Truffels

Scaffas

Experimenterende gebruiker
Hallo Allemaal.

De broer van mijn vriend en ik zijn van plan om maandag voor de eerste keer truffels te nemen.We hebben eigenlijk alleen maar ervaring met hasj en wiet. (En alcohol natuurlijk)

Ik heb al veel informatie hierover opgezocht. De dosering, wat je ongeveer kan verwachten, waar je rekening mee moet houden e.d.

Dit is ons plan.
Maandag 27 feb:Rond 10 uur gaan we uit bed en zorgen we dat we een ontbijt eten. (Gewoon een broodje met thee waarschijnlijk) Daarna gaan we op weg om truffels te kopen. We zijn van plan om beide iets van 8gram te eten. Als we weer thuis zijn eten we vrijwel niks.. (ik eet sowieso weinig dus dit gaat wel lukken:P) We zijn van plan om thee te maken en ik heb daar over gelezen dat het niet te warm mag zijn dus zijn we van plan om water te koken, van het vuur af te halen, 3 min te laten staan en dan de in kleine stukjes gesneden truffels er bij te doen en 15 tot 20 min laten trekken. (Maar in die 15 tot 20 min wanneer de thee trekt.. Moet je dan het pannetje volledig van het vuur afhalen of erop laten staan op een laag vuurtje zodat hij wel iets warm blijft?) Om 6 uur zijn we van plan om de thee te drinken.

Mijn vriend is de sitter en krijgt de sleutels en blijft nuchter of nuttigt iets wiet. De voordeur en balkon deur gaan op slot. We doen het in ons eigen huis..(we wonen op onszelf) En leggen een matras in het midden van de kamer. Ook ben ik van plan om een emmer klaar te zetten voor het geval dat. De telefoons gaan uit, we hebben die dag erna geen verplichtingen en we leggen natuurlijk een camera en schrijfblok klaar om al onze verhalen en beelden vast te leggen.We hebben als voorkeur van muziek "Enya" Alleen weet ik niet of dit een goede keuze bij truffels is. We kunnen altijd nog andere muziek opzetten. Bij wiet vind ik enya wel prachtig om naar te luisteren en dan creëert die muziek ook mooie trips. We zorgen dat de sitter ook alle aanstekers heeft en hij moet zorgen dat wij niet naar de keuken lopen i.v.m. Messen en andere gevaarlijke voorwerpen. Ook zorgen we voor lekker eten en drinken bij het trippen (dit versneld de trip niet toch, als je nadat je de truffels ingenomen hebt gaat eten?) Ik weet wel dat suiker wel de trip en het gevoel versneld, en je daardoor weer sneller nuchter word.

We zijn niet van plan om erbij te blowen.
Ook zou ik graag willen weten of thee beter werkt dan opeten.. ^^
Welke truffels kunnen jullie me aanraden? Liefst niet al te duur maar wel een goede werking..:)

Kunnen jullie mij misschien nog meer tips geven? :)
Ik ben echt benieuwd hoe het is en heb er ook veel zin in! :grin:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Zie dat jij je al goed ingelezen hebt, goed zo!
Mijn persoonlijke mening is dat opeten beter werkt dan thee.
Thee komt wel sneller en harder aanzetten maar opeten werkt langer en beter imo.
Ik eet de hele dag niet niet als ik tripmiddelen wil gaan gebruiken, ik eet pas als de trip op z'n einde loopt.
Verstandig om je gsm uit te zetten :)

grts

Derrrp

Ik denk persoonlijk dat al die "gevaarlijke voorwerpen" alleen gevaarlijk zijn als je in een bad-trip terecht komt. Maar better safe than sorry :tearsofjoy:.
Ik ga zelf morgen in m'n eentje trippen, ben dit al zo'n 2 week aan het plannen, sinds ik weet dat ik alleen thuis ben voor een aantal dagen.
Ik ga voor een 15g Atlantis, maar k heb wel 'ns vaker truffels gehad dus ik weet van mezelf dat ik dat aankan, maar 8g is wel een goede dosis om mee te beginnen denk ik!

