Truffels

Petey

Newbie
Hey iedereen! Eerste post die ik hier ooit maak dus hier komtie :sunglasses:

Vrijdagavond heb ik een feest, niets bijzonders gewoon met een man of 20 ofzo bij iemand thuis wat drinken en gewoon gezellig etc.
Nu heb ik al een tijdje het idee om truffels uit te proberen en die avond leek mij wel een geschikt moment aangezien mijn ouders niet bepaald lang genoeg van huis zijn om het thuis te doen en tijdens het uitgaan lijkt me wat risky.
Nu heb ik me een beetje ingelezen enzo en besloten om 10gr spaceshuttles te kopen. Heb ook al gekeken waar ze ze verkopen etc dus is verder geen probleem.

Nu een vraagje. Denken jullie dat het verstandig is om dat daar gewoon te gebruiken (wel ff naar buiten parkje fso bij t innemen, paar vrienden blowen dan ook dus ff samenhorigheidsgevoel kweken hehe :P) of is het toch beter om het in een wat kleiner gezelschap te doen de 1e keer?
Sta dr verder gewoon openminded tegenover dus lijkt me erg stug dat ik bad zal gaan. En ofc zal ik geen alcohol drinken etc en goed voorbereiden enzo dus niet dat ik er onverstandig mee om zal gaan. (Woon btw nog geen 200 meter van zijn huis af dus mocht het niet goed gaan kan ik altijd nog naar huis zodat de rest geen last van me heeft :P)

Nja thnx voor de reacties alvast iig :stoned:
(Mocht dit in het verkeerde subforum staan excuses btw)

Arthur King

Wijs gebruiker
Als het even kan zou ik toch nog even wachten en je eerste trip lekker bij iemand thuis doen, daar heb je alles bij de hand.

Maar niemand houd je tegen natuurlijk. :wink:

Oom Klaas

Badass junkie
Inderdaad, beter wacht je tot je ouders een keer lang weg zijn ofzo.
De eerste keer hiermee wil je echt niet 20 man feestend om je heen hebben, geloof me.

Petey

Newbie
Nja feestend heb ik mss beetje overuitgedrukt xD
Tis vooral gewoon lekker zitten/staan en wat met mensen lullen, maar dan met zn 20en ofzo xD
Still af te raden dan of is het gewoon minder handig ofzo :P

Arthur King

Wijs gebruiker
Er zijn meer mensen die dit soort vragen over de eerste keer stellen.
Ik denk dat het nog steeds af te raden is, maar luister naar jezelf, jij weet van binnen wel of deze situatie geschikt is voor jou om te trippen.

cropp

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Inderdaad, beter wacht je tot je ouders een keer lang weg zijn ofzo.
De eerste keer hiermee wil je echt niet 20 man feestend om je heen hebben, geloof me.
daar zijn truffels zowiezo niet geschikt voor, ik kan me ook wel voorstellen dat mensen het helemaal niet leuk vinden, dus test het inderdaad eerst in een safe omgeving...

en:

niet drinken!

niet alleen voor de trip, maar bier kan je maag niet aan :P

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Als je sterk in je schoenen staat en je neemt bijvoorbeeld de mexicana dan denk ik dat het wel moet gaan.

Als je het daadwerkelijk doet moet je goed voor jezelf zorgen en even afzonderen als dat nodig is, zitten als dat nodig is en gaan liggen als het nodig is.

Zelf vind ik 20 man wel erg veel. Maar jij bent degene die de keuze maakt.

voor de eerste keer truffels raad ik je aan niet teveel mensen om je heen te hebben, iig 1 tripsitter voor als de trip niet gaat als gepland!

probeer niet teveel te stressen, verheug je erop, 20 man is idd wel heel erg veel voor een eerste trip, veel invloed, en je kan je beetje aangekeken voelen, vooral als jij als enige tript!

verder geniet ervan, en idd, als je je even wilt afzonderen zodra nodig, gewoon doen, de trip leid je wel!

tzijn maar hints, maar je moet het zelf weten, als je sterk in je schoenen staat en je er zeker van bent dat het goed gaat, zeg ik: go for it!

Grtz psychonaut

Falsifica

Newbie
4 man is het lekkerste (vind ik dan). Hoe meer man, hoe moeilijker het is niet weg te zakken in je eigen trip.

Ik ga in de zomervakantie met een grote groep doen, maar het merendeel is dan ervaren genoeg.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik raad je zeker af om truffels te nemen als je met 20 man ergens staat. Op truffels ben je gevoeliger voor impulsen en je kan inderdaad het gevoel krijgen alsof je aangekeken wordt. Daarnaast kunnen ook alle stemmen op de achtergrond voor de nodige paranoia zorgen.
Daarom zou je het beste voor de eerste keer gewoon ergens rustig op een vertrouwde plek met echt maar een paar personen doen.

Petey

Newbie
Nou, t feest is geweest en eigenwijs als ik was toch maar gedaan ook al werd het afgeraden aangezien ik er toch wel een goed gevoel bij had.

Kwam op het feest aan beetje gechilled totdat mijn vriend waarmee ik ze gekocht had op het feest kwam. Rond een uur of half 11 even naar buiten gegaan met een man of 4-5. Ik had toen het halve bakje opgegeten (hele bakje was 15gr). Stond in het infofoldertje en op internet dat het zo'n 10 min tot een uur duurde voordat het werkte maar ik voelde nog helemaal niets na een uur dus besloten om de andere helft ook maar op te eten.
Van ons 5 die even zich afgezonderd hadden buiten waren er twee ook met een joint en die kwam voor hun nogal hard aan haha en ik voelde nog steeds niets na 10 min buiten gezeten te hebben dusja toch maar besloten weer naar binnen te gaan.
Toen zat ik dus in de bank beetje te praten en rond te kijken en had er flink de balen in want na 30 min nog steeds niets. Nu had ik die middag wel op het terras nog even gezeten nadat we ze gekocht hadden en toen zat het bakje in mijn jaszak en die lag in de gloeiende zon, het hele bakje was ook aangeslagen dus ik dacht nouja misschien zijn die stoffen er wel uit geraakt ofzo. Toen gingen een man of 7-8 kingzen dus ik dacht nja dan doe ik daar maar met mee.
Dus ik schenk een glas bier in maar besloot toch maar het niet op te drinken aangezien ik niet wilde dat er dingen fout zouden gaan. En toen kwam de beurt bij mij dus ik skipte, en mee dat ik dat zei zag ik mijn glas dubbel en vervormen en ik dacht wtf gebeurt hier nou weer xD.
Nou ik heb me toch zitten genieten in die bank van alles en nog wat. Van de lichten in de kamer tot het gevoel van een minipizzatje wat enorm licht in mijn handen aanvoelde en meeveerde als ik mijn hand bewoog xD
Voor mijn gevoel was het net alsof ik in een film zat en er niet was maar toch ook weer wel en steeds een nieuwe scene begon als er weer mensen opstonden om naar buiten te gaan en er weer nieuwe mensen kwamen zitten.
Als met al echt een enorm vette ervaring en zeker over een maandje of 2-3 wel voor herhaling vatbaar (moet niet te vaak worden dan gaat de lol er wel vanaf denk ik xD).

Maar goed, thnx voor het advies iig en voor de replies :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Grappig dat je het toch fijn vond, ik vind het verschrikkelijk als er allemaal hyperactieve mensen rond mij staan terwijl ik aan het trippen ben, lijkt net alsof ik op een ander niveau zit dan de rest van de mensen :grin:

Bovenaan