1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Truffels - De duistere kant van mijn eigen gedachten. (bad trip)

Discussie in 'Trip reports' gestart door Abe, 18 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Abe

Abe Experimenterende gebruiker

Wat en Wie , 10 gram Cosmic Connectors van Fresh box. Ik, 18 jaar.
    8 gram Cosmic Connectors van Fresh box. Mijn vriendin. Voor het verhaal noemen we haar even . Anita. Ook 18 jaar.
    Waar, Bij mij thuis.
    Ervaring, ik heb al een keer eerder deze soort truffels gehad en heb er een leuke ervaring aan over gehouden. Ook heb ik een aantal keer coke en xtc gedaan. mij vriendin is minder ervaren en heeft alleen nog maar geblowd maar het leek haar wel leuk om met mij truffels te doen.
    Setting en sfeer, we hebben ons goed voorbereid met filmpjes en andere trip reports te lezen. We waren een beetje zenuwachtig maar dat hoort het er bij.

Het is vrijdag en mijn ouders zijn een weekendje weg. In de middag uit stage zijn Anita en ik naar de shop gereden en hebben de truffels gehaald. Op de heen weg zijn we even langs de Mac gegaan om ons laatste eten van de dag te halen.
    Het is nu half 7 en we beginnen de truffels in stukjes te snijden en door de kwark te mengen. We gaan op de bank zitten en eten ons bakje keurig leeg en kauwen goed. Een vriend van mij komt nog even langs om zijn wiet op te halen wat ik uit de shop voor hem heb mee gebracht. We draaien een joint en roken die met z’n 2en op terwijl Anita op de bank tv zit te kijken. Tijdens de joint hebben we het even over de verwachtingen en wat we zaterdag gaan doen.
    Het is nu ongeveer 8 uur en mijn vriend gaat weg en de truffels kicken in. We krijgen een lach kick van een paar minuten om niks. Ik merk dat dit de trip nu echt begint en ga lekker op de bank lang uit liggen. De vloer begint patroontjes te krijgen, kleuren van de lampen in de kamer veranderen van kleur. Mijn vriendin zit op de grond de vloer te bewonderen. Na een half uur dat het in is gekickt merken Anita en ik dat we ons niet helemaal op ons gemak voelen. De woonkamer waar we ons altijd thuis voelen voelt anders, niet vertrouwd alsof wij er niet welkom zijn. We voelen ons acteurs in een film. De wereld sluit ons buiten de realiteit. Ik wist dat door de truffels kwam en stel ons beide wat gerust. Maar toch blijft het in mijn hoofd hangen. We besluiten naar buiten te gaan want ons huis is geen fijne plek meer. We lopen naar buiten en we zijn blij dat we uit het huis zijn. We lopen de straat op en kijken nog maals naar de voorkant van het huis, het is een spookhuis zegt mijn vriendin. De oprit is duister en eng, er hangen wat takken overheen en die zien eruit als klauwen. Zwarte klauwen die boven de oprit hangen. We lopen snel weg en lopen om via de straat om het huis heen. Ik woon op een hoek huis vandaar. We staan aan de andere kant en de lichten branden nog, ik had ze namelijk niet uit gedaan. we kijken naar het huis en we kunnen ons niet voorstellen dat wij daar zonet in waren, het was niet ons huis. Het voelde alsof er andere mensen in zaten. Het is koud en donker buiten. We lopen wat over straat en alles is eng. Het gevoel van dat wij acteurs zijn in een thriller/horror film zitten komt bij beide omhoog. We lopen snel door de straat, alle huizen zijn donker en geven ons het gevoel dat wij nergens welkom zijn. We komen wat mensen tegen en proberen zo normaal mogelijk te doen maar iedereen kijkt ons eng en achterdochtig aan. We komen aan bij een bankje waar we even gaan zitten, het is voor een supermarkt. Alles is uitgestorven, lege parkeer plekken lege winkel enkel een paar brandende lampen.
    We besluiten terug naar huis te gaan, op onze terug reis krijgen we weer het zelfde gevoel van dat we worden buitengesloten door alles en iedereen.
    Als we thuis aankomen doen we de lichten uit en lopen naar mijn slaapkamer. Dit was de enige kamer waarvan we dachten dat we ons thuis zouden voelen. Alle herinneringen die we hier hebben gemaakt. Het moet wel vertrouwd voelen. Maar het voelt niet vertrouwd. We liggen in het bed van iemand anders, in een kamer die ik niet zo ken, met gedachten waarvan elke psychiater zou zeggen dat ik depressief zou zijn. Mijn vriendin krijgt een drang naar seks. Ze probeert mij wat op te winden maar het lukt niet. Hij komt niet omhoog, ze heeft wel een halfuur naakt op en naast me gelegen maar ik kreeg er geen gevoel voor. Dit zit een mens aan het denken, mijn gedachten dwaalden af van is onze relatie wel zo goed als dacht, waarom krijg ik hem niet omhoog, vindt ik haar überhaupt wel leuk. Is mijn relatie met de meid waarvan ik zoveel liefde en vertrouwen in heb een illusie. We proberen in slaap te vallen maar dat lukt niet, mijn gedachten zitten nog steeds in de knoop.
    Mijn vriendin gaat uit bed naar beneden. Ze neemt dekens mee. Ik lig nu alleen in bed, in een kamer waar ik mij niet meer fijn voel, ik sta er alleen voor denk ik steeds, mijn relatie is nep. De truffels winnen elk argument dat ik in mijn hoofd maak. Ik pas helemaal niet bij mijn vriendin. Ik barst in tranen uit en besluit naar beneden te gaan waar ik Anita aan de keuken tafel aantref, ik zie de tranen in haar ogen. Als ik haar aan kijk barst ik opnieuw in tranen uit. Ze probeert me te troosten maar het lukt niet. Ik probeer te vertellen wat ik voel maar als ik haar aan kijk, in haar ogen en zie de meid waarvan ik ooit zoveel hield barst ik opnieuw in tranen. Ze komt op mijn schoot zitten en knuffelt me. Ze stelt voor om even op de bank te zitten en zet 2 koppen thee. Ik voel me wat beter maar alsnog niet goed. Ze probeert mij wat af te leiden door een gesprek te beginnen. Dit werkt redelijk en na verloop van tijd voel ik me weer wat beter. Het is nu z’n 02:00 en het effect van de truffels is vrijwel weg. Wel zit ik nog met mijn fucktup gedachten over onze relatie. Zij haalt kussens en dekens op en we besloten maar op de bank ze slapen, allebei een bank dus het ging opzich wel. Mijn kamer was een no go zone.

