Truffels en traumatische ervaringen

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik wil met een vriend die een ervaren truffelgebruiker is een keer truffels proberen. Ik ga het uiterst voorzichtig doen, en kleine patronen en vervormingen zijn al meer dan genoeg. Mijn leven is op dit moment goed. Ik woon bij mijn moeder, heb mijn school afgemaakt, ben clean van wiet en nicotine, en drinken doe ik vrijwel nooit meer. Ik leef gezond en ben intensief aan het fitnessen geweest de afgelopen maanden. Vroeger ben ik wel eens geslagen door mijn vader. Hier weet ik niks meer van.

Nou is mijn vraag:
Zouden jullie truffels nemen in mijn situatie bij een ervaren truffel gebruiker en een tripsitter die ook ervaring heeft met gebruik, maar niets neemt de dag in kwestie? Is de kans in jullie ogen te groot op een traumatische flashback of iets in die trant?

Ik ga een uiterst voorzichtige dosis nemen. 5 gram waarschijnlijk, al moet ik eens even navragen bij de headshop wat een level 1 trip geeft.

Ps: Leeftijd is 19 jaar, gewicht is 70 kilo, en lengte is 1.80

ThePhotographer

Experimenterende gebruiker
5 gram is inderdaad weinig en je zal waarschijnlijk alleen subtiele visuals krijgen. Als ik je zo hoor ben je nu stabiel in je leven en zal dit helemaal geen probleem opleveren. Als je richting de 15 gram gaat (een aardig diepe trip) dan zal je mentaal ook 'belast' worden en pas vanaf dat punt kan je verleden meespelen. Zelfs bij 10 gram denk ik eerlijk gezegd dat het meer visueel dan mentaal is.

Ik heb zelf ook behoorlijk veel informatie opgezocht voor mijn eerste trip. Eenmaal trippende heb ik de tijd van mijn leven gehad terwijl ik echt wel dingen heb meegemaakt in het verleden die iets zouden kunnen oproepen. Als je vrolijk bent en geen issue's hebt dan zal er zelfs met 20 gram niets aan de hand zijn, dus niet te veel zorgen maken. Geniet, verwonder je tijdens de trip en laat je inspireren. Veel plezier!

dernael

Bewuste gebruiker
Het is goed van je dat je voorzichtig omgaat met de truffels, maar zoals hierboven ook al is vermeld, zul je waarschijnlijk weinig problemen tegenkomen tijdens het trippen. Zolang je lekker in je vel zit, zonder zorgen, zal je het een heerlijke ervaring vinden.

Het is aan te raden om een nuchtere sitter aanwezig te hebben tijdens je eerste trip ervaringen. Al moet ik hier aan toevoegen dat een nuchter persoon, mijn trip vaak verstoord op een of andere manier. Ik vind het prettiger als alle aanwezigen op hetzelfde niveau zitten, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Hopelijk zullen de truffels je ogen openen voor een totaal andere blik op de wereld, zoals psychedelics ook voor mij hebben gedaan.

Heel veel plezier toegewenst!

Dernael. :stoned:

ThePhotographer

Wat Dernael zegt klopt inderdaad.
Er wordt altijd een sitter aangeraden maar met 5 gram is dit zeker niet nodig. Ik heb een paar keer gehad (dan wel met 10-15 gram) dat er een nuchtere persoon bij was die de trippende mensen uit hun wereldje haalde en dit komt erg negatief over. Vooral omdat ze niet snappen wat je ziet, gesprek aan willen gaan en willen discussiëren. Erg irritant. Maar als die sitter soortgelijke ervaringen heeft gehad dan is dat probleem al wat minder.

Enne.. ik ben erg nieuwsgierig naar je ervaring. Kunnen we een tripreport verwachten? :)

Good luck

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dank voor de snelle reacties.

Bedenk dat ik in mijn leven nooit iets anders heb gebruikt dan wiet, hasj en alcohol.
Hallucineren is hallucineren, en of het nou buitenaardse wezens zijn met drie koppen, of een paar gekleurde fractals in je oogleden, dit is totaal nieuw voor mij. Ik ben erg bang dat ik enorm overdonderd word door het effect. Die ervaren vriend (nouja, 2x heeft ie getript) had natuurlijk uitgebreid vertelt over zijn ervaringen. En ik begreep er geen zak van.

