelf ook rond de 65 kilo en ik vond het niet te veel ofzo. Ik had zelf ook wel in een trip dat ik niet echt helder meer kon denken, maar het ligt aan jezelf of je dit negatief ervaart. Ik kon gelukkig alsnog positief blijven en leuke gesprekken hebben. Je moet het allemaal gwn op je af laten komen en laten gaan. Proberen niet in paniek te raken bij een negatieve gedachte. Als je wat meer op de wereld wilt blijven kun je idd gwn beter een halve portie nemen ofzo

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
flight_of_the_behemoth zei:
Ik voel me nu een beetje naïef: 'ha, lekker trippen - hoe meer hoe beter'. Het begon goed, maar daar is alles dan ook wel verder mee gezegd. Desondanks heb ik wel het idee dat ik een leerzame ervaring rijker ben.
Goed bondig report. Ook mooi dat je er iets van geleerd hebt, zo snel al.
Die naïviteit herken ik wel, ik heb daar ook wel mee te maken gehad.
Meer is niet altijd beter of leuker.
Je bent dus best gevoelig voor paddo's, goed om te weten voor de volgende keer. :)

Nu zou je kunnen proberen om wat beter er achter te komen waar jouw grens precies ligt; bij welke hoeveelheid.
Bedenk wel dat truffels en paddo's een natuurlijk product zijn en dus niet altijd precies dezelfde hoeveelheid werkzame stof in zich hebben, dus zeker zal je het nooit weten.
Misschien wordt je er gaanderweg wel wat minder gevoelig voor.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik sluit mij aan bij de rest. Het alleen nemen maakt het ten eerste al gewoon veel heftiger vaak en ervaring is ook erg belangrijk. Ik vind vaak 20gr truffels nog niet het gewenste effect geven, maar dit verschilt gewoon heel erg per persoon. Trek hier lering uit en gebruik dit bij volgende trips. Meer is niet altijd beter...

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Je moet niet teveel schrik ervoor hebben, ik trip vaak in men eentje en heb nog nooit zoveel last gehad. Wat je wel kunt doen en eigelijk vrij goed helpt is benzodiazepines nemen, valium bijvoorbeeld. Zorgt ervoor dat je gedachten leeg worden en dat je kunt slapen. Als ik vroeg op moet door de week en ik trip 's avonds neem ik er altijd een voor het slapen gaan, anders val ik nooit in slaap want dan kom ik inderdaad in een spiraal terecht. Eentje is normaal voldoende om heerlijk te slapen :) Veel succes bij je volgende keer, als die er komt.

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:
Je moet niet teveel schrik ervoor hebben, ik trip vaak in men eentje en heb nog nooit zoveel last gehad. Wat je wel kunt doen en eigelijk vrij goed helpt is benzodiazepines nemen, valium bijvoorbeeld. Zorgt ervoor dat je gedachten leeg worden en dat je kunt slapen. Als ik vroeg op moet door de week en ik trip 's avonds neem ik er altijd een voor het slapen gaan, anders val ik nooit in slaap want dan kom ik inderdaad in een spiraal terecht. Eentje is normaal voldoende om heerlijk te slapen :) Veel succes bij je volgende keer, als die er komt.

Dat vind ik spijtig dat je altijd zo een pilletje pakt eerlijk gezegd... Wacht dan gewoon tot het helemaal is uitgewerkt.

Arthur King

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
Sublimo zei:

Dat vind ik spijtig dat je altijd zo een pilletje pakt eerlijk gezegd... Wacht dan gewoon tot het helemaal is uitgewerkt.
+1

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Als ik de dag erna kan uitslapen pak ik het niet, maar als ik om 6u weer moet opstaan om naar school te gaan doe ik dat wel... Op een bepaald moment is men trip gedaan maar denk ik nog veel, dan slaap ik liever een paar uur... Anders ben ik ontzetttend moe de dag erna..

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:
Als ik de dag erna kan uitslapen pak ik het niet, maar als ik om 6u weer moet opstaan om naar school te gaan doe ik dat wel... Op een bepaald moment is men trip gedaan maar denk ik nog veel, dan slaap ik liever een paar uur... Anders ben ik ontzetttend moe de dag erna..

Kies dan een beter moment uit. Consequenties moet je dragen.

space jace

Belezen gebruiker
Dit komt me erg bekend voor, heb het zelf ook een keer gehad dat ik me wou focussen maar dat het gewoon echt niet meer kon en dat er de hele tijd van die vragen door je hoofd malen zoals: wat is normaal?! ik wil weer normaal doen?! waar moet ik deze jas ookalweer laten?! etc..

erg interessant report :wink:

flight_of_the_behemoth

lipsticknmascara zei:
Ik heb nooit truffels gedaan (altijd paddo's van eigen kweek), maar mocht ik ze eens gaan proberen, dan misschien inderdaad maar geen hele portie, weeg minder dan jij en ben ook nog eens een vrouw dus dat zal ook niet meewerken. Had je zelf wel door dat je nog niet op je piek zat toen je de rest pakte?