De volgende dag worden we wakker om een uur of 8, we voelen ons slap, energie loos en uitgedroogd. Het is net een verschrikkelijke kater alleen dan zonder hoofdpijn.

Een bad trip. Dat is wat het was. Deze ervaring heeft onze relatie dichterbij gebracht. Het zet je ook in andere kijk op dingen. Je waardeert de kleine dingen het leven veel meer. Het is een ervaring die ik niet iemand zou aanraden maar ik ben er achteraf ook wel een klein beetje blij mee dat het zo is gegaan.

SanneBanne, Jools, Lytje pole en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

oef hier ga ik even voor zitten :grimacing:

3. OverdriveO

OverdriveO Belezen gebruiker

Jeeeemig wat beangstigend zeg, maar wel fijn dat het je ergens iets positiefs heeft bijgebracht.
    Hoe waren de visuals verder? Intense kleuren en patronen of dat niet per se?

4. Abe

@OverdriveO de visuals waren matig met kleuren en patronen. Gelukkig niet zo erg dat alles uit perspectief, daar heb ik persoonlijk een hekel aan. Wat was ons tijdsbesef verschrikkelijk slecht.

5. Vallinor

Vallinor Newbie

Dank voor je report.
    Als ik het lees lijkt het erop dat je vriendin toch een andere trip heeft gehad dan jij. Je voelt je neerslachtig, ze wil vrijen, jou opbeuren, maar dit lukt haar niet en geeft je wat ruimte door je even te laten. Ik denk dat de wiet een grote invloed heeft gehad op jouw stemming.

Hopelijk kan je de nare ervaring een plek geven.