- Alsof je een reus bent in een kleine wereld
- Patronen op muren en vloeren
- Het gevoel een kleuter te zijn
- Vervormingen van dingen zoals hoe hij beschreef: 'De tv werd na lang staren steeds breder, en als je concentreerde werd ie weer normaal'.

Hij vertelde dat tijdens het inwerken van de trip er een ongemakkelijk gevoel optrad. Zoiets van, heb ik de deur dichtgedaan? Is mijn telefoon uit? Hij zei dat ie bijna moest kotsen, ook van de smerige smaak van truffels. Daarna volgens iemand die erbij was had die jongen als een soort 'smeagol' uit lord of the rings in de ligstoel gezeten omdat hij zijn gezicht steeds langer er korter zag worden.

Sorry maar... ik kan me dat NIET voorstellen.

Het tijdstip word waarschijnlijk in de meivakantie, dus laten we het houden op 3 weken. Enige tips die ik kan gebruiken om het nog beter te laten verlopen? Zoals bijv. extra gezond eten en fitnessen in die drie weken om lichamelijk fit te zijn? Misschien dingen die ik mee kan nemen naar mijn trip-avond?

En oh ja, 8 gram een betere dosis voor mij?

ThePhotographer

Ja, ik denk dat 8 gram een goede is. Dan heb je het nog in de hand.

Wat jouw vriend omschrijft klinkt wel als een pittige trip, zo richting de 15 gram. Ikzelf had bij 10 gram lichte visuals, maar heel erg mooi. In het geval van 8 gram moet je je voorstellen dat je focus ontzettend scherp wordt. Als eerste worden de kleuren scherpen. Opeens valt je oog op de felheid van die rode stoel of blauwe fles sportdrank. Alle zintuigen worden scherper.
Je kijkt naar een varen in de tuin, of de mouw van je vest, of naar een houtpatroon; het leeft en ademt en beweegt tot op microscopisch detail. De details zijn zo ongelooflijk scherp en totaal niet beangstigend. De eerste keer dat ik het meemaakte kreeg ik een adrenaline stoot omdat het zo uniek en mooi was, een soort Wow-effect, -eerste keer Avatar 3d film in de bioscoop- idee.

Nogmaals, maak er geen groot issue van. Het is alsof je een dag naar een pretpark gaat - dan ga je ook niet drie weken van tevoren sporten. Je mag trouwens best een beetje zenuwachtig zijn, dat is niet heel erg. Daarnaast klopt het inderdaad wat je zegt. De smaak is super vies en ik krijg altijd een misselijk gevoel, koud zweet en een baksteen in mijn maag. Ik heb er maar mee leren leven :/

Geniet, geniet en geniet. :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm ja maar voor dat soort ervaringen geldt ook dat je je het niet voor kan stellen tot je zelf zoiets mee maakt :P D

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik ga er gewoon voor. Ik ben nu echt helemaal om. Het word geweldig, en hoewel ik zenuwachtig ben is mijn angst (zal mijn moeder erachter komen? Zal ik gek worden? Zal ik er wel tegen kunnen? Zal ik bad gaan) verdwenen.

Ik weet ook dat ik een tijdje niet moet eten van te voren maar mocht ik dat wel doen, is het enige nadeel dan dat hij langer duurt voor hij inslaat? Want als dat het geval is wil ik eigenlijk wel een etenslaagje in mijn maag hebben. Mede door dat baksteen gevoel en kans op kotsen, want komop, kotsen bij iemand anders in huis is redelijk beschamend.

Ik ga ze denk ik wel gewoon zo opeten. Is hap slik weg een optie? Of moet ik ze echt lang in me mond hebben gehad.

L-123-R zei:
Ik ga er gewoon voor. Ik ben nu echt helemaal om. Het word geweldig, en hoewel ik zenuwachtig ben is mijn angst (zal mijn moeder erachter komen? Zal ik gek worden? Zal ik er wel tegen kunnen? Zal ik bad gaan) verdwenen.