Ja en nee. Ja, omdat ik wist dat ik nog niet zo lang aan het trippen was, nee omdat ik het mentale aspect buiten beschouwing had gelaten (dit kwam denk ik omdat ik onder invloed was). Ik dacht bij mezelf, wat kan me gebeuren.. nog gavere vormen? nog fellere kleurtjes? :P

Jammer dat het zo eindigde voor je, ik hoop dat je volgende trip wel weer heel leuk is, dat wens ik je zeker toe :)

Dank je. :)

flight_of_the_behemoth

KoxBox zei:
Hmm, misschien moet je ze in het vervolg gewoon opeten en geen thee van zetten. Als je er thee van ze komt het inderdaad harder opzetten en dat kan soms wat overweldigend overkomen.

Ik ben nochtans even groot en weeg evenveel als jou, en ik heb geen problemen met "volledige" porties. Het ligt ook totaal niet aan je grote of gewicht, maar hoe gevoelig je er aan bent.
En omdat het een natuurlijk product is kan de ene portie een veel groter effect teweeg brengen dan een andere.

Na hoeveel tijd heb je die andere 5g dan gegeten? Want het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is van je negatieve ervaring. Je moet echt sterk in je schoenen staan om alleen te gaan trippen omdat je geen mensen om je heen hebt die op je in kunnen praten, het is normaal dat je veel dieper gaat omdat je gewoon veel minder externe factoren hebt die je uit je negatieve spiraal kunnen halen.

Het is jammer dat het zo gelopen is maar ik heb een paar van mijn mooiste trips toch ook te danken aan het feit dat ik het alleen deed. Ik weet natuurlijk niet of je al veel ervaring had, dat kan ook helpen om jezelf terug de goede richting in te sturen als het even de verkeerde kant op gaat.
Nu is het inderdaad belangrijk om alles even te laten bezinken, misschien kom je wel nog terug op het feit dat je het nooit meer wil doen.. :)

Okay dan @jou gewicht. Het zal dan inderdaad per individu verschillen, maar toch denk ik dat gewicht een grote factor is.. kijk maar naar mensen die alcohol drinken (ook al wordt dat regelmatig gedaan).
Maar ik ga er de volgende keer gewoon weer thee van zetten, dan proef ik die gore smaak tenminste niet. :) Nu zal ik alleen de helft minder pakken - voorlopig niet in ieder geval.

Wanneer ik de resterende 5 gram heb gepakt weet ik niet. Een uur? Twee uur? Moeilijk te zeggen..
Toch denk ik dat het weinig verschil had uitgemaakt als er iemand anders bij zou zijn geweest. Als iemand me moed in zou spreken zou ik zeggen: 'man, je hebt echt geen idee wat ik nou voel.. laat me maar gewoon'. Zo ben ik nu eenmaal, hehe.

flight_of_the_behemoth

raZiel zei:
Bij de smartshop die ik bezocht verkochten ze de atlantis in porties van 15 gram. Ik weeg zelf ook rond de 65 kilo en ik vond het niet te veel ofzo. Ik had zelf ook wel in een trip dat ik niet echt helder meer kon denken, maar het ligt aan jezelf of je dit negatief ervaart. Ik kon gelukkig alsnog positief blijven en leuke gesprekken hebben. Je moet het allemaal gwn op je af laten komen en laten gaan. Proberen niet in paniek te raken bij een negatieve gedachte. Als je wat meer op de wereld wilt blijven kun je idd gwn beter een halve portie nemen ofzo

Ik raakte niet in paniek, maar ik voelde me gewoon rot.. Ik denk dat ik gewoon erg veel waarde hecht aan mijn 'geestelijk vermogen' (rotterm, kan nu even niks beters verzinnen). Maar ik probeerde me ook wel echt te laten gaan. :)

flight_of_the_behemoth

Twilight zei:
Nu zou je kunnen proberen om wat beter er achter te komen waar jouw grens precies ligt; bij welke hoeveelheid.
Bedenk wel dat truffels en paddo's een natuurlijk product zijn en dus niet altijd precies dezelfde hoeveelheid werkzame stof in zich hebben, dus zeker zal je het nooit weten.
Misschien wordt je er gaanderweg wel wat minder gevoelig voor.

Ik zal er rekening mee houden inderdaad..
Volgende keer maar eens gewoon de helft pakken, kijken hoe dat uitpakt. :grin:

flight_of_the_behemoth

Sublimo zei:

Hier moet ik me toch aansluiten bij KoxBox. Ik begrijp jouw kant wel hoor, maar ik ga niet combineren. Gewoon even plannen wanneer het uitkomt :wink:

Het is trouwens verschrikkelijk vreemd om in spiralen te denken.
Dat gaat dan ongeveer zo:

'Ja maar.. huh??"
"oké.. maar dan.. huh??'
"maar.."
"maar als dan.."
"en huh??"