-Val-

6. Abe

Ze had inderdaad een andere trip, we zaten ook niet de zelfde lijn. Ik blow nu 2,5 jaar regelmatig dus ik denk niet dat door de wiet kwam.
    Ik heb het een plekje kunnen geven en heeft mij ook bijgebracht dat je trip middelen niet moet onderschatten.

7. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Zo zeg... wat een duistere trip! Echt vervelend voor jou en vooral ook voor je vriendin. Het was haar eerste kennismaking met een tripmiddel toch? Ik hoop dat jullie er toch nog wat uit kunnen leren. Een beetje extra respect voor psychedelica heb je volgens mij sowieso al geleerd :yum:

Wel erg lief van je vriendin dat ze zo haar best heeft gedaan om je beter te laten voelen. Dat lijkt me wel heel waardevol tijdens zo'n moeilijk moment!

Willen jullie het op termijn nog een keer een kans geven?

8. KropSla

KropSla Belezen gebruiker Tripreporter

He wat vervelend joh. Hebben jullie het er achteraf nog over gehad, hoe jij je voelde, maar ook hoe haar trip verlopen is? Wel mooi dat je er toch nog iets positiefs uit gehaald lijkt te hebben. Wat betreft het blowen, dat hoeft natuurlijk geen rol te spelen, maar schrijf het ook niet meteen af. Je blowt misschien regelmatig, maar niet regelmatig in combinatie met truffels, neem ik aan :wink: Dat is toch anders.

9. Abe

Hallo, we hebben het er achteraf nog even over gehad en zei vond het een vervelende ervaring maar zag wel in dat het ook heel leuk kan zijn. Het was voor beide een hele waardevolle ervaring.
    Het leek haar dan wel een keer leuk om het met mooi weer in het de natuur te doen.

10. Abe

Zei heeft ook niet echt een leuke trip gehad, ze had gelukkig geen vervelende gedachten. Ik merkte de dag erna dat we beide elkaar op een nieuwe manier kunnen waarderen.

11. Psychedelic-experience

Psychedelic-experience Experimenterende gebruiker

Psylocoibine kan een bitch zijn. Of zich in ieder geval voordoen als een bitch. Mijn eerste keer truffels is ook uitgevallen in een regelrechte nachtmerrie. Langere tijd geleden alweer. Waren toen 16 of zo en veel te onwetend. Veel dingen komen me bekend voor in het report dat je beschrijft.

Abe vindt dit leuk.
  12. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Heeft het verloop van de trip misschien hiermee te maken? Of is dit een beproefde methode.

Ik kan mij voorstellen dat als je de truffels fijnsnijdt en in een kopje thee doet ze sneller worden opgenomen.

Heftig verhaal.

13. Abe

Geen idee, heb het de vorige keer ook door de kwark gedaan.

14. Lytje pole

Paddestoelen hebben psilocybine ontwikkeld om te voorkomen dat ze worden opgegeten door insecten.

Psilocybine beïnvloed ook echt de hersenen van het insect, naast dat het giftig is en slecht smaakt.

Misschien wilden ze gewoon niet worden opgegeten.

15. Abe

Hahaha klopt maar de werkzame stof in truffels is toch psilocybine. Als je er thee van zet krijg ook die stof binnen.

16. Lytje pole

Klopt maar volgens mij is het beter om truffels op een lege maag te nemen omdat de werkzame stof dan sneller wordt opgenomen.

Ik kan mij voorstellen dat psilocybine langzamer wordt opgenomen als je het door kwark mengt. Dit zou invloed kunnen hebben op de trip omdat een piek dan veel geleidelijker opkomt.

Gewoon een idee.

Abe vindt dit leuk.
  17. Vallinor

Vallinor Newbie

Psilocybine wordt door maagzuur omgezet in psylocine, dat uiteindelijk de werkzame stof is. Als je voedsel in je maag hebt, is er minder maagzuur over om dit proces te activeren. Om die reden wordt de zg. Lemon tek gedaan, het citroensap zorgt ervoor dat er voor consumptie psilocybine kan worden omgezet naar psilocine.

Groet,
    -Val-

Lytje pole vindt dit leuk.
Laden...