Ik weet ook dat ik een tijdje niet moet eten van te voren maar mocht ik dat wel doen, is het enige nadeel dan dat hij langer duurt voor hij inslaat? Want als dat het geval is wil ik eigenlijk wel een etenslaagje in mijn maag hebben. Mede door dat baksteen gevoel en kans op kotsen, want komop, kotsen bij iemand anders in huis is redelijk beschamend.

Ik ga ze denk ik wel gewoon zo opeten. Is hap slik weg een optie? Of moet ik ze echt lang in me mond hebben gehad.
Ik was voor mijn eerste keer net zoals jou :P
Ook ik heb dingen meegemaakt die niet bepaald prettig zijn (zoals zoveel mensen) echter heb ik hier nog nooit geen last van gehad tijdens een trip. Als je je op het moment van dat je gaat trippen goed voelt dan hoef je, je nergens druk om te maken.
Als je maag redelijk vol zit zal het inderdaad langer duren voordat die inslaat, zo had ik laatst 10 gram atlantis op een redelijk lege maag ingenomen maar het duurde zeker nog een uur en 10 minuten voordat ik vol aan het trippen was.
Mensen raden je vaak aan om toch goed te kauwen op de paddo/truffel, dit was ik ook van plan maar ik kon helaas de smaak en geur van de truffel niet waarderen, vandaar dat ik het in de vla gemixt had en het in een keer doorgeslikt, zonder te kauwen dus. Dit zal ongetwijfeld ook één van de redenen zijn dat het iets langer duurde voordat het begon te werken maar hij werkte zeer zeker wel!

Afijn, ik zou je verder niet al te druk maken om dingen als fout gaan en gek worden en weet ik veel allemaal, ik deed dit ook maar kan nu makkelijk zeggen dat ik de beste tijd van me leven heb gehad het enige negatieve wat ik meegemaakt heb was de korte misselijkheid die ik voelde, dit gevoel was echter na ik denk zo'n 5/10 minuten al weer weg en heb sindsdien eigenlijk alleen maar genoten.
Kortom, zorg dat je je goed voelt op het moment dat je gaat trippen en dan zul je er een hele mooie ervaring aan over houden. :wink:
Veel plezier in ieder geval!

reverb

Bewuste gebruiker
L-123-R zei:
.... Mede door dat baksteen gevoel en kans op kotsen, want komop, kotsen bij iemand anders in huis is redelijk beschamend.

Juist je wil je niet misselijk voelen. Als je thee maakt van de truffels is de kans op misselijkheid stukken minder en de inname is, min of meer, lekker. Het heeft mijn voorkeur.

goede trip :)

dernael

Bewuste gebruiker
Truffel-thee is echt een ideale manier om de truffels in je lichaam te krijgen, zonder de vervelende smaak en misselijkheid te ervaren.

Heel veel plezier!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het is gebleken dat aanstaande woensdag het zusje van die vriend van mij thuis zal zijn tijdens onze truffel trip. Ze weet ervan, maar toch vraag ik af of zij storend kan zijn of dat ze je uit je trip kan halen? Kan dit negatief uitpakken met bijvoorbeeld een bad trip? Is het eigenlijk wel verstandig om te doen met een 15 jarige die in het huis rondloopt?

dernael

Bewuste gebruiker
Het hangt af van de relatie die jij met de betreffende persoon hebt. Kun je het goed vinden met het zusje zal het waarschijnlijk niet zo'n punt zijn, maar als je vermoedt dat haar aanwezigheid spanning zal creëren kun je de trip beter op een ander moment plannen.

Als een nuchter persoon zich gewoon rustig houdt en zich niet teveel bemoeit met de trippende mensen heb ik er persoonlijk meestal niet zo'n problemen mee. Behalve wanneer iemand onverwachts langs die denkt dat je nuchter bent en een heel verhaal ophangt, waar je geen snars van opvangt.. Rare situaties kun je dan in komen.. :P

Ben benieuwd welke keuze je gaat maken. :)

Groetjes,

Bovenaan