Geniet er van :)

Edit: Het kauwen van die dingen is inderdaad niet fijn, maar zo werkt het wel goed :wink:
Qua muziek: Shpongle en Infected Mushroom! Klassieke muziek kan (vind ik) ook erg mooi zijn.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Derrrp zei:
Ik denk persoonlijk dat al die "gevaarlijke voorwerpen" alleen gevaarlijk zijn als je in een bad-trip terecht komt. Maar better safe than sorry :tearsofjoy:.
Ik ga zelf morgen in m'n eentje trippen, ben dit al zo'n 2 week aan het plannen, sinds ik weet dat ik alleen thuis ben voor een aantal dagen.

Hopelijk volgt er een tripreportje, ben alvast hartstikke benieuwd!

grts

Derrrp

mandragora zei:
Derrrp zei:

Hopelijk volgt er een tripreportje, ben alvast hartstikke benieuwd!

grts

Ik denk er over na om er een live tripreportje van te maken.. Al zal er weinig van terecht komen denk ik :tearsofjoy:

Scaffas

Althans, als ik in staat ben om dingen op te schrijven en te onthouden haha xD
Maar ik ga het iig proberen :)

Scaffas

Uiteindelijk hebben we toch maar besloten om 10gr per persoon te halen. Maar ik begin denk ik met 7 gram in te nemen en als ik me daarbij goed voel de overige 3 gram xD Morgen gaat 't gebeuren ^^ Spannend, maar ik heb er ook erg veel zin in :mrgreen:

Scaffas

Al denk ik niet dat ik ze allemaal nuttig, omdat ik maar een klein meisje ben (1,64)
Idd zoals ik hierboven ook al vermeld heb dat ik eerst met 7 gram begin.

Ik werd al vroeg wakker door misselijkheid, want ik had honger, dus ik heb maar even een broodje gegeten. Denk dat als ik straks weer misselijk word door honger dat ik crackers eet(liever niet maar als het noodzakelijk is wel). Niet te veel want ik wil natuurlijk ook wel wat voelen van de trip vanavond, maar ik wil natuurlijk ook geen badtrip krijgen omdat ik van te voren misselijk ben. Water kun je gewoon de hele dag blijven drinken toch? En tijdens het trippen vooral ivm uitdrogingsverschijnselen en hoofdpijn.

Ben trouwens ook van plan om tekeningen te maken van wat ik zie tijdens het trippen en de sitter gaat waarschijnlijk filmen, zodat we ons later terug kunnen zien. (tenzij we ons hier niet goed bij voelen)^^ Helaas komt de film niet online, omdat ik enigszins ook wel wat privacy wil behouden xD

Scaffas

Ik ben nu net terug van de smartshop en we hebben beide 20 gr Psilocybe Atlantis gehaald.
Jupz, 20 gram wat voor mijn gevoel behoorlijk veel is (vooral met mijn lengte). De man van de smartshop heeft ons heel veel dingen uitgelegd omdat we hadden verteld dat het onze eerste keer was. En hij zei dat je van 10 gram eigenlijk niks voelt en dat 20 gram een goede dosis is voor de eerste keer. Nou heb ik vele andere dingen gelezen op internet, maar aangezien hij ervaring heeft en niet voor niks in zo'n shop staat zal hij het wel weten waar hij het over heeft, dus ga ik gewoon in 1 keer de 20 gram nemen.
Mijn tripreport komt hopelijk morgen (als ik dan niet te lam ben) ^^ Ik ben in een goede bui, af en toe lichtelijk misselijk van het niet eten maar verder gezond en nu al lacherig en vrolijk dus dat beloofd wat xD

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
20 gram voor de eerste keer vind ik wel wat aan de hoge kant, je kunt ook eerst 15 nemen en de andere 5 er wat later achteraan nemen als je denkt dat het wel kan. Bereid je erop voor dat het wel wat overweldigend kan zijn als dit nieuw voor je is. Trippen zal je in ieder geval wel met deze dosis. :grin: Veel plezier.

