Truffels en bijnemen

Molasses

Newbie
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een behoorlijk mooie ervaring met truffels gehad. Het leek mij echt een keer gaaf om het alleen te doen. Omdat ik nogal in mezelf gekeerd raak bij het gebruik ervan, had ik op deze manier geen verdere afleiding van andere mensen en kon ik heerlijk nadenken over het leven.

Maar dit even terzijde.

Ik had een bakje van 15gr Tampanensis (middelzwaar). Ik besloot te beginnen met een kwart bakje omdat een half bakje de vorige keer in een keer te heftig was. Dat ging wel snel weer goed maar de stap van nuchter naar van de planeet vond ik te snel gaan en niet fijn. Nu had ik dus 1 kwart bakje genomen en toen die inderdaad rustig opkwam besloot ik nog 1 kwart bakje te eten. Toen ging ik heel chill en heb ik (denk ik haha) 2,5 uur later nog een kwart bakje op geknabbeld.

Van dit laatste beetje heb ik niet veel verschil gemerkt. Heeft dit überhaupt zin en is het bijvoorbeeld mogelijk je trip te verlengen door het bijnemen van truffels? Zou er best een keer 8 uur van willen maken ipv 5! :) Ik heb ooit ergens gelezen dat je lichaam direct tolerant wordt voor psilocybine.

Bedankt alvast!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bijdoseren heeft inderdaad weinig zin met truffels. Het zal er niet meer sterker op worden. Wellicht dat je de trip nog iets kunt verlengen maar dat betwijfel ik ook eerlijk gezegd.

Narayani

Bewuste gebruiker
Verlengen kan ook niet echt goed toch? Heb wel eens redelijk erbij geblowd en de sitter had ook voor wat passieflora gezorgd, vond ik hartstikke lekker hoor, maar het veranderde niks aan de trip voor mij. Bijnemen nooit geprobeerd maar is ook nooit 'nodig' geweest.

Molasses

Newbie
Oké, thanks voor de reacties! Het is dus beter in een keer je hele dosis op te eten.

Maar wat ik vertelde over dat ik het wat heftig vond van nuchter naar helemaal van 't padje is niks aan te doen? Of is het dan het beste bijvoorbeeld 3 kwart doosje over 1 half uur te verspreiden? Rustig eten i.p.v. alles in een keer naar binnen. Of zou dit niet resulteren in een rustige come-up?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Rustig eten zal denk ik wel iets helpen met de snelheid van de come up, maar je ontkomt er niet helemaal aan dat psilo nogal snel inwerkt. Maar vind je de come up gewoon niet fijn of vind je het niet fijn dat het snel werkt?

Het is namelijk redelijk gebruikelijk dat mensen de come up van psychedelica niet heel fijn vinden. Alles voelt dan raar aan en je moet overal aan wennen. Als de ervaring gepiekt is, is dat rare gevoel vaak ook weer weg. Persoonlijk heb ik daarom juist het liefst een zo kort mogelijke come up.

e_lover zei:
Even off-topic: De tijd loopt een uur voor op de website :rolleyes:
Zie dit topic: viewtopic.php?f=9&t=57280

Molasses

Newbie
Dat het snel werkt, maakt mij niet zoveel uit. Het gaat me er meer om dat het altijd even een soort van schrikken is voor mij. Alles voelt in een keer zo onrealistisch en je moet dan echt even een knop om kunnen zetten. Als het te snel gaat ben ik bang dat ik fout ga. Nogmaals, is tot nu toe altijd prima gegaan maar ik moet er wel altijd even goed op focussen dat me gedachten niet de verkeerde kant op gaan.

Als het wat rustiger opkomt kan ik wat gemakkelijker wennen.

Zie dit topic: viewtopic.php?f=9&t=57280
Oké sorry, dit wist ik niet. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Oh ok, is niet zo heel veel aan te doen denk ik. Is deels een kwestie van wennen en vertrouwen in jezelf opbouwen dat het wel goed komt. Wat je wel zou kunnen proberen is een ademhalingstechniek waarbij je heel rustig in en uit ademt in hetzelfde tempo. Tel bijvoorbeeld langzaam tot 5 terwijl je inademt en dan weer langzaam tot 5 wanneer je uitademt. Je wordt vanzelf wat rustiger als je een tijdje zo ademt, dat kan bij trippen ook heel handig zijn.

Molasses

Newbie
Ben op gebied van psychedelica ook nog best een leek hoor. Heb nu pas 3 x truffels gedaan. Bedankt voor de tip! Zal deze bij de volgende keer eens in praktijk brengen.

Misschien wordt het dan ook eens tijd voor mijn eerste trip report! :mrgreen:

Fool

Badass junkie
Je zou ook naar andere middelen kunnen kijken, bij LSD is de opkomst bijvoorbeeld wat geleidelijker en langduriger.

Bobsacamano

Badass junkie
Je zal merken na mate je het vaker doet dat die come-up steeds relaxter word. Ik geloof niet dat het relaxter gaat als daarvoor maar je went er aan en weet dat het goed komt. Als ik jou was zou ik tijdens de come-up een beetje afleiding zoeken. Dit deed ik aan het begin ook dan zorgde ik er voor dat er een filmpje gaande was. Iets luchtigs een animatie filmpje ofzo. En op het moment dat ik me het lot van het hoofdkarakter wel erg aan begon te trekken of veel te hard moest lachen om een grapje wist ik dat het tijd was om de film af te zetten.

e_lover zei:
Ben op gebied van psychedelica ook nog best een leek hoor. Heb nu pas 3 x truffels gedaan. Bedankt voor de tip! Zal deze bij de volgende keer eens in praktijk brengen.

Misschien wordt het dan ook eens tijd voor mijn eerste trip report! :mrgreen:

Narayani

Bewuste gebruiker
Ja rustiger eten gaat je niet helpen met de come-up denk ik. Is sterk verschillend per persoon. Ik ben tot nu toe telkens als laatste klaar met eten maar zit ook als eerste in La La Land, 1 keer nog voordat ik mijn laatste hap doorslikte werden dingen al 'anders'. Wat hierboven gezegd wordt klopt denk ik wel, dat je er aan went en tot die tijd afleiding kan helpen.

Bobsacamano

Badass junkie
Haha dat gaat mij niet lukken. Ik schrok die dingen altijd in 5 minuten naar binnen. Of sneller.

Narayani zei:
Ja rustiger eten gaat je niet helpen met de come-up denk ik. Is sterk verschillend per persoon. Ik ben tot nu toe telkens als laatste klaar met eten maar zit ook als eerste in La La Land, 1 keer nog voordat ik mijn laatste hap doorslikte werden dingen al 'anders'. Wat hierboven gezegd wordt klopt denk ik wel, dat je er aan went en tot die tijd afleiding kan helpen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Narayani zei:

Ik ben ook meestal als laatste klaar met eten. Ik kauw rustig en pers het vocht er goed uit door te kauwen. Doe zeker een kwartier tot 20 min over een middelmatige portie truffels. Ik zit er dan ook meestal als 1ste in vergeleken bij de rest...

Bovenaan