[enz]

Dat was één aspect, bij het andere ging ik nadenken over het leven en dat dat eigenlijk maar op één punt neerkwam.. ik kan alleen onmogelijk uitleggen wat dat punt was :P

KoxBox

Badass junkie
Okay dan @jou gewicht. Het zal dan inderdaad per individu verschillen, maar toch denk ik dat gewicht een grote factor is.. kijk maar naar mensen die alcohol drinken (ook al wordt dat regelmatig gedaan).

Het zal wel iets uitmaken maar ik denk niet dat het DE belangrijkste factor is. Ik denk ook niet dat je er minder gevoelig aan kan raken. Inderdaad bij alcohol scheelt het veel maar ik weet niet of je dat proces kan vergelijken met psychedelica... (misschien dat iemand dat wel kan)

Toch denk ik dat het weinig verschil had uitgemaakt als er iemand anders bij zou zijn geweest. Als iemand me moed in zou spreken zou ik zeggen: 'man, je hebt echt geen idee wat ik nou voel.. laat me maar gewoon'. Zo ben ik nu eenmaal, hehe.

Wat ik bedoel is dat je dan misschien helemaal niet in een negatieve spiraal was gekomen, en geloof me het maakt veel uit of er iemand bij je is of niet.
Gewoon het feit dat er een andere persoon bij je is als je het even moeilijk hebt is al een enorme geruststelling, je raakt ook niet zo erg in paniek. Als je alleen bent denk je al rap van wat moet ik doen? Wie moet ik om hulp vragen? enz...

Ik zeg nu niet dat het met een tripsitter erbij nooit slecht kan gaan, maar het reduceert de kans erop wel enorm.

Edit: En als je de rest gegeten hebt na een uur of 2 zat je wel al op je piek hoor normaal gezien.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Sublimo zei:

Hier moet ik me toch aansluiten bij KoxBox. Ik begrijp jouw kant wel hoor, maar ik ga niet combineren. Gewoon even plannen wanneer het uitkomt :wink:

Het is geen kwestie van combineren, weet je wat je in het ziekenhuis krijgt als je doordraait van de lsd? Diazepam oftewel valium... Die zullen wel zeker weten wat ze doen he :)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Hehe okay, op die manier :P Maar ik heb die middelen niet, en ik ga niet naar een dealer :wink:

Ik studeer ervoor, dusja :) en valium krijg je meestal niet bij je dealer hoor :)

flight_of_the_behemoth

Nou ja, als je valium niet nodig hebt om medische/psychische redenen blijft er nog maar weinig andere keuzes over lijkt me.. :wink: Want zover ik weet krijg je dat spul niet zo maar mee.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Nee maar drugs krijg je ook niet zomaar he, is hetzelfde principe. Wie zoekt zal vinden :)

space jace

Belezen gebruiker
ik weeg ook 63 kilo en ik ga al behoorlijk tot heel hard op 10 gram... alleen of dat nou wat met het lichaamsgewicht te maken heeft weet ik niet.. ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe gevoellig je voor een bepaalde drug bent.

yxes

Bewuste gebruiker
Ik weeg ook rond de 63 en eet eigenlijk altijd met een vriend van mij wss rond de 70kg zo'n bakje per persoon, laatst rond de ~4-5 gram gedroogde paddo's gegeten (schatting) ging wel tyfus hard toen, ging ook een halfuurtje bad, omdat ik naar huis wilde en ik niet verder als ~halve meter vooruit kon kijken doordat alles zo hard spacede, maar het lag vooral eraan dat ik me vooraf al druk maakte dat ik op tijd thuis wilde zijn enzo. Had ook last van het in cirkels denken en mezelf gek maken, op een gegeven moment maar gewoon bij neer gelegd en ff rustig ogen dicht gedaan enzo toen ging het al snel stukje beter.

bbn

Ik ben 1m94 en weeg om en bij de 80 kg, maar na zo'n portie atlantis (gewoon gegeten weliswaar) was ik toch ook wel gigantisch hard van de kaart hoor... Die beschrijving van die gedachten die in 'loops' gaan klinkt overigens heel herkenbaar!

spacelord

Wijs gebruiker
Heb op dezelfde truffels ookal een enorme bad trip gehad (15 gram). Ik tripte toen met mijn vriendin als sitter (dat was gelijk ook de laatste keer dat ze me trippend heeft gezien).

Volgende week ga ik eens helemaal alleen trippen op lsd, dat is toch wel een heel stuk stuurbaarder dan psilocybine.

Bovenaan