Truffels na xtc gebruik

Gekkeman

Newbie
Goedenmorgen allemaal!
Ik ben nieuw en heb een account aangemaakt omdat ik de tripreports en kennis van mensen hier toch wel leuk vindt.

Zelf zit ik met het volgende. Ik ga volgende week zaterdag aan de xtc. Ik wil over 5/6 weken een x truffels doen. Is dat mogelijk ? Ik weet dat truffels niks te maken heeft met serotonine etc maar denk laat ik het toch maar even vragen voor de zekerheid.

met vriendelijke groet,
gekkeman

OtherShore

Badass junkie
Truffels hebben trouwens alles te maken met serotonine, omdat de werkzame stof (psilocine, en psilocybine dat omgezet wordt in psilocine) lijkt op serotonine en zich in het zenuwstelsel veelook gedraagt als serotonine.

Zowel mdma als psilocine grijpen aan op de 5-HT2A receptoren (en dat zijn serotonine receptoren). Hierin ligt waarschijnlijk de verklaring voor de psychedelische werking van beide stoffen. Theoretisch is het dus mogelijk dat mdma je tolerant maakt voor de effecten van psilocine. Maar omdat het psychedelische effect van mdma relatief klein is merk je daar in de praktijk niet zoveel van. Na een pauze van 5 of 6 weken merk je er waarschijnlijk niets meer van.

Laatst bewerkt:

Jesbest

Newbie
als je truffels direct gebruikt de dag na Xtc, kan het zo zijn dat de effecten wat minder zijn. denk hierbij vooral aan het euphorische gevoel. echter vormt dit verder geen probleem in mijn ervaring en is het allemaal niet zo opvallend.. als je er een week tussen hebt zitten merk je er eiglk al bijna niks meer van

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Goedenmorgen allemaal!
Ik ben nieuw en heb een account aangemaakt omdat ik de tripreports en kennis van mensen hier toch wel leuk vindt.

Zelf zit ik met het volgende. Ik ga volgende week zaterdag aan de xtc. Ik wil over 5/6 weken een x truffels doen. Is dat mogelijk ? Ik weet dat truffels niks te maken heeft met serotonine etc maar denk laat ik het toch maar even vragen voor de zekerheid.

met vriendelijke groet,
gekkeman
Ik nam geregeld na een festival (waar ik dan sowieso MDMA heb gehad) in de ochtend paddo's. Dit liet ik altijd mooi inwerken op het moment de M aan het uitwerken was. Zo ving ik heerlijk de eventuele M dip op en kon ik een geweldige feest nacht afsluiten met heerlijk in zen te trippen.
Ik kon dan eigenlijk niks merken van tolerantie. Ik denk dat dit te maken heeft dat de werking van psilocine toch wel heel anders is dan van M. Ja ze grijpen zoals @OtherShore al aangaf op bijv de 5-HT2A receptor maar daar zorgt M voor extra aanmaakt van je EIGEN serotonine en remt de opname hiervan, terwijl psilocine eigenlijk min of meer doet alsof het serotonine is en dus ondanks je receptoren door de M min of meer uitgeput zijn, krijg je toch de nodige dosis serotonine binnen. Het is dan eigenlijk wel psilocine maar je hersenen merken het verschil niet zo. Je geest/bewustzijn daarentegen ! :wink:

Dit blifjt natuurlijk wel mijn persoonlijke ervaring want in theorie is het niet gek dat er enigzins tolerantie is, maar dat heb ik nog nooit gemerkt na M.

OtherShore

Badass junkie
ze grijpen zoals @OtherShore al aangaf op bijv de 5-HT2A receptor maar daar zorgt M voor extra aanmaakt van je EIGEN serotonine en remt de opname hiervan, terwijl psilocine eigenlijk min of meer doet alsof het serotonine is en dus ondanks je receptoren door de M min of meer uitgeput zijn, krijg je toch de nodige dosis serotonine binnen.
Zoals ik het begrijp grijpen zowel psilocine als mdma direct aan op de 5-HT2A receptoren. In die zin gedragen zowel psilocine als mdma zich dus als serotonine en dat staat min of meer los van het feit dat mdma ook een serotonin releaser en reuptake inhibitor is.

Maar ze grijpen wel aan op een bijzondere, selectieve manier (van meer serotonine ga je normaal gesproken namelijk niet trippen) en dat veroorzaakt het psychedelische effect. Alleen is dat effect bij mdma gewoon heel klein en in praktijk niet genoeg om echt tolerantie te veroorzaken voor psychedelica.

Damius

Bewuste gebruiker
In tegenstelling tot de meesten hier was mijn ervaring juist niet positief om tijdens de dinsdag dip paddo’s te nemen. Setting kan ook hebben meegespeeld, maar het was geen prettige trip. 6 weken is natuurlijk wel een ander verhaal. Daar zul je denk ik niets van merken.

JohnGalt

Belezen gebruiker
In tegenstelling tot de meesten hier was mijn ervaring juist niet positief om tijdens de dinsdag dip paddo’s te nemen. Setting kan ook hebben meegespeeld, maar het was geen prettige trip. 6 weken is natuurlijk wel een ander verhaal. Daar zul je denk ik niets van merken.
Een trio zou ik dan ook niet doen, een microdose is wel wat anders 😉

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zoals ik het begrijp grijpen zowel psilocine als mdma direct aan op de 5-HT2A receptoren.
Ja dat klopt, maar dat is dus niet de primaire (kon even geen beter woord vinden) werking van M.

In tegenstelling tot de meesten hier was mijn ervaring juist niet positief om tijdens de dinsdag dip paddo’s te nemen.
Dacht dat het we het over het nemen van paddo's hadden direct na de werking of tijdens MDMA. Voor een dinsdag dip zou ik kunnen voorstellen dat het minder goed werkt ja.

Damius

Bewuste gebruiker
Dacht dat het we het over het nemen van paddo's hadden direct na de werking of tijdens MDMA. Voor een dinsdag dip zou ik kunnen voorstellen dat het minder goed werkt ja.
Haha! Tijdens de comedown van MDMA zou ik er ook echt aan allesbehalve trek hebben in paddo's. Met een matige 'uit de flow rakende' mindset. Voer voor een lugubere trip. Maargoed, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Haha! Tijdens de comedown van MDMA zou ik er ook echt aan allesbehalve trek hebben in paddo's. Met een matige 'uit de flow rakende' mindset. Voer voor een lugubere trip. Maargoed, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb.
Ja de truc is dan ook om het net goed te timen natuurlijk. Als je al helemaal in de dip zit ben je inderdaad te laat. Maar na wat ervaring kan je gerust inschatten wanneer die dip begint er in te sluipen en nét daarvoor neem je je dosis paddo's. Dan heffen ze elkaar mooi op en glij je juist heerlijk je trip in omdat je je nog wat lekker voelt van de M.

Bovenaan