Scaffas

Ik neem idd eerst 15 gram, ja in verander vaak van de dosis hahah xD
Maar als de 15 gram me goed bevalt kan ik altijd nog die overige 5 gr erbij nemen :wink:
Nog een half uur en dan neem ik ze in :wink:

Pdeboer

Newbie
Scaffas zei:
Ik neem idd eerst 15 gram, ja in verander vaak van de dosis hahah xD
Maar als de 15 gram me goed bevalt kan ik altijd nog die overige 5 gr erbij nemen :wink:
Nog een half uur en dan neem ik ze in :wink:

Ik vind het ook vrij veel voor de eerste keer. Met een Atlantis is het misschien minder hevig dan de Hollandia, maar het is toch 15 gram haha. Ben benieuwd naar je ervaring!

Scaffas

Ik zou zo even een goed tripreport schrijven. Ik heb namelijk filmpjes gemaakt en kan ook nog wel veel herinneren. Even ik het kort: Ik heb uiteindelijk ongeveer 15 gram gehad denk ik en de mede tripper heeft 20 gram gehad. In het begin had ik het beste gevoel ter wereld zag hele mooie dingen (leg ik straks wel uit in het lange tripreport) en ik voelde me heel vrolijk leuk blij en opgewekt. Ik wou dat het gevoel nooit meer eindigde. Toen vond ik het nodig om het mijn zus te vertellen wat ik wel niet allemaal zag,dus ik pakte mijn telefoon die op de slaapkamer lag en die uit stond, en deed hem aan (NIET DOEN!!) De medetripper en de sitter zeiden nog; Doe dat nou niet!! maar ik was er zeker van dus ik deed het wel. Ik pakte mijn whats-app erbij en begon te zeggen wat ik zag. Ze zij iets wat in mijn ogen "niet belangstellend" over kwam, terwijl ze dat niet bedoelde, en daardoor kreeg ik een raar gevoel. Toen ging ik bad. Ik moest huilen, was misselijk en wou echt letterlijk dood. Mijn gevoelens waren zo onwijs intens, en ik kan het nogsteeds niet bevatten. Gelukkig ben ik infeite maar heel even bad gegaan maar ik snap er echt niks meer van. De medetripper en ik kwamen daarna in dezelfde fase. We wisten niks meer. We wisten niet meer wat we wouden, we wisten niet hoe we het ervaarden, en we konden alleen maar : We weten het niet zeggen. Echt een heel vreemd gevoel. Had ook het gevoel dat ik in een andere wereld zat. En we hadden het gevoel alsof we moesten kiezen tussen die wereld en de "normale nuchtere" wereld. En we konden niet realiseren hoe het was om nuchter te zijn. Het gevoel van "Ik weet het niet" heeft in mijn ogen onze trip verpest. We hebben letterlijk een uur "Ik weet het niet" zitten zeggen met z'n 2en. Is dit ook een soort van bad gaan? want we wisten ook niet of we het leuk vonden of niet. (al moesten we wel lachen) Maar we konden ons gevoel niet plaatsen. De rest van het tripreport moet ik nog uittypen en hij gaat waarschijnlijk wel lang worden, want ik weet nog veel details en ik bekijk de filmpjes straks even om dingen op te frissen en meer dingen te herinneren. Iemand die ook het gevoel heeft gehad dat hij niks wist? Niet weten hoe je je voelt, niet weten wat je moet denken, en niet weten wat je wil en waar je bent. (wel dat je thuis bent maar op een andere wereld zeg maar)

Nu ik weer nuchter ben weet ik het nog steeds niet en kijk en denk ik eigenlijk hetzelfde als in de trip:confused:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou zie je wat een telefoontje wel niet kan teweegbrengen. :)
Over dat 'ik weet het niet': dat is niet bad gaan hoor, heb het zelf al veel meegemaakt.
Je moet vrede sluiten met het gevoel 'ik weet het niet' ipv steeds te denken wat je niet weet en waarom je het niet weet... Dan kan het alsnog heel mooi worden hoor :wink: .

grts

Scaffas

^ Haha dankje,dat is wel mooi om te weten. Want ik wist ook niet wat ik voelde ofzo. Beetje leeg. Mijn tripreport staat inmiddels online.

Pdeboer

Newbie
Is dit de tijd om truffels te gebruiken? Of moet er nog gewacht worden tot de ekte zomer?

Wat vinden jullie?

Bovenaan